Author Topic: BMC 1100/1300  (Read 39745 times)

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.080
Odg: BMC 1100/1300
« Reply #30 on: June 07, 2010, 22:39:04 PM »
To je to.Imam i ja u slicnom stanju sa belog Austina,ali ako nema zainteresovanih i ako nisu prodate uzecu ih ako dolazis na Minijadu?
Kako stvari stoje meni je sudjeno opet busom na Minijadu :cry2:
Prosle nedelje mi stignu zadnji LPR kocioni cilindri,po katalogu bas za Austin,sa onim promerom oko 21.Cekao sam ih mesec i po dana ali se isplatilo

Creva,cevi i paknove sam odradio ranije

Odvojio sam nedelju kao dan za pakovanje i menjanje ulja.Imao sam pored toga jos i zamenu jednog homokinetika i manzetne i mogao je na registraciju,ali...
Ispustim ja ulje koje nije menjano godinama,verujte bilo je kao voda,retko,prozirno :blink:
Kada sam trebao da vratim sraf za ispustanje nece pa nece.Zavucem ja prst i napipam nesto na izlazu.Probam jos jednom da zavijem,nece.A u izvlacenju srafa s obzirom da ima magnet izvuce se i ovo
 :0_0:
Zamalo se nisam slogirao.Tesio sam se da je mozda nekome slucajno ispalo,ali sumnjam.Da bih se malo smirio ostavim ja sve to,i spakujem zadnje kocnice.Srecom to me smirilo pa sam pred kraj dana dobio volju da zamenim filter i ulje.Upalio sam auto,motor normalno radi,gasi lampu,sve kao i pre,ali eto zbog ovoga jednostavno moram motor da izvadim.Nisam imao vremena da proucavam u kojim situacijama se uopste moze desiti da ova polutka ispadne iz lezista?I jedno prakticno pitanje.Prilikom zamene filtera ulja sipa li se ulje u samu posudu sa uloskom?



Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: BMC 1100/1300
« Reply #31 on: June 07, 2010, 22:43:55 PM »
šokantna vest i skoro nemogu verovati kako bi taj ležaj ispao????? svakako otvori motor da znaš na čemu si.

kad menjaš filter... uvek ga napuni uljem. svaki tip filtra..... tako da kad ga pališ motor odma povuče ulje.

vidmio se na minijadi. nema veze što nečeš biti sa minijem..... ni ja nisam bio prošle godine sa minijem....

Offline miroslav_ružić

  • Aktivan
  • Posts: 373
Odg: BMC 1100/1300
« Reply #32 on: June 08, 2010, 04:34:35 AM »
 :0_0: svašta... Jesi li probao da drmaš radilicu aksijalno? Ako ne mrda previše taj ležaj stoji na mestu,a taj što si izvukao je nečija greška... Pogotovo ako na njemu nema oštećenja.
« Last Edit: June 08, 2010, 04:36:35 AM by miroslav_ružić »

Offline Brutalac

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 811
Odg: BMC 1100/1300
« Reply #33 on: June 08, 2010, 07:39:21 AM »
Ja ne znam nacin na koji bi to tako ispalo???  :blink:
Naravno ako je sve ostalo OK...u biti...to bi moglo ispast samo ako je radilica odkrhnuta ili nesto... :thinking:

mister x

  • Guest
Odg: BMC 1100/1300
« Reply #34 on: June 08, 2010, 12:10:16 PM »
nemoj da panicis ,nije to strasno ,izvadis motor za dva sata .skines bocne deklove i menjac i prekontrolises aksijalce mozda je jedan ispao pa zato radilice ne seta levo desno ,jer sa svake strane idu po dva komada .
vratis ga nazad ,ako je dobar ,operas sapunom povrsine gde ide dihtung i od klingerita napravis nove dihtunge .
ja ih pravim tako sto isecem malo vece parce i drskom od noza prelazim po ivicama i sa druge strane se sve ocrta ,bitno je da ti se ne mice i da dobro obelezis rupe,iseces makazama ,i ako je sve ok nema greske,gumeni polumesec operi sapunom i namazi ga zaptivnom masom i vrati na mesto stavi ga na menjac pa odozgo spustaj blok a posle stavi plocu ,kako bi iskontrolisao gumeni polumesec kako je legao.blok ocisti od ulja da ti ne curi po dihtunzima .
za menjac i za deklove ,vodi racuna samo debljina klingerita na bocnim deklovima mora biti 1mm a dihtunzi izmedju menjaca i bloka  0.3 0,5.
obavezno kupi crni silikon za zaptivanje i namazi ,kako budes stezao visak ce izaci ,ako dobro odmastis povrsine ,nema curenja ni kapi,ceo taj posao smo baneks i ja uradili dva puta u za 24 sata sto znaci raskopcali motor ,izvadili ,rastavili ,zamenili semering i menjac ,sastavili ubacili  i upalili , upadne sipkica od razvodnika u motor i sve ispocetka .po meni treba ti jedan dan da lagano sve to obavis i bez zurbe,eh pa kakav si ti to minijevac da te takav sitan problem spreci da ljuta masina dodje na minijadu
toliko ,nadam se da ces se odvaziti i pokazati da nas nista ne moze iznenaditi pozdrav
ako imas neki problem ili pitanje zovi na 063303960 Dule

Offline BaneBRE

  • Aktivan
  • Posts: 1.822
Odg: BMC 1100/1300
« Reply #35 on: June 08, 2010, 16:47:30 PM »
donji sraf od hladnjaka se koristi za ubacivanje sipkice od razvodnika i nema sanse da ti upande  :)

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.080
Odg: BMC 1100/1300
« Reply #36 on: June 08, 2010, 19:03:09 PM »
Od 18 juna sam potpuno slobodan da se svaki naredni dan do Minijade posvetim tom problemu.Palo mi je na pamet da pogledam to za aksijalni,ali ako je ispao samo jedan kao sto mister x rece tesko da ce se sta videti.U svakom slucaju definitivno motor ide napolje,iako sve radi normalno svaki put kada bih negde krenuo razmisljao bih o tome.Bitno mi je samo da saznam sta je,pa neka je i nekome ispao u menjac nekada nema veze,samo da znam na cemu sam kao sto Gregor rece
Inace kada sam upalio auto nakon par sekundi je ugasio lampu od ulja,dimio je pozadi,ne preterano ali dovoljno da mi privlaci paznju u retrovizoru.Radio je malo u mestu pa sam ga provozao jedno 2-3km i nakon toga kada je postigao radnu temperaturu potpuno je prestao da dimi.Videcu sada za vikend kada ga opet upalim hladnog da li ce se ponasati isto
Inace kao sto sam pisao cale je 70tih vozio jednog od Austina koje sada imam.Kada je radio motor i odneo radilicu na masinsku obradu prijatelj koji mu je to radio bio je zapanjen stepenom ostecenosti radilice i cinjenicom da motor nije prolupao.Izdrzljive su to stvarcice :)
Inace i on mi je pomenuo onaj dogadjaj o kom je Gregor pricao kada se IMV morao otarasiti svih delova vezanih za "engleze"(pretpostavljam zbog ugovora sa renoom).I dan danas mu je ostala ona pomisao "eh da smo presreli barem jedan kamion..." :wink:
« Last Edit: June 08, 2010, 19:05:24 PM by nebkv »

Offline miroslav_ružić

  • Aktivan
  • Posts: 373
Odg: BMC 1100/1300
« Reply #37 on: June 08, 2010, 20:31:29 PM »
Ljudi,ako je ta polutka ispala iz ležišta,na njoj MORA biti oštećenje i to ne malo. Ako oštećenja nema,ko zna kako se našla u karteru,ali ispala iz ležišta NIJE. Naravno,za svaki slučaj ga otvori, jer si naišao na veliku aljkavost nekog majstora, pa proveri sve. I ako ništa ne nadješ,bar ćeš ga predihtovati,ofarbati...

mister x

  • Guest
Odg: BMC 1100/1300
« Reply #38 on: June 08, 2010, 21:07:38 PM »
vidi nemoj se previse nervirati
 ta operacija ti je kao vadjenje zuba ,aksijalac nije mogao da ispadne u toku rada motora ,vec je sigurno nekome ispalo dok ga je sklapao i lezao je u karteru zalepljen za dno uljem ,prosto ces proveriti kakvo je stanje ,kad ti motor radi stisni kvacilo ,ako se pali lampica i motor se gusi ,onda su aksijalci osteceni ,sve je to stegnuto i spregnuto i ne moze to samo tako ispasti ,da sam blize zavrsio bih ti to za jedan dan .bitno je jos kada budes popustao radilicu tj skidao aksijalce da proveris na koliko je kila bilo stegnuto pa tako i da vratis ,aksijalci imaju svoje leziste ,nemoj skroz skidati radilicu samo otpusti na sredini aksijalac namazi uljem sa obe strane postavi na rupu i guraj ,polumesec je i uci ce u svoje leziste sa donje strane radilice bez skidanja radilice , .aksijalni lezajevi su komplet od 4 komada ,dva idu gore dva idu dole ili ti  ,dva levo dva desno ,obavezno ih ocisti i bakarni ,tj mesingani deo okreni prema radilici ,jer ona se okrece ,pa se taj deo lagano trosi ,a ne steti radilicu.ako nema promena u radu prilikom stiskanja kvacila samo proveri da li sta fali ,ako fali ubaci ,i zaklapaj ,ne diraj i ne cackaj nista dok ide
obavezno ga otvori ,jer nema nista gore nego kada te sumnja polako jede ,pozzz javi kako napredujes

 :mks:
« Last Edit: June 08, 2010, 21:10:52 PM by mister x »

mister x

  • Guest
Odg: BMC 1100/1300
« Reply #39 on: June 08, 2010, 21:14:08 PM »
sto se tice dima ,kada su gumice ventila lose manifestuje se tako dok je hladan hoce da dimi ,dok se ne ugreje ,gumice ne moraju da se stavljaju original ,ali vidi da ti zamene gumice ,bez skidanja glave ,ako je moguce ,a znam da jeste hehe


 :hid_pioneer_smoke:

Marko90

  • Guest
Odg: BMC 1100/1300
« Reply #40 on: June 08, 2010, 22:09:09 PM »
e svaka cast onom ko uspe da promeni gumice a da ne skine glavu....

mister x

  • Guest
Odg: BMC 1100/1300
« Reply #41 on: June 09, 2010, 00:04:49 AM »
markic postoji alat  za takvu operaciju ,odvije se svecica i  zaglavi se ventil ,drugim alatom odozgo  skine osigurac i opruga zameni gumica i sve vrati na mesto
moguce je ,znam neke koji su to uspevali

Offline BaneBRE

  • Aktivan
  • Posts: 1.822
Odg: BMC 1100/1300
« Reply #42 on: June 09, 2010, 00:06:21 AM »
radjeno 100 puta... krivi srafciger koji gurnes u rupu od svecice i zaglavis ventil i zatim sa onim alatom sabijes feder i skines osigurace, promenis gumicu i vratis sve... prosto :)


samo je pitanje da li majstor hoce da se zeza tako

Marko90

  • Guest
Odg: BMC 1100/1300
« Reply #43 on: June 09, 2010, 01:46:11 AM »
ma da se ubijes onda od posla, kad feder odskoci posle, nekom oko izbije  :) ....Svaka cast ko je uspeo al lakse je skinuti glavu, uraditi sta treba i vratiti je nazad......

Offline BaneBRE

  • Aktivan
  • Posts: 1.822
Odg: BMC 1100/1300
« Reply #44 on: June 09, 2010, 15:28:56 PM »
ako imas 40-50e na bacanje za nov dihtung i ravnanje glave, onda je lakse  :wink: