Mini Klub Srbije

Klub i Forum => Predstavljanje automobila članova Foruma => Topic started by: nebkv on March 05, 2008, 10:21:46 AM

Title: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on March 05, 2008, 10:21:46 AM
Da krenem za pocetak od ova tri auta.Kao sto sam vec pisao ovaj zeleni austin je kao nov kupio jedan svestenik iz susednog sela mislim 1971 godine.Nakon tri-cetiri godine ga kupuje moj cale,negde polovinom sedamdesetih.Negde pred moje rodjenje krajem sedamdesetih ga prodaje mom ujaku koji ga je aktivno vozio do 1997 kada je i parkiran.U sustini u ovom autu sam proveo deo detinjstva,prvo sedanje za volan...Pre dve godine ujak resio da ga baci na otpad :(,meni bilo zao i uzmem ga natrag :)
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/th_austin1.jpg) (http://s23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/?action=view&current=austin1.jpg)

[priloženu datoteku obrisao administrator]
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on March 05, 2008, 10:30:23 AM
Ujak ih je godinama dovlacio za delove,tako da je imao jedan u tazbini u selu,a u Cacku gde zivi oko zgrade jos dva pored ovog zelenog.Zezali smo ga kako sa sve tri strane oko zgrade stoji po jedan,samo nema ka gradskom keju jer nema gde :rolleyes:.Kada sam uzeo zelenog,onaj u selu kao i jedan pokraj zgrade su vec zavrsili na otpadu,dok je ovaj plavkasti preostao.Na zelenom su sacuvana braon vrata jednog od bacenih.Zanimljivo je da je ovaj plavkasti po plocici u stvari morris,a ne austin.Covek koji ga je prodao mom ujaku nije mogao pronaci papire,a vodi se na njega,iz ovcar banje.Auto ima motor i prilicno je nekompletan.U nekim buducim planovima razmisljam da ih ukrstim i napravim jedan.Inace zeleni se i dan danas u papirima vodi na mog cala!
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/th_austin2.jpg) (http://s23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/?action=view&current=austin2.jpg)

[priloženu datoteku obrisao administrator]
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on March 05, 2008, 10:41:48 AM
Ovaj treci je sasvim slucajno naleteo,i to opet u Cacku :)Jedan stariji covek ga je prodavao jer vise nije bio u mogucnosti da ga vozi i odrzava.Inace auto je bio garaziran,i redovno odrzavan.Stari je upravo krenuo da ga priprema za farbanje,ali je odustao od svega,i auto za 250-300e prepustio poznaniku da ga proda.Iz tog razloga sam auto i platio 500e,jer sam zakasnio da ga uzmem iz prve ruke,ali ne kajem se jer je auto u zaista odlicnom stanju.Nedostaje mu samo jedno farbanje,i dokompletiranje nekih sitnica,tako da planiram da ga uskoro registrujem.Uzeo sam ga krajem prosle zime nakon dvogodisnjeg stajanja na otvorenom prostoru gde je i fotografisan,kod jednog majstora koji je trebao da sredi nesto oko razvodnika da bi palio,ali je digao ruke.Pre neki dan smo ga upalili i zakljucili da su bobina i kondenzator,kao i neke od svecica bile problem zasto nije hteo upaliti.
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/th_austin3.jpg) (http://s23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/?action=view&current=austin3.jpg)

[priloženu datoteku obrisao administrator]
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: BaneBRE on March 05, 2008, 10:58:29 AM
lepa prica  :good: jos lepsi autici hehe  :P:

moj savet je da skines dinamu i da stavis alternator, ako nemas od minija, isti je od keca samo nosaci moraju par milimetara da se stanje... diname su matore i nema ih puno tako da ne daj boze da ti crkne negde na putu najebo si...

ima u bg jedan decko austin 1300 bukvalno kao nov... trebalo bi da se registruje na forum ovih dana

u kakvom stanju su bombe? jesi ih punio?
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on March 05, 2008, 11:40:25 AM
Nisam znao da su diname problematicne.Mislim da ih imam i na zelenom ostinu,kao i na plavom morisu za rezervu.Inace vozaceva strana je legla.Od cice sam dobio neki improvizovani uredjaj za duvanje,ali treba da ga razradim.Dugo nije bio u funkciji.Ne znam koju tecnost da koristim?Moze li se ovde negde nabaviti hidrolastik,ili da idem na alkohol i sl?Moram utvrditi i razlog zasto je ta strana legla :(
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: BaneBRE on March 05, 2008, 11:50:28 AM
pazi... na svakoj boci imas ventil koji popusti vremenom i sporije vraca i prima tecnost... ovde ces tesko naci hidrolastik

sipaj proporcionalno na litar tekucine 30% alkohola i 70% antifriz 100%


imam negde bocne migavce na krilima pa kad budes dosao jednom prilikom dobijas ih na poklon
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: gajudin on March 05, 2008, 16:12:39 PM
prica za roman :good:
gledajuci slike, ja sam pre 2 dana naleteo na austina 1300, toliko dugo stoji da se stopio sa okolinom, jos malo pa ce da postane zbun :laughing:
ako te interesuje za delove, mada sta da te interesuje kad imas 3 komada, ali u svakom slucaju ako zatreba moze se otici i naci vlasnik i uzeti ga ako je na prodaju a sigurno jeste :cool:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on March 06, 2008, 08:59:06 AM
U sustini za sada mi delovi ne zapinju,ali kod starih auta delova nikad dosta :).Eto mislim da bas kada su u pitanju ti bocni migavci imam samo jedan "viska" mimo ona dva na austinu iz 1970.Trebao bih ovih dana otici kod bivseg vlasnika koji mi je obecao hrpu delova,jer je svojevremeno kupio havarisanog austina i rasturio ga u delove,i sada sve to drzi u podrumu i na tavanu.Hvala svima u svakom slucaju
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: gajudin on March 06, 2008, 14:51:05 PM
nema greske, kad zapne zovi :good:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: npetrovic on March 08, 2008, 00:20:17 AM
Drago mi je da se ovde pojavio jos jedan Austin  :good:  sto se tice hidraulike i meni je prestavljala problem ali sada sam pravim mesavinu od alkohola, antifriza i destilovane vode i to sa sada funkcionose, i nemoj da te farbaju prevaranti koji kao pune pa da ti slazu pricu kako kod svakog punjenja stane oko 3l, inace kad auto legne uvek u bombama ostane tecnost ali padne jer izgubi pritisak u instalacijama a da bi se nabio pritisak ponovo dovoljna je vrlo mala kolicina tecnosti. Kada ja dopunjavam ode recimo za obe strane ukupno oko 300 ml, inace kad napunis proveri da ne cure bombe ili cevi sa te strane jer su i one verovatno stare a takodje nemoj zaboraviti da proveris i ventile jer ako zaglavi iglica prilikom punjenja onda tecnost lagano curi. Po meni sam taj princip ogibljenja nije bas neko resenje jer ti automobili bas traze dobre puteve a toga kod nas i nema bas puno.
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on March 24, 2008, 17:49:12 PM
Hvala svima na preporukama i savetima,verovatno cu iduce nedelje da se pozabavim podizanjem vozaceve strane,pa da ga najzad malo provozam van dvorista :punk:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: BaneBRE on March 28, 2008, 19:17:07 PM
sta bi, jesi ga podigao?
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on April 03, 2008, 10:26:55 AM
Nisam u potpunosti.Juce sam se namucio da osposobim pumpu koju sam dobio,ali sam uspeo,i onako za probu koristio sam samo alkohol cisto da vidim da li pumpa funkcionise.Sve je ispalo ok,auto se podigao par cm,i tu sam stao.Danas cu da nabavim i antifriz,pa da napravim smesu.Mada npetrovic pominje i destilovanu vodu zajedno sa alkoholom i antifrizom,koji je tu odnos?Provozao sam se par stotina metara,i imam utisak da jedan homokineticki zglob nije u najboljem stanju.Kocnice rade,kvacilo odvaja,mada sve to funkcionise usporeno,verovatno od stajanja.Sad mu sledi razrada :)
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: BaneBRE on April 05, 2008, 10:57:42 AM
pa dobro... mora se razradi... cilindri zapeknu od stajanja... skini dobose pozadi razradi cilindre i napred celjusti isto... pomocni za kvacilo te zeza verovatno je crevo pa vidi da stavis sa nekog drugog ako imas...
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on June 04, 2008, 23:06:36 PM
Odradio sam novo crevo za kvacilo(500din)u Kragujevcu u jednoj firmi za izradu sajli,cevi creva...Odradio sam i km sajlu(350din)Sada sve funkcionise ok.Auto sam naravno podigao,i evo nakon vise od dva meseca sve stoji kao i tada.Ostalo mi je jos da zamenim ulje u motoru i zupcastu letvu i auto moze na tehnicki  :) Skinuo sam zupcastu letvu sa plavog Morrisa koja deluje da je u super stanju i resio da je zamenim na ovom Austinu jer sam u toku voznje cuo neko lupkanje,pa sam nakon skidanja krajeva spona sa glavcina utvrdio da je luft u suvozacevoj strani kada se cima gore dole(neka biksna?),dok ona u sustini nije imala nikakav luft na volanu.Sve sam otkacio,oslobodio letvu volana,ali nikako ne mogu da je izvucem bocno zbog blizine prednjeg mosta :( Zanima me da li je na primer na miniju moguce izvuci zupcastu letvu bez ikakvog popustanja prednje sasije?Inace izvadio sam i motor iz plavog Morrisa,1100 kubika je,i ako nije menjan znaci da je u pitanju ipak Morris1100
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: BaneBRE on June 04, 2008, 23:27:49 PM
mora da se spusti zadnji deo prednje sasije...  jbg... to najvise mrzim kad mi cale uvali da radim... kako si podizao auto? cime si sabio one gume???
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on June 04, 2008, 23:44:13 PM
Tom prirucnom pumpom za duvanje jastuka koju sam dobio od bivseg vlasnika.U sustini napravljena od elemenata papuca kvacilo-kocnica sa nekog drugog austina,sa posudom kocine-hidraulicne tecnosti(ovaj put za "hidrolastik"),i crevom sa nepovratnim ventilom da bi se ta tecnost mogla uspesno upumpati.Prost sistem
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: BaneBRE on June 05, 2008, 01:52:43 AM
pa da, tako je i majstor djura podizao sve hidrolastike
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on August 01, 2009, 00:05:14 AM
Ulovio sam mobtelom jednog od mislim dva Austina koja vidjam po KV i okolini :)
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/th_austinkv.jpg) (http://s23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/?action=view&current=austinkv.jpg)
Inace u medjuvremenu sam krajem prosle godine nabavio u KV jos jedan Austin u super stanju,ali pricu o njemu cu ispricati posto(i ako)prodjem golgotu u Sup-u po pitanju vadjenja duplikata saobracajne dozvole.Inace nedavno mi se na zelenom Austinu odvio zamajac :blink:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on August 25, 2009, 23:31:51 PM
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/th_ff3aec03.jpg) (http://s23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/?action=view&current=ff3aec03.jpg)
Nikako da predstavim jos jedan Austin 1300 koji sam nabavio jos prosle jeseni.Poznanik iz KV ga kupio nakon 10 godina stajanja u jednoj garazi u okolini Kraljeva.Imao je ideju da ubaci motor iz njega u svoj Metro.Kako ta transpaltacija nije bila bas uspesna resio je da mi proda sve zajedno za 150e(motor i auto).U medjuvremenu je taj poznanik nabavio i Mini koji vozi,pa kada ga ulovim ubacicu i njega u "ugledane".Ovog proleca kontaktirao sam vlasnicu u vezi papira za ovaj beli Austin.Pre par godina su joj ukrali dokumenta,a sa njima i saobracajnu.
Mislio sam nista strasno,odemo vratimo tablice(sa petokrakom!)i podnesemo zahtev za duplikat.Istu stvar sam odradio sa caletom za zeleni jer je isto bila izgubljena saobracajna.Dobili smo uverenje za tri dana.
Od momenta kada je vlasnica podnela zahtev,pre jedno tri meseca poceo je nas hod po mukama.Kada je dosla da podigne zahtev na salteru su joj rekli da auto moraju da pogledaju tehnicari jer nije dugo registrovan,nacelnica nece da potpise resenje?!Poslali su je da zakaze.Medjutim tamo u tehnici su joj rekli kako oni to ne rade,to je upravni postupak,oni su kriminalisticka sluzba,zena se vrati kuci.Nakon par dana odem ja na salter.Oni me posalju gore da zakazem,a gore u tehnici i meni ponove istu pricu da su oni u sluzbi duzni da mi to izdaju kroz uvid u dokumentaciju.I tako u narednim mesecima jod dva puta su nas slali gore-dole "oni moraju to da pogledaju-to nije nas posao" :blink:
Jesu to dve sluzbe sa dva nacelnika,ali ako dve razlicite drzave.Na kraju sam odveo sluzbenicu sa saltera da vidi.Isto su joj rekli sto i meni,izasla i sleze ramenima.Uputila nas kod nacelnice da vidimo sa njom.Ona nas ponovo posalje da zakazemo.Odemo tamo vec ludi,po ko zna koji put.Tamo uzeli brojeve telefona,javice.Proslo mesec dana nista.Odem ja juce,ponovo uzmu brojeve telefona i za cudo danas dodju :0_0:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on August 25, 2009, 23:49:35 PM
Podelio sam pricu u dva dela da ne bude teska za pracenje.Smatram da vredi i vlasnicima Minija jer je slicna prica sa plocicama,pus brojevima,brojevima sasije na raznoraznim mestima...
U svakom slucaju momci su stigli,i vec kada sam podigao haubu i kada su videli raznorazne plocice i brojeve vec su bili komentari tipa "e zato ne volim ovo oko starih auta".Kada sam im opisao kako je svaki auto(i kod 1100/1300 i kod Minij)prica za sebe po pitanju vrste i pozicija brojeva sasije pa i motora  i isto to im pokazao na tri Austina rekli su ono sto je prava istina i realnost "ko ce sad da zna sta je radjeno pre 40 godina,to zivi bog ne moze da raskrsti".Rekli su mi da po merilima po kojima oni rade moderne aute,auto kod koga ima vise tih brojeva ucukanih ili na plocicama,koji su uzgred smirglani da bi se videli ispod silnih slojeva farbi sto je slucaj kod mog Austina,auto oduzimaju :0_0:
Ostalo je da im se javim do petka da vidim sta su odlucili jer mozda je to po standardima 70tih sve OK mozda i nije,ali po sadasnjim merilima takav auto svakako nije ok.
Na zalost mi placamo danak stotinama propisa koji su se smenjivali tokom decenija,a da niko nije vodio neku vrstu kataloga da bi ljudi u buducnosti znali sta je standard tih godina bio(ako je i bio uopste!).Da ne govorim sto su razni Sup-ovi na teritoriji cele bivse SFRJ imali neke svoje specificnosti,prakticno drzave za sebe.
Doci ce i taj petak...
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: gajudin on August 25, 2009, 23:52:33 PM
kad nemas vezu dzabe ti sve, ja na mom miniju nisam imao ni broj sasije ni broj motora ,pa me poslali na vestacenje, ja tamo imao coveka , dobio novi broj sasije i motora, mogao sam avion da vozim a da u saobracajnoj pise mini austin 1000 :whistling:
imao sam srece koliko sam tezak jer mi cale zna coveka, ukenjalo me, inace ostado ja bez minija,jbg ni broj sasije ni broj motora pa dokazi da je to taj iz saobracajne kad se nista ne poklapa
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on August 26, 2009, 00:22:09 AM
U pravu si.Stim sto kod mene ima sve sto treba,ali ima i viska.Mozda je to ne priznavanje plocica i ukucavanje svega i svacega tada bilo od znacaja i koristi,ali sada je samo problem.Bolje da nisu nikada ni dirali te plocice.Fabrika je to tako predvidela,pa ko nesto muti bude kaznjen.Ovako su samo napravili tesku zbrku.Kada sam im rekao samo par pozicija kojih sam se prvo setio gde sve moze biti broj sasije na Miniju decko se zgrozio uz komentar "u j...te" :)
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on October 09, 2009, 11:58:21 AM
Ostao sam duzan za kraj price.Na zalost u Sup-u mi nisu izdali uverenje o poreklu tako da beli Austin vec uveliko koristim za delove ono sto pase za sklapanje Minija.Ostatak ide za odrzavanje svetlo zelenog Austina.Obrazlozenje je bilo da je broj sasije pogresno zaveden u saobracajnoj  :thinking:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: gregor.tm on October 16, 2009, 12:38:59 PM
drago mi je da se sakupljaju austini,.... .ali mi je žao za svakog kojeg se neče moči održati u životu.... pa makar ide za delove minija..... što je još najmanji greh.
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on February 23, 2010, 19:36:13 PM
U svakom slucaju ce ostati u zivotu,necu ga bacati sigurno.Koristicu samo neophodne delove za aute koji budu aktivni.Ko zna,jednog dana mozda i zakon bude na nasoj strani :)
U svakom slucaju vec sam iskoristio za zeleni Austin 1300 primarni cilindar kvacila.Uz kupljene gumice "Sigurnost" za sekundarni najzad imam normalno kvacilo :uraa:
Resio sam da ga registrujem,da imam rezervu za minijadu ako zapnem sa pakovanjem zutog Minija da mi se ne desi da opet dolazim autobusom :blush:
U sklopu priprema za registraciju-tehnicki moram komplet pretresti kocnice.Napred je kocio ok,ali zadnje nisam uopste imao,kao ni rucnu.Ispostavilo se da su paknovi bili totalno istroseni,sva tri zadnja creva zapusila,cilindri zapekli...Za divno cudo peti cilindar je ok
Obradio sam dobose,nalepio paknove.Ostaje mi da odradim creva,da zamenim nekoliko cevki i nabavim zadnje kocione cilindre
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/th_IMG_0459.jpg) (http://s23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/?action=view&current=IMG_0459.jpg)
Evo ga sistem cevi,creva i petog kocionog na Austinu.
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/th_komplet.jpg) (http://s23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/?action=view&current=komplet.jpg)
Ka levom tocku
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/th_leva.jpg) (http://s23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/?action=view&current=leva.jpg)
Ka desnom tocku
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/th_desna.jpg) (http://s23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/?action=view&current=desna.jpg)
Razlika u odnosu na Mini je ta sto izmedju petog cilindra(ili racve)i glavne cevke koja vodi ka napred postoji jos jedna kraca cevka i crevo.Njih na zalost nema na snimku jer tada nisu bili skinuti sa auta
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on February 23, 2010, 19:57:57 PM
Kada su prednje kocnice u pitanju tu za sada necu nista dirati jer funkcionisu ok.Ipak sam narucio preko euro auta plocice,oko 15e su.Po potrebi cu obraditi diskove i eventualno zameniti creva.Imam cak i set gumica za prednje cilindre ako ne daj boze zatrebaju.
Kao sto sam pisao ranije na ovom Austinu mi se odvio zamajac pre par meseci!S obzirom da je auto neregistrovan palim ga i provozam s vremena na vreme.Taj dan sam ga upalio,ali sam u jednom momentu primetio kako nakon gasenja anlaser i dalje vrti,i nakon 10tak sekundi stane.Pomislio sam da je on problem,opet upalio auto i primetio sam da mi za postizanje veceg broja obrtaja treba konstantno dodavanje-oduzimanje punog gasa.Skinem ja anlaser,pipnem zamajac kad ono okrecem ga prstima bez problema,a sa druge strane kais i ventilator ne mrdaju :fgh:
Prvo sto mi je palo na pamet je da je otkinuo radilicu :0_0:Narednih pola sata dok nisam skinuo dekli nisam bio pametan sta je.Pao mi je kamen sa srca kada sam video da je zamajac odvijen.Na Miniju sam imao ogroman problem da skinem zamajac(unistio sam ga na kraju),a ovde se odvio i sam spao :thinking:
Isto je zanimljivo da sam veoma lako sa belog Austina skinuo zamajac bez ikakvog specijalnog alata.Sa belog sam stavio i maticu,osigurac,podlosku jer je sve to bilo takodje osteceno.Zategao sam zaista dobro centralnu maticu.Za sada sve funkcionise ok.Nisam pametan zasto se odvio.Na pamet mi samo pada da je neko nesto radio pa nije pravilno zategao i osigurao sraf :fgh:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on March 19, 2010, 19:25:04 PM
Juce su mi najzad stigle plocice za Austin nakon vise od mesec dana cekanja :)
U Euro Autu ih nisu imali na stanju pa je cekanje bilo neminovno.Doduse trenutno mi nisu neophodne,ali eto da se nadju.Ako nekome zatrebaju sifra u Delphi katalogu je LP10 i cena im je oko 17e
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/th_plocficeaustin.jpg) (http://s23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/?action=view&current=plocficeaustin.jpg)
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on April 09, 2010, 21:25:01 PM
Nadam se da niko nije narucio ove plocice za 1100/1300 nakon 1969,jer sam ja bio brzoplet pa nisam primetio da idu samo za mk1 verziju pa sam ovde prosledio lazan info.Takodje po katalogu idu i na Minje.Gledajuci godista pretpostavljam da su za Minije sa 12icama.U svakom slucaju nece se baciti :)
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: Brutalac on April 10, 2010, 09:01:54 AM
Ako se ne varam plocice na Austinovim celjustima su ovakve...

(http://i623.photobucket.com/albums/tt317/Brutalac/Svasta/Image2997.jpg)

(http://i623.photobucket.com/albums/tt317/Brutalac/Svasta/Image2998.jpg)

Ove nisu nove ali su vozene nekih 200tinjak KM...prodam ih za 10€  :wink:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on June 07, 2010, 22:39:04 PM
To je to.Imam i ja u slicnom stanju sa belog Austina,ali ako nema zainteresovanih i ako nisu prodate uzecu ih ako dolazis na Minijadu?
Kako stvari stoje meni je sudjeno opet busom na Minijadu :cry2:
Prosle nedelje mi stignu zadnji LPR kocioni cilindri,po katalogu bas za Austin,sa onim promerom oko 21.Cekao sam ih mesec i po dana ali se isplatilo
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/th_4929.jpg) (http://s23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/?action=view&current=4929.jpg)
Creva,cevi i paknove sam odradio ranije
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/th_ceviicreva.jpg) (http://s23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/?action=view&current=ceviicreva.jpg)
Odvojio sam nedelju kao dan za pakovanje i menjanje ulja.Imao sam pored toga jos i zamenu jednog homokinetika i manzetne i mogao je na registraciju,ali...
Ispustim ja ulje koje nije menjano godinama,verujte bilo je kao voda,retko,prozirno :blink:
Kada sam trebao da vratim sraf za ispustanje nece pa nece.Zavucem ja prst i napipam nesto na izlazu.Probam jos jednom da zavijem,nece.A u izvlacenju srafa s obzirom da ima magnet izvuce se i ovo
 :0_0:(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/th_polutka.jpg) (http://s23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/?action=view&current=polutka.jpg)
Zamalo se nisam slogirao.Tesio sam se da je mozda nekome slucajno ispalo,ali sumnjam.Da bih se malo smirio ostavim ja sve to,i spakujem zadnje kocnice.Srecom to me smirilo pa sam pred kraj dana dobio volju da zamenim filter i ulje.Upalio sam auto,motor normalno radi,gasi lampu,sve kao i pre,ali eto zbog ovoga jednostavno moram motor da izvadim.Nisam imao vremena da proucavam u kojim situacijama se uopste moze desiti da ova polutka ispadne iz lezista?I jedno prakticno pitanje.Prilikom zamene filtera ulja sipa li se ulje u samu posudu sa uloskom?


Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: gregor.tm on June 07, 2010, 22:43:55 PM
šokantna vest i skoro nemogu verovati kako bi taj ležaj ispao????? svakako otvori motor da znaš na čemu si.

kad menjaš filter... uvek ga napuni uljem. svaki tip filtra..... tako da kad ga pališ motor odma povuče ulje.

vidmio se na minijadi. nema veze što nečeš biti sa minijem..... ni ja nisam bio prošle godine sa minijem....
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: miroslav_ružić on June 08, 2010, 04:34:35 AM
 :0_0: svašta... Jesi li probao da drmaš radilicu aksijalno? Ako ne mrda previše taj ležaj stoji na mestu,a taj što si izvukao je nečija greška... Pogotovo ako na njemu nema oštećenja.
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: Brutalac on June 08, 2010, 07:39:21 AM
Ja ne znam nacin na koji bi to tako ispalo???  :blink:
Naravno ako je sve ostalo OK...u biti...to bi moglo ispast samo ako je radilica odkrhnuta ili nesto... :thinking:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: mister x on June 08, 2010, 12:10:16 PM
nemoj da panicis ,nije to strasno ,izvadis motor za dva sata .skines bocne deklove i menjac i prekontrolises aksijalce mozda je jedan ispao pa zato radilice ne seta levo desno ,jer sa svake strane idu po dva komada .
vratis ga nazad ,ako je dobar ,operas sapunom povrsine gde ide dihtung i od klingerita napravis nove dihtunge .
ja ih pravim tako sto isecem malo vece parce i drskom od noza prelazim po ivicama i sa druge strane se sve ocrta ,bitno je da ti se ne mice i da dobro obelezis rupe,iseces makazama ,i ako je sve ok nema greske,gumeni polumesec operi sapunom i namazi ga zaptivnom masom i vrati na mesto stavi ga na menjac pa odozgo spustaj blok a posle stavi plocu ,kako bi iskontrolisao gumeni polumesec kako je legao.blok ocisti od ulja da ti ne curi po dihtunzima .
za menjac i za deklove ,vodi racuna samo debljina klingerita na bocnim deklovima mora biti 1mm a dihtunzi izmedju menjaca i bloka  0.3 0,5.
obavezno kupi crni silikon za zaptivanje i namazi ,kako budes stezao visak ce izaci ,ako dobro odmastis povrsine ,nema curenja ni kapi,ceo taj posao smo baneks i ja uradili dva puta u za 24 sata sto znaci raskopcali motor ,izvadili ,rastavili ,zamenili semering i menjac ,sastavili ubacili  i upalili , upadne sipkica od razvodnika u motor i sve ispocetka .po meni treba ti jedan dan da lagano sve to obavis i bez zurbe,eh pa kakav si ti to minijevac da te takav sitan problem spreci da ljuta masina dodje na minijadu
toliko ,nadam se da ces se odvaziti i pokazati da nas nista ne moze iznenaditi pozdrav
ako imas neki problem ili pitanje zovi na 063303960 Dule
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: BaneBRE on June 08, 2010, 16:47:30 PM
donji sraf od hladnjaka se koristi za ubacivanje sipkice od razvodnika i nema sanse da ti upande  :)
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on June 08, 2010, 19:03:09 PM
Od 18 juna sam potpuno slobodan da se svaki naredni dan do Minijade posvetim tom problemu.Palo mi je na pamet da pogledam to za aksijalni,ali ako je ispao samo jedan kao sto mister x rece tesko da ce se sta videti.U svakom slucaju definitivno motor ide napolje,iako sve radi normalno svaki put kada bih negde krenuo razmisljao bih o tome.Bitno mi je samo da saznam sta je,pa neka je i nekome ispao u menjac nekada nema veze,samo da znam na cemu sam kao sto Gregor rece
Inace kada sam upalio auto nakon par sekundi je ugasio lampu od ulja,dimio je pozadi,ne preterano ali dovoljno da mi privlaci paznju u retrovizoru.Radio je malo u mestu pa sam ga provozao jedno 2-3km i nakon toga kada je postigao radnu temperaturu potpuno je prestao da dimi.Videcu sada za vikend kada ga opet upalim hladnog da li ce se ponasati isto
Inace kao sto sam pisao cale je 70tih vozio jednog od Austina koje sada imam.Kada je radio motor i odneo radilicu na masinsku obradu prijatelj koji mu je to radio bio je zapanjen stepenom ostecenosti radilice i cinjenicom da motor nije prolupao.Izdrzljive su to stvarcice :)
Inace i on mi je pomenuo onaj dogadjaj o kom je Gregor pricao kada se IMV morao otarasiti svih delova vezanih za "engleze"(pretpostavljam zbog ugovora sa renoom).I dan danas mu je ostala ona pomisao "eh da smo presreli barem jedan kamion..." :wink:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: miroslav_ružić on June 08, 2010, 20:31:29 PM
Ljudi,ako je ta polutka ispala iz ležišta,na njoj MORA biti oštećenje i to ne malo. Ako oštećenja nema,ko zna kako se našla u karteru,ali ispala iz ležišta NIJE. Naravno,za svaki slučaj ga otvori, jer si naišao na veliku aljkavost nekog majstora, pa proveri sve. I ako ništa ne nadješ,bar ćeš ga predihtovati,ofarbati...
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: mister x on June 08, 2010, 21:07:38 PM
vidi nemoj se previse nervirati
 ta operacija ti je kao vadjenje zuba ,aksijalac nije mogao da ispadne u toku rada motora ,vec je sigurno nekome ispalo dok ga je sklapao i lezao je u karteru zalepljen za dno uljem ,prosto ces proveriti kakvo je stanje ,kad ti motor radi stisni kvacilo ,ako se pali lampica i motor se gusi ,onda su aksijalci osteceni ,sve je to stegnuto i spregnuto i ne moze to samo tako ispasti ,da sam blize zavrsio bih ti to za jedan dan .bitno je jos kada budes popustao radilicu tj skidao aksijalce da proveris na koliko je kila bilo stegnuto pa tako i da vratis ,aksijalci imaju svoje leziste ,nemoj skroz skidati radilicu samo otpusti na sredini aksijalac namazi uljem sa obe strane postavi na rupu i guraj ,polumesec je i uci ce u svoje leziste sa donje strane radilice bez skidanja radilice , .aksijalni lezajevi su komplet od 4 komada ,dva idu gore dva idu dole ili ti  ,dva levo dva desno ,obavezno ih ocisti i bakarni ,tj mesingani deo okreni prema radilici ,jer ona se okrece ,pa se taj deo lagano trosi ,a ne steti radilicu.ako nema promena u radu prilikom stiskanja kvacila samo proveri da li sta fali ,ako fali ubaci ,i zaklapaj ,ne diraj i ne cackaj nista dok ide
obavezno ga otvori ,jer nema nista gore nego kada te sumnja polako jede ,pozzz javi kako napredujes

 :mks:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: mister x on June 08, 2010, 21:14:08 PM
sto se tice dima ,kada su gumice ventila lose manifestuje se tako dok je hladan hoce da dimi ,dok se ne ugreje ,gumice ne moraju da se stavljaju original ,ali vidi da ti zamene gumice ,bez skidanja glave ,ako je moguce ,a znam da jeste hehe


 :hid_pioneer_smoke:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: Marko90 on June 08, 2010, 22:09:09 PM
e svaka cast onom ko uspe da promeni gumice a da ne skine glavu....
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: mister x on June 09, 2010, 00:04:49 AM
markic postoji alat  za takvu operaciju ,odvije se svecica i  zaglavi se ventil ,drugim alatom odozgo  skine osigurac i opruga zameni gumica i sve vrati na mesto
moguce je ,znam neke koji su to uspevali
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: BaneBRE on June 09, 2010, 00:06:21 AM
radjeno 100 puta... krivi srafciger koji gurnes u rupu od svecice i zaglavis ventil i zatim sa onim alatom sabijes feder i skines osigurace, promenis gumicu i vratis sve... prosto :)


samo je pitanje da li majstor hoce da se zeza tako
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: Marko90 on June 09, 2010, 01:46:11 AM
ma da se ubijes onda od posla, kad feder odskoci posle, nekom oko izbije  :) ....Svaka cast ko je uspeo al lakse je skinuti glavu, uraditi sta treba i vratiti je nazad......
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: BaneBRE on June 09, 2010, 15:28:56 PM
ako imas 40-50e na bacanje za nov dihtung i ravnanje glave, onda je lakse  :wink:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: Marko90 on June 09, 2010, 18:08:55 PM
dihtung je 15e a ravnanje glave nije potrebno!!!!
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on June 09, 2010, 20:17:59 PM
Hvala mister x na savetima,znacice mi tokom predstojece "operacije".Inace nedavno smo u servisu u kom se trenutno nalazim menjali gumice na jednom Accent-u bez skidanja glave.Doduse iskoristili smo klip u gornjoj tacki kao "drzac" ventila
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: BaneBRE on June 09, 2010, 22:24:13 PM
@ marko, kako god, bacanje para u svakom slucaju  :wink:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: Marko90 on June 09, 2010, 22:38:26 PM
pa dobro, ja nemam taj specijalni alat za takvu budzevinu pa mi bolje da dam tih 15e nego da izbijem sebi oko kao sto sam mogao jednom kad sam to radio.....  :good: Ali dosta skracuje vreme onaj ko moze to da izvede.....Ovako mora voda da se ispusta, izduvna grana, usisna da se skida.....nosac motora.....
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on January 22, 2011, 21:40:48 PM
Ove nedelje sam zavrsio oko registracije :)
Ponovo nakon 2004 na drumu :wink:
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/th_austin1300-1.jpg) (http://s23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/?action=view&current=austin1300-1.jpg)
U medjuvremenu sam tokom raznoraznih proba presao 30km sa autom pre registracije pa kako se motor potpuno normalno ponasao resio sam da ga registrujem bez diranja
A i ako dodje do nekog problema registracija ce me naterati da ga resavam da ne stoji bez veze
Inace jedno ne vezano pitanje,kolika je duzina zadnjih kocionih creva za Mini?20tak cm?
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: gregor.tm on January 22, 2011, 21:59:39 PM
[quote Inace jedno ne vezano pitanje,kolika je duzina zadnjih kocionih creva za Mini?20tak cm?
[/quote]

čestitam za austina!

što se tiče zadnjih gumenih creva za kočnice.... po mom sečanju austin ima isto duge kao i mini. to znam, jer kad su meni u 90tim godinama otišla creva dobio sam nova creva od austina još iz vremena IMV, koja su bila iste dužine kao minijeva.
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: Vladimir on January 22, 2011, 22:01:28 PM
svaka cast  :hi:

odlicni su ti i brojevi na tablicama!!!
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: aca grunf on January 23, 2011, 04:46:03 AM
bravo za registraciju,cad mozes da  :vozimo: i uzivas koliko hoces..
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on January 24, 2011, 13:05:28 PM
[quote Inace jedno ne vezano pitanje,kolika je duzina zadnjih kocionih creva za Mini?20tak cm?

čestitam za austina!

što se tiče zadnjih gumenih creva za kočnice.... po mom sečanju austin ima isto duge kao i mini. to znam, jer kad su meni u 90tim godinama otišla creva dobio sam nova creva od austina još iz vremena IMV, koja su bila iste dužine kao minijeva.
[/quote]


Vazi,pogledacu onda na Austinu.Prosle godine sam stavio nova kada sam i odradio sve komplet novo pozadi oko kocnica ali sam zaboravio duzinu.Treba sad da radim i za Mini a nemam uzorak(ako neko ima nova orginal na prodaju ponude do subote na pm :))
Ne znam zasto asociraju me sa onim CS na Cak Norisa :lol:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: Vladimir on January 24, 2011, 15:51:21 PM
Quote
(ako neko ima nova orginal na prodaju ponude do subote na pm :))

mr bean prodaje creva za kocnice
pogledaj na forumu!!!
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on January 24, 2011, 15:57:30 PM
Aha,hvala.Nisam primetio da je azurirao oglas pa dodao i creva :good:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: gregor.tm on January 24, 2011, 17:28:52 PM
šteta što smo tako daleko. imam dva nova seta creva kod kuće :-(
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on January 24, 2011, 20:16:20 PM
Hvala u svakom slucaju :good:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on June 23, 2011, 21:19:05 PM
Juce sam utvrdio da je aksijalni lezaj zaista slucajno bio u karteru jer su sva cetiri na svojim mestima.Na zalost razlog za otvaranje motora je bio gasenje u voznji uz neprijatan trzaj pre izvesnog vremena
Ono cega sam se pribojavao je i bio razlog,kidanje radilice :0_0:
(http://s3.postimage.org/1nf8poxtw/IMG_1412.jpg) (http://postimage.org/image/1nf8poxtw/)
(http://s3.postimage.org/1nhro90zo/IMG_1413.jpg) (http://postimage.org/image/1nhro90zo/)
Da napomenem da je motor sasvim normalno radio celo vreme,normalno trosio ulje,nije dimio,gasio lampu i u momentu kidanja vozio sam lagano 70-80 na otvorenom putu ujednacenim gasom.I nakon kidanja sve se da kazem okretalo normalno,nije bilo ribanja
Kada sam otvorio motor jedino neobicno je to da su aksijalni dosta pojedeni sa strane zamajca,i ima dosta opiljaka-prasine od istih.Oni sa suprotne strane deluju neosteceni(donji na slici je sa strane zamajca)
(http://s3.postimage.org/1nju3fn7o/IMG_1414.jpg) (http://postimage.org/image/1nju3fn7o/)
Radilica je na srednjem lezecem dosta pojedena,dok su ostali klasicno izrisovani.Leteci su 0.20,znaci vec je radjen
Jedini problem koji sam imao od kupovine bilo je odvijanje zamajca jos pre registracije(ima u temi),mozda ima neke veze
Ne znam sta bi mogao biti uzrok :thinking:
U svakom slucaju dok ne uradim ovaj motor ubacicu privremeno jedan drugi
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: Marko90 on June 23, 2011, 22:26:02 PM
nazalost dosta cesta pojava kod 1.3 motora....osim zamora materijala, jedan od razloga moze biti i debalans radilice i zamajca kao i da sva 4 cilindra ne daju jednaku snagu.... a glavna mana ovih motora je sto im se radilica oslanja na samo 3 mesta, pa je i time radni vek naravno smanjen....
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: miroslav_ružić on June 24, 2011, 00:34:30 AM
Mislio sam da je samo jugo45 sposoban za ovo...i kod njega je isto u 3 lezaja... Ako budes koristio taj blok,obavezno obradi sve 3 konzole. Pa i nije nista strasno burazeru,izgurao si ti i mnogo teze etape. :yes:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on June 24, 2011, 21:30:07 PM
nazalost dosta cesta pojava kod 1.3 motora....osim zamora materijala, jedan od razloga moze biti i debalans radilice i zamajca kao i da sva 4 cilindra ne daju jednaku snagu.... a glavna mana ovih motora je sto im se radilica oslanja na samo 3 mesta, pa je i time radni vek naravno smanjen....
Jos bih tome dodao i zajednicko ulje motor-menjac.U svakom slucaju takvi su kakvi su ali ih ipak volim :wink:
Srecom sam dosta navukao pa mi izvor delova za sada nije problem,takodje ni rad nije problem,i tako sve ovo radim iz hobija :)
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: Marko90 on June 25, 2011, 00:34:24 AM
nazalost dosta cesta pojava kod 1.3 motora....osim zamora materijala, jedan od razloga moze biti i debalans radilice i zamajca kao i da sva 4 cilindra ne daju jednaku snagu.... a glavna mana ovih motora je sto im se radilica oslanja na samo 3 mesta, pa je i time radni vek naravno smanjen....
Jos bih tome dodao i zajednicko ulje motor-menjac.U svakom slucaju takvi su kakvi su ali ih ipak volim :wink:
Srecom sam dosta navukao pa mi izvor delova za sada nije problem,takodje ni rad nije problem,i tako sve ovo radim iz hobija :)

samo ti drugu radilicu odnesi na balansiranje sve za zamajcem i korpom i ne bi trebalo vise da imas prob....
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on September 12, 2011, 10:26:18 AM
Hvala na savetima
U medjuvremenu sam napravio boju,prilicno dobro se uklopila,pa sam ga zafarbao da ne bude onako saren
Inace je i prva boja bila zelena,samo tamnija,vuce ka smb.Imam fotku jednog u orginal "smb" na jednoj od naslovnih starnica casopisa "Avto".Skeniracu pa kacim prvom prilikom
"Novi"motor se za sada lepo ponasa :wink:
(http://s1.postimage.org/2um0liu84/imv_austin_1300.jpg) (http://postimage.org/image/2um0liu84/)
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: r_dalibor on September 23, 2011, 15:54:16 PM
Sasvim lepo izgleda taj autic! Pa srecna ti voznja! Mora napravimo skup austina!  :pivo:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on November 28, 2011, 20:15:40 PM
Da krenem za pocetak od ova tri auta.Kao sto sam vec pisao ovaj zeleni austin je kao nov kupio jedan svestenik iz susednog sela mislim 1971 godine.Nakon tri-cetiri godine ga kupuje moj cale,negde polovinom sedamdesetih.Negde pred moje rodjenje krajem sedamdesetih ga prodaje mom ujaku koji ga je aktivno vozio do 1997 kada je i parkiran.U sustini u ovom autu sam proveo deo detinjstva,prvo sedanje za volan...Pre dve godine ujak resio da ga baci na otpad :(,meni bilo zao i uzmem ga natrag :)
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/th_austin1.jpg) (http://s23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/?action=view&current=austin1.jpg)
Jedna slika ovog auta iz 70tih,cale i Ostin  :)
(http://s11.postimage.org/hpbyg7j5r/1300.jpg) (http://postimage.org/image/hpbyg7j5r/)
Mozda bi mogli otvoriti posebnu temu vezanu za slike iz albuma na kojima su auti,posebno Miniji i "rodjaci"
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: mr.Bean on November 28, 2011, 22:20:20 PM
Jedna slika ovog auta iz 70tih,cale i Ostin  :)
(http://s11.postimage.org/hpbyg7j5r/1300.jpg) (http://postimage.org/image/hpbyg7j5r/)
Mozda bi mogli otvoriti posebnu temu vezanu za slike iz albuma na kojima su auti,posebno Miniji i "rodjaci"

... a T2 ulazi u kadar.....  :laughing:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on December 28, 2011, 22:14:12 PM
(http://s3.postimage.org/1nhro90zo/IMG_1413.jpg) (http://postimage.org/image/1nhro90zo/)
Ako neko ima ovu radilicu na prodaju neka se javi na PM,oznaka je 12G1505A
Kada sam odneo jednu drugu koju imam na masinsku obradu rekli su mi,a i sam sada vidim da je ostecena na mestu gde ide zupcanik lamele(crankshaft primary gear),ujedena je na tom mestu,ne znam zasto i zupcanik ima blagog lufta
Savetovali su mi da donesem drugu
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: BaneBRE on December 29, 2011, 10:52:15 AM
011 2 693 490 djura

zovni njega pa vidi, trebalo bi da ima ;)
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: gregor.tm on December 30, 2011, 22:40:35 PM
upadam u temu nakon dužeg vremena....... nije valjda raspala radilica tvoja?

vezano za oštečenje sa strane primary gear zubčanika:
obično luft dobiva samo primary gear. unutranji deo je rađen iz materiala koji se lakše troši... i neznam zašto je kod tebe istrošena radilica? osim ako nije bilo dobrog mazanja???
kod generalne motora uvek u primary gear stavljam nove "čaure" i nakon toga se obrade na pravu toleranciju.  čaure- ležajeve kupim več napraveljen sa vanjskim dimenzijama, unutrašnje se uvek obrade.
osobno bi stavio novi ležaj- čauru...... i obradio je na odgovarajuču dimenziji!


Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on December 31, 2011, 16:02:40 PM
Da,ima prica na prethodnim stranama
I meni je cudno,ali ima riseva na samoj radilici.Izvadio sam je iz motora koji nije vozen 15 godina,a dok je vozen nije bas bio pazen.Padalo mi je na pamet nesto slicno u vezi zupcanika i caure,ali nisam znao da li se to radi
Hvala na savetu i potvrdi.Mozda uradim tako,mada morao bih na tom mestu obraditi radilicu
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: Marko90 on December 31, 2011, 16:12:37 PM
ja cu malo da se umesam u pricu, radilica najcesce oce da pukne usled debalansa (sem ako nema neke mikropukotine), moj savet je kad budes sklapao da odneses radilicu i zajamac na masinski fakultet u bg da se uradi balansiranje, ono kosta oko 30 tak eura, pa posle budes miran....
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: gregor.tm on January 01, 2012, 22:44:49 PM
svakako se preporučuje balansiranje. i to ne samo sa zamajcem, nego sa svim komponentama koje idu na radilicu.
neznam dali ima kod vas da balansira komplet sa klipnjačama i klipovima. kod nas nema nikog ali u Gb je to redovita praksa.
osobno volim predhodno izbalansirati i klipnjače i proveriti težinu svih klipova.

Hvala na savetu i potvrdi.Mozda uradim tako,mada morao bih na tom mestu obraditi radilicu

svakako radilicu obraditi. nakon toga proveriti ako se može std. čaura obraditi na odgovarajuču dimenziju.
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on May 03, 2012, 14:47:37 PM
Danas sam kuci zbrinuo jos jednog Cacanskog Ostina.Uz auto sam dobio gomilu polovnih,ali i novih delova iz onog vremena
Auto je bio vec 5-6 godina parkiran na ovom mestu
(http://s17.postimage.org/c2rcwct4f/IMG_2061.jpg) (http://postimage.org/)
Pre toga je bio u samom Cacku ali je zbog komunalne inspekcije sklonjen u selo.Zadnji put registrovan 2004 godine
Inace sam ovaj Ostin povremeno vidjao dok je bio u gradu,na parkingu blizu zgrade bivseg vlasnika
Zeleni Ostin koji vozim je takodje bio registrovan u Cacku do negde 2004,drugi zeleni Ostin od ujaka iz Cacka do 1997
Pokupio sam skoro sve Cacanske Ostine vozene u zadnjih 15tak godina :)
Bivsi vlasnik
(http://s12.postimage.org/bi6mrdlux/IMG_2064.jpg) (http://postimage.org/image/bi6mrdlux/)
Uvek mi je zanimljivo pogledati sta ostaje iz mesta gde je auto parkiran 5-10-20 ili vise godina :)
(http://s14.postimage.org/puk9shk6l/IMG_2066.jpg) (http://postimage.org/image/puk9shk6l/)
Kod mene u dvoristu
(http://s18.postimage.org/41mgnnoj9/IMG_2067.jpg) (http://postimage.org/image/41mgnnoj9/)
(http://s13.postimage.org/wp3r9nrkz/IMG_2068.jpg) (http://postimage.org/image/wp3r9nrkz/)
Sledi ciscenje,sagledavanje stanja pa potom tek neki planovi za vracanje na cestu
Nisam jos stigao da detaljisem ali mislim da je ovo bio Specijal,nazire se ispod sloja crvene i bele boje neka siva metalizirana
Inace je motor svojevremeno radjen kod majstor Prleta u Vranicu
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: gajudin on May 03, 2012, 18:52:32 PM
svaka cast na spasavanju :mks:

ali ni austin se nije dao da ga vreme pojede izgleda prilicno dobro :good:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: gregor.tm on May 03, 2012, 22:18:28 PM
čestitke za novu dopunu u kolekciji!!!
pogotovo za još jedno spašavanje!
izgleda jako zdravo. nadam se da je tako i u realnosti.
sretno sa novim projektom i čekamo više informacija!!! :srce:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on May 03, 2012, 22:27:17 PM
Hvala.Zaista deluje solidno na prvi pogled
Vec je jednom radjen i ono sto je dobro odradjeno i zdravo ostaje
Ima neka mesta da se odrade ali ne krece se od nule
Postojala je sansa da Ostin zavrsi kod sekundaraca ali je sada ipak na sigurnom :wink:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on May 04, 2012, 13:44:24 PM
Jedan deo novih delova dobijenih uz auto :)
(http://s18.postimage.org/ert1pab1x/IMG_1841.jpg) (http://postimage.org/image/ert1pab1x/)
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on May 04, 2012, 14:41:34 PM
Maska koju sam dobio
(http://s12.postimage.org/9cpnil855/IMG_2069.jpg) (http://postimage.org/image/9cpnil855/)
Ocigledno je natpis "Austin" nekom vrstom glodalice obrusen da bi se napravilo mesto za plocicu sa natpisom "IMV 1300" koju su imali specijali.Tu plocicu na zalost nemam
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: gregor.tm on May 04, 2012, 21:01:01 PM
super su delovi i fotke!
ako neko nađe lepe zadnje farove od austin 1100 ..... ja sam kupac za njih   :blush:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: bogi on May 05, 2012, 14:18:46 PM
super ,odlican autic ,imas od mene ogiginalni znak za masku austin .pozz
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on July 24, 2012, 13:53:48 PM
Prekjuce sam palio crvenog.Motor deluje onako na prvu ok.Kako sam ga palio ispod haube jer nesto sa instalacijom nije bilo u redu juce sam krenuo i to da raskrstim.Imao je ugradjene neke releje,valjda da pojacaju napon.Sve sam to pocupao i resio da vratim na orginalno.Uz put sam nasao i izvor problema za pad napona,a potom i sam prekid.Buksna na regleru koja vodi struju ka bravi je ispod izolacije oksidirala i prakticno se raspala.Tu je prvo imao gubitak napona zbog cega su ugradjeni releji,a pre dve-tri godine se i raspala i potpuno izgubila kontakt.Spolja je delovala ok,ali ispod gumene izolacije sape sve prah i pepeo :blink:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on July 24, 2012, 13:59:24 PM
Zanimljivo je da je ovaj plavkasti po plocici u stvari morris,a ne austin
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/th_austin2.jpg) (http://s23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/?action=view&current=austin2.jpg)
Uporedjujuci juce instalacije primetio sam da ovaj ima i potpuno razlicitu u odnosu na ostale koje imam.Drugacije su buksne za vezivanje,razlicite boje.Dominiraju plava,bela i zelena.I uopste nema sarenih zica koje dominiraju na ostalim Ostinima :thinking:
(http://s7.postimage.org/9f4st5smv/IMG_2532.jpg) (http://postimage.org/image/9f4st5smv/)
Evo i plocice sa koje se vidi da se radi o Morris-u
(http://s14.postimage.org/q1e56mqlp/IMG_2533.jpg) (http://postimage.org/image/q1e56mqlp/)
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: gregor.tm on July 24, 2012, 23:02:30 PM
u šta se dogodilo plavkostom?
dali znaš koja je točno boja?
zanimljivo mi je da je pločica original a brojevi ukucani sa prednje strane?  :thinking: i ja vidim nešta novo.
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on July 25, 2012, 20:17:21 PM
Dugo je stajao na parkingu,sluzio za delove,zato je raskopusan.Mislim da je jednom prilkom neki auto izleteo sa puta i udario ga u ovu prednju levu stranu
Nisam siguran za boju,ali eto i ona je nestandardna za primerke sklapane u IMV-u.Ispoliracu jednom neki ocuvani deo pa cu pokusati da skapiram o kojoj nijansi je rec
Inace je nosio 1100  motor
Ja sam kod njih zapazio obe varijante plocica
Ono sto ja imam je sledece
AASA 662826 brojevi istisnuti
AASA 679654 brojevi utisnuti
AASA 689655 brojevi utisnuti
AASA 691264 brojevi utisnuti

P.S
Pronasao sam medju nekim delovima od crvenog plocicu za gore pomenutu masku :uraa:
(http://s15.postimage.org/afxdh0xev/IMG_2537.jpg) (http://postimage.org/image/afxdh0xev/)
(http://s11.postimage.org/7wz35nrb3/IMG_2541.jpg) (http://postimage.org/image/7wz35nrb3/)
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on July 25, 2012, 22:28:04 PM
Inace evo jednog Morris 1300 1968 u oglasima
http://www.mojauto.rs/polovni-automobili/930331_Austin_Montego__1968_god
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: Scorpions on July 25, 2012, 23:00:54 PM
Da 3000 evrica a treba ulaganje u limariju.
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on November 06, 2013, 10:11:57 AM
Evo da i ja ubacim neku fotografiju iz porodicnog albuma :)
Ova prva je mislim iz 1980 ili 1981,Ostin i ja :)
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/ostin.jpg) (http://s23.photobucket.com/user/nebkv/media/BMC/ostin.jpg.html)
Ovo je vec negde iz 1982 mozda
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/Scan10007.jpg) (http://s23.photobucket.com/user/nebkv/media/BMC/Scan10007.jpg.html)
Sledeca je negde oko 85te
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/Scan10006.jpg) (http://s23.photobucket.com/user/nebkv/media/BMC/Scan10006.jpg.html)
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: Dušan Stankov on November 06, 2013, 13:59:11 PM
Evo da i ja ubacim neku fotografiju iz porodicnog albuma :)
Ova prva je mislim iz 1980 ili 1981,Ostin i ja :)
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/ostin.jpg) (http://s23.photobucket.com/user/nebkv/media/BMC/ostin.jpg.html)
Ovo je vec negde iz 1982 mozda
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/Scan10007.jpg) (http://s23.photobucket.com/user/nebkv/media/BMC/Scan10007.jpg.html)
Sledeca je negde oko 85te
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/Scan10006.jpg) (http://s23.photobucket.com/user/nebkv/media/BMC/Scan10006.jpg.html)

 :good:  Nebojša jel' totaj Austin što je i danas kod tebe?
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: r_dalibor on November 06, 2013, 16:10:51 PM
Eto kako se upropaštavaju deca!  :laughing:  :good: :mks:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on November 09, 2013, 17:20:35 PM
 :laughing:

Da,to je taj,cale ga je kupio aprila 1974,a auto je sam kraj 1970

Da krenem za pocetak od ova tri auta.Kao sto sam vec pisao ovaj zeleni austin je kao nov kupio jedan svestenik iz susednog sela mislim 1971 godine.Nakon tri-cetiri godine ga kupuje moj cale,negde polovinom sedamdesetih.Negde pred moje rodjenje krajem sedamdesetih ga prodaje mom ujaku koji ga je aktivno vozio do 1997 kada je i parkiran.U sustini u ovom autu sam proveo deo detinjstva,prvo sedanje za volan...Pre dve godine ujak resio da ga baci na otpad :(,meni bilo zao i uzmem ga natrag :)
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/th_austin1.jpg) (http://s23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/?action=view&current=austin1.jpg)
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: Dušan Stankov on November 09, 2013, 18:47:17 PM
 :good: pa da uskoro vidimo još jednog klinca unutra  :)
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on November 09, 2013, 18:54:35 PM
 :)
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: r_dalibor on November 10, 2013, 09:42:50 AM
Pravi potez, pozdravljam celu akciju i da ga vratiš da bude lep kao nekad i da ga napuniš sa decom  :laughing:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: Divac on November 10, 2013, 10:23:46 AM
Pravi potez, pozdravljam celu akciju i da ga vratiš da bude lep kao nekad i da ga napuniš sa decom  :laughing:

 :bravo: :pivo: :uraa:
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: gregor.tm on November 11, 2013, 17:23:16 PM
sjajno mi je gledati stare fotke, pogotovo kad su povezane sa lepo osobnom pričom i istorijom te tako dobivaju još dodatno značenje!

Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on November 14, 2014, 12:59:06 PM
Gregor.tm
Takodje :good:
Inace nekim neobicnim spletom okolnosti i putevima kod mene je zavrsio Ostin iz Smedereva koji je pre neku godinu bio u oglasima(pomenut u par navrata na forumu)
1972,negde s kraja proizvodnje u IMV-u(prva registracija kraj novembra)
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/DSC09463.jpg) (http://s23.photobucket.com/user/nebkv/media/BMC/DSC09463.jpg.html)
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/DSC09462.jpg) (http://s23.photobucket.com/user/nebkv/media/BMC/DSC09462.jpg.html)
Inace sjajan osnova za rad,gotovo da nije nikad radjen a izuzetno zdrav,sem krila oko solje fara i dzepova u gepeku
Napred na patosu samo povrsinska korozija
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/DSC09460.jpg) (http://s23.photobucket.com/user/nebkv/media/BMC/DSC09460.jpg.html)
Pozadi unutra,kao i komplet pod ispod sa donje strane auta jos uvek u prvoj boji :uraa:
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/DSC09461.jpg) (http://s23.photobucket.com/user/nebkv/media/BMC/DSC09461.jpg.html)
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on September 07, 2016, 23:50:49 PM
Listajuci neke stare dokumente naleteo sam na pismo iz kog sam tek tada saznao da je cale sem zelenog Ostina sa BMC-BL imao kontakta i nesto kasnije u vidu kraceg zaposlenja u Leyland Australia :)
(http://i23.photobucket.com/albums/b391/nebkv/BMC/DSC02694.jpg) (http://s23.photobucket.com/user/nebkv/media/BMC/DSC02694.jpg.html)
Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on July 30, 2017, 10:45:06 AM
Nedavno nabavljeno :uraa:
(https://s2.postimg.org/ut97nmz9h/DSC03827.jpg) (https://postimg.org/image/ut97nmz9h/)

(https://s2.postimg.org/f96faueit/DSC03828.jpg) (https://postimg.org/image/f96faueit/)

Title: Odg: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on July 30, 2017, 13:08:29 PM
Sem uobicajene liste delova i sematskih skica ima dosta podataka vezanih za brojeve motora,sasije,skoljke,komisione brojeve,deo vezan i za izmene od kog do kog broja
Zanimljivi su mi takozvani Body number.Podaci iz ovih kataloga su mi donekle potvrdili sumnju da IMV uglavnom nije koristio tokom sklapanja orginalne brojeve skoljke vec svoju licnu sekvencu
Na primer,beli Austin 1300,prva registracija novembar 1972 ima broj 12976 lociran na unutrasnjem krilu iznad akumulatora
Ako znamo da je proizvodnja prekinuta decembar 72-januar 73 uz ukupnu cifru od oko 14450 komada ima logike da je broj na toj plocici u stvari redni broj onih izaslih iz IMV-a
Title: Re: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on October 03, 2021, 21:44:31 PM
U medjuvremenu je beli iz Smedereva priveden kraju :)
Title: Re: BMC 1100/1300
Post by: gregor.tm on October 03, 2021, 21:47:28 PM
BRAVO, BRAVO, BRAVO!!!
Čestitke za još jedno spašavanje ADO16!
  :hid_crazy:
Title: Re: BMC 1100/1300
Post by: drugmarko on October 04, 2021, 07:30:20 AM
Pedantno baš kao i sve drugo što izadje iz tvog dvorišta. Svaka čast.
Title: Re: BMC 1100/1300
Post by: nebkv on July 05, 2022, 14:35:31 PM
Hvala
Evo jos koje fotke nakon finisa
https://ibb.co/gS370gZ
https://ibb.co/LYPbsRN