Mini Klub Srbije
Mini Radionica => Kvarovi, problemi i popravke => : Vladimir December 03, 2012, 21:38:52 PM
-
Dragi mini znalci
U zadnje vreme mi se desava sledeci problem
Sat koji pokazuje temperaturu "DIVLJA" u toku voznje
Desava se sledece :
kada sam uzeo strajpija imao je termo-davac od drugog auta i pokazivao je minimalnu temperaturu sto znaci da se kazaljka jedva pomerala od skale C-(cold)
u medjuvremenu taj termo-davac je zamenjen sa orginalnim minijevim i tada sam poceo da dobijam temperaturu
drugih vrednosti a kretali su se izmedju skale N (normal) I H (hot) negde na polovini.
Dok se kazaljka nalazila izmedju skale N (normal) I H (hot), uzeo sam drugi merac temperature i direktno u hladnjak ubacio u sondu da proverim temperaturu
Temperatura se kretala izmedju 83 i 95 stepeni radne temperature,sto bi trebalo da je OK?
E sad ono gde se dolazi do cudnog desavanja je sledece :
U voynji na vanjskoj dnevnoj temperaturi koja je ovih dana a to je oko 5 C
sat pokazuje da temperatura dolazi izmedju N i H
ali kada stanem na semafor kazaljka krece da se spusta prema N
(stajanje na semaforu traje manje od 2 min prim.out.) :thinking:
i tako u nedogled
Jel neko zna u cemu je misterija desavanja
Hvala na pomoci :blush:
-
to ti je tako tako kad ti je mini napravljen iz engleskih i smiths delova :blush:
satiči za vodu ume da čudno pokazuju. inače nisam baš imao sa njima poteškoča ali ponekad su zaista čudno radili.
kad vidiš da ti temperatura njiše iskoristi priliku i odmah proveri relanu temp. u hladnjaku (najbolje sa meračem koji pokazuje točne stepene) to znači kad ti je kazaljka na N i H.
ako imaš stabilnu temp. onda uzmi i promeni satič za vodu..... i promatraj dali ima razlike.
ti satiči su se često kalibrirali. smiths je imao posebnu spravicu za kalibriranje satiča.
kad to proveriš, onda javi ako treba da napred istražujemo.
-
Pozdrav Vladimire,
najprije proveri dali se isto desava i sa instrumentom za pokazivanje goriva u rezervoaru, zato sto oba instrumenta uzimaju + struje sa stabilizatora napona koji se nalazi na zadnjem delu kilometraze. Kad motor radi u ler, alternator daje manji napon tako da preko stabilizatora prolazi isto tako manja voltaza i prema instrumentima dolazi isto tako manji napon.
Moje misljenje je da stabilizator napona za instrumente ne stabilizira konstatnto, zbog toga kad se povecaju broj okretaja alternator vise proizvodi struju a isto ide prema instrumentima.
-
da li si probao ono sa grejanjem kao sto sam ti rekao?
-
da li si probao ono sa grejanjem kao sto sam ti rekao?
lupa ventilator i bojim se da se ne raspadne kompletan :bljak:
-
i ja se slazem sa semom.imam i ja sl.problem,satic koji je pre lepo radio,sada me izgleda zeza,a i merac goriva nesto me zeza,a nov je merac temerature,ali sumnjam na stabilizator ili kontakte oko njega...
-
Pozdrav Vladimire,
najprije proveri dali se isto desava i sa instrumentom za pokazivanje goriva u rezervoaru, zato sto oba instrumenta uzimaju + struje sa stabilizatora napona koji se nalazi na zadnjem delu kilometraze. Kad motor radi u ler, alternator daje manji napon tako da preko stabilizatora prolazi isto tako manja voltaza i prema instrumentima dolazi isto tako manji napon.
Moje misljenje je da stabilizator napona za instrumente ne stabilizira konstatnto, zbog toga kad se povecaju broj okretaja alternator vise proizvodi struju a isto ide prema instrumentima.
stabilizator ili kockica?
http://www.minispares.com/product/Classic/Electrics/C34770A.aspx?09&ReturnUrl=/shop/Classic/Electrics.aspx|Back%20to%20shop
i to je novo poruceno i stavljeno na sat
ali jos uvek imam navedeni problem
a sto se tice pokazivaca goriva
kompletan rezervoar je skinut i ociscen medjutim navoji koji se nalaze na plovku nisu bili u najboljem stanju a nisam imao drugi plovak da zamenim
tako da sama kazaljka od goriva isto tako varira , e sad da li je zbog loseg plovka ili struje
to pokusavam da resim sada
ali na pokaziivacu goriva nije toliko vidljiva promena golim okom kao na temperaturi
-
moguce da je sam sat problem mada ja vise sumnjam da nesto nije ispravno sa hladjenjem motora....
-
i postoji jos nesto,da novi delovi koje si kupio ne rade kako treba,jer su krs....kineski,koji englezi prodaju....
-
i postoji jos nesto,da novi delovi koje si kupio ne rade kako treba,jer su krs....kineski,koji englezi prodaju....
ako sa sparesa i sporta kupujes onda da....
-
pa gde ce drugo..... :laughing:....... :lol:.....
-
pa nisu oni jedini na svetu koji prodaju delove za mini :good:
-
bez brige što se tiče kvaliteta stabilizatora.... kupujem ih več godina od minisparesa i do sada još nisam imao poteškoča.
kroz sve godine naručivanja znam koje stvari su OK i koje nisu. obično te koje nisu ok ih nepreporučujem napred ili sa napomenom. :bullshit:
a to da je danas večina stvari napravljenih u kini...... to je istina. na žalost :bljak:
ali možemo biti samo veseli da je barem tako. dobro je ako več englezi nebrinu i neproizvode svoje delove da ih proizvodi žuti kinez. ....... inače se več neko vreme miniji nebi vozili..... ili bi bila cena origila po takvoj ceni da ne bi mogli kupovati ili bi kemijali kao nekada sa fiat, lada, zastava delovima itd.....
ipak branim večinu delova što se tiče kvaliteta i netreba sve po redu pljuvati. sve dok ja sa tim delovima napravim i više od 30.000 km godišnje u miniju stoji samo jedno da nekad znaju biti pakleno kvalitetni!.... a konačna odluka je vaša.
u svakom slučaju pažnja kod replika iz hroma, nekih gumenih proizvoda itd.....
:hi:
PS: minispares ima svoj monopol. mnogi prodavači kupuju od njih i prepradaju pod svojim imenom. obično ipak imaju jedne od najboljih delova i lagera.
a za neke specializirane delove... naravno postoji i drugi dobri prodavači.
-
pa nisu oni jedini na svetu koji prodaju delove za mini :good:
pa nisu naravno,ali su se u poslednje vreme kod nas odomacali,pa vecina nas skoro da tamo kupuje....ima jos 5 ili 6 prodavaca mini delova za koje ja znam,a koliko ih ima ovako pitaj Boga,ja sam imao probleme sa delovima i sa spersa i sa sporta i to sam negde vec pricao na forumu i to najvise sa elektrikom,platine,kape kondezatori itd,sa ostalim delovima nisam imao nekih problema,jer i kod njih negde pise genuine,a negde da nije bas original deo pa je takva i cena....
-
Vladimire,
jos nesto , ako nisi otklonio kvar do sada. Moze da proveris sa volt metarom koliko volti daje alternator pri radu u ler ali sa upaljenim svetlama, a koliko ima volti kad se broj okretaja motora poveca. Ako alternator daje manje volti u ler onda i to je razlog zbog cega varira strelica na temperaturi i gorivu.
-
Vladimire,
jos nesto , ako nisi otklonio kvar do sada. Moze da proveris sa volt metarom koliko volti daje alternator pri radu u ler ali sa upaljenim svetlama, a koliko ima volti kad se broj okretaja motora poveca. Ako alternator daje manje volti u ler onda i to je razlog zbog cega varira strelica na temperaturi i gorivu.
U medjuvremenu sam remontovao i alternator
zamenjene cetkice i obe diode
koliko sam video na volt metru alternator radi na 14 volti
majstor koji mi je remontovao alternator rekao mi je da je to idealna voltaza
problem jos uvek postoji :thinking:
zamenjeno je i stavljeno sve novo
termo davac - http://www.minispares.com/product/Classic/Engine/Cylinder_heads/Head_components/GTR101.aspx?100402&ReturnUrl=/search/classic/temp%20sender.aspx|Back%20to%20search
kockica - stabilizator - http://www.minispares.com/product/Classic/Electrics/C34770A.aspx?09&ReturnUrl=/shop/Classic/Electrics.aspx
remontovan alternator
-
bice da je ipak nesto sa hladjenjem ili do samog satica....
-
bice da je ipak nesto sa hladjenjem ili do samog satica....
mislim da nije temperatura nit hladjenje jer sam opet merio temperaturu i normalna je
nesto sa strujom nije uredu
mozda sat ali i skala za benzin varira
-
onda je kompjuter garant :laughing:
-
onda je kompjuter garant :laughing:
dali imaš SPI ili MPI kompjuter u strajpiju?
ups, promaklo mi je da ti skače i sat za benzin.
dali voda još uvek skače?
koliko ti pokazuje T vode? dali si je merio odmah nakon vožnje ili npr dok auto stoji i radi na mestu?
koji ti je termostat? na koliko se otvara?
ako sumnjaš struju onda uzmi + žicu direktno i isto tako masu...... veži direktno pa pogledaj kako ti radi satiči.
-
Zar je moguce da kada auto stane da se termostat otvori i da posle 1 minuta stajanja i zatim pokreta
zatvori i sat pokaze drugu vrednost ??? :0_0:
kad je radjen servis
stavio sam NOV termostat koji otvara na 82C tako zvani- zimski termostat
-
sasvim moguče..... ako termostat nevalja.
iskreno rečeno po svim iskustvima termostat treba da radi barem godinu dana.... nakon toga kineska roba zna da otkaže.
ajmo od početka.
1. promeni termostat
ako bude isto
2. menjaj satič
ako se problem nastavi
3. priklopi na direktnu struju.
-
sasvim moguče..... ako termostat nevalja.
iskreno rečeno po svim iskustvima termostat treba da radi barem godinu dana.... nakon toga kineska roba zna da otkaže.
ajmo od početka.
1. promeni termostat
ako bude isto
2. menjaj satič
ako se problem nastavi
3. priklopi na direktnu struju.
OK
A sta da radimo sa kazaljkom od benzina???
-
[/quote]
OK
A sta da radimo sa kazaljkom od benzina???
[/quote]
ups, na nju uvek zabaoravim.
kažeš da sumnjaš elektriku..... pošto nisam električar.... pokušao bi iči školskim koracima. najlakše je povuči žicu iz direktnog + do stabliziatora. isto tako za masu.....
za svaki slučaj da ne tražimo jedan uzrok za oba problema..... zanima me dali se je problem na obe kazaljke pojavio istovremeno. nekada zna da zeza i benzin plovak,..... to jest baš plastični deo plovka. često sam ga menjao..... ali obično kad ode, ode skroz i više kazaljka nepokazuje ispravno.
isto tako je i kod termostata..... obično ostane otvoren ili zatvoren.....
-
zanima me dali se je problem na obe kazaljke pojavio istovremeno. nekada zna da zeza i benzin plovak,..... to jest baš plastični deo plovka. često sam ga menjao..... ali obično kad ode, ode skroz i više kazaljka nepokazuje ispravno.
kada je goran skinuo rezervor ,rekao mi je da je plovak ostecen i da je mogucnost da pokazuje laznu vrednost velika
nisam imao novi plovak tako da smo stari vratili nazad
znaci da sam nasledio problem ali da ni sam neznam da li datiraju iz stog problema ili je naknadno nastao jedan pa drugi problem
-
zanima me dali se je problem na obe kazaljke pojavio istovremeno. nekada zna da zeza i benzin plovak,..... to jest baš plastični deo plovka. često sam ga menjao..... ali obično kad ode, ode skroz i više kazaljka nepokazuje ispravno.
kada je goran skinuo rezervor ,rekao mi je da je plovak ostecen i da je mogucnost da pokazuje laznu vrednost velika
nisam imao novi plovak tako da smo stari vratili nazad
znaci da sam nasledio problem ali da ni sam neznam da li datiraju iz stog problema ili je naknadno nastao jedan pa drugi problem
onda bi odbacio trenutno rešavanje plovka. osim ako imaš nekog da ti ga posudi. jako brzo se menja. stvar nekoliko minuta.
išao bi redosledom napisanim za kazaljku vode.
-
ako je problem u hladjenju ja mislim da hladnjak pravi prob....da je termostat, grejao bi se i kada stoji u mestu....imao sam slican, tj gotovo identican problem, gde kada vozim na autoputu, na otvorenom, mi podize temp a u gradskoj voznji, stani kreni spusta temp i bio je hladnjak problem na kraju....
-
nadji ti blago meni neki stari polovan stabilizator....i stavi ga pa vidi sta se desava...sa nasim benzinom,polu-prljavim hladnjacima i ostalim nema sanse da ti u beogradskoj guzvi bude da se auto hladi na kreni-stani...mada koliko je hladno,i to je sada problem da se ispita...ako ti kazaljka skace gore dole,mora da je stabilizator,jer temperatura ne moze da pada i raste brzo...
-
ako je problem u hladjenju ja mislim da hladnjak pravi prob....da je termostat, grejao bi se i kada stoji u mestu....imao sam slican, tj gotovo identican problem, gde kada vozim na autoputu, na otvorenom, mi podize temp a u gradskoj voznji, stani kreni spusta temp i bio je hladnjak problem na kraju....
e da
pa ima trag na hladnjaku da negde curi :0_0:
-
pa onda bi ti nabijao temperaturu,prokuvao i izbacio vodu napolje,a kazaljka bi otisla na H...ne bi setala dole-gore....
-
pa mora nikola uvek da mi kontrira :laughing: Ja ti kazem moja iskustva :P inace vodu izbacuje U VOZNJI kad predje nekih 110 stepeni, mozda i vise.....provereno.....
-
kod mene je bio definitivno los protok vode, hladnjak je bio rasklapan i ciscen, unutra kao nov, medjutim i dalje sam imao problema sa grejanjem na otvorenom, na kraju sam taj problem resio tako sto sam ubacio 3 core hladnjak umesto 2 core i problem je bio 90% resen....mada sam bas cuo da hvale taj 2 core kao da je bolji od 3 core i 4 core al nisam se bas udubio u tu temu da saznam zasto.....ako neko ima iskustva sa razlicitim hladnjcima (2 core, 3 core, 4 core, ALU), bilo bi lepo kad bi to podelio s nama :good:
-
pa mora nikola uvek da mi kontrira :laughing: Ja ti kazem moja iskustva :P inace vodu izbacuje U VOZNJI kad predje nekih 110 stepeni, mozda i vise.....provereno.....
pa bilo bi dosadno,da ti nema mene.... :laughing:....
svi mi ovde dajemo svoja iskustva....a mini je vocka cudnovata....na kraju moze da se desi da je sve to zbog auspuha.... :lol:
-
kod mene je bio definitivno los protok vode, hladnjak je bio rasklapan i ciscen, unutra kao nov, medjutim i dalje sam imao problema sa grejanjem na otvorenom, na kraju sam taj problem resio tako sto sam ubacio 3 core hladnjak umesto 2 core i problem je bio 90% resen....mada sam bas cuo da hvale taj 2 core kao da je bolji od 3 core i 4 core al nisam se bas udubio u tu temu da saznam zasto.....ako neko ima iskustva sa razlicitim hladnjcima (2 core, 3 core, 4 core, ALU), bilo bi lepo kad bi to podelio s nama :good:
ako se motor nehladi standardnim hladnjakom..... i ako se rešava sa 2 core itd.... znači da još uvek nije odstranjen uzrok. iz mojih izkustava je često da su kanali unutar bloka i čak glave jako suženi od taloga a ponegde čak i začepljeni. u takvom stanju motor je uvek pregrejan a 2 core ga jedini uspe ohladiti ali opet podhladi vodu koja ulazi u blok...... što i nije dobro. opet se ta voda zbog lošeg protoka prebrzo ugreje.... itd.... i često neuspeva više da hladi 4 cilindar itd...
uvek je potrebno nači uzrok. taj može često da bude i neprava smesa goriva i vazduha..... krivo podešeon predapljenje......
PS: std. hladnjak je kod mene dobro obavljao posao na turbo miniju. 160-180KS je uspevao da ohladi bez dodatnog ventilatora....