: [1] 2 3

: Problem sa satom temperature  ( 17113 )

0 and 2 Guests are viewing this topic.

Vladimir

  • Aktivan
  • : 4.512
Problem sa satom temperature
« : December 03, 2012, 21:38:52 PM »

Dragi mini znalci
U zadnje vreme mi se desava sledeci problem
Sat koji pokazuje temperaturu "DIVLJA" u toku voznje
Desava se sledece :
kada sam uzeo strajpija imao je termo-davac od drugog auta i pokazivao je minimalnu temperaturu sto znaci da se kazaljka jedva pomerala od skale C-(cold)
u medjuvremenu taj termo-davac je zamenjen sa orginalnim minijevim i tada sam poceo da dobijam temperaturu
drugih vrednosti  a kretali su se izmedju skale N (normal) I H (hot) negde na polovini.
Dok se kazaljka nalazila izmedju skale N (normal) I H (hot), uzeo sam drugi merac temperature i direktno u hladnjak ubacio u sondu da proverim temperaturu
Temperatura se kretala izmedju 83 i 95 stepeni radne temperature,sto bi trebalo da je OK?
E sad ono gde se dolazi do cudnog desavanja je sledece :
U voynji na vanjskoj dnevnoj temperaturi koja je ovih dana a to je oko 5 C
sat pokazuje da temperatura dolazi izmedju N i H
ali kada stanem na semafor kazaljka krece da se spusta prema N
(stajanje na semaforu traje manje od 2 min prim.out.)  :thinking:
i tako u nedogled

Jel neko zna u cemu je misterija desavanja
Hvala na pomoci  :blush:
"It's simple and amazing car" - Paddy Hopkirk

gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • : 2.234
Odg: Problem sa satom temperature
« #1 : December 03, 2012, 21:56:32 PM »

to ti je tako tako kad ti je mini napravljen iz engleskih i smiths delova  :blush:

satiči za vodu ume da čudno pokazuju. inače nisam baš imao sa njima poteškoča ali ponekad su zaista čudno radili.
kad vidiš da ti temperatura njiše iskoristi priliku i odmah proveri relanu temp. u hladnjaku (najbolje sa meračem koji pokazuje točne stepene) to znači kad ti je kazaljka na N i H.
ako imaš stabilnu temp. onda uzmi i promeni satič za vodu..... i promatraj dali ima razlike.
ti satiči su se često kalibrirali. smiths je imao posebnu spravicu za kalibriranje satiča.

kad to proveriš, onda javi ako treba da napred istražujemo.

SEM

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • : 75
Odg: Problem sa satom temperature
« #2 : December 03, 2012, 22:06:32 PM »

Pozdrav Vladimire,
najprije proveri dali se isto desava i sa instrumentom za pokazivanje goriva u rezervoaru, zato sto oba instrumenta uzimaju + struje sa stabilizatora napona koji se nalazi na zadnjem delu kilometraze. Kad motor radi u ler, alternator daje manji napon tako da preko stabilizatora prolazi isto tako manja voltaza i prema  instrumentima dolazi isto tako manji napon.
Moje misljenje je da stabilizator napona za instrumente ne stabilizira konstatnto, zbog toga kad se povecaju broj okretaja alternator vise proizvodi struju a isto ide prema instrumentima.

Marko90

Odg: Problem sa satom temperature
« #3 : December 03, 2012, 22:07:39 PM »

da li si probao ono sa grejanjem kao sto sam ti rekao?

Vladimir

  • Aktivan
  • : 4.512
Odg: Problem sa satom temperature
« #4 : December 03, 2012, 22:12:31 PM »

da li si probao ono sa grejanjem kao sto sam ti rekao?
lupa ventilator i bojim se da se ne raspadne kompletan  :bljak:
"It's simple and amazing car" - Paddy Hopkirk

nikola.m

  • Aktivan
  • : 786
Odg: Problem sa satom temperature
« #5 : December 04, 2012, 00:24:19 AM »

i ja se slazem sa semom.imam i ja sl.problem,satic koji je pre lepo radio,sada me izgleda zeza,a i merac goriva nesto me zeza,a nov je merac temerature,ali sumnjam na stabilizator ili kontakte oko njega...

Vladimir

  • Aktivan
  • : 4.512
Odg: Problem sa satom temperature
« #6 : December 04, 2012, 00:33:57 AM »

Pozdrav Vladimire,
najprije proveri dali se isto desava i sa instrumentom za pokazivanje goriva u rezervoaru, zato sto oba instrumenta uzimaju + struje sa stabilizatora napona koji se nalazi na zadnjem delu kilometraze. Kad motor radi u ler, alternator daje manji napon tako da preko stabilizatora prolazi isto tako manja voltaza i prema  instrumentima dolazi isto tako manji napon.
Moje misljenje je da stabilizator napona za instrumente ne stabilizira konstatnto, zbog toga kad se povecaju broj okretaja alternator vise proizvodi struju a isto ide prema instrumentima.


stabilizator ili kockica?
http://www.minispares.com/product/Classic/Electrics/C34770A.aspx?09&ReturnUrl=/shop/Classic/Electrics.aspx|Back%20to%20shop
i to je novo poruceno i  stavljeno na sat
ali jos uvek imam navedeni problem

a sto se tice pokazivaca goriva
kompletan rezervoar je skinut i ociscen medjutim navoji koji se nalaze na plovku nisu bili u najboljem stanju a nisam imao drugi plovak da zamenim
tako da sama kazaljka od goriva isto tako varira , e sad da li je zbog loseg plovka ili struje
to pokusavam da resim sada
ali na pokaziivacu goriva nije toliko vidljiva promena golim okom kao na temperaturi
« : December 04, 2012, 00:39:13 AM Vladimir »
"It's simple and amazing car" - Paddy Hopkirk

Marko90

Odg: Problem sa satom temperature
« #7 : December 04, 2012, 00:38:04 AM »

moguce da je sam sat problem mada ja vise sumnjam da nesto nije ispravno sa hladjenjem motora....

nikola.m

  • Aktivan
  • : 786
Odg: Problem sa satom temperature
« #8 : December 04, 2012, 02:33:54 AM »

i postoji jos nesto,da novi delovi koje si kupio ne rade kako treba,jer su krs....kineski,koji englezi prodaju....

Marko90

Odg: Problem sa satom temperature
« #9 : December 04, 2012, 10:01:37 AM »

i postoji jos nesto,da novi delovi koje si kupio ne rade kako treba,jer su krs....kineski,koji englezi prodaju....

ako sa sparesa i sporta kupujes onda da....

nikola.m

  • Aktivan
  • : 786
Odg: Problem sa satom temperature
« #10 : December 04, 2012, 15:08:20 PM »

pa gde ce drugo..... :laughing:....... :lol:.....

Marko90

Odg: Problem sa satom temperature
« #11 : December 04, 2012, 15:48:52 PM »

pa nisu oni jedini na svetu koji prodaju delove za mini  :good:

gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • : 2.234
Odg: Problem sa satom temperature
« #12 : December 04, 2012, 16:07:57 PM »

bez brige što se tiče kvaliteta stabilizatora.... kupujem ih več godina od minisparesa i do sada još nisam imao poteškoča.
kroz sve godine naručivanja znam koje stvari su OK i koje nisu. obično te koje nisu ok ih nepreporučujem napred ili sa napomenom.  :bullshit:
a to da je danas večina stvari napravljenih u kini...... to je istina. na žalost  :bljak:
ali možemo biti samo veseli da je barem tako. dobro je ako več englezi nebrinu i neproizvode svoje delove da ih proizvodi žuti kinez. ....... inače se več neko vreme miniji nebi vozili..... ili bi bila cena origila po takvoj ceni da ne bi mogli kupovati ili bi kemijali kao nekada sa fiat, lada, zastava delovima itd.....

ipak branim večinu delova što se tiče kvaliteta i netreba sve po redu pljuvati. sve dok ja sa tim delovima napravim i više od 30.000 km godišnje u miniju stoji samo jedno da nekad znaju biti pakleno kvalitetni!.... a konačna odluka je vaša.

u svakom slučaju pažnja kod replika iz hroma, nekih gumenih proizvoda itd.....
 :hi:

PS: minispares ima svoj monopol. mnogi prodavači kupuju od njih i prepradaju pod svojim imenom. obično ipak imaju jedne od najboljih delova i lagera.
a za neke specializirane delove... naravno postoji i drugi dobri prodavači.

nikola.m

  • Aktivan
  • : 786
Odg: Problem sa satom temperature
« #13 : December 05, 2012, 12:01:58 PM »

pa nisu oni jedini na svetu koji prodaju delove za mini  :good:
pa nisu naravno,ali su se u poslednje vreme kod nas odomacali,pa vecina nas skoro da tamo kupuje....ima jos 5 ili 6 prodavaca mini delova za koje ja znam,a koliko ih ima ovako pitaj Boga,ja sam imao probleme sa delovima i sa spersa i sa sporta i to sam negde vec pricao na forumu i to najvise sa elektrikom,platine,kape kondezatori itd,sa ostalim delovima nisam imao nekih problema,jer i kod njih negde pise genuine,a negde da nije bas original deo pa je takva i cena....

SEM

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • : 75
Odg: Problem sa satom temperature
« #14 : December 06, 2012, 12:40:22 PM »

Vladimire,
jos nesto , ako nisi otklonio kvar do sada. Moze da proveris sa volt metarom koliko volti daje alternator pri radu u ler ali sa upaljenim svetlama, a koliko ima volti kad se broj okretaja motora poveca. Ako alternator daje manje volti u ler onda i to je razlog zbog cega varira strelica na temperaturi i gorivu.
: [1] 2 3