Author Topic: potrebni saveti  (Read 9619 times)

Offline jato

  • Aktivan
  • Posts: 10
potrebni saveti
« on: November 06, 2013, 22:24:54 PM »
Evo izgleda da sam se pridružio novom, nadam se dobrom društvu. Kupio sam Mini Morisa 1000 iz 1977. i trebao bih polako krenuti u restauraciju. Potrebna mi je pomoć, vas iskusnijih oko toga šta menjati novo a šta restaurirati. Ne žurim i želim da ga polako restauriram ne do 'perverzije' nego do autentičnog, prvobitnog stanja, pa koliko da traje neka traje (a da što manje košta :)). Stari vlasnik je dosta ubacio delova od drugih vozila. Vozilo još nije 'rastureno' za restauraciju i drug koji mi to radi i pomaže (pošto ja nisam automehaničar) mi je odmah napisao sledeće stvari:
1- zadnji doboši (oba)
2-glavni kočioni cilindar
3-prednje pakne (nosači, limeni deo)
4-kočioni cilindri (svi, 4 kom.)
5-benzinska pumpa
6-platinska dugmad i kondezator
7-cilindar kvačila (ispod pedale kvačila)
8-sajla ručne kočnice
9-desni zglob točka sa mažetnom
10-krajnica spone (obe)
11-zadnji ležaj točka
12-za prednji trap gumice
13-plastična boca za ulje kočnice i kvačila
14-plastična boca za vodu brisača
15-ručice za podizanje stakala
16-unutrašnje ručke za otvaranje vrata (jedna ili dve nisam siguran)
17-prednja dva sedišta (polovno, bez obzira na stanje samo da je original i da je bar kostur zdrav)
18-retrovizori vrata (oba)
19-svetlo zadnje tablice sa držačem
20-prednji farovi
21-zadnji farovi
22-žmigavci
23-metlice brisača.......
uh...za sada.
 Ja živim u Republici Srpskoj, na samoj granici sa Srbijom tako da mi 'pomoć' sa bilo koje  strane došla ne  predstavlja bilo kakav problem što se tiče brze pošte i sl. ako je to uopšte bitno. Kada krenem sa radovima polako ću fotografisati i bitno staviti na vaš/naš sajt. Probaću za početak da stavim par fotografija zatečenog stanja.
Ako mi neko može pomoći od ovog navdenog materijala šta je obavezno uzeti novo a šta da tražim polovno slobodno neka me posavetuje i sl.
Pozz.

Offline jato

  • Aktivan
  • Posts: 10
Odg: potrebni saveti
« Reply #1 on: November 06, 2013, 22:28:16 PM »
Fotografije server neće da primi???
Probaću kasnije  :dance:

Definitivno fotografije ne mogu da stavim???
 (Not Found  The requested URL /addform.html was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request) ???
Zna li neko razlog?
Unapred hvala
:pray:
Zna li neko u čemu je problem??
Rezolucija nije sigurno, nju sam smanjio.
« Last Edit: November 07, 2013, 20:01:03 PM by jato »

Offline Zikica65

  • Aktivan
  • Posts: 23
Odg: potrebni saveti
« Reply #2 on: November 07, 2013, 21:29:15 PM »
imam dosta tih delova sto ti treba 0643610940 javi se zikica arilje pozdrav

Offline gajudin

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.187
  • bomraketabona
Odg: potrebni saveti
« Reply #3 on: November 08, 2013, 19:53:49 PM »
dobro dosao na forum, naravno da je bolje i jeftnije naci dobar polovan deo ali toga je sve manje i manje,a nove stvari mogu se nabaviti preko gregora iz slovenije a naravno delovi direktno iz engleske tj minisspares, na pravom si mestu za dobar savet i najbolje resenje

samo napred :mks:
ZIV JE MINI UMRO NIJE!!!!

Offline jato

  • Aktivan
  • Posts: 10
Odg: potrebni saveti
« Reply #4 on: November 11, 2013, 13:05:49 PM »
Evo i fotki minija  :)
(ako ovo prođe dobro staviću još :good:)








Offline jato

  • Aktivan
  • Posts: 10
Odg: potrebni saveti
« Reply #5 on: November 11, 2013, 13:08:51 PM »
Nastavak... :blush:

















Offline jato

  • Aktivan
  • Posts: 10
Odg: potrebni saveti
« Reply #6 on: November 11, 2013, 13:50:40 PM »
dobro dosao na forum, naravno da je bolje i jeftnije naci dobar polovan deo ali toga je sve manje i manje,a nove stvari mogu se nabaviti preko gregora iz slovenije a naravno delovi direktno iz engleske tj minisspares, na pravom si mestu za dobar savet i najbolje resenje

samo napred :mks:
Pozdrav i vama
Pre rasturanja bio sam u Valjevu da pogledam jedan mini iz '75. koji je u zavrvršnoj fazi restauriranja. Vlasnik je uradio sve autentično i novo sem prednjih doboša koje je zamenio sa diskovima?? Interesuje me da li su kočnice sa sva 4 doboša toliko loše ili šta?? Kod mene su dva doboša propala pa pre nego što počnem da tražim deo da znam šta da tražim u slučaju da je loša varijanta sa 4 doboš kočnice (iako je originalna)??
Za farbanje ovog modela me interesuje da li je iko farbao svog minija (oldtimer) odnosom 1/3 : 2/3 kao što se farbaju modeli iz 90-tih i 2000-tih. Mislim na kompletan krov sa nosačima i malim obodom kod preloma ispod samih stakala u jednu boju (1/3) a dole sve ostalu u drugoj boji (2/3). Da li je to neispravno i neautentično razmišljanje i šta predlažete. Meni lično se ne sviđa sa zastavom ili drugom bojom samo na krovu koliko god da je najzastupljenije. Znam da je ovo najviše subjektivna stvar ali onda najbolje sve u jednu boju ako je moj predlog loš.
Unapred hvala. 

Offline BaneBRE

  • Aktivan
  • Posts: 1.822
Odg: potrebni saveti
« Reply #7 on: November 11, 2013, 15:39:11 PM »
ako je sve ispravno, podmazano i dobro nastelovano, imaces dobre kocnice i sa dobosima. sa diskovima koci bolje definitivno ali obzirom da imas 1000ccm motor, ja bih ga pre nalickao za te pare nego dao za diskove. fora sa dobosima je ta sto nisu samostelujuci, pa povremeno treba da pregledas i dostelujes. nije to neka nauka, (mada se pojedini postave tako kao da jeste), ali u sustini, za 15 minuta moze da ti objasni neko ko je to vec radio ;)


evo, na ovom klipu je objasnjeno kako se menja ekscentar za stelovanje i ujedno mozes da vidis i kako se steluju zadnje kocnice

http://www.youtube.com/watch?v=_17c8GLyAsU
« Last Edit: November 11, 2013, 15:42:22 PM by BaneBRE »

Offline nikola.m

  • Aktivan
  • Posts: 786
Odg: potrebni saveti
« Reply #8 on: November 11, 2013, 22:03:11 PM »
pozdrav majstore i dobrodosao,slazem se u potpunosti sa Banetom,za tvoj motor sasvim su dovoljni dobosi,da imas onaj jaci motor 1300 onda bi bili pozeljni  diskovi,sto se tice farbanja,mislim daje to tvoja zelja i izbor jer je kod nas svaki mini razlicit i po zelji vlasnika,znaci po meni pusti masti na volju...... :punk:
i jos nesto jel se meni cini ili je tebi otisla zadnja polusasija...

Marko90

  • Guest
Odg: potrebni saveti
« Reply #9 on: November 12, 2013, 00:01:00 AM »
ako je sve ispravno, podmazano i dobro nastelovano, imaces dobre kocnice i sa dobosima. sa diskovima koci bolje definitivno ali obzirom da imas 1000ccm motor, ja bih ga pre nalickao za te pare nego dao za diskove. fora sa dobosima je ta sto nisu samostelujuci, pa povremeno treba da pregledas i dostelujes. nije to neka nauka, (mada se pojedini postave tako kao da jeste), ali u sustini, za 15 minuta moze da ti objasni neko ko je to vec radio ;)


evo, na ovom klipu je objasnjeno kako se menja ekscentar za stelovanje i ujedno mozes da vidis i kako se steluju zadnje kocnice

http://www.youtube.com/watch?v=_17c8GLyAsU

U potpunosti se slazem sa Banetom, masina ispod 100ks i nije masina tako da ne moras da se brines za kocnice :) Salu na stranu imao sam prilike voziti minija koji je imao dobose i to jako dobro nastelovane i mogu ti reci da skoro i nema razlike od diskova...Doduse to je jako redak primer gde su dobos kocnice u tako savrsenom stanju jer je kako Bane kaze stalno potrebno podesavanje jer nisu samostelujuci kao kod normalnog, pravog auta  :laughing:

Offline Darjan1275

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 332
Odg: potrebni saveti
« Reply #10 on: November 12, 2013, 21:09:17 PM »
Diskovi su po meni must have dodatak na Miniju, pogotovo ako se namjeravaš imalo brže voziti. Čak i oni su poddimenzionirani jer ja 7.5" kočnice pregrijem za čas, ali sve ovisi o tvojim afinitetima i o tome koliko si spreman uložiti.

Offline Dušan Stankov

  • Aktivan
  • Posts: 440
Odg: potrebni saveti
« Reply #11 on: November 12, 2013, 22:08:05 PM »
Kada smo u septembru išli na Giro, odlazak je bio preko Zvornika, Sarajeva, Mostara i Imotskog a povratak preko Splita, Bugojna, Vakufa, Travnika, Maglaja i Šamca. Bila je izuzetno oštra, planinska vožnja puna krivina, što mogu da potvrde i ostala trojica. Ni jednog trenutka nisam imao problema sa kočenjem, naprotiv bio sam zadovoljan kako su funkcionisale. Sigurno je da su disk kočnice delotvornije, ali moje mišljenje, na osnovu iskustva iz ove vožnje, je da su doboš kočnice sa dobro naštelovanim paknovima potpuno zadovoljavajuće.
« Last Edit: November 12, 2013, 22:24:55 PM by Dušan Stankov »
Blue Transformer

Divac

  • Guest
Odg: potrebni saveti
« Reply #12 on: November 13, 2013, 08:50:56 AM »
Kada smo u septembru išli na Giro, odlazak je bio preko Zvornika, Sarajeva, Mostara i Imotskog a povratak preko Splita, Bugojna, Vakufa, Travnika, Maglaja i Šamca. Bila je izuzetno oštra, planinska vožnja puna krivina, što mogu da potvrde i ostala trojica. Ni jednog trenutka nisam imao problema sa kočenjem, naprotiv bio sam zadovoljan kako su funkcionisale. Sigurno je da su disk kočnice delotvornije, ali moje mišljenje, na osnovu iskustva iz ove vožnje, je da su doboš kočnice sa dobro naštelovanim paknovima potpuno zadovoljavajuće.

Slažem se  :good:

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: potrebni saveti
« Reply #13 on: November 28, 2013, 01:08:18 AM »
dobrodošao na forum!
čestitke za nabavaku minija. forum če ti sigurno pružiti svu potrebnu pomoč.

vezano za kočnice. u potpunosti se slažem sa svim komentarima i još uvek kažem da ako je doboš kočnica u dobrom stanju nema problema sa kočenjem. ali to važi samo za "normalnu" i pametnu vožnju.
a ako hočeš kočnice da pregreješ, onda to možeš i sa 850 motor, samo da je dosta krivina i nizbrdica! iz iskustva mogu reči da je to relativno lako da se pregreju.
ali ako voziš po pameti, onda te neče izdati. ja sam prešao put u miniju sa 1275 motorom i familijom te natrpan stvarima do krova cca. 8.ooo km po engleskoj i nijednom nisam imao poteškoče sa kočnejem. u toj godini mi je mini napravio oko 32.000km bez da sam osetio istrošenost kočnica. potrebno je samo redovito štelovanje. ja to obično napravim po osečaju, kad mi pedalo se spusti za koji cm ili dva.
ali!!! ako leti kad je vruče kočiš sa brzinom od npr. 130km/h i to punom snagom (pre nego što blokiraju točkovi) onda možeš da doboše (pa makar bili novi) pregreješ za nekoliko sekundi. to su moja iskustva.

prvo obrati pažnju koji sistem imaš? dali je to diagonalni, dual split, dvokružni itd? svi daju različite osečaje kočenja.

drugo.... nabavi originalne paknove i doboše i nikako ne jeftine kopije. razlika u ceni je minimalna. nabavi nova gumena creva! proveri sve lejtunge, sve cilindre otvori, očisti, razraditi, itd.... podmaži tamo gde treba sa maščom od bakra, sklopi ispravno (jer tvrdim da 25% minija još uvek nema ispravno sklopljene kočnice) to znači ispravno okrenuti paknove, federe, ispravno ih podesitit,....itd.
idi preko svakog detalja i nečeš imati problema!
sretno sa radovima i nemoj da zaboraviš da nas obraduješ sa kojom slikom napredka!
 :hi:

 

Offline jato

  • Aktivan
  • Posts: 10
Odg: potrebni saveti
« Reply #14 on: April 18, 2014, 23:16:16 PM »
Da nisam se dugo javljao.Privatni problemi. Mini je rasturen i čeka peskarenje. Da zadnja polušasija je propala i sad moram naći dobru polovnu. Ako neko ima na stanju nije zgoreg da mi se javi.