: [1]

: Bezolovni benzin i glava motora  ( 7305 )

0 and 1 Guest are viewing this topic.

Fefe

  • Aktivan
  • : 570
    • Samostalni Referenti
Bezolovni benzin i glava motora
« : March 26, 2012, 17:35:08 PM »

Posto se vec par godina na pumpama ne prodaje "olovni" benzin, koliko vas je "prebacilo" glavu na bezolovnu?
Nesto sam se opet aktivirao oko Minija i citam sad kako englezi preporucuju da se prebaci, daa se valjda stave neki novi ventili jer glava ne moze da dise ako je Mini podesen kao da se vozi na 98 oktana...
Vasa iskustva?
Celery Celery if she don't cum I'll tickle her bum with lump of Celery

Vladimir

  • Aktivan
  • : 4.512
Odg: Bezolovni benzin i glava motora
« #1 : March 26, 2012, 20:20:29 PM »

Posto se vec par godina na pumpama ne prodaje "olovni" benzin, koliko vas je "prebacilo" glavu na bezolovnu?
Nesto sam se opet aktivirao oko Minija i citam sad kako englezi preporucuju da se prebaci, daa se valjda stave neki novi ventili jer glava ne moze da dise ako je Mini podesen kao da se vozi na 98 oktana...
Vasa iskustva?

ima dodatak-aditiv koji se sipa u bezolovni benzin,sto mi je preporucio gregor,i gregor kaze da  funkcionise kako treba
moze da se kupi na Petrol pumpi
jos jedan slican proizvod
http://www.wynns.rs/index.php?id=63
"It's simple and amazing car" - Paddy Hopkirk

Marko90

Odg: Bezolovni benzin i glava motora
« #2 : March 26, 2012, 23:15:31 PM »

slazem se sa vladimirom, mada mu nece nista ni biti ako ga teras i bez aditiva....fazon je sto su kod glave za bezolovni benzin ubaceni drugi sicevi izduvnih ventila koje nije potrebno podmazivati, kao sto je to radilo olovo....to je po meni potrebnije ugraditi kod motora koji rade na plin jer je on dosta suvlji i u komori za sagorevanje skoro da nema nikakvog podmazivanja.....

r_dalibor

Odg: Bezolovni benzin i glava motora
« #3 : March 27, 2012, 23:18:38 PM »

Nije u pitanju nikakvo podmazivanje, vec potpuno drugi proces. Olovo se dodaje benzinu kako bi stitilo gvozdene povrsine od oksidacije, odnosno rdjanja. Olovo kod sagorevanja stvara olovo oksid na povrsini gvozdja i tako ga stiti. Olovo ujedno  povecava oktansku vrednost.
 Da bi glava gutala bezolovni moraju sicevi biti od prokrona, kao i sami ventili. Ujedno se prilagodjava i kompresioni prostor glave zbog manje oktanske vrednosti benzina.
 Ako se koristi bezolovni u obicnom motoru dolazi do rdjanja ventila i siceva i vremenom se pojedu. Ne preporucujem voznju bez aditiva!  :ded:

Marko90

Odg: Bezolovni benzin i glava motora
« #4 : March 27, 2012, 23:21:54 PM »

kako onda ovi sto voze na plin godinama bez problema a nista nisu radili na glavi???

Marko90

Odg: Bezolovni benzin i glava motora
« #5 : March 27, 2012, 23:39:00 PM »

Nije u pitanju nikakvo podmazivanje, vec potpuno drugi proces. Olovo se dodaje benzinu kako bi stitilo gvozdene povrsine od oksidacije, odnosno rdjanja. Olovo kod sagorevanja stvara olovo oksid na povrsini gvozdja i tako ga stiti. Olovo ujedno  povecava oktansku vrednost.
 Da bi glava gutala bezolovni moraju sicevi biti od prokrona, kao i sami ventili. Ujedno se prilagodjava i kompresioni prostor glave zbog manje oktanske vrednosti benzina.
 Ako se koristi bezolovni u obicnom motoru dolazi do rdjanja ventila i siceva i vremenom se pojedu. Ne preporucujem voznju bez aditiva!  :ded:

pa sta je to drugo nego podmazivanje, ne kapiram.....
bas sam i ja hteo da pokrenem tu temu....zanima me....
http://mk-usce.rs/forum/index.php?topic=2239.15
« : March 27, 2012, 23:41:36 PM Marko90 »

Fefe

  • Aktivan
  • : 570
    • Samostalni Referenti
Odg: Bezolovni benzin i glava motora
« #6 : March 28, 2012, 11:02:17 AM »

Ono sto sam ja citao je da takodje treba da se odradi nesto oko karburatora i da se podesi paljenje zbog drugacije oktanske vrednosti bezolovnog i "olovnog"...a takodje verujem da nas bezolovni nema vise od 90 oktana...u najboljem slucaju...
Celery Celery if she don't cum I'll tickle her bum with lump of Celery

Vladimir

  • Aktivan
  • : 4.512
Odg: Bezolovni benzin i glava motora
« #7 : March 28, 2012, 14:44:36 PM »

Ono sto sam ja citao je da takodje treba da se odradi nesto oko karburatora i da se podesi paljenje zbog drugacije oktanske vrednosti bezolovnog i "olovnog"...a takodje verujem da nas bezolovni nema vise od 90 oktana...u najboljem slucaju...

ma oktansko sranje naseg goriva je bez dileme
imamo najgore gorivo u evropi a najskuplje
dokazano je u praksi da temperatura radnog momenta automobila
skace prilikom koriscenja naseg gorivu a na primer u sloveniji sa njihovim gorivom je sasvim drugacije
niza je radna temperatura.i manje se greje auto
da li je to fatamorgana ili nase psiho ubedjenje ,jos nismo utvrdili  :blush: 
"It's simple and amazing car" - Paddy Hopkirk

Marko90

Odg: Bezolovni benzin i glava motora
« #8 : March 28, 2012, 14:47:59 PM »

kad smo vladimir i ja bili u madjarskoj, itekako smo primetili razliku u gorivu, iako smo samo dosuli koji litar na ono nase "gorivo", razlika se primetila, sto u nesto nizoj temperaturi motora sto u prestanku lupkanja ventila pri dodavanju gasa......

Marko90

Odg: Bezolovni benzin i glava motora
« #9 : March 28, 2012, 14:50:18 PM »

inace, da dodam, koliko se secam kad sam citao par knjiga o minijima svuda se pominjalo da su pravljeni za 98 oktana a ne na 95

Vladimir

  • Aktivan
  • : 4.512
Odg: Bezolovni benzin i glava motora
« #10 : March 28, 2012, 14:51:40 PM »

Isti problem su nam konstatovali i grci koji su dolazili na Balkansku Minijadu 2011
cim su nasuli nase gorivo doslo je do promene rada motora i do dizanja temperature
"It's simple and amazing car" - Paddy Hopkirk

gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • : 2.234
Odg: Bezolovni benzin i glava motora
« #11 : July 16, 2012, 02:05:26 AM »

osobno preporučujem vožnju minija samo sa olovnim adetivom.

japanci su početkom 90tih dokazali kako mogu gradskom vožnjom ubiti motor od 1000cc več sa 1.000km.
uništili su sedišta ventila i došlo je do loma ventila.

osobno kadkod radim motor zapravo glavu, ugradim i sedišta za bezolovni benzin.
oktani: kod nas skoro više nema 98, zapravo dobije se samo 95 ili 100. sa ispravnim podešavanjem paljenja i karburatora može se doči do kontrolirane smese koja neče štetiti motoru.

zapravo skoro u svakoj državi imaju razliku u kvalitetu benizina, tako da tvornička upustva više ni neodgovaraju. treba nači majstora koji zna da sluš i podesi motor.
: [1]