: 1 2 3 [4] 5 6

: Ulje za motor  ( 36606 )

0 and 1 Guest are viewing this topic.

r_dalibor

Odg: Ulje za motor
« #45 : April 27, 2011, 16:23:21 PM »

Interesantna tema!
 Evo vam jedno dobro ulje, a ima ih još. Javiću se još na ovu temu.

http://www.motul.com/rs/en/products/69?f[range]=25

Marko90

Odg: Ulje za motor
« #46 : April 27, 2011, 16:35:37 PM »

klasicni motori i oldtimer je sirok pojam u smislu da nije svaka masina ista a ovde je u pitanju mini
cek sek.
hoces da kazes da su pravljeni od nekog drugog materijala koji se NE koristi danas u novijim motorima?

pa recimo moze i to da bude....danas su noviji motori pretezno od aluminijuma (blok, glava)....

Marko90

Odg: Ulje za motor
« #47 : April 27, 2011, 16:45:18 PM »

Interesantna tema!
 Evo vam jedno dobro ulje, a ima ih još. Javiću se još na ovu temu.

http://www.motul.com/rs/en/products/69?f[range]=25

jos jedan razlog vise da nema potrebe da se sipa nista drugo sem mineralnog!!!

Vladimir

  • Aktivan
  • : 4.512
Odg: Ulje za motor
« #48 : April 27, 2011, 19:49:49 PM »

e sad ja stvarno neznam o cemu se bre ovde prica,sve strani sajtovi i adrese!!!!
JEL IMA NEKO ULJE ALI U SRBIJI DA SE KUPI ZA OVE NASE RAGE????????

u svakom slucaju hvala na informacijama :)
"It's simple and amazing car" - Paddy Hopkirk

aca grunf

Odg: Ulje za motor
« #49 : April 27, 2011, 20:51:52 PM »

za biranje ulja,treba prvo da se prisetis da u minija neide menjacko ulje,vec samo motorno,i tu je glavna razlika sa savremenim masinama,jer se inace nepreporucuje sintetika u menjace,osim ako proizvodjac to nije predvideo u standardu.
 evo jedan primer-u mercedesov manuelni menjac ide crveno ulje za servo upravljace ili atf ulje i opet nije sintetika a ni polusintetika,a ako sipas menjacko ulje-lezajevi u menjacu stradaju...
 ovaj primer sam naveo iskljucivo zbog toga sto je mini jedinstven i koristi jedno ulje za motor i menjac,i obavezno pratiti sastojke u ulju jer treba nesto da podmazuje i menjac,a samo motorno ulje nemoze...

r_dalibor

Odg: Ulje za motor
« #50 : April 27, 2011, 21:52:12 PM »

 :laughing: :lol: :mks:

Vladimir

  • Aktivan
  • : 4.512
Odg: Ulje za motor
« #51 : April 27, 2011, 21:58:44 PM »

svako svoju pricu......a ja odgovor jos uvek nisam dobio  :blink:
ahahahahhahahahahaa :lol: :lol:
"It's simple and amazing car" - Paddy Hopkirk

mister x

Odg: Ulje za motor
« #52 : April 27, 2011, 22:30:24 PM »

 :lol: :vozimo:

r_dalibor

Odg: Ulje za motor
« #53 : April 27, 2011, 22:40:01 PM »

kupi MODRIČA LONG LIFE 20-60W i uživaj! Naročito je dobro za tvoj motor! Ima ga uvek, nije skupo, provereno je dobrog kvaliteta.

 Onaj Motul što sam naveo ima kod nas i nije skup. Mora da se ode na Karaburmu. U pregovorima sam da savez dobije popust na Motul proizvode. Bićete obavešteni. :good:

Marko90

Odg: Ulje za motor
« #54 : April 27, 2011, 23:08:07 PM »

e sad ja stvarno neznam o cemu se bre ovde prica,sve strani sajtovi i adrese!!!!
JEL IMA NEKO ULJE ALI U SRBIJI DA SE KUPI ZA OVE NASE RAGE????????

u svakom slucaju hvala na informacijama :)

pa sta fali onom sto si do sada sipao?

r_dalibor

Odg: Ulje za motor
« #55 : April 27, 2011, 23:34:03 PM »

E sad malo o ulju.
Najbolje je ono ulje koje je propisao proizvođač svakog automobila! U našem slučaju u Haynes Manual-u to je:

Multigrade engine oil, viscosity SAE 10W/40 to API SH and ACEA-A2.96

oKO CELE TE PRIČE SINTETIK -POLU SINTETIK, MINERALNO stvari stoje ovako:

 Niko neće da se direktno izjasni o ovom pitanju. Dvadeset godina ja raspravljam sa svim poznavaocima automobilizma kod nas,a i u inostranstvu i dalje to ostaje interesantno pitanje. U mnogim časopisima nigde se niko nije izjasnio da sintetičko ulje nevalja za starije motore.
 Moje iskustvo je da je sintetičko ulje izuzetno kvalitetno, izdržava visoke temperature, vrlo je retko, ali podmazuje motor i drži odlično kompresiju motora pri visokim temperaturama. Zbog toga motor ima mali unutrašnji otpor trenja pri okretanju sklopova. Sintetičko ulje se menja najmanje na 10 000 km, može bez problema i na 20 000km. Ako dugo stoji u automobilu nije problem jer nemenja svoje osobine. Dakle mana je samo visoka cena.
 Uveren sam da sintetičko ulje apsolutno nemože da naškodi minijevom menjaču. Bitno je da odgovara gradacija viskoznosti. Što znaći 15W/50 je odlično.

 Kod starijih motora javlja se problem što imaju veće zazore od novijih motora i dolazi do veće potrošnje tog ulja.
 Dakle nema potrebe trošiti novac, ako se mini koristi za svakodnevnu upotrebu. Treba sipati obično mineralno ulje i češće ga menjati, jer ulje skuplja čađ u motoru i to sve se taloži u karteru, odnosno u menjaču! Dakle obavezno menjati filter ulja, jer taj filter skuplja tu čađ.

 Englezi su izmislili neki mikronski filter, stavili ga na Land Rovera i prešli 100 000Km sa istim mineralnim  uljem. Tvrde da su najopasnije te grumuljice od čađi koje oštečuju klizne površine.
 Rasturili su Landa i našli da je kao nov.

 Ja sam u TR 6 sipao Castrol RS full syntetic 15W/60  i prešao 15 000 km. Troši 1l na 1000km. Pre toga je trošio je 200ml mineralnog. To je stara konstrukcija motora kao što znate.
Oseti se razlika u lakoći okretanja kod startovanja i kod ubrzanja.

 isto tako znam moje drugare koji su vozili trke sa običnim traktorskim uljem SAE 30. Posle svake trke menjaju novo ulje.

Marko90

Odg: Ulje za motor
« #56 : April 27, 2011, 23:46:12 PM »

E sad malo o ulju.
Najbolje je ono ulje koje je propisao proizvođač svakog automobila! U našem slučaju u Haynes Manual-u to je:

Multigrade engine oil, viscosity SAE 10W/40 to API SH and ACEA-A2.96

oKO CELE TE PRIČE SINTETIK -POLU SINTETIK, MINERALNO stvari stoje ovako:

 Niko neće da se direktno izjasni o ovom pitanju. Dvadeset godina ja raspravljam sa svim poznavaocima automobilizma kod nas,a i u inostranstvu i dalje to ostaje interesantno pitanje. U mnogim časopisima nigde se niko nije izjasnio da sintetičko ulje nevalja za starije motore.
 Moje iskustvo je da je sintetičko ulje izuzetno kvalitetno, izdržava visoke temperature, vrlo je retko, ali podmazuje motor i drži odlično kompresiju motora pri visokim temperaturama. Zbog toga motor ima mali unutrašnji otpor trenja pri okretanju sklopova. Sintetičko ulje se menja najmanje na 10 000 km, može bez problema i na 20 000km. Ako dugo stoji u automobilu nije problem jer nemenja svoje osobine. Dakle mana je samo visoka cena.
 Uveren sam da sintetičko ulje apsolutno nemože da naškodi minijevom menjaču. Bitno je da odgovara gradacija viskoznosti. Što znaći 15W/50 je odlično.

 Kod starijih motora javlja se problem što imaju veće zazore od novijih motora i dolazi do veće potrošnje tog ulja.
 Dakle nema potrebe trošiti novac, ako se mini koristi za svakodnevnu upotrebu. Treba sipati obično mineralno ulje i češće ga menjati, jer ulje skuplja čađ u motoru i to sve se taloži u karteru, odnosno u menjaču! Dakle obavezno menjati filter ulja, jer taj filter skuplja tu čađ.

 Englezi su izmislili neki mikronski filter, stavili ga na Land Rovera i prešli 100 000Km sa istim mineralnim  uljem. Tvrde da su najopasnije te grumuljice od čađi koje oštečuju klizne površine.
 Rasturili su Landa i našli da je kao nov.

 Ja sam u TR 6 sipao Castrol RS full syntetic 15W/60  i prešao 15 000 km. Troši 1l na 1000km. Pre toga je trošio je 200ml mineralnog. To je stara konstrukcija motora kao što znate.
Oseti se razlika u lakoći okretanja kod startovanja i kod ubrzanja.

 isto tako znam moje drugare koji su vozili trke sa običnim traktorskim uljem SAE 30. Posle svake trke menjaju novo ulje.




Ja imam jedan predlog, posto svakih 500km rasklapam motor, mogu ja probati svako pa stavljam slike kako izgleda posle kojeg ulja  :lol:

Dijabola666

  • Aktivan
  • : 29
Odg: Ulje za motor
« #57 : April 28, 2011, 02:16:03 AM »

Austin Cooper S je u pravu,

za ulje je bitno da se filtrira i moze da radi dosta dugo. Znam da nije mini ali dizel generatori na brodu rade mesecima sa istim uljem na kome se samo radi separacija. ali za razliku od sintetike mineralno ulje gubi svoja maziva svojstva i sa vremenom tako da dobro je da se menja ulje na recimo 6 meseci ili predjenu kilometrazu. isto tako ne vezano za godinu proizvodje motor kako radi tako se i trosi i vec posle 100.000km trosice redje ulje mnogo vise nego gusce zato dosta proizvodjaca pravi ulja za motore koji su presli vis od 100.000km i ono je gusce nego za recimo nov motor. isto tako to ulje utice na kvacilo konkretno na lamelu jer je i ona u ulju a takva je situacija kod motocikala tako da dosta motulovih ulja ima aditive koji sprecavaju proklizavanje i pomazu da lamela bolje drzi. ima motula koji su skupi ali ima i koji su prihvatljive cene recimo neke polusintetike koje su vise nego dobre za minija.
eto to je moje neko misljenje pa kome je pomoglo pomoglo.

mr.Bean

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • : 770
Odg: Ulje za motor
« #58 : April 28, 2011, 07:33:45 AM »


 isto tako to ulje utice na kvacilo konkretno na lamelu jer je i ona u ulju a takva je situacija kod motocikala tako da dosta motulovih ulja ima aditive koji sprecavaju proklizavanje i pomazu da lamela bolje drzi.


 :blink:   :blush:
 

Marko90

Odg: Ulje za motor
« #59 : April 28, 2011, 09:23:19 AM »

Austin Cooper S je u pravu,

za ulje je bitno da se filtrira i moze da radi dosta dugo. Znam da nije mini ali dizel generatori na brodu rade mesecima sa istim uljem na kome se samo radi separacija. ali za razliku od sintetike mineralno ulje gubi svoja maziva svojstva i sa vremenom tako da dobro je da se menja ulje na recimo 6 meseci ili predjenu kilometrazu. isto tako ne vezano za godinu proizvodje motor kako radi tako se i trosi i vec posle 100.000km trosice redje ulje mnogo vise nego gusce zato dosta proizvodjaca pravi ulja za motore koji su presli vis od 100.000km i ono je gusce nego za recimo nov motor. isto tako to ulje utice na kvacilo konkretno na lamelu jer je i ona u ulju a takva je situacija kod motocikala tako da dosta motulovih ulja ima aditive koji sprecavaju proklizavanje i pomazu da lamela bolje drzi. ima motula koji su skupi ali ima i koji su prihvatljive cene recimo neke polusintetike koje su vise nego dobre za minija.
eto to je moje neko misljenje pa kome je pomoglo pomoglo.



kod motocikala je lamela u ulju al kod minija nije
: 1 2 3 [4] 5 6