da ne bude
nismo znali, ovaj je rekao, onaj je rekao... http://www.drzavnauprava.sr.gov.yu/pages/article.php?id=75КАКО РЕГИСТРОВАТИ УДРУЖЕЊЕ ГРАЂАНА?
Законски оквир
На основу члана 9. Закона о удруживању грађана у удружења, друштвене организације и политичке организације који се оснивају за територију Социјалистичке Федеративне Републике Југославије ("Службени лист СФРЈ", број 42/90 и "Службени лист СРЈ", бр. 16/93, 31/93, 41/93, 50/93, 24/94, 28/96 и 73/2000), удружење грађана може основати најмање десет грађана који имају бирачко право.
Удружење се оснива на оснивачкој скупштини, на којој удружење доноси одлуку о оснивању и статут.
ДОКУМЕНТАЦИЈА ПОТРЕБНА ЗА РЕГИСТРАЦИЈУ ОРГАНИЗАЦИЈЕ
1. Захтев организације за упис у Регистар (образац бр. 3);
2. Пријава оснивања и деловања организације (образац бр. 4);
3. Записник о раду оснивачке скупштине;
4. Одлука о оснивању удружења садржи:
● имена оснивача;
• назив организације;
• седиште;
• циљеве и задатке;
• лично име овлашћеног лица које ће вршити послове уписа у регистар.
5. Статут, којим се утврђују нарочито:
• циљеви удруживања и начин њиховог остваривања;
• облик удруживања и унутрашња организација;
• назив и седиште;
• услови и начин учлањивања и престанак чланства и права, обавезе и одговорности чланова;
• органи организације и њихова права, обавезе и одговорности;
• заступање и представљање;
• стицање, коришћење и располагање средствима;
• начин обавештавања јавности о раду и о стицању и располагању средствима;
• начин одлучивања о удруживању у савезе организација и друге облике удруживања и учлањивање у међународне организације;
● начин доношења измена и допуна статута;
• начин доношења одлука о престанку организације;
• начин располагања имовином у случају престанка рада;
• јавне ознаке организације (назив, печат, амблем и др.).
6. Попис оснивача и чланова организације треба да садржи: име и презиме, адресу и јединствени матични број оснивача;
7. Одлука о давању овлашћења за заступање удружења грађана
8. Републичка административна такса
● Износ: 150, 00 динара - за захтев и 4 520, 00 динара - за решење о упису у Регистар
• Сврха уплате: Републичка административна такса
• Прималац: Буџет Републике Србије
• Шифра плаћања: 133
• Рачун примаоца: 840-742221843-57
• Број модела: 97
• Позив на број : 50-016
9. Пријава и захтев са комплетном документацијом може се послати поштом на адресу Министарства за државну управу и локалну самоуправу, Београд, Бирчанинова 6 или предати на пријемној канцеларији у Београду, Немањина 22-26.
Пријем странака сваког радног дана од 11-15 часова.
--------------------------------------------------------------------------------
Контакт телефон: (+38111) 2646-964 и 2685-379
Факс: (+38111) 2685-379
[priloženu datoteku obrisao administrator]