Author Topic: Srpski Savez za Istorijska Vozila  (Read 52686 times)

r_dalibor

  • Guest
Odg: Savez udruženja klubova starih vozila
« Reply #30 on: January 21, 2010, 14:12:31 PM »
Najbolja je ta varijanta neke H tablice koju mozes da prebacujes na sve veterane! Problem je sto kod nas ima 30% veterana u saobracaju. Cak na taxi-ju je normalno videti peugeot 404 ili tristaca. Bice teska borba sa nadleznima.
 Moji automobili su svi sa velikom kubikazom i sad je meni stvarno tesko dati tolike dinare za to, pokotovo sto stalno merim sta sve mogu da kupim za minija za isti iznos... :stekaj:

Offline gajudin

  • Moderator
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.187
  • bomraketabona
Odg: Savez udruženja klubova starih vozila
« Reply #31 on: January 21, 2010, 14:29:19 PM »
dalibor je u pravu, jos malo i svaki golf 1 ce biti oldtajmer, kao kecevi i jugici, opel kadeti.......
bice to velika borba, daj boze da sa nasim banditima na vlasti uspemo bilo sta da resimo
bilo bi dobro da gregor nadje nacrt zakona koji je kod njih na snazi pa da vidimo da li je moguce takav model kod nas da fercera
ZIV JE MINI UMRO NIJE!!!!

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: Savez udruženja klubova starih vozila
« Reply #32 on: January 21, 2010, 14:42:36 PM »
kod nas je to rešeno tako da svaki oldtajmer treba dobiti certifikat. ima u njemu tri kategorije vezane na očuvanost i originalnost vozila. prve dve kategorije su oslobođene 90% plačanja osiguranja, treča samo 50%
da dobiješ certifikat potrebno je dokazati da imaš na sebe pisan i auto za svakidašnju upotrebu. to znači da ga neupotrebljavaš za svakodnevnu vožnju itd.
neznam kako je zakonsko sređeno ali mislim da je sa oldtajmerom zabranjeno voziti taxi i slično jer se i to kod nas več dešavalo.
naravno dolazi i do zloupotreba.... ali glavno je da se večini oldtajmera omoguči da prežive i očuvaju.

čak i kod registracije da dobijem popust moram dokazati da imam i kola za svaki dan upotrebu....


r_dalibor

  • Guest
Odg: Savez udruženja klubova starih vozila
« Reply #33 on: January 21, 2010, 15:02:39 PM »
Najveci strah ove vlasti, a i svake druge je da nedodje do zloupotrebe. Zato su nam i zadrzali propis da je uvoz veterana dozvoljen do 1970 god.
 Gregore, sto rece Gajudin, da li mozes da nam posaljes kopiju vasih propisa koji regulisu ovu oblast?
 Bilo bi nam od velike pomoci da primenimo vasa iskustva.
 Sijalica je vec izmisljena, da je mi ne izmisljamo ponovo!  :laughing:

Offline Sinisa

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.663
Odg: Savez udruženja-klubova starih vozila
« Reply #34 on: January 21, 2010, 22:06:14 PM »
Da se po tom pitanju nešto konkretno radi, dokaz je mail koji smo dobili od "auto moto klub veteran", koji su inicijatori da se klubovi-udruženja starih vozila dogovore i kao celina nastupe pred nadležnima u vezi te teme.
E sad, šta sve od toga može da ispadne niko ne može da nam garantuje.

Evo C/P maila da se uverite ako vas ne mrzi da čitate.

___________________________________________________________________________-

- Predlog propisa koji uređuju podzakonski akti u vezi sa statusom vozila od istorijskog značaja (Oldtajmera)

Uopšteno

Na inicijativu nekoliko udruženja ljubitelja vozila istorijske vrednosti od pre nekoliko godina, kao i potrebe da država konačno donese propise koji tretiraju ovu grupu vozila, u novom zakonu o bezbednosti saobraćaja se prvi put definiše „vozilo od istorijskog značaja ili Oldtajmer“. U zakonu se na još nekoliko mesta nalaze odrednice za koje su neposredno zainteresovani ljubitelji Oldtajmera.
Obzirom da je u toku izrada podzakonskog akta, tj. uredbe koja se detaljno bavi ovom materijom, mi smatramo da je trenutak da udruženja tj. klubovi Oldtajmera, treba takođe u tome da se angažuju, i da zajednički interesi njihovih članova posle dužeg perioda vremena budu u velikoj meri uvaženi, te da se donesu propisi koji će tretirati Oldtajmere na način kako je to uređeno u skoro svim Evropskim državama.
Predlog koji šaljemo nije vezan isključivo za zakon o bezbednosti saobraćaja, iako je značaj ovog zakona za nas svakako najbitniji. Materijal koji Vam šaljemo predstavlja jedan generalni skup predloga i sugestija za uređivanje većine propisa kojim bi trebalo da se reguliše kategorija vozila Oldtajmera.
Deo ovih propisa bi trebao da nađe mesto i u drugim zakonima, odnosno podzakonskim aktima, koji su u direktnoj vezi kako sa interesima ljubitelja, vlasnika i restauratora Oldtajmera, tako i sa interesima države.
Prilikom sastavljanja predloga, vodilo se računa da se predloženi propisi ne kose sa propisima FIVA-e (Svetske federacije za vozila istorijske vrednosti).
U predlogu propisa naši zahtevi su uglavnom podudarni sa propisima nacionalnih saveza klubova ljubitelja Oldtajmera većine Evropskih zemalja, koje FIVA nije regulisala.
Istovremeno uzete su u obzir i specifičnosti naše države kada je u pitanju pre svega broj Oldtajmera po grupama, koje bi država posebnim beneficijama
trebala više, a u drugim slučajevima manje da stimuliše.
Granica godine proizvodnje Oldtajmera, koje Evropske države stimulišu kod registracije, je oko 30 godina. To znači da se ta vozila nalaze u grupi „G“ (odnosno proizvedenim posle 1970.godine). Međutim ovde treba uzeti u obzir činjenicu da je prosek starosti voznog parka u tim državama oko 2,5 godine, dok je kod nas to 11 godina pa i više. Kada bi se kod nas direktno primenio ovaj kriterijum, pojavio bi se ogroman broj vozila koji ispunjavaju uslove da koriste povlastice predviđene za Oldtajmere, što bi rezultiralo značajnim smanjenjem sredstava koja se po osnovu registracije vozila slivaju u državni budžet.
Sa druge strane i pokret ljubitelja vozila od istorijskog značaja bi mnogo izgubio na motivaciji postojećih, a i budućih članova da se posvete restauraciji najmalobrojnijih i najređih Oldtajmera. Na izložbama bi skoro dominirala vozila koja se kod nas u velikom broju mogu videti i na parkinzima, reliji Oldtajmera ili paradne vožnje gradom bi posmatračima više ličile na svatovske kolone. Sve u svemu, i druge priredbe vezane za učešće Oldtajmera bi postale neinteresantne i izgubile bi na značaju.
Zato je naš generalni stav, da država maksimalno stimuliše grupe najstarijih i najređih Oldtajmera. Mi smatramo da samo Oldtajmeri sa navršenih 50 godina i više od toga, zaslužuju najveće povlastice, odnosno da samo ove grupe budu oslobeđene plaćanja nekih dažbina u celosti. To su vozila proizvedena zaključno sa grupom „E“ tj. pre 31.12.1960.godine.
Svakako da i mlađa grupa Oldtajmera „F“, (proizvodnje od 01.01.1961. godine do 31.12.1970. godine) zaslužuje da bude motivisana od strane države, samo što se ovde radi o umanjenju dažbina u proseku za       50 %.
Po našem mišljenju, grupu „G“ ne bi zasad trebalo uzimati u obzir po ovom osnovu iz već pomenutih razloga.
Posle rasprave o ovom predlogu, koju su imali članovi „Jugoslovenskog Auto-Moto Kluba Veteran“ iz Novog Sada, pozvali smo i sve druge klubove koji su nam poznati u Srbiji, da učestvuju u diskusiji, daju predloge i sugestije, i da Vam pošaljemo zajednički dopunjen i prećišćen tekst, što sada i činimo.

Za YU AMK VETERAN –
NOVI SAD

Konkretno se predlaže

Poštovane kolege,

donet je novi zakon o bezbednosti saobraćaja. U zakonu je na inicijativu nekoliko klubova oldtajmera od pre nekoliko godina prvi put uveden „Oldtajmer“ tj. „vozilo od istorijskog značaja“, kao pojam za definisanje ove grupe vozila. U toku je izrada podzakonskog akta, odnosno uredbe koja tretira ovu materiju, pa smatramo da je trenutak da se udruženja ljubitelja starovremenskih vozila više angažuju, da zajednički interesi njihovih članova budu maksimalno uvaženi u ovom aktu.
U tom smislu napisali smo jedan sveobuhvatni predlog, koji ćemo poslati nadležnom organu, međutim, želimo da i ostali oldtajmeristi budu uključeni, odnosno da utiču da se ovi zahtevi dopune ili preformulišu. Mislimo da predlog sadrži interese najvećeg broja članstva, i da treba da nastupimo zajednički. Zato se obraćamo svim klubovima za koje smatramo da su zvanično registrovani, muzeju automobila, i udruženju istoričara automobilizma. Osnovni zahtevi koje smo predložili sadrže sledeće stavke:

Kod registracije Oldtajmera
1.   Pravo na potpuno oslobađanje od naknada i taksa – zaključno sa grupom „E“ tj. proizvodnje pre 31.12.1960.godine
2.   Pravo na umanjenje naknada i taksa od 50 % za grupu „F“ tj. proizvodnje između 01.01.1961.godine i 31.12.1970.godine
3.   Pravo na umanjenje premije obaveznog osiguranja – svi zaključno sa grupom „F“ tj proizvodnje do 31.12.1970.godine
4.   Pravo na registraciju vozila sa statusom „odbačenog vozila Oldtajmera“ – svi zaključno sa grupom „E“ tj. proizvodnje pre 31.12.1960.godine
5.   Pravo na poseban izgled tablica za Oldtajmere - svi zaključno sa grupom„F“ tj. proizvodnje do 31.12.1970.godine



Povlastice kod uvoza Oldtajmera
1.   Pravo na oslobađanje od plaćanja carine prilikom uvoza Oldtajmera – svi zaključno sa grupom „E“ tj. proizvodnje pre 31.12.1960.godine
2.   Pravo na umanjenje plaćanja carine prilikom uvoza Oldtajmera u iznosu 50 % osnovice, svi zaključno sa grupom„F“ tj proizvodnje do 31.12.1970.godine

Drugi osnovni zahtev ljubitelja vozila od istorijskog značaja je konstituisanje Asocijacije ili saveza udruženja odnosno klubova Oldtajmera

Mi hoćemo da se radi toga organizuje rasprava i između članova klubova kako bi mogli da pošaljemo dopunjen i prećišćen tekst, međutim, želimo da znamo koji klubovi su za to zainteresovani, da li su uredno registrovani, tačnost adresa klubova ili predsednika kluba odnosno njegovog zamenika.
U tom smislu Vam šaljemo ovaj dopis sa upitnikom. Ako ste zainteresovani za učešće u diskusiji, pošaljite nam popunjeni upitnik do _________2010 g.,
a mi ćemo Vam poslati tekst predloga, sa rokom u kome nam možete poslati Vaše primedbe i sugestije, koje ćemo svakako evidentirati, Posle toga bićete pozvani na raspravu u kojoj će učestvovati po dva člana iz svakog kluba, i za koju će vreme i mesto održavanja biti naknadno utvrđeni. One klubove koji ne odgovore na ovaj dopis, ili na drugi posle upoznavanja sa našim predlogom nećemo evidentirati za punopravno učešće u diskusiji tj. potpisanim prilikom slanja zajedničkog zahteva Oldtajmer klubova.
_______________________________________________________________________________________________________

Naravno da je Mini KLub Srbije zaintersovan da učestvuje u ovoj raspravi i želi da pomogne koliko je to u našoj moći da se ovaj zakon progura.

Offline gajudin

  • Moderator
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.187
  • bomraketabona
Odg: Savez udruženja-klubova starih vozila
« Reply #35 on: January 21, 2010, 23:21:05 PM »
naravno da sam ja za ovakav zakon,jedino sto 90 procenata minija nespada ni u jednu grupu da bi dobila povlastice, ispravite me ako sam pogresno razumeo
ZIV JE MINI UMRO NIJE!!!!

Offline Aman

  • Aktivan
  • Posts: 1.474
Odg: Savez udruženja-klubova starih vozila
« Reply #36 on: January 21, 2010, 23:36:11 PM »
da, ne spadaju... ali treba podrzati  ovakvu akciju, mozda traziti da se malo izmeni. sinisa, ajde da im se javimo i potvrdimo nase ucesce
"Auto bez zvuka je kao devojka bez glasa."
"Ne veruj svemu sto mislis."

Offline Vlada

  • Aktivan
  • Posts: 109
Odg: Savez udruženja-klubova starih vozila
« Reply #37 on: January 21, 2010, 23:53:16 PM »
Član 3.
Ova uredba ne primenjuje se na uvoz:
1) vozila od istorijskog značaja, kolekcionarskih primeraka i "oldtajmera";

Vozila od istorijskog značaja, kolekcionarski primerci i "oldtajmeri", u smislu stava 1.
tačke 1. ovog člana, su vozila:
1) proizvedena do 31. decembra 1970. godine;
2) uvedena u proizvodnju kao model do 31. decembra 1970. godine, bez obzira na
stvarnu godinu proizvodnje pojedinog primerka, ili


Dokaz da se radi o vozilu iz stava 2. tač. 2. i 3. ovog člana je potvrda koju izdaje
Muzej automobila u Beogradu.

 Druga tacka o uvozu vozila mozda govori da su i nasi miniji proizvedeni posle 1970 ipak "oldtajmeri".

r_dalibor

  • Guest
Odg: Savez udruženja-klubova starih vozila
« Reply #38 on: January 22, 2010, 00:23:41 AM »
Mini je vozilo od istorijskog znacaja! Da li sumnjate u to?

 Ovaj termin smo uveli jos 1976 godine, jer pokriva sva vozila koja su znacajna u istoriji automobilizma. To moze biti i najnoviji Ferrari, zar ne!

 Prijavite se!

Offline miroslav_ružić

  • Aktivan
  • Posts: 373
Odg: Savez udruženja-klubova starih vozila
« Reply #39 on: January 22, 2010, 03:10:28 AM »
A mora li auto da bude 100% autentičan da bi dobio sertifikat? Npr,jedan moj po godištu kroz iglene uši ulazi u "f" kategoriju,ali nema svoj 850 motor nego austinov 1275,velike štopove,grejače na zad.staklu,sedišta od ko zna čega,tablu "hand-made",volan od neke igračke,alu felne 5J i to različite... To je moj primer,a i kod većine je slično. Šta sa tim? Iz lične pristojnosti ga takvog sigurno neću povesti na procenu nadajući se da će taj moj "džumbus" poneti zvanje automobila od istorijskog značaja,ili čak dobiti neke posebne tablice,a iz aviona se vidi da nije autentičan. Ako stvarno dobijemo priliku,moramo biti ozbiljni. Kako je to regulisano u EU?

Offline gajudin

  • Moderator
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.187
  • bomraketabona
Odg: Savez udruženja-klubova starih vozila
« Reply #40 on: January 22, 2010, 11:03:04 AM »
obavezno da ucestvujemo u celoj debati jer smatram da smo ozbiljan klub bez obiza da li ce mini spadati u tu grupu ili ne, jer smo pre svega ljubitelji minija i oldtimera, OLD SCHOOL :punk:
ZIV JE MINI UMRO NIJE!!!!

r_dalibor

  • Guest
Odg: Savez udruženja-klubova starih vozila
« Reply #41 on: January 22, 2010, 14:17:29 PM »
Na ovu temu procitajte:

www.hros.hr   

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: Savez udruženja-klubova starih vozila
« Reply #42 on: January 22, 2010, 14:22:44 PM »
možda vam pomogne i sajt od slovenskog zaveza:

http://www.zveza-svs.si/

javite ako treba prevod.

« Last Edit: January 22, 2010, 14:24:23 PM by gregor.tm »

Offline Vladimir

  • Aktivan
  • Posts: 4.512
Osnivanje Asocijacije Old Timer Klubova
« Reply #43 on: February 20, 2010, 21:15:50 PM »
Obavestavamo sve clanove Mini Kluba Srbije da su predstavnici MKS prisustvovali  sastanku na kome je izglasano da se osnuje asocijacija Old Timer i auto moto klubova.
Na sastanku su prisustvovali predstavnici 26 razlicitih Auto Moto klubova.

Jedan od razloga osnivanja asocijacije jeste i da pokusamo da dobijemo razne povlastice za nase ljubimace
Nadamo se uspehu nasih zajednickih ambicija


Velika nam je cast i da vas obavestimo da je clan naseg kluba ujedno i predsednik ove asocijacije
Gospodin Dalibor Ruzic
« Last Edit: February 20, 2010, 21:21:35 PM by Vladimir »
"It's simple and amazing car" - Paddy Hopkirk

Offline gajudin

  • Moderator
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.187
  • bomraketabona
Odg: Osnivanje Asocijacije Old Timer Klubova
« Reply #44 on: February 20, 2010, 22:05:07 PM »
Cestitamo Daliboru
Sve najbolje  :good:
ZIV JE MINI UMRO NIJE!!!!