: [1]

: Da vas mini bude tisi  ( 10412 )

0 and 1 Guest are viewing this topic.

Sinisa

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • : 1.663
Da vas mini bude tisi
« : February 02, 2009, 22:50:42 PM »

Nasao sam na netu jedan zanimljiv tekst o tome sta uraditi na vasem miniju (uglavnom na motoru) da ne bi bio bucan.
Tekst je bio na Engleskom,a s obzirom da je kratak,napisacu ga u slobodnom prevodu tako da i oni koji ne znaju Engleski mogu da ga razumeju.
P.S.Ne brinite odlicno govorim jezik.Cak razumem i strucne izraze.

Pre primene bilo kod od sledecih zahvata na motoru,razmotrite o tome da uradite dobru zvucnu izolaciju na pregradnom (pozarnom) zidu izmedju motora i kabine jer buka najvise dolazi iz motornog prostora od rada motora (naspram toga,buka od drugih spoljnih uticaja je zanemarljiva).

Laksi i brzi i jeftiniji zahvati su:

1.Zamena standardnog poklopca ventila (dekla) sa poklopcem od laksih legura (aluminijum).On stisava zvuke koji dolaze od  podizaca ventila jer je deblji i bolje upija zvuke.Navedena cena u tom tekstu je oko 30 evra.Lako se proveri.

2.U jurnjavi za konjskim snagama,mnogi posezu za ugradnjom ugradnjom vazdusnih filtera visokih performansi tipa K&N pecuki i drugih slicnih.Filteri ovog tipa usisavaju vazduh daleko bucnije od obicnih kucista i obicnih filtera,pa se umesto toga preporucuju standardna kucista za vazdusne filtere ali sa uloskom za preciscavanje vazduha visokih performansi.Ovako dobijate poboljsan protok vazduha uz buku koja je u granicama podnosljivog.Navedena cena oko 20 evra.

Manje modifikacije na samom motoru:

3.Dakle ako zelite da smanjite buku a ujedno da poboljsate performanse svog minijia,razmislite o ugradnji laksih klackalica.Savet preuzet iz mini magazina.

4.Dosta buke,odnosno zvecanja,dolazi od pogonskog lanca pogotovo jer se on vremenom istegne.U prodaji postoje kitovi za ugradnju dvostrukih lanaca (dva lanca umesto jednog) koji zajedno deluju efektnije protiv sile istezanja i time duze traju.

5.Slicno prethodnom predlogu,takodje se preporucuje komplet za ugradnju tj. zamenu sistema sa lancem,sistemom sa zupcastim kaisem,koji potpuno neutralizuje zvukove iz tog izvora.Navedena cena varira ali kao cifru napominju nesto izmedju 50 i 100 evra sto licno mislim da nije puno za ono sto se dobije.MOJ FAVORIT.

6.Svi znate da ventilator, pogonjen kaisem preko radilice,radi non stop i tako stvara buku posebno na visokom obrtajima a da ne govorimo koliko doprinosi gubitku snage takvim pogonom.Za to takodje postoje kompleti za konverziju rada ventilatora na elektricni pogon kao kod "modernih" automobila, koji rasterecuju motor i smanjuju nivo buke.Cena oko 60 evra.(takodje dobra varijanta)

7.Poslednji savet im je dobro izbalansiran motor (ja sam ovo citao kao "generalno uradjen") kao poslednja opcija koja je i najskuplja naravno.

Nadam se da ce svako naci neki savet iz ovog teksta koji smatra primenljivim za svoje vozilo.Ja jesam.Pozdrav.

BaneBRE

  • Aktivan
  • : 1.823
Odg: Da vas mini bude tisi
« #1 : February 02, 2009, 23:14:05 PM »

cini mi se prva stavka je izolacija pozarnog zida, slobodno mogu da kazem da je dynamat extreme najbolji za to, moze da se nadje kod nas, naravno dosta je skup

nenad jovanovic

  • Aktivan
  • : 129
Odg: Da vas mini bude tisi
« #2 : February 03, 2009, 00:56:58 AM »

 ili samo turimo vatu u uši i eto skromne izolacione uštede od tisučuuu eura........ :srce:

gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • : 2.234
Odg: Da vas mini bude tisi
« #3 : February 03, 2009, 10:17:34 AM »

dobri saveti. može se i staviti filc po podu. taj isto jako utiša buku. čak i da se nalepi filc ispod tapicirunga na krovu. ja sam jednom prilikom izolirao i unutrašnjost zadnjih blatobrana te ispod zadnjih sedišta. puno je pomoglo.

obratite još pažnju dali imate gumu na koroseriji tamo gde imate sigurnostnu polugu kada otvorite vrata. kroz onu rupu dolazi puno puno buke. nemožete si misliti kako stišate auto ako stavite novu gumu- mada je dosta skupa.

Sinisa

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • : 1.663
Odg: Da vas mini bude tisi
« #4 : February 04, 2009, 22:06:51 PM »

U vezi tog stavljanja filca po podu takodje je jako bitno da vam auto ne propusta vodu u kabinu (posle jakih kisa i pranja kola) jer je filc zajeban materijal.Pije vodu kao sundjer i naravno zadrzava je te su vam tepisi uvek vlazni pa naravno rdjaju podovi.Ako nemate tih problema, postavljajte filc ispod tepiha u debljini od minimum 1 cm (ne tanji) gde god mozete.
Taj dihtung sto kaze Gregor je isto vazan.Ja pokusavam da ga napravim po nekim Banexovim idejama.Kad bude gotovo slikacu i objasniti kako sam uradio.Na to mesto jos osim buke,prolazi i voda sto je jos i gora stvar od buke.

Fefe

  • Aktivan
  • : 570
    • Samostalni Referenti
Odg: Da vas mini bude tisi
« #5 : February 05, 2009, 16:16:04 PM »

ja se nosim mislju da mu skinem zadnji lonac i da samo sprovedem cev iza...da bude bucniji...jer sam ionako polu gluv  :cry:
Celery Celery if she don't cum I'll tickle her bum with lump of Celery

BaneBRE

  • Aktivan
  • : 1.823
Odg: Da vas mini bude tisi
« #6 : February 05, 2009, 17:52:38 PM »

ja bih da mu stisham motorni prostor a na auspuh nek se dere kolko god oce  :blush:




@edit: elem... sad nesto citam oko ovoga sto si rekao da kada imas ventilator na vodenoj pumpi gubis snagu?????

paa i da stavis elektricni ventilator opet ti ide kaish od alternatora.... ne mozes da skines kaish, kako ce da puni alternator???


a ako samo skines ventilator i stavis elektricni neces dobiti nista na snazi, jer on vrti pa vrti... nista mu ne znaci 100 grama koliko ima ono plasticno zuto sranje  :P:
« : February 05, 2009, 23:16:39 PM BaneBRE »

miroslav_ružić

  • Aktivan
  • : 373
Odg: Da vas mini bude tisi
« #7 : June 28, 2009, 00:55:53 AM »

Da se ukljucim posle 5 meseci :rolleyes: Elisa koja se non stop vrti bez obzira sto je lagana(nije disk i od iste sile avioni lete),dosta opterecuje motor. Na slabasnom 850 skida dosta snage koja je deficit svakako,jer u danasnje vreme 850 smeta i kamionima na putu. Ugradnja elektricnog resava dosta problema,a to su: sporo postizanje radne temperature (motor se brze haba kad radi hladan),sporo zagrevanje kabine(zimi je frka),mala snaga motora,buka... Do duse i on se pali povremeno,pa proizvodi buku a i u tom slucaju i alternator vise puni pa opterecuje motor, ali dosta manje nego kad je "direkt". Ja planiram to da nabudzim,mozda i 2. Ko ima dinamu neka ovo odmah zaboravi,to nije za njegov mini. Klasicare da ne spominjem... (Ivane,zar si morao da procitas ovaj post?)  :laughing:
: [1]