Author Topic: Kocnica nikako da dobije pedalu  (Read 6230 times)

bane90bg

  • Guest
Kocnica nikako da dobije pedalu
« on: September 28, 2010, 18:41:14 PM »
e ovako... pre jedno 3 dana sam uzeo da zamenim kompletno ulje iz kocnica i promenio gumice na zadnjim kocionim cilindrima. prednje nisam dirao jer su bile uredu. zamenio sam i gumice na glavnom kocionom koji je pritom u odlicnom stanju. vazduh je nakon toga ispustan jedno 10 puta a kocnica i dalje propada. paknovi su novi (lepljeni) a ekscentri podeseni. sta se to desava i kako se resava????  :laughing: ubih se od dizanja auta i ispustanja vazduha na sisicama i dolivanja kocionog ulja. trenutno prvo koce zadnji pa parednji tockovi. pomagajte ako imate neki savet ili ako znate sta mu konkretno fali, jer ja sam sve zivo probao i stvarno ne znam sta to moze da bude. inace u pitanju je Austin Mini 1000 (1972) obesicu kasnije slike, sad me mrzi  :laughing:
poz svima i hvala!

Offline Sinisa

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.663
Odg: Kocnica nikako da dobije pedalu
« Reply #1 on: September 28, 2010, 19:43:55 PM »

Offline BaneBRE

  • Aktivan
  • Posts: 1.822
Odg: Kocnica nikako da dobije pedalu
« Reply #2 on: September 28, 2010, 19:44:20 PM »
kakav ti je glavni kocioni? jednokruzni, dvokruzni? ako je dvokruzni jer paraleni sistem (prednji lev-zadnji desni, prednji desni-zadnji levi) ili je front to rear (na jedan izlaz prednji a na drugi zadnji) ?

da li si dobro okrenuo gumice u glavnom kocionom? koje gumice si stavljao? kakva su ti kociona creva? jel izbacuje vazduh na sisice na cilindrima?

Offline Sinisa

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.663
Odg: Kocnica nikako da dobije pedalu
« Reply #3 on: September 28, 2010, 19:48:28 PM »

bane90bg

  • Guest
Odg: Kocnica nikako da dobije pedalu
« Reply #4 on: September 29, 2010, 11:54:32 AM »
kakav ti je glavni kocioni? jednokruzni, dvokruzni? ako je dvokruzni jer paraleni sistem (prednji lev-zadnji desni, prednji desni-zadnji levi) ili je front to rear (na jedan izlaz prednji a na drugi zadnji) ?

da li si dobro okrenuo gumice u glavnom kocionom? koje gumice si stavljao? kakva su ti kociona creva? jel izbacuje vazduh na sisice na cilindrima?

glavni kocioni je uredu. jednokruzni je. ima jedan izlaz i posle se racva za prednje i zadnje tockove. gumice na kocionom su postavljene kako treba a stavljao sam neke koje sam kupio koj jednog coveka na auto pijaci koj prodaje sigurnosne gumice za sve automobile (mislim da se fima zove "sigurnost"). kociona creva nisam proveravao. mislim da su uredu posto nigde ne pustaju ulje. da, vazduh sam ispustao na sisicama i cak sam morao da pravim novu sisicu za zadnji levi tocak.

Offline BaneBRE

  • Aktivan
  • Posts: 1.822
Odg: Kocnica nikako da dobije pedalu
« Reply #5 on: September 29, 2010, 20:53:45 PM »
kad ispustas ulje, jel se prave mehurici i dalje ili ide samo ulje?

bane90bg

  • Guest
Odg: Kocnica nikako da dobije pedalu
« Reply #6 on: September 30, 2010, 02:00:30 AM »
izlazio je vazduh u vidu mehurica ali sada samo ide cisto ulje iz sva cetiri tocka. svi cilindri pa i glavni kocioni su uredu. paknovi su dobri a excentri podeseni. dobosi jos imaju "mesa" i u ok su stanju. stvarno ne znam zasto je kocnica i dalje slaba i tek krece da koci posle pola stiska... pre nego sto sam ispustao prvi pu vazduh, kocnice na prvi druk malte ne nije ni bilo. tek posle drugog puta ona ojaca i bude kako treba. sada koci slabo kao sto sam vec napisao a na drukanje ne raste (sto ce reci da u sistemu nema vazduha)... ne znam sta mi je ciniti

Offline BaneBRE

  • Aktivan
  • Posts: 1.822
Odg: Kocnica nikako da dobije pedalu
« Reply #7 on: September 30, 2010, 08:19:16 AM »
pa ako nema vise vazduha i ako kochi tek od pola, uzmi i doshteluj excentre jos malo... kada budes to radio-ne sme dobosh bash lako da se vrti (da ga rukom zavrtis i da se vrti 20 krugova sam po inerciji, to ne sme) znaci slobodno ga "dotegni" da ga vrtis malo teze jednom rukom i onda probaj. ne zaboravi da se ne zaleces prvih dan-dva dok lepo ne legnu paknovi i onda ih nasteluj ponovo.

takodje obrati paznju da ti se ne pregreva neki tocak ukoliko preteras sa stelovanjem, mada mislim da neces imati nikakav problem

javi sta si uradio  :pivo:

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: Kocnica nikako da dobije pedalu
« Reply #8 on: September 30, 2010, 08:19:56 AM »
dok ispustaš vazduh.... dali ima ulje jaki pritisak?
sve dok pedalo propada i čim je potrebno kočnicu pumpati to je znak da ima u sistemu vazduha. često su krivi gumene cevi. te su stare, neflexibilne, sužene ili razcepane iznutra. to znači ulje prolazi kroz njih zbog pritiska a vazduh ostaje u sistemu.
osobno bi dao sve cilndre nove. neverujem u reparature, pogotovo sa neoriginalnim delovima. cilindri u UK su oko 10 funti original. ali definitivno se isplati, jer ipak kočnica čuva glavu. nakon toga promenio gumene lajtunge i nebi trebalo biti više problema.

Offline BaneBRE

  • Aktivan
  • Posts: 1.822
Odg: Kocnica nikako da dobije pedalu
« Reply #9 on: September 30, 2010, 09:38:25 AM »
bravo gregore, totalno sam zaboravio na gumena creva... imas pozadi na zadnjoj shasiji (iznad ramena) po jedno gumeno crevo sa obe strane cca 20cm duzina creva i imas napred isto, kachi se za prednju shasiju cca 45cm duzhina


nije skupa investicija, oko 30e izadju sva 4 creva u boban sajle

Offline nikola.m

  • Aktivan
  • Posts: 786
Odg: Kocnica nikako da dobije pedalu
« Reply #10 on: September 30, 2010, 12:43:59 PM »
ja sam se isto tako mucio mnogo sa kocnicama,cak sam racunao i hidraulicne pritiske u zavisnosti od precnika cilindara,stavljao sve zive cilindre,od ficinog do peglice i jos nekih,ako ti ceo sistem nije nov,tj platne na tockovima cilindri creva peti kocioni i glavni kocioni zajedno sa excentrimaimaces grdnih problema....imas jos jednu soluciju,da ti glavni kocioni cilindar ne isporucuje dovoljno ula,tj treba mnogo ulja da se ostvari pritisak...ja sam to resio kupovinom zadnjih cilindar koji su promera 12,7 mm,i dobio sam visu kocnicu i jos jedna sitnica,tokom vremena paktnioovi i cilindri se amlo sabiju,pa ti treba neki umetak izmedju cilindra i paktna ili da na paktnovima navaris malo mesa......ako ti ni jedan cilindar ne curi i nije otisla gumicana glavnom kocionom,onda jedino ostaje peti kocioni,koji ljudi obicno resavaju tako sto ga izbace i stave racvu...sada idi redom pa polako......pozdrav

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: Kocnica nikako da dobije pedalu
« Reply #11 on: September 30, 2010, 12:54:59 PM »
nikola govori iz izskustava i to su najpraktičniji saveti.

i ja sam pokušavao sa različitim cilndrima čak i od lade...... ali na kraju sam naučio, da su prečnici cilndra idelani tvorničkog promera. sve ima svoju svrhu, jer je točno izračunato koliko pritiska ide kroz glavni cilindar i isa kolikom snagom trebaju kočiti prednje i zadnje kočnice.
dali si preprarirao i glavni cilindar?

Offline nikola.m

  • Aktivan
  • Posts: 786
Odg: Kocnica nikako da dobije pedalu
« Reply #12 on: September 30, 2010, 13:19:17 PM »
jedinu stvar koju sam naucio za sve ove godine....kocnice na miniju su najprostije moguce,ali ako nesto ne valja ili nije u redu,postaju prava nocna mora,i ne resivi problem.ja sam kocnice na miniju proucavao na sirotinjski nacin jedno 5-7 godina....hehe....sada je mnogo lakse....uz internet i, :pivo:....nema problema..

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: Kocnica nikako da dobije pedalu
« Reply #13 on: September 30, 2010, 13:26:40 PM »
jedinu stvar koju sam naucio za sve ove godine....kocnice na miniju su najprostije moguce,ali ako nesto ne valja ili nije u redu,postaju prava nocna mora,i ne resivi problem.ja sam kocnice na miniju proucavao na sirotinjski nacin jedno 5-7 godina....hehe....sada je mnogo lakse....uz internet i, :pivo:....nema problema..

mislim da je to najbolj škola koju je večina nas trebala proči. tako smo se i najviše naučili.  :pivo:

Offline nikola.m

  • Aktivan
  • Posts: 786
Odg: Kocnica nikako da dobije pedalu
« Reply #14 on: September 30, 2010, 13:37:28 PM »
ja sam uz minija polagao ispit hidraulike i pneumatike na masincu,tj proracunavao kocnice i pritiske i kolicine ulja u cilindrima...naucilo se nesto.... :ded:...