Kako nije postojao?
FIAT 600D MultiplaCela priča je počela 1955, na sajmu automobila u Ženevi kada je "fijat 600" predstavljen kao posleratno italijansko “ekonomsko čudo”. Torinski inženjeri su uspešno izvršili zadatak i konstruisali vozilo koje je postalo uzor mnogim proizvođačima malih automobila širom sveta, do danas. Stvoren je minijaturni četvorosed u samonosećoj karoseriji sa dvoja vrata. Ceo sklop težio je samo 108kg, a čitav automobil 585kg. U prvih pet godina prodato je milion primeraka.
Godinu dana zatim predstavljena je "multipla" - prvo MPV vozilo. Imala je tri reda sedišta za ukupno šest osoba koja su mogla da se preklope i naprave veliki tovarni prostor. Modernizacija modela 600, koji je dobio motor od 767cc 18kW (29KS), a prednji prozori dobili su i leptir stakla, urađena je 1960. godine. Maksimalna brzina je bila 110 km/h. Ovaj model dobija oznaku 600D.
Redizajn se nastavlja, pa 1965. godina donosi veće farove, veći rezervoar za gorivo.
Ovaj model automobila pored Italije proizvodio se i u Argentini, Austriji, Španiji i Jugoslaviji. Ukupno je proizvedeno 2.695.197 jedinica "fijat 600" u svim verzijama.
I dan-danas to je auto koji izaziva oštro suprotstavljena mišljenja – od ljubavi do prezira, što može da bude i deo marketinga, kako je neko primetio.