kafana "Kod natrulog Minija" > Razne diskusije

Mini i MINI

<< < (2/17) > >>

Aman:
a tu su i naravno 10ke felnice koje cini pola duse ovog auta, tu je 3 dana namestanja i podesavanja paljenja da bi se mini na kraju ugasio posle 10 minuta rada, tu je pravljenje tepiha i izolacije, pa biranje boje u koji ces ga farbati kad dodjes u kes, pa kupovina sitnih  blink blink sitnica koje ces samo ti da vidis iako niko drugi  ne primecuje, pa mogucnost da mu sam nesto namestis jer ce to kod majstora kostati boga oca, pa gde god zavuces ruku isprljas se kao da si katran mesao pa onda to operes i ono sljasti i tebi srce puno jer si ocistio glupavo crevo koje niko ne vidi ali ti osetis da on sada bolje vuce, pa mu stavis novi retrovizor pa svi budu ljubomorni a tebi drago i smejes im se u facu, pa jedva negde iskopas mali prekidac koji je stariji od tebe 12 godina ali i dalje radi i sam ga montiras, pa cenkanje sa limarom da pogodis sto jeftinije jer neces imati za registraciju, pa ti neko pokloni ukrasnu lajsnu staru 34 godine a ti presrecan iako je sva izlizana jer je mini sada dobio pimp my ride izgled, pa poliras branik 3 dana i dobijes upalu svih misica u saci ali to vise nije vazno jer branik sija ko bebina guza i ima da se svi okrecu kad ga vide, pa stavis izolaciju u gepek i zvuk u kolima postaje manje bucan, pa zezas banexa jer ga je devojcica ostavila jer je sav novac utuko u kola i morao da ih proda da bi se ona vratila, pa budes malo ljubomoran na misterxa jer je sam sasio sedista od bele imitacije koze i izgledaju bolje od mercedesa pa lozis svoju mamu da i ona tebi to uradi pa ona nece, pa stignu novi osiguraci iz slovenije za soferku pa sam montiras, pa ne stignu ostali delovi pa se nerviras, pa ti svaki sraf oblajzne kad ga skidas, pa saznas da rasini motori kidaju sasiju jer su previse jaki, pa ti majstor nesa pokloni rezervoar od 35 litara a tvoj je od 25 i ti bi ga poljubio od srece, pa se pokvari kad ti najvise treba pa bi ga olupao palicom ali ipak neces...

reci ti meni sad, da li znas za taj osecaj?
to ti je kao kad se zaljubis pa onih prvih nedelju dana, e to je mini samo mnogo duze...

evo ti situacija:
imam dogovor sa prijateljem da mi donese neke felne, i kasnim malo, stizem na mesto, inace sam poveo ortaka da ne idem sam do aerodruma jer tamo cu se naci sa prijateljem, dolazim, cao cao i krece lagana pricica... pricamo i pricamo, i pricamo, cekaju oratci da gledamo tekmu, pocela vec... a mi tek dosli do namestanja kocnica, zovi ortaci, zovu opet, mi stojimo na parkingu i pricamo, ne mozes da dodjes do reci da bi rekao koliko ima tema,
2 sata smo mi pricali i ostali nedoreceni...

opet te pitam, o cemu ja da pricam da bini vlasnikom? sta da ga pitam? koliko moze da razvije? sta kad znam da on ne ume srafciger da drzi...

bronson:

--- Quote from: ivan on June 10, 2009, 00:58:58 AM ---BMW automobil nikako nije "varijanta" Minija.
Jednostavno, ne postoji nikakav kontinuitet. Za 40 godina koliko se proizvodio, Mini se menjao tako da je na kraju završio sa injection motorom, airbagovima itd. - to jeste bila moderna verzuja Minija. Novi MINI nije zadržao apsolutno ništa od Minija, osim imena.
Neko će sigurno biti metodičniji od mene i nabrojati zbog čega je sve Mini u svoje vreme bio revolucionaran, zbog čega je i danas jedinstven, i zbog čega ima dušu za razliku od svih modernih automobila.

--- End quote ---

nazalost si me naterao da pomislim na primer juga, koji se proizvodio do 2009. a bio je namenjen za trziste 70ih. poslednjih 20ak godina starog minija je primer najstrasnijeg muzenja nekog modela, a svi znamo kakav je kvalitet bio 90ih. ne smem ni da pomislim kako bi se s roverovim modelom zavrsilo da se nekim slucajem pojavio.


--- Quote from: ivan on June 10, 2009, 00:58:58 AM ---Iz aviona je jasno da je MINI napravljen da bi se zaradilo na poluvekovnom brendu, i da u tom automobilu nema ničeg inovativnog. Žalosno je što se odavno ne prave originalni automobili koji će jednog dana biti klasici, nego se dizajn svodi na povećanje gabarita i agresivnosti, uz povremene izlete u retro - kad ponestane inspiracije, iskopira se poznati dizajn.

--- End quote ---

jeste zalosno sto nova kola lice kao jaje jajetu, zato je uvek lepo videti mini na ulici :)
da li se mini 1959. godine prodavao za dzabe? da li ga je kraljica provozala da bi umanjila cenu i prodaju? da li je, na kraju krajeva, mini bio jeftin auto? krajem 60s vec se stvara kult, a cena cooper s-a je bila daleko od pristupacne i za engleske uslove. u SFRJ je fica bio narodni auto, a mini svakako ne. moj prijatelj se u to vreme druzio s kuletom acimovicem koji je medju prvima imao cooper s u beogradu. i tada je to u nekom rangu pristupacnosti bilo kao i cooper s danas. i vec tada je imao 1001 gedzet koji se mogao promeniti, customizirati, podesiti po volji. tradicija koju je i bmw odrzao, i na kojoj ima lepu zaradu, i koja je retkost u danasnjem auto svetu.

hajde da pogledamo kako se zaradilo na mini brendu. tako sto se napravila potpuno nova platforma, u engleskoj fabrici, sa maksimalnim obracanjem paznje da se uz prilagodjavanje danasnjem vremenu odrzi i duh vozila. cak ni motor nije koriscen iz postojeceg bmw asortimana vec je zajedno s roverovim i krajslerovim inzenjerima stvoren potpuno novi. povecanje gabarita je jasno istaknuto kao, izmedju ostalog i posledica neophodnih bezbednosnih mera.

slican primer se vidi recimo u jaguaru i novim indijskim vlasnicima. po najnovijim recenzijama, XF se navodi kao nesto najbolje u poslednjih 15ak godina, i model koji uliva nadu u engleski brend. da li i njega treba mrzeti jer je "indijski", a voleti samo npr. e-type? ili navoditi za primer kako pravi ljubitelji vole samo e-type, dok ostali moderni fenseri ni ne znaju sta jaguar zapravo znaci vec im se dopada ovaj novi, sto ih podseca na malo skuplju mazdu?


--- Quote from: ivan on June 10, 2009, 00:58:58 AM ---Kod nas, ipak, nije teško primetiti razliku.
Prosečni vlasnik Minija je svog ljubimca kupio za 500e svojih para, pa je onda maštao kako želi da ga sredi, trošio 200 po 200 evra, ili ga rastavio pa čeka bolja vremena da ga sklopi... On zna koje muke mu muči motor, gde je truo, gde prokišnjava, kako se druka kvačilo i kako se menja alternator. Naravno, može 10 sati bez prekida da priča gde je nabavio koji deo i kako ga je koji majstor zavrnuo i još 20 sati o tome kako tačno zamišlja svog idealnog Minija.

--- End quote ---

na ovo sam mislio kada sam pomenuo elitizam vlasnika oldtajmera. sto je, naravno sasvim normalno, ali da li samo poznavaoci mehanike treba da voze aute? ja bih voleo da imam starog minija, ali je jasno da ga ne mogu koristiti kao svakodnevni auto. sve dalje iziskuje posvecenost za koju imam zelju, ali trenutno ne i mogucnosti i vreme. uopste, porediti vlasnike oldtajmera i vlasnike automobila se moze posmatrati kao mesanje baba i zaba, jer oldtajmer je nesto sto sluzi kao hobi, kolekcionarstvo, strast.. a auto, pa cak i mini :) ima i one tradicionalne namene. kupac minija 60ih i 70ih godina nije morao bude mehanicar, a imao je auto prepoznatljive klase. isto tako danasnji kupac minija moze da bude i neko kome samo treba mali, zgodan, gradski auto, ili neko ko voli bas taj model, ili mu je drago sto moze da vozi auto koji je vozio i voleo pre 30 godina, a prestao je da se proizvodi.



--- Quote from: ivan on June 10, 2009, 00:58:58 AM ---Prosečni vlasnik MINI-a je nekako dobio (da se ne izrazimo drugačije) 20 000 evra, kupio je neki simpatični auto koji je viđao po gradu i vozi ga uz pomoć kompjutera. Nikad u životu nije umastio prste garavim uljem, jer se njegov auto održava kao i svi ostali - neki čovek utakne kabl u motor i kaže koliko para treba. Ne mašta o novim branicima nego o crnom džipu ili nekoj novoj modi na 4 točka.

--- End quote ---

a vlasnici mercedesa su romi gasterbajteri, bmw-a krimosi i dizelasi, nemci su nacisti, a jevreji skrtice?

fefe, hvala na gostoprimstvu :) moram priznati da sam video plakat na vece pred skup, ali su mi zapala za oko 2 `retro minija` pa sam mislio samo da svratim turisticki ispred skupstine. i mozda osetio zal za nekim desavanjem poput silverstonea, jer tamo je ipak bilo mnogo mini ljubitelja svih godista.
kod nas ima svega, i ljudi koji obozavaju novog minija jer je mini, i onih sto ga voze jer je zajeban i brz, i onih sto su deca prebogatih i nemaju pravi odnos.. kao i svuda verovatno.
ja sam upoznao ljude koji obozavaju svoje nove minije, uglavnom su u ranim 30s godinama, a mozda bi se i pojavljivali kad bi bilo nekih organizovanih skupova gde bi se jasno dalo do znanja da je to all-mini skup.
sto se ablendovanja tice, ima vec toliko minija po beogradu da nema poente svakom mahati, ali recimo kad vidim slicnog mom, makar smesak je obavezan. ako vidis negde zutog One, sa extra parom farova za maglu, ti mahni slobodno..

bronson:

--- Quote from: Aman on June 10, 2009, 02:18:01 AM ---reci ti meni sad, da li znas za taj osecaj?

--- End quote ---

mogu odmah da ti odgovorim, ne znam. ali isto tako znam da smisao minija nije bio ni `59, ni `79 ni 2009. u njegovim popravkama, vec voznji i jos sijaset drugih sitnica koje su ga cinile jedinstvenim.
auto se voli iz hiljadu razloga, zato ce svaki imati svog kupca. meni je ovde najnejasnije sto mi toliko razlicito gledamo na jedan isti auto. a tu mislim i na starog, jer i njega volim, i vozio sam i njega sa uzivanjem.

Fefe:

--- Quote from: Aman on June 10, 2009, 02:18:01 AM ---a tu su i naravno 10ke felnice koje cini pola duse ovog auta, tu je 3 dana namestanja i podesavanja paljenja da bi se mini na kraju ugasio posle 10 minuta rada, tu je pravljenje tepiha i izolacije, pa biranje boje u koji ces ga farbati kad dodjes u kes, pa kupovina sitnih  blink blink sitnica koje ces samo ti da vidis iako niko drugi  ne primecuje, pa mogucnost da mu sam nesto namestis jer ce to kod majstora kostati boga oca, pa gde god zavuces ruku isprljas se kao da si katran mesao pa onda to operes i ono sljasti i tebi srce puno jer si ocistio glupavo crevo koje niko ne vidi ali ti osetis da on sada bolje vuce, pa mu stavis novi retrovizor pa svi budu ljubomorni a tebi drago i smejes im se u facu, pa jedva negde iskopas mali prekidac koji je stariji od tebe 12 godina ali i dalje radi i sam ga montiras, pa cenkanje sa limarom da pogodis sto jeftinije jer neces imati za registraciju, pa ti neko pokloni ukrasnu lajsnu staru 34 godine a ti presrecan iako je sva izlizana jer je mini sada dobio pimp my ride izgled, pa poliras branik 3 dana i dobijes upalu svih misica u saci ali to vise nije vazno jer branik sija ko bebina guza i ima da se svi okrecu kad ga vide, pa stavis izolaciju u gepek i zvuk u kolima postaje manje bucan, pa zezas banexa jer ga je devojcica ostavila jer je sav novac utuko u kola i morao da ih proda da bi se ona vratila, pa budes malo ljubomoran na misterxa jer je sam sasio sedista od bele imitacije koze i izgledaju bolje od mercedesa pa lozis svoju mamu da i ona tebi to uradi pa ona nece, pa stignu novi osiguraci iz slovenije za soferku pa sam montiras, pa ne stignu ostali delovi pa se nerviras, pa ti svaki sraf oblajzne kad ga skidas, pa saznas da rasini motori kidaju sasiju jer su previse jaki, pa ti majstor nesa pokloni rezervoar od 35 litara a tvoj je od 25 i ti bi ga poljubio od srece, pa se pokvari kad ti najvise treba pa bi ga olupao palicom ali ipak neces...

reci ti meni sad, da li znas za taj osecaj?
to ti je kao kad se zaljubis pa onih prvih nedelju dana, e to je mini samo mnogo duze...

evo ti situacija:
imam dogovor sa prijateljem da mi donese neke felne, i kasnim malo, stizem na mesto, inace sam poveo ortaka da ne idem sam do aerodruma jer tamo cu se naci sa prijateljem, dolazim, cao cao i krece lagana pricica... pricamo i pricamo, i pricamo, cekaju oratci da gledamo tekmu, pocela vec... a mi tek dosli do namestanja kocnica, zovi ortaci, zovu opet, mi stojimo na parkingu i pricamo, ne mozes da dodjes do reci da bi rekao koliko ima tema,
2 sata smo mi pricali i ostali nedoreceni...

opet te pitam, o cemu ja da pricam da bini vlasnikom? sta da ga pitam? koliko moze da razvije? sta kad znam da on ne ume srafciger da drzi...

--- End quote ---

AMANE KRALJU!!!!  :punk: :punk:  :punk:

Fefe:
tvoja prica Bronsone ima smisla...kao sto rekoh, jako su retki ljudi koji voze Binija a znaju nesto o duhu Minija...
ja sam od vecine aktivnih clanova iz srbije na ovom forumu, verovatno najduze sa Minijem(nekih 15ak godina, vozio sam hiljadarku na neku laznu ukrajinsku dozvolu, isao na polaganje vozackog u njemu, padnem po 6i put i sednem u Minija a pandur gleda i krsti se) ali se nista ne razumem u mehaniku...GT mi nije prvi auto...da sam hteo Minija za prvi auto, radio bih klasicnu hiljadarku bez nekih budzeracija kao sto su na ovom mom...
trenutno vozim avensisa, 2.4 benzin, automatik, koza, klima ku**c palac...ali kad je tezak dan na poslu, kad mi neko skace po zivcima, ja sidjem dole, sednem u Minija, 2 kruga na uscu i vise nema stresa, samo kez od uveta do uveta i to je to...

Aman je napisao celu poentu...pitaj svakoga ovde koliko je puta hteo da zapali svog Minija, da ga razbije bejzbolkom, da ga gurne u reku...ja licno nebrojano puta...ali Mini je idalje tu...e to se zove strast...ili opsesija...

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version