Nasao sam na netu jedan zanimljiv tekst o tome sta uraditi na vasem miniju (uglavnom na motoru) da ne bi bio bucan.
Tekst je bio na Engleskom,a s obzirom da je kratak,napisacu ga u slobodnom prevodu tako da i oni koji ne znaju Engleski mogu da ga razumeju.
P.S.Ne brinite odlicno govorim jezik.Cak razumem i strucne izraze.
Pre primene bilo kod od sledecih zahvata na motoru,razmotrite o tome da uradite dobru zvucnu izolaciju na pregradnom (pozarnom) zidu izmedju motora i kabine jer buka najvise dolazi iz motornog prostora od rada motora (naspram toga,buka od drugih spoljnih uticaja je zanemarljiva).
Laksi i brzi i jeftiniji zahvati su:
1.Zamena standardnog poklopca ventila (dekla) sa poklopcem od laksih legura (aluminijum).On stisava zvuke koji dolaze od podizaca ventila jer je deblji i bolje upija zvuke.Navedena cena u tom tekstu je oko 30 evra.Lako se proveri.
2.U jurnjavi za konjskim snagama,mnogi posezu za ugradnjom ugradnjom vazdusnih filtera visokih performansi tipa K&N pecuki i drugih slicnih.Filteri ovog tipa usisavaju vazduh daleko bucnije od obicnih kucista i obicnih filtera,pa se umesto toga preporucuju standardna kucista za vazdusne filtere ali sa uloskom za preciscavanje vazduha visokih performansi.Ovako dobijate poboljsan protok vazduha uz buku koja je u granicama podnosljivog.Navedena cena oko 20 evra.
Manje modifikacije na samom motoru:
3.Dakle ako zelite da smanjite buku a ujedno da poboljsate performanse svog minijia,razmislite o ugradnji laksih klackalica.Savet preuzet iz mini magazina.
4.Dosta buke,odnosno zvecanja,dolazi od pogonskog lanca pogotovo jer se on vremenom istegne.U prodaji postoje kitovi za ugradnju dvostrukih lanaca (dva lanca umesto jednog) koji zajedno deluju efektnije protiv sile istezanja i time duze traju.
5.Slicno prethodnom predlogu,takodje se preporucuje komplet za ugradnju tj. zamenu sistema sa lancem,sistemom sa zupcastim kaisem,koji potpuno neutralizuje zvukove iz tog izvora.Navedena cena varira ali kao cifru napominju nesto izmedju 50 i 100 evra sto licno mislim da nije puno za ono sto se dobije.MOJ FAVORIT.
6.Svi znate da ventilator, pogonjen kaisem preko radilice,radi non stop i tako stvara buku posebno na visokom obrtajima a da ne govorimo koliko doprinosi gubitku snage takvim pogonom.Za to takodje postoje kompleti za konverziju rada ventilatora na elektricni pogon kao kod "modernih" automobila, koji rasterecuju motor i smanjuju nivo buke.Cena oko 60 evra.(takodje dobra varijanta)
7.Poslednji savet im je dobro izbalansiran motor (ja sam ovo citao kao "generalno uradjen") kao poslednja opcija koja je i najskuplja naravno.
Nadam se da ce svako naci neki savet iz ovog teksta koji smatra primenljivim za svoje vozilo.Ja jesam.Pozdrav.