Author Topic: Istorijat Minija na Balkanu  (Read 25368 times)

Offline gajudin

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.187
  • bomraketabona
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #15 on: December 09, 2008, 22:14:18 PM »
hvala puno na trudu :good:
ZIV JE MINI UMRO NIJE!!!!

Offline ivan

  • Aktivan
  • Posts: 1.090
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #16 on: June 20, 2009, 15:18:03 PM »
Na minijadi ste mogli da čujete odličan rad gospodina Miroslava Milutinovića iz Udruženja istoričara automobilizma, na temu Minija na ovim prostorima.
Nažalost, atmosfera je bila takva da mnogi nisu imali strpljenja da slušaju predavanje (koje je čitao Nebojša Đorđević, predsednik Udruženja), a ako niste taj tekst pročitali ni na panou koji je bio postavljen, sada ga možete pronaći i na našem sajtu:

http://www.miniclubserbia.rs/?strana=ominiju-sfrj

Bilo bi lepo da ga ovde prokomentarišemo i pomognemo gospodinu Miroslavu da nastavi istraživanja u ovom smeru. On je raspoložen i zainteresovan da prikupi još podataka o IMVu (Gregore?), o uvozu iz Engleske, i i svim ostalim aspektima Minija kod nas. Ako bude dovoljno materijala, mogli bi i da objavimo jednu lepu monogradfiju...

U svakom slučaju, pridružite se i dajte vaše komentare, predloge, materijal itd.

Offline Fefe

  • Aktivan
  • Posts: 570
    • Samostalni Referenti
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #17 on: June 24, 2009, 12:50:24 PM »
Ja sam juce u Miniju nasao knjizicu koja je isla uz Minija od strane IMV-a...nesto kao uputstvo za upotrebu...
pise: menjati ulje na svakih 10.000km ili 6 meseci, podmazivati dinamu na mesec dana, podmazivati auto na 2/3 nedelje...ima cini mi se i detaljno uputstvo kako se "ispumpava" vazduh iz kocnica...
Celery Celery if she don't cum I'll tickle her bum with lump of Celery

Offline Ftaje

  • Aktivan
  • Posts: 626
  • Eh da moze Issigonis sad da nas vidi...
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #18 on: June 24, 2009, 14:05:01 PM »
Mogli bi svi lepo da skupite knjizice na gomilu posto se vas par javilo da ih ima...verovatno bi z takve zbirke dobili neke zanimljive informacije  :good:
Ma motor nesto zeza...ali u sustini savrseno radi...a i nesto zajebava kocnica ali u sustini super koci...ma pola stvari ne radi al ide super...ovaj auto je paradox na tockovima...

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.079
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #19 on: December 28, 2010, 16:08:09 PM »
Na minijadi ste mogli da čujete odličan rad gospodina Miroslava Milutinovića iz Udruženja istoričara automobilizma, na temu Minija na ovim prostorima
http://www.miniclubserbia.rs/?strana=ominiju-sfrj

Pre neki dan nabavih komplete casopisa "Auto" za 1970,1971 i 1972.Kroz kratke vesti,testove auta,uporedne testove,izjave celnika fabrike,sajamske priredbe moze se propratiti sta se sve desavalo u IMV tih godina,a sto je u tekstu gospodina Milutinovica i prezentovano u glavnim crtama
Ja cu se u narednom periodu potruditi da okacim neke skenove tekstova i slika vezanih za proizvodnju i sklapanje u IMV,kako Minija,tako i Ostina 1300.
Stigli su da testiraju i jedan IMV sklopljen Mini pre zavrsetka proizvodnje 1972.Tu je i veliki test 50.000 km IMV Ostina 1300,kao i kraci test IMV 1300 Specijal.Tako se zvao bez prefiksa Ostin nakon pocetka varenja,farbanja i kompletiranja skoljki u novj fabrici IMV od marta 1971(Novo Mesto-Cernomelj)
Kod kacenja skenirane slike nisu problem,ali obicno sa tekstom imam problema,jer kada okacim na neki sajt za fotografije uglavnom se smanji pa bude slabo ili uopste necitljivo.Ako neko ima neku ideju neka kaze?

Inace taj IMV 1300 Specijal je meni posebno zanimljiv jer do sada nisam video ni jedan,iako su izmene vise kozmeticke prirode(Felne drugacijeg oblika,metalizirane boje,retrovizori sa obe strane na krilima,kraca rucica menjaca,dodatni farovi za maglu,sedista sa naslonom za glavu,na masci natpis "IMV 1300",a na gepeku "SPECIJAL".Doduse iz motora je izvuceno maksimalnih 60.5 KS ugradnjom drugacije usisno-izduvne grane sa dva karburatora pa su i performanse poboljsane.Verovatno je bar neki motor zavrsio na nekom Miniju :)
« Last Edit: December 28, 2010, 16:20:08 PM by nebkv »

Offline BaneBRE

  • Aktivan
  • Posts: 1.822
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #20 on: December 28, 2010, 17:52:04 PM »
.Ako neko ima neku ideju neka kaze?


http://www.postimage.org/


(Do NOT resize my image)  :wink:

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.079
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #21 on: December 30, 2010, 19:27:28 PM »

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #22 on: December 30, 2010, 19:55:56 PM »
bravo! to ja prava naslovna stranica!

evo još malo materiala:

http://admin.adriamedia.si/ADMIN/upload ... dnsIuB.pdf


Divac

  • Guest
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #23 on: December 30, 2010, 20:33:15 PM »
Bravo Nebojša, daj još. :bravo:

Negde smo već nagađali da su Miniji iz IMV-a imali ove velike migavce. :good:
« Last Edit: December 30, 2010, 20:39:59 PM by Divac »

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.079
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #24 on: December 30, 2010, 20:45:50 PM »
Meni ne otvara link
Evo testa,steta sto je IMV raskinuo saradnju sa Englezima pa se proizvodnja nije prosirila,tada bi verovatno imali i jedan super test IMV Minija kroz vise brojeva kao sto je bio slucaj sa IMV Ostinom 1300
Koliko vidim u dobroj meri je tih godina vladala neka vrsta netrpeljivosti IMV-a prema ZCZ,sto je moguce videti kroz izjave celnika IMV-a.Naravno to nije bilo bez osnova gledajuci na Zastavin povlascen polozaj od strane drzave.Mislim da je pojava Z101("Sumadijski narodni auto")u dobroj meri poremetila prodaju glavnog produkta IMV-a Austin 1300("Dolenjski narodni auto").Ipak je Austin bio produkt star 10 godina u odnosu na tada novu Z101(1969 128ica auto godine u Evropi)
I pored toga Austin 1300 je imao veoma dobre ocene bez nekih vecih zamerki gledajuci super test i pisma citalaca.Najvece zamerke su bile na servisnu mrezu i dugo cekanje na isporuku auta,i po vise meseci duze od obecanog i reklamiranog sto je dosta ljudi odvracalo od kupovine,ili frustriralo do mere da traze povracaj novca.Sa druge strane Mini je uglavnom bio dostupan bez vecih cekanja


« Last Edit: December 31, 2010, 15:34:58 PM by nebkv »

Offline miroslav_ružić

  • Aktivan
  • Posts: 373
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #25 on: December 30, 2010, 20:52:57 PM »
Mislim da imam ovaj auto magazin. Imam od 1968,pa negde do kraja osamdesetih,verziju na srpskohrvatskom,nedostaje možda 20% primeraka... Negde do 1970 je magazin bio manjeg formata,pa mislim da je ovaj mlađi

aca grunf

  • Guest
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #26 on: December 30, 2010, 21:13:13 PM »
minijeve tri 10-ke,kao najvaznije osobine u testovima,koliko mi je poznato nijedno vozilo njegove klase,pa i nesto vise klase,nije ga dostiglo a kamoli prevazislo u bilo kakvom testiranju...

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.079
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #27 on: December 30, 2010, 21:13:41 PM »
Da,prva tri ili cetiri broja iz 1970 su manjeg formata.Inace casopis je poceo da izlazi 1967 i mislim da je do 1992 imao izdanje na srpskohrvatskom.U principu casopis je zaista sjajan,i za danasnje pojmove ima modernu koncepciju.Sa istorijske tacke gledista predstavlja na neki nacin dokumenat o jednom periodu razvoja automobilske industrije kod nas,posebno s obzirom na oskudnu fabricku dokumentaciju.Takodje i u svetu.Naravno moguce je pratiti i istoriju automobilskog sporta kako kod nas tako i preko(Tada se zaista mnogo ginulo u F1).Takodje kroz raznorazne izjave je moguce sagledati i pozadinu nekih desavanja ili fakata
Mene je zapanjio veliki broj nesreca i poginulih tada na drumovima SFRJ.Ja sam imao neku predstavu kako je tada bilo manje auta,losiji putevi,razvijale se manje brzine pa je samim tim bilo i manje nesreca,ali ipak nije bilo tako.Izgleda je tada nagli porast broja ljudi svih godista sa vozackom dozvolom i autom,neiskustvo i neizivljenost uzelo danak.Ima bas i jedan clanak o tragicnom udesu Minija i Renoa izmedju Ljubljane i Zagreba,kao i sudjenje vozacu Renoa koji se cudom spasao i kontradiktornosti celog slucaja
Odoh sad malo u off od teme
Verovatno cu u narednom periodu kompletirati casopis sve do polovine 80tih,mada nakon 1972 to je manje bitan period kada je IMV i Mini u pitanju

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.079
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #28 on: December 31, 2010, 15:34:01 PM »
Nov pogon,postupak proizvodnje...

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #29 on: December 31, 2010, 17:20:07 PM »
u tadašnje vreme je IMV imao daleko bolju proizvodnju austina 1300 od engleza što se tiče zaštite i farbanja karoserije. dok su englezi farbali školjke i unutrašnji delovi limarije ostali neofarbani, IMV je več imao tada najmoderniju zaštitu karoserije u evropi sa principom potapljanja školjki kao što je razvidno na slici.
taj podatak sam našao i u IMV knjigi. nadam se da če biti prilike da zajedno sednemo i prelistamo ;-)