Author Topic: Problem karburator!  (Read 13565 times)

Offline Floyd

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 12
Problem karburator!
« on: August 28, 2014, 15:21:13 PM »
Izgleda da mi karburator presaugava. U zadnjih nekoliko puta primjetio sam da mini dok je hladan malo teže upali i u početku radio kao traktor (kao da svi cilindri ne uhvate odmah...) Na čok skoro da i ne reagira, znači kad  izvučem čok, uopče ne diže okretaje, nego kao da se uguši. Na auspuh zadimi crno kad se da pun gas. E sad, pošto sam novi u mini svijetu, ne razumijem se puno u SU karburatore... Jeli može bit problem nedostatka ulja ili da plovak dobro ne zatvara? Još mi se dešava kad je motor zagrijan, da nakon gašenja odradi još par taktova, znači nakon prekidanja iskre još okrene koji put. Faza je naštimana, svječice su nove. Molim vas za pomoć.

gemini

  • Guest
Odg: Problem karburator!
« Reply #1 on: August 29, 2014, 12:06:37 PM »
Zasigurno da nisu dobro nastelovani ventili, proveri ih svakako, predpaljenje - polozaj razvodnika, i nivo goriva u loncetu karburatora, zatim i samu kolicinu benzina u smesi koju dobija usus u karburatoru !

Goran !

Offline Floyd

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 12
Odg: Problem karburator!
« Reply #2 on: August 29, 2014, 15:33:26 PM »
Ventile nisam štelovao, pogledat ci ih ovih dana. Na koliko se štelaju ventili na miniju? Motor je 1300. Imam doma karburator HIF 44, bivši vlasnik mi je rekao da je sa njom dosta trošio, ali da je dobro radio. Kakva su vaša iskustva sa tim karburatorom?

gemini

  • Guest
Odg: Problem karburator!
« Reply #3 on: August 30, 2014, 21:53:10 PM »
Ventili na 0.30 , na hladan motor naravno, HIF 44 je odlicna varijanta, kit za njegov servis je malo skuplji nego za HS4, 
ali zato je trajniji , trosi malo vise, zavisi kako je nastelovana smesa, ali kada se on montira I sve sto ide uz njega ,
tada se ne misli o potrosnji benzina ,

Goran .

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: Problem karburator!
« Reply #4 on: September 18, 2014, 13:07:12 PM »
dali se je uspelo rešiti problem?
Goranov savet je na mestu i prvo treba iči po njegovim koracima.
inače HIFF karburator je daleko najbolji i sa njim ima najmanje poteškoča.
treba utrvditi od kada se pojavljuje problem, i dali je bilo pre problema sve OK. inače karburator se ne rašteluje sam od sebe. sigurno ga je neko dirao i odvrnuo mu šaraf koji pušta previše benzina u smesu.
a to što motor nakon gašenja odradi još par taktova.... treba da se proveri paljenje. u današnje vreme je kvalitet benzina od pumpe do pumpe drukčiji i često moram sa novim punjenjem da koregiram i paljenje. pogotovo kad se vozim iz jedne zemlje u drugu.

Offline mr.Bean

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 770
Odg: Problem karburator!
« Reply #5 on: September 30, 2014, 22:52:41 PM »
a to što motor nakon gašenja odradi još par taktova.... treba da se proveri paljenje. u današnje vreme je kvalitet benzina od pumpe do pumpe drukčiji i često moram sa novim punjenjem da koregiram i paljenje. pogotovo kad se vozim iz jedne zemlje u drugu.

Zanima me da li to štelovanje paljenja se vrši strob lampom ili na "uho",kad se voziš iz jedne zemlje u drugu?  :whistling:

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: Problem karburator!
« Reply #6 on: October 01, 2014, 07:04:39 AM »
imaš statičko i dinamičko paljenje.
jedno je moguče stroboskopom, drugo na lampicu.
nakon toga podešavanja ja uvek idem na fino podešavanje "sluhom" i probom.

Offline Floyd

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 12
Odg: Problem karburator!
« Reply #7 on: October 10, 2014, 17:35:34 PM »
Evo radio sam zadnjih dana oko minija. Naštelovao sam ventile, promjenio kabele i kapu i sad mini odlično pali i ima dobar minimum. Ostao mi je i dalje problem da nastavlja radit nakon šta ga ugasim i to me strašno živcira. Još nisam riješio karburator i dosta mi crni na auspuh kad dam pun gas. može li mu prebogata smjesa stvarat to nastavljanje sa radom posli gašenja. kako da riješim to šta dimi crno, jeli možda problem u onom ventiliču na plovku šta zatvara gorivo ili ??? Svječice su normalne smeđe boje...

Minion

  • Guest
Odg: Problem karburator!
« Reply #8 on: October 11, 2014, 16:25:18 PM »
Ja bih proverio paljenje odnosno ugao razvodnika:
Iz mog iskustva sledeci metod se pokazao kao sasvim ok

- ugrejes motor na radnu temperaturu
- skines vakuum crevce sa razvodnika i zapusis ga.
- podignes ler gas na nesto preko 1000 obrtaja
- sa olabavljenim razvodnikom, uzmes i krenes lagano da ga okreces prvo u smeru suprotno od kazaljke na satu (za kasnije paljenje), dok ne krenu obrtaji da padaju. Onda krenes u smeru kazaljke na satu (ranije paljenje). Obrtaji bi trebalo da rastu. Nadjes tacku gde su najvisi obrtaji, posle cega (i dalje u smeru kazaljke na satu) obrtaji padaju. Odatle vratis unazad (suprotno od kazaljke na satu) vrlo malo, i oslusni auspuh. Moguce da se javi sporadicno "prdenje" iz auspuha, da bi to resio probaj lagano da ga okreces suprotno od kazaljke na satu dok prdenje ne prestane ali obrtaji ne opadaju.
- vrati ler gas na regularan nivo
- zategni razvodnik i vrati vakuum crevce
- isprobaj auto - idealno bi bilo uzbrdo, u 3. stepenu prenosa da motor bude opterecen, i osluskuj da li ima zvonjave (detonacija) - ukoliko se jave, odmah smanji gas, i okreni razvodnik koji stepen suprotno od kazaljke na satu da izbegnes detonacije.
- to bi trebalo da bude to...

Offline Floyd

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 12
Odg: Problem karburator!
« Reply #9 on: October 11, 2014, 17:12:44 PM »
Minion, hvala ti na objašnjenju. Sad sam se zbunio malo, kad se okreče razvodnik suprotno od kazaljke na satu, ali tad ne ide u ranije nego u kasnije paljenje??? Prema tvom objašnjenju faza bi trebala bit pogođena kada je položaj razvodnika takav da su okretaji najviši, pa ga onda vrlo malo pomaknit suprotno od smjera kazaljke na satu, jel tako? Inače kod mene se radi o motoru 1300 A plus sa elektronskim paljenjem.

Offline mr.Bean

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 770
Odg: Problem karburator!
« Reply #10 on: October 11, 2014, 19:17:09 PM »
imaš statičko i dinamičko paljenje.
jedno je moguče stroboskopom, drugo na lampicu.
nakon toga podešavanja ja uvek idem na fino podešavanje "sluhom" i probom.

Jasna su mi oba principa,jedno test lampom na kontaktu,drugo stroboskopom na obređenom broju obrtaja sa ili bez vakuma. (konstatacija je uopštena,nevezano za mini).

Podešavaš znači na sluh... to me je interesovalo!

Minion

  • Guest
Odg: Problem karburator!
« Reply #11 on: October 11, 2014, 20:08:15 PM »
Tako je, vracas ga malo unazad (blize gornjoj mrtvoj tacki klipa, odnosno na kasnije paljenje) kako bi izbegao detonaciju, odnosno sagorevanje smese pre nego klip dodje u odgovarajucu poziciju jer time moze da dodje do ostecenja klipa, a zvonjenje koje se cuje prilikom detonacije je najverovatnije razbijanje uljnog filma na letecim i lezecim lezajevima. Drugim recima detonacija je kao da cekicem zabodes po klipu dok se on penje gore.
A vracas za nijansu unazad i zato sto vakuum na razvodniku pomera paljenje unapred na odredjenim obrtajima, sto opet moze da dovede do detonacije ako si u rezimu ler gasa na samoj granici detonacije (koje je inace tacka gde se najvise snage oslobadja).

Idealno bi bilo nastelovati prvo smesu pa onda paljenje...
Postoji opcija za setovanje smese bez staklene svecice (iskreno nisam probao to do sada, ali ne deluje previse komplikovano...)

Minion

  • Guest
Odg: Problem karburator!
« Reply #12 on: October 11, 2014, 20:25:45 PM »
Ako se odlucis da stelujes smesu tako - bez svecice, evo kako bi to trebalo izvesti:

- podeis ler gas da auto radi fino na sto nizem broju obrtaja (ali da se ne gusi)
- skines cilindar i poklopac cilindra karburatora,
- namestis mlaznicu (jet) i cev u kojoj stoji mlaznica za gorivo tako da su potpuno u ravni sa "mostom" ili grlom na karburatoru
- okrenes sraf koji spusta mlaznicu (donji sraf) za 2 i po kruga i time spustis mlaznicu
- vratis klip karburatora sa iglom i poklopac cilindra
- napuni uljem amortizer klipa do samog navoja
- ugrej motor na radnu temperaturu

- pritiskom na "lifting pin" - odnosno sipkicu sa oprugom (pogledaj sliku: http://www.micra.org.uk/attachments/20140805_013902-jpg.34084/ ) podigni klip karburatora 1 do 2 milimetra   - ako je zaglavljena sipkica, probaj da skines filter vazduha i srafcigerom 1 ili 2mm podignes klip.
- trebalo bi da dodje do povecanja broja obrtaja, ali:

1) ukoliko se broj obrtaja podigne i ostane visok, previse goriva ulazi u cilindar i treba podici mlaznicu (zavrnuti donji sraf)
2) ukoliko se broj obrtaja podigne i odmah vrati na pocetni nivo, odnoso goriva i vazduha je kako treba
3) ukoliko krene motor da se gusi, nemas dovoljno goriva i treba da spustis mlaznicu na dole odvrtanjem donjeg srafa

- ako si podizao klip srafcigerom, odnosno skidao filter vazduha, ne bi bilo lose da po pronalazenju pravog odnosa goriva i vazduha za nijansu zavrnes mlaznicu na gore (smanjis kolicinu goriva) - jer ce filter vazduha napraviti restrikciju, i poremetiti odnos goriva i vazduha.

(ovde imas to sve opisano sa par slika, pa javi ako probas i budes imao neke rezultate!
http://www.spanglefish.com/thursdaynightvintagecarckub/documents/Tuning-SU-Carburettors/Tuning-SU-Carburettor.pdf )

posle toga opet proveri paljenje, posle nekog vremena izgled i boju svecica i to bi trebalo da bude to...

Srecno!

Marko90

  • Guest
Odg: Problem karburator!
« Reply #13 on: October 11, 2014, 20:35:57 PM »
sad ces ti sutra da stelujes da vidimo jel ovaj savet koristan :)  :laughing:

Offline Floyd

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 12
Odg: Problem karburator!
« Reply #14 on: October 11, 2014, 21:03:31 PM »
Minion, još jednom hvala na trudu. Nije mi ovo jasno, kažeš lifting pin pritisnem (jeli do kraja?), a šipkicu karburatora podignem 1-2mm, šta to znači da palim auto bez onog zvona u kojem stoji ulje. Znači da rukom podignem klip tj. izvučem iglu 1-2mm i ujedno liftpin povučem do kraja ako sam dobro skužio? :thinking: