Mini Klub Srbije

Mini Radionica => Kvarovi, problemi i popravke => Topic started by: ivan on May 13, 2008, 12:12:05 PM

Title: an-an-an-an-an-an...
Post by: ivan on May 13, 2008, 12:12:05 PM
pri ubrzavanju (pogotovo iz mesta, na uzbrdici i sl) sitno cima, isprekidano vuce... (vidi onomatopeju iz naslova)

lamela, korpa...?
Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: BaneBRE on May 13, 2008, 16:06:50 PM
isto tako je i igoru bilo, stim sto njemu pumpa za benzin nije valjala... samo na uzbrdicama dok je na ravnom bilo sve ok...
Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: gajudin on June 25, 2008, 17:01:49 PM
tacno znam sta pricas, dok ne sastavi kao sitna cimanja , neprimetna, naznam sta je ,to mi se i sad desava mislim da nije pumpa, jebi ga nemam pojma sta je
Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: ivan on June 25, 2008, 20:34:28 PM
tacno znam sta pricas, dok ne sastavi kao sitna cimanja , neprimetna, naznam sta je ,to mi se i sad desava mislim da nije pumpa, jebi ga nemam pojma sta je

eeee to, bravo!

pazi, sad kad je toplo (pogotovo kad je vrelina) toga prakticno nema. mini obozava vrucinu, ide ko lud... nekih 15 min dok ne pocne da se pregreva  :blush:
Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: Brutalac on June 26, 2008, 19:30:12 PM
Provjerite ulje u fergazeru a moguce da je sami fergazer vec potrosen...klip od fergazera se sa vremenom potrosi...na oko nevidljivo ali dosta da mu remeti konstantni i pravilni vakum...prilikom toga dolazi do cukanja ili stucanja pri ubrzavanju ili na uzbrdicama kao sto ste opisali...
Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: ivan on June 27, 2008, 01:15:56 AM
Provjerite ulje u fergazeru a moguce da je sami fergazer vec potrosen...klip od fergazera se sa vremenom potrosi...na oko nevidljivo ali dosta da mu remeti konstantni i pravilni vakum...prilikom toga dolazi do cukanja ili stucanja pri ubrzavanju ili na uzbrdicama kao sto ste opisali...

e to se zove strucnost..   :good:

negoooo.... what the fuck is fergazer?   :blink:
Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: BaneBRE on June 27, 2008, 01:54:48 AM
karburator=fergazer
Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: ivan on June 27, 2008, 02:11:14 AM
aaaa Bane, vidiš kako znaš hrvatski :)

pa jeste... ja i imam problema sa karburatorom... visok ler gas koji kad se spusti onda se motor gasi. Reče Raša da zna šta je, ali nikako da nađem "vremena" da mu dam.
Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: Brutalac on June 27, 2008, 11:07:44 AM
aaaa Bane, vidiš kako znaš hrvatski :)

Fergazer uopce nije Hrvatski...to je Njemacki  :P:

Hrvatski je RASPLINJAĆ  :bljak:
Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: BaneBRE on June 27, 2008, 15:20:31 PM
 :thinking:
Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: gregor.tm on August 14, 2008, 11:24:17 AM
dali si sredio problem?

prvo pravilo.... proveri ulje u fergazeru- karburatoru- razplinjač ili uplinjaču na slovenskom  :mdaa:
onda pogledaj u kakvom stanju ti je karburator. dali ima lufta na semerinzima na osovini od leptira.... jer kada vuče falš vazduh nikada nemožeš dobiti pravi omjer smese itd....

moguče je i pumpa. odšarafiš ju sa dva šarafa, pokušaj sa drugom. mislim, da je tu samo problem sa benzinom. mada i elektrika ume da zeza. jednom mi radila problem i bombina- cinšpulna- neznam kako vi tome kažete.....

lamela- korpa mislim da nije, jer tada bi ti kuplung klizio.

daj snimi to cimanjem na video način fotoaparatom i prilepi link na forum.
Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: ivan on August 14, 2008, 11:50:30 AM
nije... bas je izrazeno da se to javlja kad god malo zahladi...
ako, npr prenoci a bilo je zahladjenje..

dacu Rasi da mi sredi karburator, pa cemo da vidimo.

ne znam kako bih snimio to cimanje, nije bas drasticno.
Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: gregor.tm on August 14, 2008, 12:02:34 PM
u svakom slučaju isplati se ti kupiti komplet set za reparaturu karburatora. ionako ga je dobro reparitati kada semerinzi postanu tvrdi, itd.

koje ulje sipaš u karburator? dali si probao sa originalnim SU uljem?

proveri sve parametre motora od paljenja napred, razmak platine, ventile itd..... mada mini nije baš jako jako osetljiv ali kada se ga fino našteluje radi kao satič.
Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: ivan on August 14, 2008, 12:38:22 PM
u svakom slučaju isplati se ti kupiti komplet set za reparaturu karburatora. ionako ga je dobro reparitati kada semerinzi postanu tvrdi, itd.

koje ulje sipaš u karburator? dali si probao sa originalnim SU uljem?

proveri sve parametre motora od paljenja napred, razmak platine, ventile itd..... mada mini nije baš jako jako osetljiv ali kada se ga fino našteluje radi kao satič.


eh, Gregor, da nam je ovde vise takvih i da mozemo da kupujemo SU ulje i setove za reparaturu :)

za mene je karburator potpuna misterija, a u Beogradu nijedan karburator-majstor nece da uzme uljani, a ako ga uzme upropastice ga. Sva trojca minimajstora, naravno, umeju/"umeju" da ih rade, a tu vazi ista dilema kao i za sve ostalo sto rade - ko budzi, ko dere, ko ume ko ne ume...

u karburator sipam isto ulje koje sipam i u motor (bergoline svx)

kao sto ces videti, kod srbijanskih minijevaca akcenat najcesce nije na besprekornom radu svih delova auta, nego samo da ga odrzavamo u zivotu.
skoro da nema primeraka u besprekornom stanju. miniji ovde uglavnom spadaju u dve kategorije:
a) voze se, ali se raspadaju ili ima puno da se radi - kao na primer moj (letva volana, kraj spone, trulez, udaran, pregreva se, gubi vodu, trosi ulje...)
b) na vecnoj restauriaciji, vlasnici ih rade godinama, ili ih urade pa ponovo rade

Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: Sinisa on August 14, 2008, 22:23:12 PM
Ta ti je dobra.Odlicno si naveo kategorizaciju .Cak mi se cini da kako vreme odmice,pocinjem da se prepoznajem u ovoj drugoj grupi.
Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: gregor.tm on August 14, 2008, 23:16:09 PM
Ivan,
prvi put kada dođem u srbiju, podseti me i doneču sa sobom SU ulje na poklon.
inače za silu prilike možeš sipati standardno ulje npr. castrol GTX3. ali pazi..... gušče ulje daje ti na performansu ali i na potrošnji (isto kao i tvrđi feder)..... sintetičko ulje je isto OK jer zbog vručine motora i gradske vožnje ne reagira tako jako kao mineralno ulje. ali obično su večina tih ulja jako redka..... SU je zakon (mada sam i sam vozio godinama olje za motor)

inače je SU karburator jedan najednostavnijih i najsimpatičnijih u odnosu na weber itd...... neznam zašto se ih majstori boje? za početak barem promeni gumice- semeringe na osovini ako ta nije previše načeta, istrošena.....

verujem da če doči bolja vremena za vaše minije. ma znam kako je to. i ja sam godinama lutao po italiji po odpadima i sakupljao delove. više od 10 godina sam vozio polovne kočnice sa odpada jer su novi delovi bili papreno skupi. zbog toga sam se i odlučio sam uvoziti delove da nam budu što pristupniji.
Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: ivan on August 15, 2008, 00:29:24 AM
hvala Grego :)

i na najavljenom poklonu i na strpljenju koje imas za nas mucenike.

vidi, za mene je karburator ono sto je za tebe televizor - znam cemu sluzi, teoretski kako radi, mogao bih da budem lud da ga otvorim i nesto promenim po uputstvu, ali kad se pokvari ipak ga nosim kod majstora.

kad bude para, odnecu ga kod Rase da ga sredi. Ionako vec ima dosta problema (visok ler koji kad se spusti onda se motor gasi, cesto smrdi benzin kad ga ugasim, itd).
Nazalost, ja spadam u one koji voze krseve - motor star 32 godine kome nije radjena generalna, trulez koja probija ispod dvogodisnje farbe, svaki dan dolivam po pola litre vode i molim boga da ne prokuva 10km do posla - nekako mi nije najbitnije koje ulje sipam u karburator i da li on radi savrseno :)

ali, ovakvi saveti zlata vrede, akobogda i mi cemo polako da stajemo na noge i kad budemo prestajali da budzimo trebace nam neko da nas uci kako stvarno treba da se radi. nekako sam siguran da cemo se, izmedju ostalog, vracati i na tvoje postove.
samo ti svrljaj po nasem forumcicu i kazi svoje misljenje o svemu na sta naidjes  :good:


Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: BaneBRE on August 15, 2008, 08:51:24 AM
gregore kad smo vec kod karburatora... sta bi za one duple?  :P:
Title: Odg: an-an-an-an-an-an...
Post by: gregor.tm on August 15, 2008, 21:39:21 PM
ako još uvek sumnjaš kuplung onda javi koji model imaš- verto ili pre verto? stariji model trebaš da podesiš hod ručice. gledaj haynes manual za razmak. kod A+ motora to jest verto modela nemaš šta podešavati.
ali najednostavnije ti je posuditi pupmu i probati ako se problem nastavlja.