Mini Klub Srbije

Mini Radionica => Kvarovi, problemi i popravke => Održavanje i servisi => Topic started by: miroslav_ružić on July 30, 2009, 15:00:21 PM

Title: Radna temperatura
Post by: miroslav_ružić on July 30, 2009, 15:00:21 PM
Zna li neko koliko je tacno C najoptimalnija  temperatura kod 1275 39 kw? (temperatura vode)
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: aca grunf on July 30, 2009, 15:04:22 PM
to je stara masina pa sam zakljuci,tj predvidjen je da moze da radi na obicnu vodu,a voda zna se kada kljuca... :ded:
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: miroslav_ružić on July 30, 2009, 15:27:21 PM
Znam da mu je temperatura extremno niska,dosta ispod 90,ali bez obzira sto koristim antifriz G12,(a on ne kuva do 120) ostavicu mu propisanu radnu temperaturu jer je ona optimalna za materijale od kojih je taj motor. Pa neka se smrznem kad dodje zima,nema veze. Brrrr...
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: aca grunf on July 30, 2009, 15:40:23 PM
nije lose za g12,mada ja nisam imao problem smrzavanja u kabini zimi,i kuvanja leti.sada nema dobrih i tacnih termostata po odrzanju temperature,pa leti i netreba...
ja licno termostat ne uzimam bez probanja na kojoj temperaturi otvara,to radim i na licu mesta u prodavnici<ponesi pribor jer prodavci izbegavaju>
                                        :ded:
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: miroslav_ružić on July 30, 2009, 15:45:32 PM
A ja sam nekako ubedjen da termostat treba i leti. Bolje je da se motor sto brze ugreje do radne temperature,nego da radi hladan. Priznaj!
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: aca grunf on July 30, 2009, 15:55:34 PM
to zavisi od motora,a u principu za stare sisteme masina je bitnije koliko je topao vazduh koji usisava,naravno kada nema turbinu,a pored toga zaista je dobro da ima termostat,ukoliko nema pregrevanje motora,a sve to zavisi od cistoce vodenog prostora bloka,glave...
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: miroslav_ružić on July 30, 2009, 16:03:25 PM
Nije problem cistoca,danas bar ima te hemije... Najvise necistoce ljudi natrpaju sa onim sredstvima protiv curenja. To je sve bez veze,jer zapusi i sta treba i sta ne treba. Praskasta sredstva ne valjaju,tecna su ok...
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: aca grunf on July 30, 2009, 16:14:39 PM
u pravu si donekle,nezaboravi da najvise vodeni prostor prlja cista voda,zato je bitno koristiti iskljucivo destilovanu vodu,jer mini ima jednu malu problematicnu rupu ,spoj bloka i glave,koji se cesto zapusi nebitno sta si sipao.
virtova tecnost za zatvaranje rupa inace mora da se sipa svaki put kada menjas tecnost u vodenom prostoru,kazu da poboljsava rashladjivanje i ciscenje vodenog prostora sto nisam proveravao,i nisam za te eksperimente raspolozan...
ako se sipa tecnost za ispiranje vodenog prostora spremi obavezno pumpu za vodu da menjas,jer je pitanje kada ce procuriti...
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: miroslav_ružić on July 30, 2009, 16:29:37 PM
Ma würth-ovi proizvodi su cudo... Jedna stvar resava 1000 problema. Verovatno uz to i daleko manje trosi,jaci je,brzi,tisi,gume duze traju... Marketinske fore.
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: aca grunf on July 30, 2009, 16:43:32 PM
neke stvari i nisu lose,ali nisu za nase trziste zbog cene...
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: Aman on July 30, 2009, 16:49:21 PM
sta znaci to: nisu za nase trziste zbog cene?
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: aca grunf on July 30, 2009, 19:55:02 PM
vrlo prosto nisu za nase trziste zbog cene,preskupo a pakovanje vece nego ono u nutra...
dali sam dobro formulisao komentar ili ...
znaci da onu kolicinu koju platis nemoze da uradi posao u toj kolicini koju su oni predvideli...
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: ivan on July 30, 2009, 20:31:34 PM
Haynes ne pominje "idealnu" temperaturu, ali ovo bi moglo da pomogne:

(http://img82.imageshack.us/img82/7123/clipboard01g.jpg) (http://img82.imageshack.us/i/clipboard01g.jpg/)

inače, i obična voda može da ključa tek na višim temperaturama, ako je pod pritiskom.
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: aca grunf on July 30, 2009, 21:11:42 PM
obicna voda kljuca od 82 s  do 95s, u zavisnosti same gustine vode.gustina vode zavisi od procentualnog sastava rastvorenih primesa u njoj,stp mi inace zovemo kamenac kada voda ispari.voda kada je temperatura veca od 95s pocinje veoma brzo da se siri i prelazi u gasovito stanje sto se zna koji problem pravi.
znaci za bilo koja vozila koja imaju zatvoren ili ,,polu zatvoren,, sistem hladjenja,nije preporucljivo duza upotreba vode<to mislim na cistu vodu>.sto se tice temperature u sistemu hladjenja kada je voda nebi trebalo da predje 95s,zato se vadi termostat da se moze kontrolisati donekle temperatura,ili se stavlja termostat od 65s do 72-75s,atakav je tesko nabaviti,obicno su ,,72-75sdo 85-90s,jer se inace slabo trazi u maloprodaji,a pitanje i proizvodnje takvih,zato naravno koristi se antifriz u varijanti sa vodom<destilovanom,izbegavati obicnu vodu jer kod duze upotrebe ostavlja puno kamenca>ili bez nje,sto je po meni prakticnije,i posle mozes da ocekujes neku kontrolu temperature tecnosti za nladjenje i samog motora,sa ili bez termostata,koji je pbicno potreban samo zimi.
g12 je predvidjen za noviju generaciju motora sa zatvorenim sistemom hladjenja koji radi pod nekim pritiskom,pa tako imas i razlicite ,,g12,i neke druge oznake koje bi morao videti u auto dati za svako vozilo posebno,,
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: miroslav_ružić on July 30, 2009, 21:29:00 PM
G12 je dobar,ne mesam ga nego kupim gotov,zapakovan. Verujem u njega i na visokim i na niskim temperaturama,a i u njegovu zastitu od oksidacije ili kamenca,neutralnost kod nagrizanja... Meni je sasvim ok. Ali me i dalje interesuje ta famozna temperatura. Ima neko neki prirucnik sigurno.
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: aca grunf on July 30, 2009, 21:40:15 PM
famozna temperatura za minija u normalnim okolnostima je 85s do maksimalnih 95s,i nije dobro da previse varira iznad 95s,tj da bude dugo na 100s ili vise,nebitno ja koji antifriz se koristi,mada i g12 moras da gledas po boji tecnosti...
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: miroslav_ružić on July 30, 2009, 22:34:54 PM
Crveni. Ali nema to veze kod minija,njemu je svaki dobar.
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: aca grunf on July 30, 2009, 22:42:31 PM
crveni koliko znam ima radnu temperaturu maksimalno anje,do 120s,kada pocinje kuvanje,ali mini nema tolerancije stubline i klipa za temperature vece od 95s,i kada je u maltretiranju na vecim temperaturama od 95sna duze,to nije dobro,jer nesto ce stradati...
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: miroslav_ružić on July 30, 2009, 23:41:14 PM
Kako me ne shvatas Aco... Trpi 120,pa trpi onda i 80. Kvalitetan je i zato ga koristim. Necu da mu dizem radnu temperaturu,vidis da pitam kolika je propisana...
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: aca grunf on July 31, 2009, 00:13:27 AM
dali si procitao sta sam napisaou predhodnoj poruci...
bez obzira koji antifriz ili korsantin ili nesto drugo bilo sta koristio u hladnjaku nije dobro da bude duze vreme temperatura u maltretiranju oko 100s ili vise,jer minijev motor nema tolerancije klipa i stubline za visoke temperature,i moze se ostetiti motor,pa cak imao g12 ili nesto jace,a tu su u opticaju male nijanse u temperaturi.g12 kuva oko 120s,ali mini to ne trpi,samo moze mpi motor,jer je fabricki predvidjen za visu temperaturu i pritisak u sistemu hladjenja...
ok  :thinking: :ded: :uraa:
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: miroslav_ružić on August 01, 2009, 00:02:36 AM
A ja sam napisao da ce mini imati svoju predvidjenu temperaturu,a antifriz novije generacije(uslovno novije),koji ce dobro da trpi minijevih 80 stepeni,a i pruzati jos neke kvalitete. Uopste nisam spominjao maltretiranje na 100 stepeni,zato me cudi sta pricas...
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: aca grunf on August 01, 2009, 00:54:29 AM
procitaj ponovo sve,jer imam utisak da si nesto propusti.svejedno je sta si sipao u vodeni prostor,g12 necujes kada prelazi kriznu temperaturu,zato obavezno prati indikatore...
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: miroslav_ružić on August 01, 2009, 01:20:27 AM
Nisam nista propustio. A zasto si stekao takav utisak ne znam. Nisam hobista,profesionalac sam,i samo mi nekad treba neka informacija da ne moram sam da izmišljam izmišljeno. A na ne resiv problem nisam nikad naisao ni kod mnogo složenijih vozila. Dakle,ucis me aksiome auto mehanike,a ja ih znam. Izvinjavam se ako zvuci malo ostrije,ne znam "mekše" da se izrazim a da postignem pun efekat.  :pivo:
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: mstanarevic on August 03, 2009, 16:55:12 PM
evo ti link za MINI 1969 - 2001 Heynes Service and Repair manual...tu bi trebalo da imas sve..pa ako te ne mrzi skini i citaj :)

http://rapidshare.com/files/250757519/haynes96.pdf.html (http://rapidshare.com/files/250757519/haynes96.pdf.html)

Pozdrav!
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: Sinisa on August 09, 2009, 23:04:30 PM
Quote
Ima neko neki prirucnik sigurno.
Ovo sto ti je Ivan dao ovu tabelu, ti je iz Haynes-ovog prirucnika.Ne trazi dalje.
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: bane2001 on May 27, 2010, 10:39:49 AM
mozes staviti termostat od juga on otvara na 82c ja sam stavio na mini  od juga i super funkcionise ima i dobro grejanje a leti ne kuva. ima dosta toga sto se moze uraditi na tom autu ja se bavim time zadnjih 15 god s obzirom da imam 34god mini je moja mana.
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: nikola.m on May 28, 2010, 13:26:19 PM
od zastave termostat je identican minijevom,jedino sto se jednom pre vise godina desilo da je bila izbacena losa serija,pa svi koji su je kupili imali su problem sa kuvanjem,jer termostat nije radio,ja sam tada kupio smith-ov i nisam se pokajao,jer je trajao 4 puta duze nego taj za zastavu....a cena je bila duplo veca...
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: miroslav_ružić on May 28, 2010, 14:25:48 PM
Kod mene nije mogao da legne dok mu nisam malo smanjio prečnik,temperatura je sad odlična,tek malo preko N,postigne je za tren i ne ide na više,čak sam odustao i od ugradnje kawasakijevog električnog ventilatora kao dodatnog. Merim mu nekih 89c kad je najvreliji.
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: nikola.m on May 28, 2010, 16:20:23 PM
pa najveca frka oko temperature kod minija je u gradskoj guzvi,tj kreni-stani,na putu nema nikada frke,ja sam se juce vratio sa planine i nisam imao nikakvu frku sa temperaturom na uzbrdici uz planinu,koliko god da je bila....mini je isao super i temperatura je bila malo iznad N,i to recimo na vrhu brda od par kilometara voznje,a uzbrdica 8-10 %...
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: miroslav_ružić on May 28, 2010, 17:23:20 PM
Dešavalo mi se par puta,ali ga samo malo drmnem po gasu i ohladi se... Ali minija retko vozim po Beogradu,pa nemam problema sa takvim gužvama... Vama drugari svaka čast,ja se na takve guzve nikad ne bi navikao,jer grizem volan kad zaglavim i čekam... :0_0:
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: nikola.m on May 28, 2010, 18:00:46 PM
ja nikada nisam imao problema sa pregrevanjem minija na otvorenom putu,cak sta vise desava se kada idem nizbrdo da se ohladi preterano,pre par godina sam do podgorice stigao sa probusenim hladnjakom,tek sam tamo provalio da curi voda...uzbrdo se malo ugreje,pa se nizbrdo ohladi skoro do C...
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: Aman on May 28, 2010, 18:24:19 PM
ja nikada nisam imao problema sa pregrevanjem minija na otvorenom putu,cak sta vise desava se kada idem nizbrdo da se ohladi preterano,pre par godina sam do podgorice stigao sa probusenim hladnjakom,tek sam tamo provalio da curi voda...uzbrdo se malo ugreje,pa se nizbrdo ohladi skoro do C...
e sad da se ohladi do C, pa to bi znacila da cg ima planine bas velike i da put do podnozja traje dugo... lagis nikola, lagils :P
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: nikola.m on May 28, 2010, 19:05:13 PM
ne lagim...smrzo sam se kao s.s. u korsetu....kada krenes u 3 ujutru iz beograda dodjes do zlatibora oko 6-7 ujutru...a nizbrdo....ladno.... :laughing:...a i rekao sam skoro do C...ne pratis na casu....
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: miroslav_ružić on May 28, 2010, 19:36:25 PM
Vozio sam minije na istoj relaciji,pa potpisujem sve što je Nikola rekao,a ti si Amane "kafe minijevac" pa ne shvataš... Naučićeš kad porasteš. :lol:
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: BaneBRE on May 29, 2010, 08:43:18 AM
ti si Amane "kafe minijevac" pa ne shvataš... Naučićeš kad porasteš. :lol:



uuuuu shta ti rek'o, ovo samo krv moze da spere   :lol: :lol:
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: nikola.m on May 29, 2010, 11:32:08 AM
sto bre....pa najvece brdo gde se penjao je kosutnjak.... :laughing:.......a pored krvi moze i malo piva da spere stomak.....za ostalo nema potrebe..... :pivo:....... :lol:......
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: Vladimir on May 29, 2010, 11:34:01 AM
ja sam sa minijem svaki dan u gradu i kako su pocele ovi topliji dan  bogami temperatura prelazi N i i priblizava se H
e sad kod mene izgleda postoji problem sa stabilizatorom struje jer cim temperatura krene da se penje preko N, opada visina goriva :thinking:  naravno cim izadjem iy gradske guzve i pocne normalna voznja temperatura se vrati na normalu a i gorivo :0_0:
sad u cemu je pravi problem ,ne znam ni ja sam!!!
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: nikola.m on May 29, 2010, 11:59:15 AM
taj problem sa kazaljkama sa gorivom imam i ja,samo meni sa povecanjem brzine voznje pada i kazaljka za gorivo pocinje da pada....samo cudi me Vlado da tebi s obzirom da vozis na plin dize tako temperaturu,ja na onom plavom miniju nisam imao nikakav problem sa povecanjem temperature....sve je bilo normalno cak po onom pokazivacu temperature bila je i niza....
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: Vladimir on May 29, 2010, 14:18:48 PM
kod mene se poceo pojavljivati problem kad mi je aman uzeo njegov sat i kad sam stavio drugi
kod poredjenja temperature na ta dva sata, jedan sat je malo lagao, e sad je opet tu pitanje koji laze?
 nema auta koji nece dici temperaturu u extremnim uslovima kao sto je gradska voznja i dnevna temperatura od 27 stepeni!
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: Vladimir on May 29, 2010, 14:23:10 PM
narucio sam stabilizator i hladnjak
pa se nadam da cu resiti i jedan i drugi problem!
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: miroslav_ružić on May 29, 2010, 16:06:13 PM
nema auta koji nece dici temperaturu u extremnim uslovima kao sto je gradska voznja i dnevna temperatura od 27 stepeni!
Odlepio i Vladimir...  :citaj:  kako li se voze po Kairu oni silni kečevi što ih je još drug tito izvozio...
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: Marko90 on May 29, 2010, 19:09:55 PM
Vladimire, ako je sve ispravno i kako treba u rashladnom sistemu, temperatura ne sme da mrda od 88 stepeni....
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: nikola.m on May 29, 2010, 19:36:54 PM
pa problem kod minija je sto ima oko 3,5 l vode....i ventilator stalno radi....a vecina ostalih ima hladjenje sa termoprekidacem i ukljucivanjem ventilatora po potrebi...miniju ako radi ispod 2000 obrtaja,pumpa i nema neku funkciju,zato se i greje u guzvama....i zadnja stavka.....svima su skoro hladnjaci stariji od vozaca i hlade sa mnogo manje posto....
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: Marko90 on May 29, 2010, 21:00:15 PM
A kako objasnjavas to sto se moj greje na autoputu kad prelazim preko 100 a u gradu i po guzvama stoji ispod sredine?  :)
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: Brutalac on May 29, 2010, 21:45:57 PM
Krivi kut paljenja...
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: Marko90 on May 29, 2010, 21:50:55 PM
nije, paljenje stelovano i sluhom i stroboskopskom lampom i svaki put isto.....
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: nikola.m on May 29, 2010, 22:15:11 PM
eee...ti imas gremline....... :laughing:...... :wink:
Title: Odg: Radna temperatura
Post by: Marko90 on May 29, 2010, 22:33:57 PM
E tu si u pravu.....Baksuznijeg minija i minijevca nisam jos video  :laughing: