Mini Klub Srbije
Mini Radionica => Kvarovi, problemi i popravke => : mister x July 12, 2008, 12:53:35 PM
-
postovani clanovi foruma,ponosni vlasnici minija,zelim da vas obavestim da sam nasao extra dobrog majstora za limariju i farbanje,a izuzetno je povoljan,i radi kvalitetno.
ima majstore koji rade samo limariju,majstore koji pripremaju vozilo i na kraju ga on licno ofarba.
radi sa visoko kvalitetnim materijalom,za mesec dana postavicu vam slike da vidite rezultate tog rada.
i najvaznije covek nije fuser i folirant
-
u kom kraju je lociran?
-
koje su cene?
-
covek se nalazi u borci i cene su extra povoljne,mislim mene kosta farbanje minija spolja i unutra sa bojom
500 evra ,sad zavisi od auta do auta koja je cena ,ali za isti posao drugi su mi trazili 1000 i vise
-
izvinite na mom komentaru u napred. za te pare avto nikako nemože biti kvalitetno ofarban!!!! samo cena dobrog materiala (kita, špric kita i farbe) dostižu tu cenu. a cene amteriala dobrih firmi (standox, glasurit, sikens, itd) kod vas su zapravo jednake ili čak malo više od naših u sloveniji. osim ako ti nabaca na auto najeftiniji kit i farbu a kada sve to slegne i nakon godine dana počne pucati itd...... možeš samo još plakati.
mini kojeg sam radio za ženu.... pre 10 godina (školjka ni malo trula jer je bila iz italije, ništa razbijene,......) dao sam samo za material 700 nemačkih maraka i to u veleprodajnim cenama. pripramu sam radio sam (napustio posao i pola godine se učio kod majstora farbanje).... a danas su cene duplo skuplje nego tada....
neka ti majstor točno da specifikaciju materiala sa kojim če ti raditi. i ako ti zaista da najbolji material i radi bez greške, ja ču mu godišnje dofurati barem tri do četri minije na farbanje i netreba mi dati nikakav količinski popust :wink: negu mu platim 100 eur više.
-
Ovde bi se u potpunosti slozio sa Gregorom :thinking:
-
limarski ga je odlicno uradio, (bez zurbe!)
stalno obilazi farbara i objasnio mu je da iako je to mali, stari autic nece da prihvati cuvenu majstorsku frazu
"pa ne moze od babe devojka"
i koliko god nam delovalo cudno (nama koji smo dali po 3-4-5 hiljada evra u svoje minije)
500e je velika cifra za farbanje (u srbiji)!
naucio je dule kako se radi restauracija oldtimer-a kod nas!
bice mini extra :punk:
-
daleko sam od strucnjaka, ali mi je vise nego logicno ovo sto kaze Grega...
kvalitetan materijal mora da ima svoju cenu, i tu ne pomaze nikakav vrhunski rucni rad. ako materijal kosta 500e, moze jedino taj genijalni mega-talentovani posten i vredan majstor da bude budala pa da svoje ruke naplati 100e, inace ce da kosta mnogo vise od mr x-ove super povoljne varijante.
uostalom, najbolje ce se videti posle par godina - ako krene da probija rdja, da li ce da bude "pa to je normalno, ipak auto ima 30 godina..." :)
-
momci mislim da se ne lazemo ,ovde u srbiji svi koriste bodijev git ,boja speis heker,max maer ili ppg ,
to se ovde vodi kao vrh boja.
drugo ovo mi je druga totalna reparacija minija u zivotu i mogu vam reci da kod nas nema majstora,ili ga pak ja nisam jos nasao ,koji svoj posao radi pedantno i za male pare,ja sam ovu cenu dogovorio jer ovaj covek radi mojoj firmi veci deo automobila koji stignu iz italije,i naravno pravi specijalnu cenu.
sustina price je da svi automobili koji se dosta gituju treba postepeno da se rade sto znaci da se git nanosi u vise dana i slojeva sa obaveznim odlezavanjem ,da kasnije ne bi doslo do uleganja,a svakako baza nije toliko vazna koliko sam kvalitet laka.
ako hocete kvalitet kupite sami boju i odnesite majstoru jer oni stede na materijalu.
a i tri dana sam obitavao po celi dan kod majstora i gledao svaku sitnicu.
kratko sad ga farbam i nikad vise ,sledeca mu je sudbina ili novi gazda ili LIVADA.
Ali bice lep siguran sam ,majstori su dobili osip od mene HE HE HE.
sutra ce biti jos slika,verovatno pre farbanja i posle
-
Slazem se sa tobom
-
bravo za majstora kojeg si pronašao. veoma je bitno da radi sa osečanjem. za kit je veoma važno da odleži. mada ionako se nikada nesme kitovati predebelo. to znači, da limarija nije dobro napravljena. u ruke čekič i popraviti podlogu. tek nakon toga što tanje kitovati. čak i za špric kit je važno da odleži. pustite auto barem mesec dana i tek onda ga počnite šmirglati. mene je majstor jurio po radioni kada je video da je špric kit postao kao beton, da troši tri puta više šmirgle i tri puta više vremena... naravno preciznih majsora je sve manje. svi na brzinu bace kit, ošmirglaju, brzo špric kit, pa onda sa vodom šmirglaju, i nakon nekoliko sati več farbaju. kada dođe auto iz kabine može super izgledati.... ali nakon nekoliko meseci kada se poče material da se sleže..... onda je več prekasno.... npr. u americi ostave auto u špricu čak i po godinu dana.
super je imati majstora kojem možeš verovati. drži se ga. i što pre objavi fotke minija da se nauživamo.
-
au bre...
ja sam uvek za temeljan rad, ali mesec (godinu?!) dana susenja...
ne razumem se, naravno (btw, je li spricgit isto sto i prajmer?), ja sam od onih koji na disvovery-u gledaju kako baje od gomile rdje naprave hotrod za 2 nedelje i misle da je tako i u stvarnom svetu
zar to ne moze da se ubrza u komori, ili neeeekako? :blush:
-
mislim da je poenta ne biti rob auta vec on da bude rob vlasnika...
jedino ako cu godinu dana da cekam da se osusi... :mdaa:
-
tako je Bane! imaš pravo. auto treba biti rob čoveku. ali kod minija je obično to obrnuto. evo ja sam čisti rob. na moj svakidašnji auto sve stavljam najeftinije ali na minija sve samo najbolje. teško mi je za normalni auto dati pare za nove gume, ..... ali za minija sam spreman dati 3x duplo više para samo za jedan deo u menjaču.... i tako več godinama.
zbog toga tražim lečenje od minija.
-
Ivane...... čitaš moje misli.... dok sam pisao o pripremi auta za lakiranje, rekao sam si da čemi sigurno neko podbaciti sranje sa discovery gde auto srede u dve nedelje ili mesec dana. iskreno rečeno i ja se pitam kako to uspevaju..... ali veruj mi.... sve te emisije su biznis. zašto svi žure? samo da bude napeto. i sve prikazuju kako je jednostavno. a po drugoj strani ne prikazuju koje sve peči- infra upotrebljavaju za brzo sušenje, jer su to i male kučne tajne.
bio sam več na dosta sajmova oldtajmera napodlju i nekada si u šoku kada vidiš baš skupe aute npr. Etype jaguara itd. a ofarbano katastrofalno. čak i engleski miniji na susretima znaju biti užas. tek u poslednje vreme počelo se kvalitetno farbati. ali to je kod njih neverovatno skupi sport. i tamo ljudi nemaju toliko para da si svi priušte. a druga stvar..... večina ljudi nevidi greške u farbanju. poteškoča u meni je da sam to radio i učio se kod nekada najboljeg lakirera u sloveniji pa imam sokolovo oko ili profesionalnu deformaciju. taj lakirer je čuda radio i bio pretereno pedantan. nakon 8 godina izgubio je živce, prodao radionu, napustio novu izgrađenu kuču, ženu i dete. puko mu film i otišao voziti kamion. nakon dve godine vratio se na farbanje ali je trebao dugo vremena da se natrag uhoda.
-
zar nije divno kad su svi u pravu, cak i ako govore suprotno? :)
naravno, ne treba biti rob autu i naravno, mini nije tek bilo koji auto. da mu ne robuckamo, ne bismo bili ovde.
licno, mislim da se miniju najvece postovanje ukazuje voznjom. on je pravljen pre svega da bude vozen i upotrebljiv, a ne da bude predmet fanaticnog perfekcionizma, pa cak ni za trke (Issigonis je bio protiv trkanja i budzenja).
Sticajem okolnosti, ja mojem ukazujem vrhunsko postovanje time sto ga svakodnevno vozim, cime auto koji je pre 32 godine napravljen da bude jeftin, i dalje zivi i prkosi vremenu. Kao jedini auto, moj mini provodi neuporedivo vise vremena u svakodnevnoj voznji (oko 700km mesecno) nego na popravkama, restauracijma, tuningu itd (sto se i vidi na prvi pogled :laughing:)
ne kazem da ne bi bilo drugacije da sam u drugoj finansijskoj situaciji - verovatno bih vozio c30/fiat 500/yarisa/... a lickao nekog minija za svoju dusu - ali mislim da je pravo priznanje miniju upravo ona faza svakog vlasnika kada se oslanja samo na njega i koristi ga kao pravi auto, uprkos 21. veku.
nego, sto se tice farbanja...
prvo, niko mi ne odgovori da li je spricgit=primer
drugo, verovatno je dovoljno pogledati sta pise u uputstvu za to - nekako sumnjam da pise "drying time 3 months" :)
trece, ne mislim da je realno i neophodno da se auto restaurira za 2 nedelje, samo mi se cini da u 2008. godini, u sred kapitalizma cije fabrike sastave auto za 40 minuta (bilo da je fiat ili jaguar), mozda ipak nije neophodno da se ceka 3 meseca da se osusi neki sloj, kao da je glinena skulptura.
-
imaš pravo u vezi robstva..... ali iskreno.... večina nas smo barem mali robovi minija. mini zahteva ogromno pažnje, misli,.... dok o svom svakidašnjem auto uopšte ne razmišljam. sednem i vozim. kada crkne, menjam ili kupim drugi.
ako bi bilo koja tvornica napisala vreme sušenje nebi mogla konkurirati ostalim bojama. moji primeri su krajnost ali zbog toga dobiješ i zavidljiv kvalitet.
u tvornicama koriste potpuno druge boje i stupnjeva peči nakon farbanja. taj kvalitet se nikako nemože uspoređivati našim. tamo nema kita. a ako ima,.... onda je to trunka. (radio sam u tvornici automobila).
špric kit kako mi kažemo je sloj tekuček kita koji se stavlja zapravo šprica preko kita i tek nakon toga dolazi farba. zaista neznam srbsku reč za šprickit . možda filer? obično je taj sive boje i brusiš ga vodnom šmirglom.
-
koje je vase misljenje o peskiranju?
kada se radi totalna restauracija, da li skoljku treba
1) peskirati (kazu istanjuje lim i ostavlja neravnine)
2) rucno smirglati
3) ne dirati originalnu/trenutnu boju tamo gde deluje zdravo
?
-
ne peskari se cela skoljka vec samo delovi koji su kriticni jer nema potrebe tanjiti lim svuda pod udarom peska vec samo skinuti tj. ocistiti koroziju :wink:
-
peskarenje je najbolji način skindanja hrđe.
postoji različita granulacija peska. od grubog do finog. čak i postoji umesto peska druge stvari, koje nisu toliko agresivne. npr. led, ljuske oraha itd....
najbolje je to prepustiti nekome koji zaista zna svoj posao. to znači ima osečanje gde i pod kojim pritiskom peskariti.
na ravnim delovima, npr. vrata, zadnji deo iznad blatobrana itd gde su velike ravnine- površine najbolje je nedirati, jer se može pleh uvinuti čak i jako deformirati. ali ipak se isplati svu boju skinuti i radi na čistome. danas postoje jako kvalitetne boje i nema straha za ponovno pojavljivanje hrđe kao nekada.
-
kad smo kod farbara , ovaj lik sto je meni fsarbao bio je jedan od najboljih u gradu a sad a dzabe sve kad je oboleo psihicki i od alkoholizna, razveo se malo bio u ludari itd,,, taj farba da se useres, nije kao pre , a tada dok je bio u formi ofarba fleku 20*20 na vratima i to metalik perla i nemozes da nadjes fleku, neverovatno, gleda pod kojim je uglom sprican u fabrici i rezultat neverovatan, lu covek a sada je stvarno lu, steta sto mi je radio auto tek kad je puko, sta je tu je za sledece farbanje moram naci boljeg farbara
-
to mi je poznato. i moj majstor za farbanje bio definitivno najbolji u svoje vreme. bio je toliko precizan, da mu puko film. prodao radionu, kabine za farbanje, alat, kompresor, napustio ženu, dete, itd...... i otišao da vozi kamion. nakon godinu dana video da ipak to ni je to i vratio se na farbanje ali ne i ženi. otvorio novu radnju ali trebalo mu nekoliko godina da ponovo uđe u sam vrh lakirera u sloveniji.
-
ajde da malo prodrmamo temu...
koje marke boja i gitova su vrhunske, koje su OK, a koje treba izbegavati?
zanima me šta ima da kaže Gregor koji je em učio zanat em je iz EU, a šta kažu naši iskusni minijevci...
-
spice hacker (valjda se tako pise), max mayer... glasurit... samo nemoj body
-
dakle...
vrhunske OK izbegavati
spice hacker body
max mayer
glasurit
-
a sto se tice gita ima proizvodjac dupont retko se nalazi i malo je skuplji ali kazu da je git ludilo
-
iskreno rečeno več nekoliko godina nisam u toku sa proizvođačima, mada se puno nije menjalo ali opet nisam adekvatan za točne savete.
kod nas su još uvek najkvalitetnije boje:
Glasurit
Standox
PPG
sikens
itd.
mislim, da se sve mogu dobiti i kod vas.
sve ovisi od majstora sa kojim materialima je naviko i naučio raditi. teško češ da ga nateraš da radi sa nečim čime nije naučio.
vezano uz git........ taj se na tržištu često menja. neznam točno koji je sada najbolji. neki su mekši, drugi tvrđi za obrađivanje. neki imaju previše rupica, opet četrvrti se previše posedaju sa vremenom itd......
ali još uvek je nepisano pravilo da je najbolje imati špricgit od istog proizvođača kao boju.
ono što npr. sigurno znam je, da je još uvek najbolja zaštnina boja -dve konponenta još uvek od standox firme. bilo šta ofarbaš njom, nema hrđe.
-
Jedino da dodam vezano za Body,kod njega iam materijala koji je djubre,ali i ok stvari.Problem je u tome sto bi auto od lima do farbe trebalo raditi materijalom istog proizvodjaca,a to kod Bodiya nije moguce ako se izbegava ono sto je lose.Ja sam najgore iskustvo imao sa njihovim epoksidnim prajmerom kog sam samo isprobao kad mi je ponestalo Leklerovog koji je fenomenalan,zatim spric git onaj osnovni zaboravio sam oznaku(ne oni 3+1,4+1...),onaj zuti git u plavoj kutiji...Sa druge strane zeleni poliester im je fenomenalan :)
-
Imam jedno pitanje u vezi peskarenja:da li je istina da kad se ispeskari da mora odmah da se i presprica da se ne pojavljuje opet korozija???Da li to ima veze sa vremenskim prilikama i mestom gde se auto drzi posle peskarenja?Pitam ovo sve da bi znao kako da se organizujem kad budem i ako budem mogao da peskarim skoljku i da uskladim dalje radove sa ostalim majstorima:limar,farbar....Unapred hvala na komentarima i odgovorima!
-
koliko se sećam iz raznih serija na Discovery-u, dovoljno je da go lim samo dotakneš rukom i dobijas kontaminaciju koja vodi u rđu. mora odmah da se zastiti, a farbanje moze bilo kad kasnije.
-
Hvala Ivane! Pozdrav
-
sto se tice peskarenja
po mom iskustvu mislim da je vreme za te stvari sredina leta
odvezes auto na peskarenje i kad ga lepo ispeskare ,oni ga celog izduvaju i zastite
e sad ima ovde negde na forumu,ivan je nasao neki sajt gde se ljudi reklamiraju ,rade peskarenje i zastitu
a goran majstor posle peskarenja auto presprica sa epoksidom zorka sabac t
to je dvokomponentna boja za camce koji se peskare i na bazi je smole ,i prihvata git i boju
ima osnovna i zavrsna
e sad posle toga radis limariju
delove koje menjas ili obelezis za secenje nemoj ni da stitis ako auto drzis u garazi
jer da bi ga posle zavario treba da gulis zastitu i ima da se otelis dok to lepo zavaris sa co2
on trazi cistu povrsinu
kod peskarenja je dobro jer pesak razbije i probije svu rdju i pokaze sve gde je lim stradao
obavezno koristi boju spric heker i njene zastite i razredjivace lakove imas lak brilijant,otporan na kamencice i ludo sija
nemoj da stedis ako vec sve to radis i sam kupi boju a sa majstorom ugovori pripremu i farbanje
200 evra gore dole ne igra stvar ali posle mnogo znaci
ako tako uradis videces da se isplatilo
-
Hvala M.X. na detaljnom objasnjenju!Valjda cu ga do leta spremiti za farbanje.Pozdrav!!!
-
Uskoro treba da kupim farbu za Mini,akril naravno pa me zanima vase iskustvo koliko setova je potrebno da bi se Mini spolja komlet ofarbao?set i po?dva?Hvala
-
gle... posto farbas akril, sto vise slojeva boje stavis, to ce izgledati "dublje" a i znacice ti prilikom poliranja jer tada skidas povrsinski sloj boje i moci ces nekoliko puta da to radis... e sad, postoji mogucnost da preteras i da bude pretezak sloj boje sto doprinosi ogromnom slivanju prilikom farbanja, naravno to nije uvek tako, sve zavisi od farbara koji ce da ti farba auto... ja bih isao 2 seta, cak i 2ipo :wink: