Mini Klub Srbije
Mini Radionica => Kvarovi, problemi i popravke => : igor253 October 31, 2011, 17:51:02 PM
-
Treba da nastelujem karburator, a nikako ne mogu da se snadjem u haynesu, tj. ne znam koji sraf trebam da odvrcem/zavrcem...
Cini mi se da trosi malo vise goriva nego sto bi trebalo, i jel treba da se koristi neka posebna alatka za to ili je samo stvar osecaja? Koliko bi trebao da trosi 1275ccm motor sa karburatorom za motor od 1000ccm HS2 mislim da se zove?
(http://i814.photobucket.com/albums/zz66/igor253/carb.jpg)
:srce: :srce: :srce:
-
Mislim da je 16, fazon je kada okreces maticu da pomeras iglu u karb koja je konusna i time ona dozira kolicinu goriva, u sustini kada motor radi u leru i das mu odjednom pun gas, mora odma da "primi" gas, bez nekog stucanja, kasnjenja, ali, ne sme da ispusta crn dim na auspuhu....jer u tom slucaju ima previse goriva...znaci okrenes ga malo u jednu stranu malo u drugu pa posmatras....sto se potrosnje tice ne bi trebalo da je veca od 6l sa tim karb.....moj sa hif44 i mojom voznjom ne prelazi nikad 7,5
-
ako imaš HS4 ili HS2 netrebaš poseban alat. samo što tanje prste. (anače postoji simpatični ključ za SU karburatore koji je malo ukokso i užitak je raditi sa njim. ja ga koristim kao privesak za ključeve.
Marko je več rekao koji šaraf treba da se zavrne ili odvrne....
kod podešavanja karburatora treba obratiti pažnju da se istovremeno privrne ili zavrne šaraf na karburatoru za rad motora u leru.
najbolje to raditi uz tester CO i istovremeno se proveri i podesiti paljenje....
-
ako imaš HS4 ili HS2 netrebaš poseban alat. samo što tanje prste. (anače postoji simpatični ključ za SU karburatore koji je malo ukokso i užitak je raditi sa njim. ja ga koristim kao privesak za ključeve.
Marko je več rekao koji šaraf treba da se zavrne ili odvrne....
kod podešavanja karburatora treba obratiti pažnju da se istovremeno privrne ili zavrne šaraf na karburatoru za rad motora u leru.
najbolje to raditi uz tester CO i istovremeno se proveri i podesiti paljenje....
Hvala na odgovoru Gregore :)
Paljenje je vec podeseno, a posto u mom slucaju, ja nemam taj CO tester, evo Marko kaze da se to moze podesiti i bez tog testera? Nisam jos imao priliku da se pozabavim sa tim, jer sam u velikoj guzvi. Ali hvala na pomoci u svakom slucaju!
Ja sam inace taj karburator skidao i rasklapao skroz da bih ga ocistio, i kad sam ga sklopio nista nisam podesavao, nego sam sve pricvrstio otprilike :laughing:
P.S.
Kad se salju oni delovi za Srbiju? :srce:
-
naravno može se naštelovati i bez CO testera kao što se radilo večinu godina.
u svakom haynes manualu (ima ga u PDF na internetu) za minija bi trebalo biti poglavje o podešavanju karburatora. na internetu ima isto bezbroj tema o podešavanju.
mada je danas mnogo lakše. ako nema CO testera lokalni mehaničar, onda dok si na tehničkom pregledu (mislim da i kod vas mere CO) imaš u ruci spreman alat. to znači vidiš u kom ti je CO rangu i pre nego što ti zatvore haubu zamoli ako možeš da si prvrneš ili zavrneš karburator do idealne mešavine goriva i vazduha. obično to nije problem jer npr. kod nas na tehničkom pregledu majstori skoro više ni neznaju da se to može napraviti, kamoli na koji način pa im je interesantno da te pusti koji min duže i gleda kako kalibriraš.
tako sam ja godinama radio dok si konačno nisam nabavio svoj mali hobi tester.
-
ok, hvala puno na pomoci :wink:
videcu da nesto iskombinujem
-
evo mene opet,
odvrcem i zavrcem sraf koji ste mi rekli ali nema nikakve promene u radu motora, sad sam ga skroz zavrnuo, i isto radi... :blink:
jedino sto nisam probao, to je da ga odvrnem skroz
Isto sam se zezao sa 36 (idle speed adjusting screw) e tu bas ima razlike kad zavrcem i odvrcem, to pretpostavljam da je za podesavanje rada motora u leru, to mi nije problem, samo sto guta previse goriva. Ja sa 2l goriva ne predjem ni 10km...
:thinking:
Ima jedan moj prijatelj CO tester, samo kad bi neko mogao da mi kaze na koje vrednosti da podesim sve to bilo bi super, ja mislim da je to najprostije resenje? :wink:
-
pogledaj ti kad si rastavljao taj karb da li si sklopio sve kako treba, sve mislim da on dobija previse goriva od sauga, da li taj ventil zatvara kako treba, tj jel ima neke razlike kad ga povuces i spustis? ako nema neke velike razlike u radu motora onda verovatno ne zatvara dobro, te stalno dobija mnogo vise goriva nego sto mu treba, a drugo, ne mozes se voziti sa 2-3 litre benzina u rezerevoaru, jer cev iz koje uvlaci gorivno nije bas na samom dnu rezervoara, isto tako kad je rezervoar na min, tada je pumpi dosta teze da nabije potreban pritisak.... sipaj jedno 10l pa tako pokusaj da izmeris otprilike potrosnju...al naravno, pre toga, pozabavi se malo sa karb....
-
Da nisam sastavio karb kako treba verovatno ne bih mogao ni da upalim, a i secas se ti da pre nego sto sam ga rastavio nije hteo da upali :) a saug je dobar, ima razlike u radu motora, pogotovo kad je hladan, cim zatvorim krene da se gusi i ugasi se, a kad se zagreje onda je ok, tako da to lepo radi. Rezervoar sam gledao, vidim gde je ta cevcica i po njoj i merim potrosnju. Jedino to sto kazes za pritisak, mozda ako sipam vise da ce mu lakse biti, ali ne verujem da je do toga.
Hvala u svakom slucaju :wink:
-
ne, nije do pritiska sigurno, bitno samo da je cev potopljena u benzin....pa onda jedino da stelujes taj sraf za smesu....al pitanje i kakva je igla u tom karb....
-
Cev je potopljena sigurno, e sad kakva bi igla trebala da bude, ova koliko se ja secam kad sam rastavljao bila je dobra
zdrava, prava, cvrsta :laughing:
-
druze, postoji dosta vrsta debljine igle za karb....a da li je neko cackao oko tog tvog karb ko to zna....
-
:hi:
Ajd ja malo da se uključim kao neki profesionalni amater iako je ovde najbitnije rečeno.
Naime ja sam imao neko u to vreme nepojmljivo iskustvo kada sam radio moj motor i štelovao karburator.Štelovao sam ga po priručnoj knjižici za morisa koju sam dobio uz auto.I tamo se navodi da je jedino štelovanje smeše na zavrtnju koji je na gornjoj slici br.16.Pre toga auto treba da se zagreje na radnu temperaturu, i da mu se na zavrtnju za ler nađe broj obrtaja koji tek gasi dinamu nešto preko 800 o/min.Naravno ako ti je glavna dizna kako sam je ja krstio br.11 skroz otišla u neki krajni položaj imaćeš muke.Otprilike koliko se sećam predštelovanje šrafa br.16 je dva kruga od gornje mrtve tačke.Zvuk motora nesme da bude ni povremeno kašljucanje sa belim dimom(siromašna smeša) ni ritmičko kašljanje sa crnim dimom(prebogata smeša), motor treba da sitno prede. bez dima.E sad ja kupio novu diznu br. 11 ali nisam kupio i iglu br.17 i neće pa neće.Onda stavim polovnu diznu neku sa trećeg karburatora i naštelujem.Hoću reći jako je bitno da igla i dizna budu u istom setu, ako ti je to neko pre tebe brljavio nema šanse dok ne kupiš novo oboje.E kad zavrneš skroz 16.trebalo bi koliko se sećam da dizna bude tik zatvorena skroz, i onda otvoriš dva kruga i to je otprilike grubo štelovanje, pa onda po zvuku motora.Najvažniji je test sa prstićem.Sa leve strane karburatora treba da imaš podizač klipa karburatora.Kad ga pritisneš, tj. podigneš klip motor u tom trenutku treba da malo poveća broj obrtaja pa odmah zatim da počne da smanjuje ko da se guši, dok ti svo vreme držiš prstić.To svo vreme je otprilike dve tri sekunde.U tom intervalu se sve to odigrava.Ako se odmah guši motor,siromašna smeša, ako pojača i neće da smanji prebogata.Eto toliko.Ja sam se sa tim zanima pre desetak godina pa se izvinjavam ako sam nešto baš promašio.
:hi:
-
eto meni zanimacije :good:
Hvala na pomoci!
-
msm da ti najbolje da kupis HIF i da se vozis ko covek, ipak to je 1.3 a taj karburator je mali i za skuter a ne za 1.3.....stekaj malo pa pazari nesto pravo....
-
od koga to da kupim, mislis na polovan ili nov? Gledao sam ja ovde po oglasima, ali nema, ja kad bi nasao odma bi ga uzeo...
-
retko ima a i skup je,jer uz njega ide i drugacija grana i usis
-
pa kolko otprilike se krecu cene? Nisam bas upucen :)
-
bez usisa i izduva ,samo karburator npr hif 44 je od 80-100e plus izduvna i usisna grana,zajedno ili odvojeno(mislim na usis i izduv)
zajedno usis i izduv
http://www.ebay.co.uk/itm/CLASSIC-METRO-MINI-1275CC-EXHAUST-MANIFOLD-HIF44-ROVER-AUSTIN-MANY-OTHER-SPARES-/110797119718?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19cc05e0e6#ht_1015wt_1185
plus ti treba ovo
[IMG=http://img847.imageshack.us/img847/2783/caeg367.jpg]http://[/img] (http://imageshack.us/photo/my-images/847/caeg367.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ili odvojeno
usis
[IMG=http://img535.imageshack.us/img535/6852/caht770.jpg][/IMG] (http://imageshack.us/photo/my-images/535/caht770.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
izduv (ima vise varijanti ova je najjeftinija)
[IMG=http://img97.imageshack.us/img97/2699/caeg373.jpg]http://[/img] (http://imageshack.us/photo/my-images/97/caeg373.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
a za sve to ti treba ovo
hiff 38
[IMG=http://img59.imageshack.us/img59/2042/fzx3004.jpg][/IMG] (http://imageshack.us/photo/my-images/59/fzx3004.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ili
hiff 44
[IMG=http://img46.imageshack.us/img46/4179/fzx3006.jpg][/img] (http://imageshack.us/photo/my-images/46/fzx3006.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
i za sve to ti treba i filter za vazduh,koji nije kao svi obicni za 1000 i 850
treba parica za ovakve stvari,ali sa ovim cudima auto je druga prica
-
hah, nista, nek se zna da trazim HIFF 44 i usu izduv :wink:
fala za info :srce:
-
:hi:
dok to ne kupiš staviš polovnu ili novu iglicu sa njenom diznom od recimo austina 1300 ,1600 kolko se sećam isti je imao karburator .Ima ovde ljudi koji se bave i tim autom.A što se tiče novog i originalnog to je top varijanta, mada ne treba praviti famu da sa starim modelom ne može.Meni lično ti stariji modeli karburatora po svojoj jednostavnosti i funkcionalnosti treba da budu na top ten svetskoj listi ako postoji takva lista.Meni je minika trošio preko brda i planina,Zlatibor , Kadinjača, Tara putevi prema CG oko 5l-5.5l iako mi je karb. imao lufta oko leptir osovinice i slič. jer je bio stari karburator.A što se tiče rada nisi mogao da prepoznaš trenutak paljenja tj da je upaljen ako stojiš sa strane.Naravno tada mi je auspuh bio mnogo dobar i nisam imao čangrtanja altenatora, a motorić prede li prede.Slušam ove nove aute, liče mi na mešalice u odnosu na naštelovan minijev.Eto toliko, sve najbolje!!!
:hi:
-
hah, nista, nek se zna da trazim HIFF 44 i usu izduv :wink:
fala za info :srce:
mozda se i pojavi neki na prodaju, sve zavisi koliko si spreman da se otvoris :)
-
Austin je uglavnom 1300 kod nas,mada nadje se i po koji 1100.Ne znam koji nosi 1600,mozda neki mladji model
Opet i kod Alegra znam za 1.1 i 1.3
I kod Marine je slicno
Mislim da su kod nas samo Maxi imali neke jace motore,ne znam na pamet koje
-
:hi:
dok to ne kupiš staviš polovnu ili novu iglicu sa njenom diznom od recimo austina 1300 ,1600 kolko se sećam isti je imao karburator .Ima ovde ljudi koji se bave i tim autom.A što se tiče novog i originalnog to je top varijanta, mada ne treba praviti famu da sa starim modelom ne može.Meni lično ti stariji modeli karburatora po svojoj jednostavnosti i funkcionalnosti treba da budu na top ten svetskoj listi ako postoji takva lista.Meni je minika trošio preko brda i planina,Zlatibor , Kadinjača, Tara putevi prema CG oko 5l-5.5l iako mi je karb. imao lufta oko leptir osovinice i slič. jer je bio stari karburator.A što se tiče rada nisi mogao da prepoznaš trenutak paljenja tj da je upaljen ako stojiš sa strane.Naravno tada mi je auspuh bio mnogo dobar i nisam imao čangrtanja altenatora, a motorić prede li prede.Slušam ove nove aute, liče mi na mešalice u odnosu na naštelovan minijev.Eto toliko, sve najbolje!!!
:hi:
haha pa da, zaboravio sam da kazem sve zavisi sta vise volis, penzionersku i laganu voznju i potrosnju od 5-6L ili zustru i zivahniju voznju sa potrosnjom do 7.5L....
-
mozda se i pojavi neki na prodaju, sve zavisi koliko si spreman da se otvoris :)
Kad naidje onda ce se znati kolko sam se otvorio :lol:
-
koji to 1.3 mini trosi 7-7.5l prilikom zustrije voznje?? evo... ja cu da popijem pun rezervoar ako je to tacno... nema sanse!
@nebkv: austin montego ima 1.6 motor ali totalno drugacija koncepcija ;)
-
kad smo isli u kostolac sa 4 minija, ni jedan nije potrosio vise od 7l, cak je divac bio na 5.5 ako se ne varam. mada otvorena voznja je bila
-
koji to 1.3 mini trosi 7-7.5l prilikom zustrije voznje?? evo... ja cu da popijem pun rezervoar ako je to tacno... nema sanse!
@nebkv: austin montego ima 1.6 motor ali totalno drugacija koncepcija ;)
hif44 i 150km/h + uz venac 90-120km/h ( do 6500rpm)==7.5L
-
zavisi od masine do masine i od magarca za volanom :laughing:
-
koji to 1.3 mini trosi 7-7.5l prilikom zustrije voznje?? evo... ja cu da popijem pun rezervoar ako je to tacno... nema sanse!
@nebkv: austin montego ima 1.6 motor ali totalno drugacija koncepcija ;)
hif44 i 150km/h + uz venac 90-120km/h ( do 6500rpm)==7.5L
Ja se prijavljujem da gledam ovu pijanku..... :laughing:
-
zavisi od masine do masine i od magarca za volanom :laughing:
pogotovo ovo drugo... :laughing:
-
nemora rezervoar goriva ,moze i litar rakije od divca :laughing:
-
nemora rezervoar goriva ,moze i litar rakije od divca :laughing:
:lol:
-
divac nema 1.3 motor :wink:
-
Evo sta sam uradio, Marko90 se "sazalio" :wink: i dao mi 2 karburatora koje sam ja iskoristio da sastavim jedan. Uspeo sam da sastavim sve, osim jet-a tj br 11 na slici, tu sam morao da iskoristim jet sa starog mog karb koji je ustvari od HS6/HS4 karburatora
E onda sam se igrao sa 16-com i tamo vamo trte mrte, kako god da ga okrenem on baca crn dim, e onda sam ga zavrnuo skroz gore koliko moze, i crnog dima vise nema, nema ni belog, ne vidi se uopste. Onda sam malo cackao ler gas, i sad mi se cini da je dobro, jedino jos nisam siguran koliko mi trosi, ali to cu testirati ovih dana :vozimo:, pa se iskreno nadam da vise necu pisati u ovoj temi :)