Mini Klub Srbije
Mini Radionica => Kvarovi, problemi i popravke => : Marty January 27, 2011, 13:34:29 PM
-
Imam jedan problem na miniju,
Mala je sila kocenja radne kocnice na zadnjoj osovini, iako su promenjeni paknovi i sama kocnica je "podesena".
S druge strane rucna kocnica radi fenomenalno, sto znaci da su paknovi ok.
Sa ovim problemom cu tesko da prodjem tehnicki pregled pa molim sve koji imaju ideju kako resiti ovaj problem da priteknu u pomoc.
Pozdrav,
Aca
-
Koji kocioni sistem imas, sta je sa zadnjim kocionim cilindrima, predpostavljam da si promenio samo gumice,
ali u kom su stanju sami kocioni cilindri ( zidovi cilindra ) , i da li su gumice bas odgovarajuce,
kakva je povrsina dobosa po kome nalezu paknovi ?
-
Mozda imas krive cilindrice...
-
Moze biti i peti kocinoni, vazduh u kocnicama ili sami kocioni cilindri zadnji, ili da paknovi nisu nastelovani :good:
-
Kakva je funkcija 5. cilindra?
-
da rasporedjuje odredjen pritisak na prednje odnosno zadnje tockove u zavisnosti koliko se jako stisne pedala
-
Aha, pa mora da je to...
Da li je komplikovan sistem podesavanja, da li ima negde uputstvo kako se to podesava?
-
to ne moze da se podesava, nego se baca i stavlja drugo, najbolje da ti kazes koji sistem imas pa da pokusamo da pomognemo...da li imas sa servom ili ne?
-
Ne, nije servo, mini je iz '76. Ima na obe osovine dobose....
Sta vas tu jos interesuje....
-
nisam siguran za taj stariji tip al treba i on da ima 5 kocioni, meni se on nalazi kada otvoris haubu sa leve strane zasrafljen na karoseriji, uglavnom krenes od glavnog kocionog cilindra pa na prvu budzu na koju naletis to je 5 kocioni :laughing:
A da li si probao da ispustis vazduh, mozda ima vazduha...?
-
kod njega je peti montiran na prednji deo zadnje sasije,i kod njega postoje dva nacina stelovanja
1.kupis nov
2.izbacis postojeci i stavis racvu,uz neravnomerno habanje guma
medjutim ako pomenes koji su zadnji cilindri,tj precnik,i dal su novi ili stari sa promenom gumica...
proprati cevi za kocnice od glavnog cilindra i opisi ovde,pa da resimo sta moze
-
(http://s4.postimage.org/yb8qhhes/21_A2031.jpg) (http://www.postimage.org/)
(http://s4.postimage.org/ybh067vo/FAM7821.jpg) (http://postimage.org/image/ybh067vo/)
evo to ovako izgleda, jedan od ova dva bi trebalo da imas
-
Ako je 5. kocioni, i ako ga zamenis obicnom racvom - doci ce do zanosenja zadnjeg dela auta pri kocenju,
treba ugraditi novi 5. kocioni,
ali pre svega treba da si siguran da je sve ono sto sam predhodno naveo - regularno,
samouki majstori cesto previde neku " sitnicu " i od toga nastane veliki problem !
Ne kazes da li si menjao samo gumice ili cilindre i ako jesi koje si stavio mislim na precnik radnog dela cilindra !
-
bas tako
-
Jos jedna stvar - da li prilikom ispustanja vazduha na zadnjim cilindrima pokazuje nekakav pritisak, odnosno izbacuje li kociono
ulje uopste ?
-
pa da, prvo proveri sve lepo i tek kad budes siguran da nesto ne valja onda menjaj...Ja bi prvo krenuo od ispustanja vazduha i stelovanja paknova
-
Ako ima zraka u sistemu kocnica je "gumena" pod nogom ali nema razlike u pritisku napred i otraga...
Ako ne valja rasteretni ventil ili regulator pritiska zadnje kocnice imaju PREVISE pritiska...bas kako gemini kaze :wink:
Ako je pritisak na prednjim kocnicama dobar a samo na zadnjim ne valja onda je vrlo vjerojatno neki lajtug neprotocan tj. najvjerojatnije zadnji gumeni lajtunzi!
Ja bi tvom mijestu prvo njih provjerio...a isto tako provjeri velicinu (borung) zadnjih cilindrica...kocioni sistem na pedali je obrnuto proporconalan a na kotacima nije, tako da ako imas premali borung cilindrica smanjen ti je pritisak na pakne...
-
Kod mene na Miniju 1000 iz 71 taj peti cilindar se nalazi na zadnjem mostu.Kada sam resio da ga rasklopim muke sam imao da odvijem onaj veliki sraf,a kada sam to uradio ustanovio sam da je cilindar prazan :blink:
Neko je sve izvadio iz njega pa je on posluzio umesto racve :wink:
-
Kod mene na Miniju 1000 iz 71 taj peti cilindar se nalazi na zadnjem mostu.Kada sam resio da ga rasklopim muke sam imao da odvijem onaj veliki sraf,a kada sam to uradio ustanovio sam da je cilindar prazan :blink:
Neko je sve izvadio iz njega pa je on posluzio umesto racve :wink:
da, on je obicno jako zategnut.. pa eto neko se snasao, bar na neki nacin :laughing:
-
probacu i ja da dam neki savet...
1.prvo kako ti to slabo rade kocnice,jer blokiraju tockove,ali ti je baja na tehnickom rekao da je slaba sila ili se kada stisnes kocnicu i dalje vrte,prvo to definisi..
to je prvo...imas vise stvari koje moras da pogledas...
1)mogu da budu i gumena creva na zadnjim kocnicama...koja nabubre i smanje precnik
2)da ti cilindri imaju riseve,pa lepo ne prave pritisak,
3)i naravno peti kocioni,koji je svima uglavnom pravi probleme,ja sam ga takodje kao vecina ljudi koji su pre vozili minije izbacio i kada je sve lepo nastelovano nisam imao problema sa zanosenjem
sto se tice velicine cilindra,ako je cilindar dobar svi oni moraju lepo da koce,mini 850 ili 1000 nezavisno od velicine cilindra mora da kopa,nije mini tako veliki i snazan auto,ipak je on pozadi tezak oko 150-200 kg...a sve skupa 500-600 kg
najidealnije bi bilo kada bi sve mogao da zamnis,ali to u nasim uslovima nema sanse...da stavljas neki drugi jaci motor to je sasvim druga prica..sada polako pa idi redom
-
u potpunosti se slazem sa nikolom :good:
-
a auto kada zanosi to znaci da sva svaki PAR tockova ne koci istom silom sto regulator pritiska ne moze kontrolisati
-
koliko ja znam ako neki od tockova na osovini ne koci lepo auto zanosi,sto je razumljivo,ja se samo [pplasim da nas drugar nije vracen sa tehnickog zato sto na tehnickom za mala vozila primenjuju standarde za ficu,a njemu je motor pozadi i samim tim na zadnjim tockovima je sila oko 1kN,i vise,ja sam se svojevremeno raspravljao sa bajom na tehnickom i izvodio mu racunicu da mini pozadi ima sili izmedju 750 N do 900 N max,jer kada na dva tocka rasporedis masu od 150 -180 kg dobijas silu od oko 750-900 N,prost zakon mehanike...greda sa dva oslonca...