Mini Klub Srbije
Mini Radionica => Kvarovi, problemi i popravke => : miroslav_ružić August 26, 2009, 19:29:50 PM
-
E,ovako društvo... Imam jednog minija sa 1.3 motorom i menjačem "stari tip". Hoću da ga "budžim" dok ću drugog da vraćam u strogo prvobitno stanje. Valjda sam se sad opravdao... Poručio sam gume bridgestone potenza 175/50 13,prepravljam trapove i stavljam rukavce i kočnice komplet od golfa gti,samo glavni kočioni od bmw x5. A evo šta pitam: kako se u tom slučaju rešava kilometraža? Neki reduktor,drugi neki sat ili nešto?
-
Voleo bih da mi ne laže kilometre,bar ne više od 6-7%,nije mi zbog trenutne brzine nego zbog predjenog puta i servisa,mada mogu i da računam kad utvrdim koliko laže...ali 'ajde...
-
Još nešto. Odakle da ukradem vakuum za servo? Stavljam servo velikog kapaciteta,pa će sigurno da zeza rad motora u trenutku kočenja. Kako je to kod minija sa servom? Ja sam mislio da stavim alternator od nekog japanca jer oni često imaju vakuum pumpu na sebi. Šta mislite?
-
nadji od metroa,onima 12 i 13 coligume
-
mislio sam na pinjon od metroa paga ubaci ili od ostina 1300...
-
Aco,ako si siguran nabaviću pinjon. Ali lično mislim...jesu gume 13,ali su menjači i diferencijali različiti,pa ima gde da se izgubi povoljan prenos koji bi dao taj pinjon... Ali pokušaću. Pozajmiće mi valjda neko pinjon za probu. Jel' bar fizički isti,pa da se ugradi bez neke prepravke?
-
koliko se secam razlika izmedju ostina 1300 i minijevog menjaca sa tinelom je u tanjirastom zubcaniku i pinjonu,jer se on povezuje na snop direktno,pa ako mozes da se snadjes onda uzmi celu kutijicu u kompletu i montiraj na menjac...
-
Pa eto. Tanjirasti nije isti. Znači to je različit prenosni odnos diferencijala. Koji deo kod minija pogoni pinjon? Nepoznat mi je menjač.
-
pinjon dobija pogon sa snopa,i cela kutijica stoji na levoj strani menjaca,pa je skini celu,jer neznam prenosniodnos unutarte kutijice.u tom slucaju tanjirasti zubcanik nema blage veze sa pinjonom ito te u ovojvarijanti onda neinteresuje...
za vakum pumpu uzmi od nekog kombija koji ima pogon preko kaisa,a za srevo aparat bih morao da vidim tu tvoju skalameriju,jer neznam kako izgleda taj kocioni cilinder,dali se postavlja <mislim da je predvidjen da stoji skiro horizontalno>
znaci da po meni ipak se upoznaj sa unutrasnjim izgledom cilindra jer razlog upozorenja je polozaj nepovratnih ventila u kocionom cilindru,i dali ce on raditi normalno u vertikalnom polozaju... :thinking:
-
Znam ja Aco sve to da uradim,na kočnicama ne može biti greške nikako,nego samo pitam za vakuum,možda je neko već nešto radio. U svakom slučaju neće ostati nerešeno. Nego sad mi ti reče da me tanjirasti u celoj priči ne interesuje jer pinjon dobija pogon od snopa. Šta stoji na putu od snopa do točka? Diferencijal. Znači greška Aco,jer diferencijal ce da mi zezne stvar. Beležim ti jedan mali minus,jer znaš ali odmah odgovaraš pa pogrešiš... A i sa diferencijalom moram nešto da uradim,čuje se kao da je sastavljen konusni od jednog,tanjirasti od drugog,trkači od trećeg... Jbm ti ulje,da je sae 80 ili 90 kao ostali,nikad ne bi crk'o...
-
ne pricam napamet,jer mini nema konusni vec samo tanjirasti zupcanik,aod tocka preko poluosovina,pa trkaca,pa tanjirastog zupcanika ide na snop,i nema nikakvog kontakta sa pinjonom,jer on prima pogon sa osovine snopa.proveri pa onda me kritikuj.
to sto kazes da se nesto cuje,menjaj lezajeve na diferencijalu bez razmisljanja,jer moze da pukne pored lezaja i tanjirastog...
-
Znači konusni je na snopu i ipak ga ima. Samo konusni zupčanik može da pogoni tanjirasti(ako je to zaista tanjirasti,a ne ravni zupčanik). I ostalo što sam rekao stoji. Nemoj pogrešno da me shvatiš,nemam nameru da mudrujem,nego kad primetim grešku odmah kažem,da ne stoji na forumu koji nam svima služi kao enciklopedija...
-
nema konusni,direktno su spregnuti
-
http://www.leedsyork.fsnet.co.uk/pages/home.htm
-
http://www.leedsyork.fsnet.co.uk/pages/home.htm
zanimljivo o menjacu