Malo zanimljivih detalja u svetlu najnovije ujdurme oko tehnickih pregleda
Dok pakujem GT-a naleteo sam na zanimljiv detalj
Razgledajuci razne primerke ocigledno je da je vecina GT-a uvezenih kod nas dosla nakon ere IMV-a,to jest posredstvom Interprometa pa su uglavnom 1973 i noviji.Ocigledno je da su "Belgijanci",sklapani u fabrici Senefe.Bar oni koje sam licno video
Na pojedinima sam zapazio da nemaju bravu i zakljucavanje na stubu volana vec se bravica za paljenje nalazi na instrument tabli kao Minija iz 60tih
Prvo sam mislio da je to neko budzenje,kako kod nasih primeraka tako i onih sa neta,ali ocigledno nije.Izgleda u Belgiji nije bilo zakonski potrebno imati zakljucavanje stuba volana
To mi je jasno ali mi nije jasno kako je Interpromet uspeo da uveze i pusti u promet kroz tehnicke preglede takve aute kada se zna da je kod nas cini mi se od prvog januara 1970 zakljucavanje stuba volana bila obaveza,i to citajuci stare magazine primenjivalo se retroaktivno.Dakle i stariji auti su morali kako umeju i znaju da to rese a ne samo novi pa je bilo dosta problema posebno kod starih auta koji takav sistem nisu imali ni kao opciju
Na primer kod Austina 1300 sklapanih u IMV.Oni rani s kraja 69 pa do pocetka 1971 su imali neku nemacku bravu zakljucavanja volana,dosta nisko na stubu upravljaca.Ocigledno je to bio neki kompromis dok 1971 nisu stigle one prave,na normalnoj poziciji
Inace evo vazeceg pravilnika
https://www.paragraf.rs/propisi/pravilnik_o_podeli_motornih_i_prikljucnih_vozila_i_tehnickim_uslovima_za_vozila_u_saobracaju_na_putevima.htmlPo pitanju zakljucavanja stuba volana,za aute pre 1.aprila 1971 nisu obavezne