Klub i Forum > Predstavljanje automobila članova Foruma
novi clan GREEN RUST
Marko90:
Evo mislim da je krajnje vreme da I ja predstavim novog clana mini porodice. Radi se o mladjem bratu, naravno mpi sportpack BRITISH OPEN ☺ Sve je pocelo tako sto sam ga slucajno pronasao na mobile.de u Berlinu. U oglasu je pisalo da je karoserija u jako losem stanju I da je potrebna kompletna restauracija ali da je motor u odlicnom stanju kao I menjac I da funkcionisu bez problema. Naravno cena je bila I vise nego primamljiva za tu seriju. Poceo sam da se raspitujem vise o autu I da kontaktiram coveka, rekao je da je sve original na njemu I da je 3 vlasnik. Pomislio sam da se covek ne razume nesto u minije, te da I ne zna pravu cenu tog auta. Ni manje ni vise odlucim se da ga pazarim ☺ kako je u Nemackoj klasika da kupac moze da tuzi prodavca da mu je prodao fals robu tako se prodavci ogradjuju sklapanjem ugovora da kola poput ovih su samo da se zakace na prikolicu I oteraju na taj nacin, da nisu u voznom stanju te da prodavac ne dozvoljava da se vozilo drugacije otera. Posto nisam imao mogucnosti da dodjem sa prikolicom po auto odlucio sam se za malu avanturu. Da sednem u minija I da zapalim za Berlin I da se vratim dovozeci oba natrag. Da napomenem MPI je stojao od 2009 godine napolju, neregistrovan I totalno zapusten. Ali u suprotnom I ne bi bilo zanimljivo, zar ne? ☺ Ovim povodom bih zeleo da se zahvalim Igoru na ukazanoj pomoci kao i Sinisi na GoPro kameri kao I Marku na pozajmljenim delovima za MPI.
Tako da se dana 25.08.2013 u 17h ekipa ludaka uputila crvenim minijem u Berlin. Pod na crvenom miniju je dosta truo a hvala Bogu kisa nas je pratila sve vreme tako da smo dosta cesto morali da se zaustavljamo da ispustamo vodu iz auta ☺
Napokon stizemo mi u Berlin u ponedeljak u prepodnevnim casovima, vozili smo celu noc bez prestanka. Cim smo stigli kod doticnog coveka u dvoriste, iako nisam ugledao odmah auto, nekako sam postao skeptican jer sam ugledao nekih 7-8 minija prakiranih tako da sam odmah posumnjao da se covek itekako razume u minije I da sa sportpack-om nesto ne valja. Nazalost moje sumnje su bile potvrdjene cim sam ugledao auto….
Mini kao da je stajao pod zemljom 4 godine I tek taj dan bio izvadjen napolje….Nista nije radilo, jedva su se vrata otvarala….U tom trenutku nisam znao kako da reagujem, osecao sam se I vise nego prevarenim, bio sam premoren od puta, putovali preko 14 sati da bih na kraju video ovo???? Ubacimo mi novi akumulator I tu auto malo zivne, upale se lampice na table, ali ne rade kocnice, migavci, svetla, brisaci, nista… Pokusamo mi da upalimo motor kad on radi na 1 cilindru ☺ Tu vec krenem sa covekom da se svadjam, covek se naravno pravi lud, da se ne razume u motor a u garazi mu stoje 3 MPI-a na popravci…..
Resim da ipak malo pogledamo motor, pa mozda nesto I uspemo. Zamenimo mi svecice I pokusamo ponovo kad motor proradi malo bolje al ne vise od 2 cilindra….Pokusali smo da promenimo bobinu, kablove, cistimo injectore medjutim bez uspeha…Resim da pokusam da ne razmisljam o tom problem vec da se fokusiram na farve, migavce…Tu sam primetio da su njegovi originalni farovi izbaceni I stavljeni ni manje ni vise nego satrun ☺ Uspemo mi da osposobimo I te farove, montiramo nove migavce, razradimo kocnice, ali brisaci I dalje ne funkcionisu ali ok bar imamo i nesto za pocetak…..
Marko90:
Krenem ja malo da ga vozim po ulici kad ono motor prokuva, sta se desava? Kad ono ventilator ne radi I pukla ekspanziona boca I voda lipti na sve strane…Vratim se ja nazad u radionicu kad covek oce da mi proda novu bocu, tu se ja pocnem raspravljati sa njim I on odluci da mi pokloni istu. Naime I ta je boca pukla posle 5min al smo je uspeli zakrpiti I promeniti ventilator I ajde hladjenje je bilo jos I ok posle….Promenimo mi tamo I ulje I filtere medjutim motor I dalje ne radi kako treba te u jednom trenutku je profunkcionisao kako treba ali smao na kratko…Tada smo vec bili dosta umorni i od samog puta I desavanja odmah prvog dana tamo, te nisam vise mogao da razmisljam o bilo cemu I uputili smo se u hotel. Sledeceg dana dok smo dolazili do coveka smo jos bili u nedoumici da li je zaista pametno krenuti sa takvim autom na toliki put. Da ne pominjem da je karoserija u katastrofalnom stanju, pragovi ne postoje vise, vrata takodje, vezni lim, krila, torpedo, trouglovi itd itd. Detaljnim pregledanjem auta sam ustanovio da je auto jos uvek verovali ili ne u prvoj fabrickoj boji kao I da nema tragova havarije na autu, sve je u liniji. Samo su vozaceva vrata farbana I to u pogresnu nijansu boje kao I donji pragovi koji su bili lose radjeni. To mi je nekako dalo snagu da nastavimo dalje jer je delovalo da auto nije pretrpeo nikakvu havariju ranije. Uzeo sam mobilni I krenuo da zovem, saljem poruke. U jednom trenutku mi je Vladimir rekao da se cuo sa majstor Prletom I da mu je rekao da to moze biti to nekih vacuum creva da su popucala, krenuli smo da trazimo I nasli ispucalo crevo. Zamenuli smo crevo I motor odjenom poceo da radi kako treba, vozili smog a tamo po kvartu I savrseno je radio, svima nam je laknulo misleci da je samo u tome bio sve vreme bio kvar. Nakacili smo tablice, nalepnice, pregovarali malo sa gazdom oko cene te je odlucio da je spusti jos malo, potpisao sam ugovor I krenuli na put ne znajuci sta nas sve ceka……
Odlucili smo da se malo prosetamo gradom, da ne krenemo odmah na put za Srbiju, tokom voznje kroz grad MPI se ponasao odlicno, radio mirno, tiho, ali na svakom stajanju na semaforu primetio sam nesto neobicno. Auto se dimio oko katalizatora, ne iz auspuha vec oko samog lonca katalizatora. Misleci da je to od stajanja , masnoce koja je bila okolo nisam ni obracao paznju nesto na to…Parkirali smo se u podzemnoj garazi I otisli da razgledamo grad….
Nakon razgledanja grada vracamo se uvece na parking, kako sam upalio auto tako je ogromna kolicina dima krenula da se siri ispod auta, u istom trenutku motor je opet poceo da trokira….Uplasili smo se najvise alarma na parking, jer ako se aktivira ukljucice se I prskalice sto nikako ne valja ☺ Posle 5 min auto se smirio, dim se povukao I mi uspemo da izadjemo iz parking, samo sto smo prosli 2 ulice dim se ponovo pojavio I to u ogromnoj kolicini…Kada smo legli ispod auta shvatili smo u cemu je problem. Katalizator je bio usijan, sto znaci da je bio totalno zapusen. Nista nam drugo nije preostajalo nego da u 00h u sred najprometnije ulice podignemo auto na dizalicu I pokusamo da skinemo ceo auspuh….To nam nije poslo za rukom cak I posle 10min udaranja cekica tako da smo resili da probusimo savitljivu cev na izduvnoj grani. 00:30 ujutru smog a upalili bez auspuha I tako krenuli voziti kroz Berlin prema autoputu. Presli smo citavih 500m I auto je poceo ponovo da trokira. Stali smo opet na prometnom putu I ustanovili da 2 svecice ne dobijaju varnicu iz bobine, nista drugo nije preostajalo nego da skinemo klackalice I izvadimo podizace na 2 cilindra kako bi ih iskljucili. I vozili auto na preostala 2. Prvo smo sve rasklopili, skoro I skinuli kompletnu glavu motora da bih na kraju skontali da smo pogresna 2 cilindra iskljucili. Vrcaj sve natrag, gasi druga dva…Ispraznili smo akumulator I iz jednog I drugog minija I ni jedan nismo mogli upaliti. Onda smo crvenog gurali ulicom da bismo ga upalili da napuni bar jedan akumulator ☺ Mpi nije mogao da upali na 2 cilindra I ideja nam je ponestajalo dok u jednom trenutku nije bobina opet proradila na sva 4. Rasklapaj glavu, vracaj podizace sve kako je bilo I upalimo auto I proradi ponovo kako treba. Da napomenem da nisam kod sebe imao ni moment kljuc, ni spijune, sve se radilo od oka ☺
Spakujemo mi alat I krenemo dalje, presli smo mozda 100m kad auto prokuva. Rasklapaj opet sve da vidimo sta se desava kad ono ventilator se ne pali ponovo, stali mi da popravimo to kad dolazi milicija u civilu. Zagledaju nas I auto, pomislili su da smo ukrali auto jer su zice bile na sve strane I 3 mladica se motaju oko kola u 2 ujutru ☺ Zatrazili su mi saobracajnu kako bi se uverili da je auto moj a ja bas kakve smo srece bili ne mogu da pronadjem saobracajnu nigde….Dao sam mu pasos, vozacku, licnu I jedva sam uspeo da ga nabedim da smo iz Srbije I da smo bili na mini skupu I da nas je zadesio kvar usput na sta je poverovao…. Uspeli smo da popravimo auto I uputili se na autoput….
Nastavak price kao I slike I snimci uskoro….. ☺
Dušan Stankov:
--- : Marko90 September 02, 2013, 12:22:20 PM ---Krenem ja malo da ga vozim po ulici kad ono motor prokuva, sta se desava? Kad ono ventilator ne radi I pukla ekspanziona boca I voda lipti na sve strane…Vratim se ja nazad u radionicu kad covek oce da mi proda novu bocu, tu se ja pocnem raspravljati sa njim I on odluci da mi pokloni istu. Naime I ta je boca pukla posle 5min al smo je uspeli zakrpiti I promeniti ventilator I ajde hladjenje je bilo jos I ok posle….Promenimo mi tamo I ulje I filtere medjutim motor I dalje ne radi kako treba te u jednom trenutku je profunkcionisao kako treba ali smao na kratko…Tada smo vec bili dosta umorni i od samog puta I desavanja odmah prvog dana tamo, te nisam vise mogao da razmisljam o bilo cemu I uputili smo se u hotel. Sledeceg dana dok smo dolazili do coveka smo jos bili u nedoumici da li je zaista pametno krenuti sa takvim autom na toliki put. Da ne pominjem da je karoserija u katastrofalnom stanju, pragovi ne postoje vise, vrata takodje, vezni lim, krila, torpedo, trouglovi itd itd. Detaljnim pregledanjem auta sam ustanovio da je auto jos uvek verovali ili ne u prvoj fabrickoj boji kao I da nema tragova havarije na autu, sve je u liniji. Samo su vozaceva vrata farbana I to u pogresnu nijansu boje kao I donji pragovi koji su bili lose radjeni. To mi je nekako dalo snagu da nastavimo dalje jer je delovalo da auto nije pretrpeo nikakvu havariju ranije. Uzeo sam mobilni I krenuo da zovem, saljem poruke. U jednom trenutku mi je Vladimir rekao da se cuo sa majstor Prletom I da mu je rekao da to moze biti to nekih vacuum creva da su popucala, krenuli smo da trazimo I nasli ispucalo crevo. Zamenuli smo crevo I motor odjenom poceo da radi kako treba, vozili smog a tamo po kvartu I savrseno je radio, svima nam je laknulo misleci da je samo u tome bio sve vreme bio kvar. Nakacili smo tablice, nalepnice, pregovarali malo sa gazdom oko cene te je odlucio da je spusti jos malo, potpisao sam ugovor I krenuli na put ne znajuci sta nas sve ceka……
Odlucili smo da se malo prosetamo gradom, da ne krenemo odmah na put za Srbiju, tokom voznje kroz grad MPI se ponasao odlicno, radio mirno, tiho, ali na svakom stajanju na semaforu primetio sam nesto neobicno. Auto se dimio oko katalizatora, ne iz auspuha vec oko samog lonca katalizatora. Misleci da je to od stajanja , masnoce koja je bila okolo nisam ni obracao paznju nesto na to…Parkirali smo se u podzemnoj garazi I otisli da razgledamo grad….
Nakon razgledanja grada vracamo se uvece na parking, kako sam upalio auto tako je ogromna kolicina dima krenula da se siri ispod auta, u istom trenutku motor je opet poceo da trokira….Uplasili smo se najvise alarma na parking, jer ako se aktivira ukljucice se I prskalice sto nikako ne valja ☺ Posle 5 min auto se smirio, dim se povukao I mi uspemo da izadjemo iz parking, samo sto smo prosli 2 ulice dim se ponovo pojavio I to u ogromnoj kolicini…Kada smo legli ispod auta shvatili smo u cemu je problem. Katalizator je bio usijan, sto znaci da je bio totalno zapusen. Nista nam drugo nije preostajalo nego da u 00h u sred najprometnije ulice podignemo auto na dizalicu I pokusamo da skinemo ceo auspuh….To nam nije poslo za rukom cak I posle 10min udaranja cekica tako da smo resili da probusimo savitljivu cev na izduvnoj grani. 00:30 ujutru smog a upalili bez auspuha I tako krenuli voziti kroz Berlin prema autoputu. Presli smo citavih 500m I auto je poceo ponovo da trokira. Stali smo opet na prometnom putu I ustanovili da 2 svecice ne dobijaju varnicu iz bobine, nista drugo nije preostajalo nego da skinemo klackalice I izvadimo podizace na 2 cilindra kako bi ih iskljucili. I vozili auto na preostala 2. Prvo smo sve rasklopili, skoro I skinuli kompletnu glavu motora da bih na kraju skontali da smo pogresna 2 cilindra iskljucili. Vrcaj sve natrag, gasi druga dva…Ispraznili smo akumulator I iz jednog I drugog minija I ni jedan nismo mogli upaliti. Onda smo crvenog gurali ulicom da bismo ga upalili da napuni bar jedan akumulator ☺ Mpi nije mogao da upali na 2 cilindra I ideja nam je ponestajalo dok u jednom trenutku nije bobina opet proradila na sva 4. Rasklapaj glavu, vracaj podizace sve kako je bilo I upalimo auto I proradi ponovo kako treba. Da napomenem da nisam kod sebe imao ni moment kljuc, ni spijune, sve se radilo od oka ☺
Spakujemo mi alat I krenemo dalje, presli smo mozda 100m kad auto prokuva. Rasklapaj opet sve da vidimo sta se desava kad ono ventilator se ne pali ponovo, stali mi da popravimo to kad dolazi milicija u civilu. Zagledaju nas I auto, pomislili su da smo ukrali auto jer su zice bile na sve strane I 3 mladica se motaju oko kola u 2 ujutru ☺ Zatrazili su mi saobracajnu kako bi se uverili da je auto moj a ja bas kakve smo srece bili ne mogu da pronadjem saobracajnu nigde….Dao sam mu pasos, vozacku, licnu I jedva sam uspeo da ga nabedim da smo iz Srbije I da smo bili na mini skupu I da nas je zadesio kvar usput na sta je poverovao…. Uspeli smo da popravimo auto I uputili se na autoput….
Nastavak price kao I slike I snimci uskoro….. ☺
--- ---
Au bre Mare, niste ni izašli iz Berlina a već dve strane...kako li je tek posle bilo :thinking: trebao si murji da kažeš "hilfe, hilfe - gur, gur" :lol:
Vladimir:
E kakv si ti ludak. Tebi je malo bilo Francuske idile nego si morao I u Nemackoj da pravis cirkus!
Marko90:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10200637159915929&l=7031710942011158796
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page