Klub i Forum > Predstavljanje automobila članova Foruma
Paklena pomorandza
gregor.tm:
--- : Marko90 October 18, 2013, 00:04:55 AM ---haha hvala na upozorenju, al ja sam se sa mojim pocinkovanim motorom slatko izvozao po svetu, a i dalje se vozi :) Sada pred kraj sezone cemo ga rastaviti malo da vidimo zasto tako dobro radi :) da se virus prosiri i na ostale kante u garazi :)
--- ---
sam sam nekada imao maniju da sam sve moguče stvari cinčio. to je bila sredina 90tih kad je sve trebalo da se sjaji u cinku i hromu.
ali više ne cinčim bilo šta što se u motoru pokreče ili drži na svom mestu.
sam sam imao iskustva da šarafe za glavu cinčenje uništi. samo u prošloj godini imao sam problema sa tri motora koji su imali cinčene šarafe. kod menjanja dihtunga 40% šarafa je popucalo!!!!! imam sve dokumentirano u fotografijama i nadam se da ču uskoro otvoriti rubriku "feleri mehaničara" i lepiti material koji se mi je nakupio kroz godine.
samo na kratko.... čovek koji sastavlja trkače aute za italiju itd.... rekao mi je da prilikom cinčenja se gube neka svojstva u materialu mada ovisi i o procesu i kiselinama koje se upotrebljavaju za pripremu itd...
nakon mojih iskustava pucanja šarafa.... ipak sam poverovao u tu priču. nadam se da postoji i stručno objašnjenje ili puka slučajnost.
ali naravno sve što je vanjsko od šarafa još uvek mi je drago da se sjaji.
Marko90:
Jako mi se dopada ideja sa novu rubriku pod nazivom feleri :) Mislim da bi se svasta korisno moglo nauciti sto iz svojih sto iz tudjih gresaka.....
Dušan Stankov:
--- : Marko90 October 18, 2013, 01:18:55 AM ---Ma cuti dobro je Igor jos i prosao, ovo je bila kao tempirana bomba :) jbg treba da napravim malo pauzu sa ovim...poceo sam da pravim pocetnicke greske :fgh:
--- ---
Dobro da si ti okačio onu tablu na garažu :lol:
r_dalibor:
Na temu srafova...
Svaki sraf na motoru je projektovan da izdrzi zadate sile naprezanja. To znaci da oni nisu isti i da se od razlicitih pozicija veoma razlikuju.
postoji razlika u samom celiku od kojih su napravljeni, a onda koliko su okaljeni i na kom delu stabla, pa onda koliko duboko ide ta tvrdoca.
Sraf je okaljen veoma tankom povrsinom najcesce.
Najveca greska je cinkovati ili hromirati...zato sto u oba procesa srafovi se potapaju u kiselinu koja razbija povrsinski sloj kaljenja.
Svi srafovi unutar motora, nesmeju da se diraju, na krstovima narocito.
I ja sam bolovao da menjam sve srafove sa prokronskim na karoseriji, ali i to je nepotrebno, narocito kod engleza, jer su veoma otporni i kvalitetni.
Kod vecine nemackih automobila obavezna je ugradnja novih srafova u motoru. Smatraju da, kad se jednom stegnu da su vec deformisani.
Fala bogu, englezi su imali logiku, da treba vise puta skidati i popravljati u pustinji Afrike gde bas i nema srafova.
malo ulja ili masti nikad nece biti problema...
BaneBRE:
bas je pojava :)
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
[*] Previous page