Klub i Forum > Predstavljanje automobila članova Foruma

Paklena pomorandza

<< < (15/18) > >>

gregor.tm:

--- : Marko90  October 18, 2013, 00:04:55 AM ---haha hvala na upozorenju, al ja sam se sa mojim pocinkovanim motorom slatko izvozao po svetu, a i dalje se vozi :) Sada pred kraj sezone cemo ga rastaviti malo da vidimo zasto tako dobro radi :) da se virus prosiri i na ostale kante u garazi :)

--- ---

sam sam nekada imao maniju da sam sve moguče stvari cinčio. to je bila sredina 90tih kad je sve trebalo da se sjaji u cinku i hromu.
ali više ne cinčim bilo šta što se u motoru pokreče ili drži na svom mestu.
sam sam imao iskustva da šarafe za glavu cinčenje uništi. samo u prošloj godini imao sam problema sa tri motora koji su imali cinčene šarafe. kod menjanja dihtunga 40% šarafa je popucalo!!!!! imam sve dokumentirano u fotografijama i nadam se da ču uskoro otvoriti rubriku "feleri mehaničara" i lepiti material koji se mi je nakupio kroz godine.

samo na kratko.... čovek koji sastavlja trkače aute za italiju itd.... rekao mi je da prilikom cinčenja se gube neka svojstva u materialu mada ovisi i o procesu i kiselinama koje se upotrebljavaju za pripremu itd...
nakon mojih iskustava pucanja šarafa.... ipak sam poverovao u tu priču. nadam se da postoji i stručno objašnjenje ili puka slučajnost.

ali naravno sve što je vanjsko od šarafa još uvek mi je drago da se sjaji.

Marko90:
Jako mi se dopada ideja sa novu rubriku pod nazivom feleri :) Mislim da bi se svasta korisno moglo nauciti sto iz svojih sto iz tudjih gresaka.....

Dušan Stankov:

--- : Marko90  October 18, 2013, 01:18:55 AM ---Ma cuti dobro je Igor jos i prosao, ovo je bila kao tempirana bomba :) jbg treba da napravim malo pauzu sa ovim...poceo sam da pravim pocetnicke greske  :fgh:

--- ---

Dobro da si ti okačio onu tablu na garažu  :lol:

r_dalibor:
Na temu srafova...
  Svaki sraf na motoru je projektovan da izdrzi zadate sile naprezanja. To znaci da oni nisu isti i da se od razlicitih pozicija veoma razlikuju.
 postoji razlika u samom celiku od kojih su napravljeni,  a onda koliko su okaljeni i na kom delu stabla, pa onda koliko duboko ide ta tvrdoca.
 Sraf je okaljen veoma tankom povrsinom najcesce.
 Najveca greska je cinkovati ili hromirati...zato sto u oba procesa srafovi se potapaju u kiselinu koja razbija povrsinski sloj kaljenja.
 
  Svi srafovi unutar motora, nesmeju da se diraju, na krstovima narocito.
 I ja sam bolovao da menjam sve srafove sa prokronskim na karoseriji, ali i to je nepotrebno, narocito kod engleza, jer su veoma otporni i kvalitetni.

 Kod vecine nemackih automobila obavezna je ugradnja novih srafova u motoru. Smatraju da, kad se jednom stegnu da su vec deformisani.
 Fala bogu, englezi su imali logiku, da treba vise puta skidati i popravljati u pustinji Afrike gde bas i nema srafova.
 
malo ulja ili masti nikad nece biti problema...

 
 
 

BaneBRE:


bas je pojava :)

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page