evo nastavlja se prića o cooperu!
na žalost večina vas ga je več videla na minijadi.
nadam se da če vam ipak biti zanimljive fotke oživljanja minija do stanja u kojem ste mogli videti u živo.
dakle na cooperu je bilo potrebno dosta radova. bio je u besprekornom voznom stanju.... ali prvo je bilo potrebno menjati stranu volana, proveriti sve šarafe, preči preko kočnica, doraditi neke stvari, popraviti greške starih majstora, vremena i dodati mu nekih novih perfomance stvari a i malo sveže boje.
idemo redom.
prvo smo podigli auto, spustili prednji most kako bi promenio letvu volana za levi volan. naravno montirana je kratka- quickrack varijanta ;-)
zanimljivo je kod starih coopera, jer su još uvek imali rupu za magic wand menjač, samo što je bila blindirana tvornički i na novo isečena za tada cooper stil poluge koji se je kasnije upotrebljavao na MK2 autima.....
naravno pod se ponovo ofarbao:
počelo je čiščenje motora:
pošto vlastnik nije bio za dizanje motora iz auta.... sve je išlo sporijim pute, kojeg baš ne volim najviše. moj princip je sve izvaditi napolje i napraviti kako treba. ovoga puta nije išlo mojom voljom.
skidanje stare boje:
i priprema motora za novu boju:
malo svežine:
ovako je izgledalo nakon nekoliko nedelja:
vlastnik je pedantno rešavao stare ogrebotine na tartan red boji ;-)
u međuvremenu razradile su se kočnice- 7" diskovi (nadam se da vidite razlike):
naravno stari klipovi su tvornički bili u crnoj boji (pošto sam več čuo komentare kako sam se usudio farbati crno).
green stuff pločice!
i zadnje kočnice:
jedini pravi bubnjevi:
kad se počne farbanje i renoviranje nema kraja..... ide sve redom:
godine rade svoje:
menjali su se i detalji. novi lucas automat se menjao samo zbog sjaja... ali nas izdao na putu u švicarsku. crko je dako da minija nismo mogli celi put do IMM paliti ključem:
na svakom koraku našle su se minorne greške, problemi itd.... evo npr. trebali smo zavariti stari tunel za menjač:
fali je jedan šaraf tunela.... tokar je napravio novog (svaka mu čast. preradio je metričkog)
gumice na karburatoru za filter.... popucale su.... menjane za nove:
naravno..... tu su i sanke. montirane kako bi zaštitile karter i naravno zbog estetske vrednosti đ:
montiran dodatni nosač motora (preporučujem ga svakom, pa makar vozio 850 motor)
simpatičan detalj.... neko je očito radio na usisnom kolektoru.... mada dosta grešaka sa dihtunzima.... ali napravili smo na kraju kako treba:
novo poglavlje!!!!! novi problemi. nisam razmišljao da če biti poteškoče sa MK1 kvakom i bravom. MK1 model se zaključava samo na strani šofera.... i ako prebaciš volan.... možeš prebaciti kvake... ali treba se promeniti unutrašnji mehanizam. srečom imao sam ga na starim MK2 inno vratima:
pošto je vlastnik u godinama.... treba i utišati buku. izolacija koju preporučujem svakom!!! išla je ne i samo na haubu, nego i unutrašnjost, podove itd....
dok se na cooperu nije radilo..... bio je pokriven. prekrasno je raditi za pedantnog vlastnika!
hmmmmmm, računanje koliko treba felna da gleda napolje..... mmmmm, to če biti pravo!!!!
ima još fotki.... jer na autu se radilo dva puna meseca..... i ako bude želje.... lepim nakon odmora.
još jednom da napomenem.... to nije bila restauracija auta, nego samo obnavljanje! sve što je na njemu staro ima još uvek patinu iz 60tih godina i meni osobno ništa ne smeta.