Mini sa V18 od 3.500 KS
Za superiorne vozne osobine sportskog automobila idealno je centralno smestiti motor u konstrukciju, neposredno iza leđa vozača, ali ono što je Cummins, nezavisni proizvođač dizelskih motora, pripremio za festival brzine u Goodwoodu, jednostavno je – suludo!
Pred vama je klasični Austin Mini kom je na produženom međuosovinskom razmaku smešten dizelski motor QSK78 koji inače pogoni rudničke kamione sposobne da tegle 360 tona tereta.
Ova mrcina od 11 tona raspolaže zapremninom od 78 litara, a njegovih 18 cilindara turbopunjenih pomoću 12 punjača razvija 3.500 KS pri 1.900 o/min i 13.771 Nm obrtnog momenta pri 1.500 o/min.
"Ne volimo da propuštamo pravi izazov, a smeštanje QSK78 u Mini je svakako bio izazov", rekao je britanskim medijima Steve Nendick, Cumminsov portparol.
"Bilo je teško smestiti ga pod poklopac motora pa su naši inženjeri osmislili kreativnije rešenje. Sigurni smo da publika u Goodwoodu neće verovati onom što vidi", zaključio je Nendick, a mi možemo samo da se složimo s njegovom konstatacijom.