Klub i Forum > Predstavljanje automobila članova Foruma

Prica o Austinu 1300:

(1/6) > >>

kum Dule:
Austina sam slucajno dobio od mog druga, ciji je deda bio vlasnik auta. Posto zive u centru, auto je zauzimao dragoceno parking mesto, pa je neki  komsija na kvaran nacin pokusao da resi problem, da ga na prevaru otkupi od njih kako bi im navodno ucinio uslugu I kako ne bi platili kaznu za odnosenje auta.”Ljubazno se ponudio da to uradi sam, a za uzvrat uzme auto. Posto su saznali da planira da ga preproda, tj da vec ima kupca, vise nisu zeleli cak ni da mu ga prodaju. Tada me pozvao I pitao da li ja hocu da uzmem auto, jel  zna da bi mene to zanimalo… I tako, poslao sam slep sluzbu I prebacili su ga ispred moje kuce… tako je pocelo sve u februaru 2008. U pocetku su svi bili protiv mene, smatrajuci da ja nisam bas normalan,pokusavam da sredim I pokrenem auto koji je skoro potpuno propao I koji nije 10 godina pomeren s mesta????  Evo kako je izgledao u tom trenutku



Cigani su pokusavali da ga otkupe od mene,pa sam se uplasio da ga ne ukradu,sklonio sam ga u garazu kako bih poceo sa sredjivanjem. Evo prizora koji sam zatekao pod  haubom





Dokaz da je vlasnik bio (ne)pusac :wink:

Nisam zurio,kad god sam nasao malo vremena radio sam na kolima, poceo sam sa skidanjem enterijera


Pod je bio zdrav,sa izuzetkom jednog malog dela kod suvozacevog sedista, voda je nasla put I tu se talozila, pa je tako satrulio
 Najveci problem je bio u gepeku, veeelika rupa…



Pronasao sam u autu knjizicu u kojoj stoji sve zapisano od prvog kilometra, pisno rukom prvog vlasnika, svi servisi,podmazivanja…kalkulacije potrosnje,sipanje goriva,promena antifriza…puno detalja.Inace auto je 1970. godiste(za koji dan slavi 40 rodjendan) ima 1275ccm-a i 36kw, presao je nesto manje od 73000km. Odlucio sam da pokusam da  pokrenem motor, uz pomoc  poznanika  automehanicara …malo rucnog pokretanja, ciscenja svecica, malo goriva I upalio je iz prve!!!Provozali smo ga po kraju uprkos tome sto mu je auspuh skinut,odlicno je isao nakon 10 godina stajanja,sve je radilo,kocnice,menjac,svetla,pokazivaci…Resio sam da ulozim vreme I trud  I da Austina dovedem u stanje sto pribliznije fabrickom. Poceo sam sa limarskim radovima, za to je bio zaduzen moj prijatelj Zoran koji je autolimar. Dogovorili smo se da na kolima radi kad bude imao vremena ali pre svega volje za poslom, I da detaljno pregleda svaki deo auta. Sva sitna ulubljenja, ogrebotine, ostecenje na krovu I vratima, nove sajtne I podsajtne(koje je sam napravio),deo poda  kod suvozackog sedista, rupa u gepeku… Zastita poda I koseva…Inace auto sam odvezao najnormalnije od visnjicke banje do borce kod njega u radionicu.Potrajali su radovi oko 6 meseci, ali isplatilo se,potvrdio mi  je originalnost vozila kao I da nikada nista nije radjeno na njemu I da je sve bilo u originalnom stanju.Nekoliko slika tokom limarskih radova:







vratio se kuci(u medjuvremenu sam odneo felne na peskiranje i lakiranje i kupio set novih guma)

Sledeca faza je bilo farbanje. Nas porodicni prijatelj, cika Vlasta, koji je umetnik(slikar) ali I autolakirer sa 40 god iskustva I velikim brojem automobila iza sebe koje je sredio. Radio je par automobila I gospodinu Petkovicu za muzej automobila, kao I jos nekim kolekcionarima kod nas. Sa velikom paznjom  I ljubavlju je pristupio poslu, na pocetku sam mu pomagao oko pripreme koliko god mi je vreme dozvoljavalo I pokusavao da naucim po nesto, ali je finale odradio sam. Dani(meseci) pripreme I detaljisanja, ceo auto u spric git,pa zatim sloj boje koji je bio kontrolni, kako bismo ustanovili eventualne propuste, pa jos jedan sloj osnovne boje …

















Iskreno govoreci dok nismo poceli sa radom, nisam imao predstavu koliko je to veliki posao, svaka crta mora da se poklopi, da se dobije oblina, samo ciscenje ovih spojeva na prednjim krilima nam je oduzelo ceo dan, jer me ubedio da to mora da bude savrseno cisto da kasnije ne bih imao problema sa pucanjem boje tu I da to nikako ne sme da se zatvori. Probno farbanje je radio sam, kod njega u radionici I pokusao je da mi docara njegovu ideju kako bi trebalo da ofarbam auto, naravno uz moj izbor boja, ovo su samo boje koje je imao “pri ruci”.



Nisam pristao na ovakav izgled, zeleo sam nesto priblizno originalu …ali me ipak privukao vise  izbor modernijih boja. Resio sam svoje dileme I doneo odluku, kupio potrebne boje I sve ostalo…I otisao na odmor, kad sam se vratio ugledao sam moj autic u sasvim novom izdanju  :hid_crazy:







Sacekalo me prijatno iznenadjenje ispod haube… 
nekad...

i sad...

Vratio sam ga kod mene u garazu i poceo sa sklapanjem uz prethodno ciscenje i poliranje svih delova...



novo nebo

nove bocne stranice

nova zadnja klupa

nova instrument tabla

Sve ove delove je radio tapetar Neven koga sam slucajno nasao u oglasima, ispostavilo se da je super lik,on ce raditi I sedista…nadam se u skorije vreme

Maska I svi delovi oko farova I migavaca kao I enterijer su namesteni, postavio sam zvucnu izolaziju  na pod ispod tepiha, vratio originalni tepih jel je u dobrom stanju, I vratio sedista dok ne skupim pare da ih presvucem. Ispod neba je takodje stavljena zvucna I toplotna izolacija. Servis motora je uradjen, novo ulje , filteri, svecice, kablovi, bobina, platine, akumulator, nastelovani ventili I paljenje. Servis karburatora je uradio nas prijatelj Gavra, zaljubljenik I vlasnik nekoliko klasika. Sredio sam auspuh, bio je lose postavljen I povezan sa duzom cevi nego sto je fabricki I stavili smo nove nosace. Svi kederi su stavljeni novi.Uz auto sam dobio I dosta novih delova,pa tako imam I nove originalne metlice brisaca.Elektriku sam pregledao I sredio sta sam mogao, ne rade poziciona svetla, automat migavaca sam probao da stavim novi, ali ne odgovara pa ne trepce kako treba. Potreban je servis (ili zamena) diname, zamena krsta na poluosovini, gumica I mislim da je neki cilindar kvacila problematican, zato sto se desava da postane jako tvrdo I da ne mogu da pritisnem i promenim brzinu. Sajla sauha takodje mora da se promeni. Imam nove paknove, diskovi su ok, I moram da sredim pozadi dobose…mada on koci dobro I rucna radi ali bih ja I to stavio novo. Voleo bih da pronadjem branike koji su u dobrom stanju, zato sto su moji losi I dobre ratkapne, razmisljao sam da radim hromiranje ali mi je puno ljudi reklo da ovde niko ne radi kvalitetno pa se I ne isplati raditi. Kao jagoda na slagu, jos nedostaje samo znak, pa eto ako neko ima bilo koji od ovih delova(posebno branike)  ili zna gde mogu da nabavim, bicu mu zahvalan. Nadam se da vas nisam udavio pricom o Austinu a ako jesam,onda mi je zao!?Pozdrav svima!  :hi:

aca grunf:
lepa prica,a takve i treba da ,,dave,, sto i nije mnogo vazno,a bitan je novi zivot koji ce austin ili bilo koji dedica,mislim na auto, ponovo da prozivi.sto se tice kad je kvacilo tvrdo,problem je u crevima pa skidaj i menjaj gumena creva,a bilo bi exsra dobro zameniti sva gumena creva i znaces posle ako nesto jos nevalja.zato napred i za sve pare gasa jern treba taj ostincek i da ljudi vide i dive trudu koji je ulozen.
  sve najbolje i minijada nije daleko...

nikola.m:
 :bravo:.....svaka ti cast.... :pray:....

gajudin:
 :punk:svaka cast druze, puno truda i na kraju se sve isplatilo, svima koji su osporavali tvoj projekat zapusio si ust kako treba :uraa:
bravo :good:

Vladimir:
sta reci nego  :good:
jednog austina sam nasao na putu bg-lazarevac,ibarskom magistralom,
posle skretanja za vranic ,sa desne strane imas servis vitez
e kod njega je bio jedan austin (motor j produvao i skinuto je sve sto je valjalo ali je imao dobre branike)
pa ako te put navede prema ibarskoj ti mi se javi pa cemo zajedno otici da pogledas branike!


Navigation

[0] Message Index

[#] Next page