da bi utvrdio sta dize temperaturu kreni nekim redom
prvo upali automobil i ostavi ga da radi neko vreme ,
nakon nekih 5 minuta pocni da meris temperaturu vode u hladnjaku ,to se radi tako sto skines cep hladnjaka i pobodes termometar u hladnjak ,
lagano prati temperaturu vode.
ako si utvrdio da temperatura vode prelazi 80 85 a nemas termostat ,gasi auto i trazi u cemu je problem.
problem moze da bude u platinama i stepenu zakrenutosti paljenja ,i tako nesto odrazava se u toku voznje i pod turazom ,
druga stvar koju treba pogledati jeste ,sa leve strane motora na;lazi se pomocni cilindar kvacila ,na njegovom zavrsetku ima sisica za ispustanje vazduha,u pravcu te sisice imas maticu koja je usrafljena u blok ,odvij tu maticu ,i obrati paznju da li izlazi voda ,ako nema vode imas problem zapusenog bloka ,i trebao bi nekom zicicom procackati da voda krene ,ako krene treba da curi u mlazu.ako nece da procuri ,jedino resenje ,motor van i busilicom probusiti .
ako je tu sve ok ,prekontrolisi protok hladnjaka ,pogledaj da ne gubis vodu ,a u krajnjem slucaju pregrevanje motora moze biti zbog dihtunga glave ,koji odrazava ,neravnomeran rad motora ,zaletanje ,i odaje osecaj da auto ponekad radi sa nekim klipom manje ,ako imas takve simtome ,mozes izmeriti i kompresiju cilindara .jer nekada hoce da probije izmedju cilindara i mesa kompresiju ,ali uzimajuci u obzir da je motor i ranije kuvao ,moguce je da je dihtung vec odavno izgoreo,ali gledajuci slike poklopca termostata ,ima sansi i da je zapusen sistem hladjenja.
srecno pa javi dokle si stigao i sta si utvrdio