Da se po tom pitanju nešto konkretno radi, dokaz je mail koji smo dobili od "auto moto klub veteran", koji su inicijatori da se klubovi-udruženja starih vozila dogovore i kao celina nastupe pred nadležnima u vezi te teme.
E sad, šta sve od toga može da ispadne niko ne može da nam garantuje.
Evo C/P maila da se uverite ako vas ne mrzi da čitate.
___________________________________________________________________________-
- Predlog propisa koji uređuju podzakonski akti u vezi sa statusom vozila od istorijskog značaja (Oldtajmera)
Uopšteno
Na inicijativu nekoliko udruženja ljubitelja vozila istorijske vrednosti od pre nekoliko godina, kao i potrebe da država konačno donese propise koji tretiraju ovu grupu vozila, u novom zakonu o bezbednosti saobraćaja se prvi put definiše „vozilo od istorijskog značaja ili Oldtajmer“. U zakonu se na još nekoliko mesta nalaze odrednice za koje su neposredno zainteresovani ljubitelji Oldtajmera.
Obzirom da je u toku izrada podzakonskog akta, tj. uredbe koja se detaljno bavi ovom materijom, mi smatramo da je trenutak da udruženja tj. klubovi Oldtajmera, treba takođe u tome da se angažuju, i da zajednički interesi njihovih članova posle dužeg perioda vremena budu u velikoj meri uvaženi, te da se donesu propisi koji će tretirati Oldtajmere na način kako je to uređeno u skoro svim Evropskim državama.
Predlog koji šaljemo nije vezan isključivo za zakon o bezbednosti saobraćaja, iako je značaj ovog zakona za nas svakako najbitniji. Materijal koji Vam šaljemo predstavlja jedan generalni skup predloga i sugestija za uređivanje većine propisa kojim bi trebalo da se reguliše kategorija vozila Oldtajmera.
Deo ovih propisa bi trebao da nađe mesto i u drugim zakonima, odnosno podzakonskim aktima, koji su u direktnoj vezi kako sa interesima ljubitelja, vlasnika i restauratora Oldtajmera, tako i sa interesima države.
Prilikom sastavljanja predloga, vodilo se računa da se predloženi propisi ne kose sa propisima FIVA-e (Svetske federacije za vozila istorijske vrednosti).
U predlogu propisa naši zahtevi su uglavnom podudarni sa propisima nacionalnih saveza klubova ljubitelja Oldtajmera većine Evropskih zemalja, koje FIVA nije regulisala.
Istovremeno uzete su u obzir i specifičnosti naše države kada je u pitanju pre svega broj Oldtajmera po grupama, koje bi država posebnim beneficijama
trebala više, a u drugim slučajevima manje da stimuliše.
Granica godine proizvodnje Oldtajmera, koje Evropske države stimulišu kod registracije, je oko 30 godina. To znači da se ta vozila nalaze u grupi „G“ (odnosno proizvedenim posle 1970.godine). Međutim ovde treba uzeti u obzir činjenicu da je prosek starosti voznog parka u tim državama oko 2,5 godine, dok je kod nas to 11 godina pa i više. Kada bi se kod nas direktno primenio ovaj kriterijum, pojavio bi se ogroman broj vozila koji ispunjavaju uslove da koriste povlastice predviđene za Oldtajmere, što bi rezultiralo značajnim smanjenjem sredstava koja se po osnovu registracije vozila slivaju u državni budžet.
Sa druge strane i pokret ljubitelja vozila od istorijskog značaja bi mnogo izgubio na motivaciji postojećih, a i budućih članova da se posvete restauraciji najmalobrojnijih i najređih Oldtajmera. Na izložbama bi skoro dominirala vozila koja se kod nas u velikom broju mogu videti i na parkinzima, reliji Oldtajmera ili paradne vožnje gradom bi posmatračima više ličile na svatovske kolone. Sve u svemu, i druge priredbe vezane za učešće Oldtajmera bi postale neinteresantne i izgubile bi na značaju.
Zato je naš generalni stav, da država maksimalno stimuliše grupe najstarijih i najređih Oldtajmera. Mi smatramo da samo Oldtajmeri sa navršenih 50 godina i više od toga, zaslužuju najveće povlastice, odnosno da samo ove grupe budu oslobeđene plaćanja nekih dažbina u celosti. To su vozila proizvedena zaključno sa grupom „E“ tj. pre 31.12.1960.godine.
Svakako da i mlađa grupa Oldtajmera „F“, (proizvodnje od 01.01.1961. godine do 31.12.1970. godine) zaslužuje da bude motivisana od strane države, samo što se ovde radi o umanjenju dažbina u proseku za 50 %.
Po našem mišljenju, grupu „G“ ne bi zasad trebalo uzimati u obzir po ovom osnovu iz već pomenutih razloga.
Posle rasprave o ovom predlogu, koju su imali članovi „Jugoslovenskog Auto-Moto Kluba Veteran“ iz Novog Sada, pozvali smo i sve druge klubove koji su nam poznati u Srbiji, da učestvuju u diskusiji, daju predloge i sugestije, i da Vam pošaljemo zajednički dopunjen i prećišćen tekst, što sada i činimo.
Za YU AMK VETERAN –
NOVI SAD
Konkretno se predlaže
Poštovane kolege,
donet je novi zakon o bezbednosti saobraćaja. U zakonu je na inicijativu nekoliko klubova oldtajmera od pre nekoliko godina prvi put uveden „Oldtajmer“ tj. „vozilo od istorijskog značaja“, kao pojam za definisanje ove grupe vozila. U toku je izrada podzakonskog akta, odnosno uredbe koja tretira ovu materiju, pa smatramo da je trenutak da se udruženja ljubitelja starovremenskih vozila više angažuju, da zajednički interesi njihovih članova budu maksimalno uvaženi u ovom aktu.
U tom smislu napisali smo jedan sveobuhvatni predlog, koji ćemo poslati nadležnom organu, međutim, želimo da i ostali oldtajmeristi budu uključeni, odnosno da utiču da se ovi zahtevi dopune ili preformulišu. Mislimo da predlog sadrži interese najvećeg broja članstva, i da treba da nastupimo zajednički. Zato se obraćamo svim klubovima za koje smatramo da su zvanično registrovani, muzeju automobila, i udruženju istoričara automobilizma. Osnovni zahtevi koje smo predložili sadrže sledeće stavke:
Kod registracije Oldtajmera
1. Pravo na potpuno oslobađanje od naknada i taksa – zaključno sa grupom „E“ tj. proizvodnje pre 31.12.1960.godine
2. Pravo na umanjenje naknada i taksa od 50 % za grupu „F“ tj. proizvodnje između 01.01.1961.godine i 31.12.1970.godine
3. Pravo na umanjenje premije obaveznog osiguranja – svi zaključno sa grupom „F“ tj proizvodnje do 31.12.1970.godine
4. Pravo na registraciju vozila sa statusom „odbačenog vozila Oldtajmera“ – svi zaključno sa grupom „E“ tj. proizvodnje pre 31.12.1960.godine
5. Pravo na poseban izgled tablica za Oldtajmere - svi zaključno sa grupom„F“ tj. proizvodnje do 31.12.1970.godine
Povlastice kod uvoza Oldtajmera
1. Pravo na oslobađanje od plaćanja carine prilikom uvoza Oldtajmera – svi zaključno sa grupom „E“ tj. proizvodnje pre 31.12.1960.godine
2. Pravo na umanjenje plaćanja carine prilikom uvoza Oldtajmera u iznosu 50 % osnovice, svi zaključno sa grupom„F“ tj proizvodnje do 31.12.1970.godine
Drugi osnovni zahtev ljubitelja vozila od istorijskog značaja je konstituisanje Asocijacije ili saveza udruženja odnosno klubova Oldtajmera
Mi hoćemo da se radi toga organizuje rasprava i između članova klubova kako bi mogli da pošaljemo dopunjen i prećišćen tekst, međutim, želimo da znamo koji klubovi su za to zainteresovani, da li su uredno registrovani, tačnost adresa klubova ili predsednika kluba odnosno njegovog zamenika.
U tom smislu Vam šaljemo ovaj dopis sa upitnikom. Ako ste zainteresovani za učešće u diskusiji, pošaljite nam popunjeni upitnik do _________2010 g.,
a mi ćemo Vam poslati tekst predloga, sa rokom u kome nam možete poslati Vaše primedbe i sugestije, koje ćemo svakako evidentirati, Posle toga bićete pozvani na raspravu u kojoj će učestvovati po dva člana iz svakog kluba, i za koju će vreme i mesto održavanja biti naknadno utvrđeni. One klubove koji ne odgovore na ovaj dopis, ili na drugi posle upoznavanja sa našim predlogom nećemo evidentirati za punopravno učešće u diskusiji tj. potpisanim prilikom slanja zajedničkog zahteva Oldtajmer klubova.
_______________________________________________________________________________________________________
Naravno da je Mini KLub Srbije zaintersovan da učestvuje u ovoj raspravi i želi da pomogne koliko je to u našoj moći da se ovaj zakon progura.