Prvog vikenda septembra 2009.g. na Kalemegdanu, Muzej automobila organizuje proslavu 70 godina od prve Gran Pri trke kod nas (danas Formila 1). Za tu priliku se sprema Mini Cooper 998 MK II iz 1969.g. Provozaće se oko Kalemegdana sa ostalim lepotanima iz Muzeja i po prvi put ući u Muzej i ostati tamo izložen pored Jaguara MK II iz 1963, Mercedesa 300 c iz 1956....
O Mini Cooper-u (ipak nas on najviše zanima)
Austin Cooper 998 MK II model 1969.
Data in the automobile regristration license:
Carosserie Number: 763 910
Engine Number: 764 098
Power: 55Hp/ 40Kw
Colour: Snowberry white
Roof Colour: Black
Ukratko o trci:
Te, 1939. godine, u Beogradu je održana Gran Pri trka: svakodnevni život u Jugoslaviji bio je manje-više miran, a 80 000 ljudi na Kalemegdanu čekalo je da vidi asove automobilizma: Novularija, Langa, Brauhiča... Imena koja danas, sem zagriženim ljubiteljima Formule 1, ne znače ništa. U ono vreme, bile su to zvezde auto-trka, a beogradski Gran Pri, kako se ispostavilo, jedan od poslednjih „civilnih događaja“ u Evropi: trka je, naime, održana baš 1. septembra, na dan kada je počeo Drugi svetski rat.
Malo i o Muzeju:
Osnivači najmlađeg u nizu tehničkih muzeja u Srbiji su Skupština grada Beograda i Bratislav Petković, kolekcionar i vlasnik zbirke istorijski značajnih automobila i arhivske građe o razvoju domaćeg automobilizma. Muzej je smešten u zgradi koja je pod nazivom "Moderna garaža" proglašena za kulturno dobro. Izgrađena je 1929. kao prva javna garaža (Centralna garaža) u centru grada, po planovima ruskog arhitekte Valerija Staševskog.
U Muzeju je smešten deo zbirke (40 automobila) od preko 70 koji sačinjavaju zbirku. U zbirci se nalaze stari i retki automobili, koji imaju poseban značaj za upoznavanje razvoja i tehničkog napretka automobilizma kod nas i u svetu. Najstariji automobil je Marot-Gardon, Francuska, iz 1897. godine, vozilo na tri točka, drvene karoserije (jasen), sa sedištem za dve osobe. U Zbirci su i francuski automobil Charrron iz 1908. godine, sa drvenim paocima na točkovima i luksuznom drvenom karoserijom tipa Landolet, koja se izrađivala ručno po narudžbini; zatim Ford model T iz 1925. godine, prvi automobil izrađen u velikoj seriji, na montažnoj traci.
Kolekcija obuhvata i automobile iz 50-ih, 60-ih i 70-ih godina XX veka, kaa što su: Mercedes 300 C - kabriolet D, poznat kao Adenauer iz 1956. godine, proizvedeno svega 51 komad; Jaguar MK2, iz 1963. prvi sportski luksuzni auto, razvijao je brzinu preko 200 km/h; Cadillac de ville kabriolet iz 1957. sa osmocilindričnim motorom i automatskim menjačem, u svoje vreme bio je ekstravagantan automobil sa automatskim podizanjem krova, prozora i sa električnim podešavanjem sedišta. Kolekcija obuhvata originalne i restaurisane automobile među kojima se ističu: Ford iz 1902, Lancia Lamda iz 1925, Citroën B10 iz 1926, Buick 28-58 Opera coupe iz 1928, Škoda R6 iz 1929, Aero 10 iz 1929, Alvis iz 1930, BMW 327/328 iz 1938, Rover 14...
Muzej poseduje prateću opremu: točkove, trube, fenjere, radioaparate, alate, vozačke dozvole, postere, trgovačke reklame, registarske tablice, prve saobraćajne propise i zakone, U Muzeju se nalaze i zbirka fotografija, dokumenata starih alata i opreme, kao i biblioteka i videoteka sa više hiljada naslova.
U zdravlju se vidimo!!!