: [1] 2

: Mini Cooperi na "Velikoj nagradi Beograda" 1968.g. Ušće  ( 13899 )

0 and 2 Guests are viewing this topic.

Divac


Fefe, traži Jovicu Palikovića

Brutalac, Gregore tražite Gorana Štroka

Gde su završili njihovi Cooperi???


Članak iz 1968.g.
« : June 22, 2009, 08:55:54 AM Divac »

Fefe

  • Aktivan
  • : 570
    • Samostalni Referenti

Jovica Palikovic zivi u Hrvatskoj...
Celery Celery if she don't cum I'll tickle her bum with lump of Celery

Divac


Jovica Palikovic zivi u Hrvatskoj...

Onda Brutalac Ti traži oba.

Taman sam mislio da je jedan kod Amana :wink:

miroslav_ružić

  • Aktivan
  • : 373

Zove se Goran Strok. Imam dosta Ljubljanskih auto magazina sa kraja 60-ih,70-ih,80-ih...to je bio najbolji magazin u jugi. U njima je dosta podataka o trkacima. Secam se da je u dosta brojeva vrsni trkac Goran Strok bio maneken za neku kozmetiku... A,da. Magazine je kupovao moj otac,ja sam stigao 79-te

mr.Bean

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • : 770

Reportaza iz Blic-a: Goran Strok

Auto snova
U jesen 1966. upisao sam Pravni fakultet u Zagrebu. Posle odslušana četiri semestra, shvatio sam da su mi amortizeri, karoserija, gume, menjač, motor… mnogo zanimljiviji od rimskog prava. Još od dvanaeste godine života, kada mi je otac dozvolio da sam pokrenem vojni džip, sanjao sam da vozim brzo dobre automobile. Očev „fijat 1300“ sam vozio po kvartu u kom smo živeli bez dozvole, pa sam falsifikovao datum rođenja u rodnom listu kako bih šest meseci pre punoletstva polagao vozački ispit. Novi „audi“ moji roditelji nisu videli jer sam ga „zaplenio“ čim su ga kupili. Nedugo posle toga nagovorio sam roditelje da prodaju „audi“ i kupe mi auto iz snova „moris cooper“. Postao sam saobraćajni problem broj jedan jer je jednom točak od mog automobila završio u izlogu Francuske čitaonice na Preradovićevom trgu u Zagrebu. Novine su tada nazivale „huliganom za upravljačem crvene jurilice“.

Maleri
Na prvom reliju „Sutjeska“, kao vozač AMD „Sveučilište“, osvojio sam treće mesto. Na trci „1.000 kilometara oko Beograda“ iako su se u mom automobilu zapalile instalacije pa je nestalo svetla u kabini, a veliki kamen razbio šoferšajbnu, posle pređenih 750 kilometara, osvojio sam prvo mesto u ukupnom poretku. Posle pobede na Sajamskom reliju, u Beogradu 1968, ozbiljno sam se pripremio za prvi Jugoslovenski reli u dužini od 2.400 kilometara, čije su pojedine deonice prolazile kroz blatnjava sela Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Srbije. Jaka kiša nas je pratila duž celog puta, pa sam u jednu krivinu ušao prebrzo, proklizao i podigao auto dva metra u vazduh. Kada smo se prizemili, pukao mi je hidrolastik pa mi je karoserija nalegla na točkove. Samo 400 kilometara pred ciljem.

Prvi na cilju
Suvozač Branko Krnjajić mi je pomogao da skinemo točak i slomljenu hidrauliku zamenio ciglom. Ubrzo se cigla od trenja zdrobila, pa smo je zamenili kamenom. On je probio pod automobila, pa je blato oblepilo celu kabinu, a nas na momente oslepljivalo. Posle 52 sata vožnje, uprkos svim malerima prvi smo prošli kroz cilj u Beogradu. Kasnije sam prodao „coopera“ u Minhenu i od pozajmljenog novca kupio BMW „2002 alpinu“ i u 21. godini osvojio drugo mesto u klasi i četvrto u ukupnom poretku na trci za Evropsko prvenstvo u Brnu u tadašnjoj Čehoslovačkoj i postao jako popularan u domovini.

     
« : July 24, 2009, 18:24:33 PM mr.Bean »

Vladimir

  • Aktivan
  • : 4.512
Odg: Mini Cooperi na "Velikoj nagradi Beograda" 1968.g. Ušće
« #5 : January 13, 2010, 14:14:35 PM »

Izvor sa stranice:
http://www.oldtajmeri.rs/phpbb3/viewtopic.php?f=72&t=1452

Mini Moris Cooper i Cooper S 1961-1972


Mini Cooper je jedan od najboljih sportsko/trkačkih automobila ikada napravljenih. Rukovodeći se maksimom da sportska vozila ne moraju obavezno da imaju i velik motor, John Cooper je stvorio izuzetno brz i okretan automobil koji je dugo godina suvereno vladao mnogim oblicima automobilskog sporta.
Sve je počelo 1961. godine kada je gospodin Cooper, proslavljeni F1 inžinjer, primetio veliki potencijal standardnog Minija. Ubrzo, posle dogovora sa upravom BMC – a i samim Alekom Issigonisom, Mini Cooper se našao na tržištu. Imao je motor od 977 ccm i 55 KS i mala poboljšanja ogibljenja kao i minijaturne disk kočnice na prednjim točkovima. Ubrzo, prvi takmičarski uspesi su postignuti a godine 1963. se pojavljuje i Cooper S verzija sa čak 70 KS i agregatom od 1071 ccm koji omogućava još bolje performanse. Međutim, najveći uspesi dolaze, sledeće godine kada Paddy Hopkirk osvaja prvo mesto na čuvenom rally Monte Carlo a posle njega ( 1965 ) to isto polazi za rukom i skandinavskom vozaču Timo Makinenu. Pobeda broj tri na Monte Carlu je trebala da se slavi i 1966. godine ali iako je Mini stigao prvi na cilj, diskvalifikovan je zbog ne odgovarajućeg broja farova koji se nisu slagali sa propisima! Ovakva, čisto politička odluka je izazavala ogroman skandal i posle svega, pobeda je data Citroenu, najverovatnije zbog težnje da pobedi na “domaćem” terenu. Ipak, 1967. godine, isto na Monte Carlu, Mini dolazi po svoje sa Makinenom za volanom.
Pored toga, Cooper varijante su popularne i na kružnim stazama a James Hunt, Niki Lauda i Jackie Stewart započinju svoje karijere vozeći ove automobile. Posle deset godina produkcije, 1971, BMC odlučuje da ugasi model, jednostavno jer ne želi više da plaća Cooperu prava na korišćenje imena a model 1275 GT predstavlja ne adekvatnu zamenu. Ime Cooper se ponovo pojavilo 1991 godine kao i kod novog Minija ali te verzije imaju malo toga zajedničkog sa originalnim modelima. Broj napravljenih Coopera je veoma velik, čak 150 000 primeraka, što je veoma daleko od očekivanih 1000 komda, po prvim procenama stručnjaka BMC – a. Pored fantastičnih uspeha na stazama, širom sveta, Mini Cooper – i su bili i početna stepenica za učestvovanje u mnogim klasama pa su tako imali veliku popularnost kod svih amaterskih trkača.
"It's simple and amazing car" - Paddy Hopkirk

Divac


Kakav Cooper S (BG 829-94) na Ušću :blink: :0_0:



Lepih li vremena. Desetine hiljada gledalaca sa plaćenim kartama...

Vladimir

  • Aktivan
  • : 4.512

Prava  lokacija za IMM 2015 Beograd  :uraa: :mks:  :uraa:
"It's simple and amazing car" - Paddy Hopkirk

Divac


Prava, pun pogodak. :mks: :party: :mks:

gajudin

  • Administrator
  • Aktivan
  • : 2.187
  • bomraketabona

deli se denuo sada taj cooper s
malo je onih sa desnim rezervoarom(original), mislim da kod nas se nezna ni za jednog pravog cooper s
greota
ZIV JE MINI UMRO NIJE!!!!

nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • : 1.083

Postoji sansa da se putem tablica u policiji nesto sazna,mala je,ali postoji
Mada ako je otisao dalje moguce je da je taj broj dodljen nekom drugom autu
Zanimljivo je to da na primer oglasi iz casopisa Avto iz 70tih sadrze ime,prezime,adresu i broj telefona prodavca
Dosta je raznoraznih Minija tada maltene novih,ili starih par godina bilo na ponudu.Najverovatnije su u pitanju prvi vlasnici
Naleteo sam na jednog Minija u oglasu starog tada 3 ili 4 godine.Ima cak i slika gde se vidi broj tablica teritorije Cacka(CA),a covek je iz Pozege ili Lucana,zaboravio sam sad
Planiram da povadim sve takve oglase za Minije sa adresama i imenima pa da napravimo neku detektivsku akciju pronalaska tih ljudi ako su sada zivi,ako nista mozemo ocekivati bar neku zanimljivu pricu
Najvise je oglasa iz Slovenije ali ima i iz ostalih republika

Divac


Saznao sam od g.Nebojiše Đorđevića, da je za volanom Cooper-a Rade Milivojević i da mu je nadimak bio Milivonen.



Evo i startne liste:

« : June 10, 2012, 17:25:15 PM Divac »

Divac

Odg: Mini Cooperi na "Velikoj nagradi Beograda" 1968.g. Ušće
« #12 : March 06, 2013, 20:44:41 PM »

jovanovski

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • : 417
  • Nemirni i Čudni
Odg: Mini Cooperi na "Velikoj nagradi Beograda" 1968.g. Ušće
« #13 : March 07, 2013, 08:40:48 AM »

Komsija ima lepotana koji je iza mini lepotana. Kad ga savatam cu napravim sliku da lici.

Dušan Stankov

  • Aktivan
  • : 440
« : March 23, 2013, 15:27:39 PM Dušan Stankov »
Blue Transformer
: [1] 2