Author Topic: Istorijat Minija na Balkanu  (Read 35014 times)

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.083
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #30 on: December 31, 2010, 18:24:51 PM »
Takodje :pivo:
Do tada jos neki sken,specijal 1300.Nadam se da odgovara,doduse tema je vezana za Mini,ali su za mene Mini,Ostin 1300 i IMV zajednicka prica


Sa sajma 1971,"Auto" broj 9 28.april 1971

Toliko od mene za ovu godinu.Sledeci sken ce biti o Miniju 1275GT.Hvala Banetu za link
Sve najlepse u novoj 2011 godini :pivo:

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.083
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #31 on: January 08, 2011, 16:19:27 PM »
Ja za sada nisam nigde uspeo pronaci ni pribliznu cifru vozila sklopljenih u IMV-u(naravno mislim na IMV Mini 1000,IMV Ostin/IMV 1300 i IMV Ostin Maxi)bilo na internetu,bilo u casopisu "Auto"
Najblizi podatak do kog sam dosao je plan proizvodnje u 1970 i 1971 za ova tri tipa zajedno a to je 8500 u 1970 i 15000 u 1971 objavljen od strane tadasnjeg direktora Jurija Levicnika na sajmu automobila 1970 u Beogradu
Citajuci desavanja u IMV tokom 1970,1971 i 1972,i znajuci da su kod nas planovi uvek predimenzionirani ova cifra od 23500 vozila bi se mogla racunati kao maksimalna za ova tri tipa auta sklapna u manjoj ili vecoj meri u fabrici IMV,znaci od pocetka sklapanja krajem 1969 do prekida negde tokom 1972
U ove skoro tri godine bilo je dosta prekida u proizvodnji.Na primer u periodu januar-april 1970 bio je zastoj od sest nedelja i za to vreme nije sklopljen ni jedan auto.Zatim tokom 1971 je bilo zastoja u proizvodnji IMV Mini 1000(vidi se iz clanka o istom)
Vec je 1972 postala potpuno kriticna po pitanju sklapanja Engleza.Koliko vidim nesto se do sajma 1972 radilo(april mesec),a zatim nastaje prekid i konstantne najave da ce se proizvodnja uskoro pokrenuti i da se uplate primaju samo za neke tipove kojih ima na lageru(cini mi se za Specijal 1300)
Ta obecanja o ponovnoj proizvodnji su se pojavljivala negde do godisnjeg u Avgustu 1972.Nakon toga se vec pojavljuju prve vesti o raskidu saradnje i pocetku nove sa Renoom(sa kojima je Litostroj u to vreme raskinuo).Negde u to vreme se pojavljuju i zadnje informacije o cenama Engleza iz IMV-a u cenovnicima novih vozila

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #32 on: January 08, 2011, 20:18:30 PM »
ima dosta ispravnih inforamcija.... a i dosta rupa.
za početak jedna kratka inforamcija.

mini se uvozio iz engleske. rasklapan je bio sa strane IMV stručnjaka u hangerima u belgiji. poteom delovi i mini natovoren na voz za Novo mesto gde su ga "kao" sklapljali i sa tim dobili šansu legalne prodaje kupcima.

više info čim se dokopam do vremena ;-)


Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.083
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #33 on: January 17, 2011, 08:15:20 AM »
Zanimljiv podatak :good:
U to vreme je bilo vazno doci do bilo kakve montaze jer je time auto dobijao status domaceg pa je bilo povlastica u odnosu na potpuno gotovo uvezene automobile
IMV Mini 1000 se krenuo reklamirati septembra 1970.U istom broju "Auta" u kom je izasla reklama jedan potencijalni kupac postavlja pitanje kako nabaviti Mini 850.Dobija odgovor da je uvezeni kontigent rasprodat,ali da bi uskoro trebala poceti proizvodnja Minija u IMV-u.Znaci vrlo verovatno da su oni sa reklamom i primanjem uplata krenuli u septembru 1970,a sa montazom samih Minija malo kasnije
Inace u prvoj polovini 1970 kod nas je na lageru jos uvek bilo Minija mk2 varijante.Negde polovinom 1970(maj)je izgleda uvezen kontigent mk3 po prvi put,naravno ne racunajuci sajamske primerke sa salona 1970.Vec u septembru 1970 kao sto sam napisao svi su bili rasprodati
Ja sam jos od ranije stekao utisak kako je vrlo malo Minija iz 1970 sada u opticaju.Oni mk2 su se sigurno vodili na 1969,kontigent mk3 verovatno nije bio veliki,a montaza IMV Mini 1000 je tek bila u povoju

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.083
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #34 on: January 20, 2011, 15:52:10 PM »
Naleteh na podatak da je polovinom 1972 IMV na svom placu imao 792 putnicka vozila na lageru,uglavnom nekompletna.U to vreme je montaza vec bila zamrla i maltene se prvih sest meseci cekalo na odmrzavanje cena da bi se primile nove uplate da bi se ta vozila rasprodala.Znaci da je ukupna brojka "proizvedenih" Ostina i Minija 1972 samo oko 1000 komada.To je izgleda rasprodato u drugoj polovini 1972 i eventualno pocetkom 1973 nakon cega se krenulo u posao sa Renoom(ugovori potpisani krajem 1972)

Offline miroslav_ružić

  • Aktivan
  • Posts: 373
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #35 on: January 20, 2011, 21:26:04 PM »
Ja sam jos od ranije stekao utisak kako je vrlo malo Minija iz 1970 sada u opticaju.
moj mk3 je onda iz te prve ture. 850,prva registracija oktobar 1970. Uklapa se

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.083
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #36 on: February 21, 2011, 22:55:13 PM »
Zadnji podatak vezan za IMV i "Engleze" u casopisu "Auto" je iz 1973.Pominje se da su dva dana pred novu 1973 godinu zavarene poslednje skoljke Austin Specijal cime je stavljena tacka na dotadasnju saradnju
Nakon toga tokom cele 1973 je bio moratorijum na uvoz Minija i ostalih "Engleza" jer je zastupnistvo trebao preuzeti Interpromet.Sve dozvole novog zastupnika i ostala papirologija oko uvoza je zavrsena tek u prvoj polovini 1974 pa je uvoz krenuo tek leta te godine(jul-avgust)
Gledajuci tako Miniji godista 1973 bi trebali biti retkost kod nas,eventualno neki naknadno dovezeni "polovnjak" :)

Offline kum Dule

  • Aktivan
  • Posts: 35
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #37 on: February 22, 2011, 12:02:52 PM »
ja sam pre dve-tri godine trazio nekakve podatke vezane za proizvodnju u IMV-u i evo ostao mi je sacuvan link, pogledajte ipak postoje odredjene brojke...  http://www.aronline.co.uk/index.htm?ado16storyf.htm
i imam jedno pitanje, posto sam procitao da je bio zastoj u proizvodnji do aprila 1970. od par nedelja,a moj austin je prvi put registrovan 06.04.1970. da li to znaci da je mozda i 1969? u pitanju je 1300 super de luxe
« Last Edit: February 22, 2011, 12:16:04 PM by kum Dule »
Na putu do uspeha uvek su nekakvi radovi u toku!

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.083
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #38 on: February 22, 2011, 13:45:38 PM »
Ako imas AASA broj na plocici napred ispod haube na gredi javi mi,mozda nesto i zakljucimo uporedjivanjem.Licno ne verujem da je 1969,zastoj je bio u tom periodu januar-april 70 ali samo u trajanju od sest nedelja,mesec i po dana.Na zalost nije naveden tacan period.Ali nema sumnje citajuci zalbe i krkljanac oko isporuke da ga je prvi vlasnik sigurno uplatio 1969 :)
Sem ako nije imao neku vezu pa ga dobio preko reda jer citam dosta zalbi i na takve primere :wink:

Offline kum Dule

  • Aktivan
  • Posts: 35
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #39 on: February 22, 2011, 18:05:06 PM »
imam broj, prvi vlasnik je pisao knjizicu o odrzavanju pa je tu zapisao tri oznake motor 12H 159A-H99553   karoserija SO 24462-P     AASA 592811, moze se desiti i da je mogao sa sredi preko reda nesto,nisam razmisljao o tome, jer kako sam dobio informaciju on je bio osnivac SDK.
Na putu do uspeha uvek su nekakvi radovi u toku!

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.083
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #40 on: July 26, 2017, 16:01:40 PM »
I ovo nekako spada u ovu temu,stari oglasi.Ima dosta oglasa za Minije 70tih kako za obicne tako i za Cooper ali birao sam one sa slikom.Ovi oglasi su iz 1978






« Last Edit: September 04, 2017, 20:21:49 PM by nebkv »

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.083
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #41 on: August 21, 2018, 10:49:42 AM »
Malo zanimljivih detalja u svetlu najnovije ujdurme oko tehnickih pregleda
Dok pakujem GT-a naleteo sam na zanimljiv detalj
Razgledajuci razne primerke ocigledno je da je vecina GT-a uvezenih kod nas dosla nakon ere IMV-a,to jest posredstvom Interprometa pa su uglavnom 1973 i noviji.Ocigledno je da su "Belgijanci",sklapani u fabrici Senefe.Bar oni koje sam licno video
Na pojedinima sam zapazio da nemaju bravu i zakljucavanje na stubu volana vec se bravica za paljenje nalazi na instrument tabli kao Minija iz 60tih
Prvo sam mislio da je to neko budzenje,kako kod nasih primeraka tako i onih sa neta,ali ocigledno nije.Izgleda u Belgiji nije bilo zakonski potrebno imati zakljucavanje stuba volana
To mi je jasno ali mi nije jasno kako je Interpromet uspeo da uveze i pusti u promet kroz tehnicke preglede takve aute kada se zna da je kod nas cini mi se od prvog januara 1970 zakljucavanje stuba volana bila obaveza,i to citajuci stare magazine primenjivalo se retroaktivno.Dakle i stariji auti su morali kako umeju i znaju da to rese a ne samo novi pa je bilo dosta problema posebno kod starih auta koji takav sistem nisu imali ni kao opciju
Na primer kod Austina 1300 sklapanih u IMV.Oni rani s kraja 69 pa do pocetka 1971 su imali neku nemacku bravu zakljucavanja volana,dosta nisko na stubu upravljaca.Ocigledno je to bio neki kompromis dok 1971 nisu stigle one prave,na normalnoj poziciji
Inace evo vazeceg pravilnika
https://www.paragraf.rs/propisi/pravilnik_o_podeli_motornih_i_prikljucnih_vozila_i_tehnickim_uslovima_za_vozila_u_saobracaju_na_putevima.html
Po pitanju zakljucavanja stuba volana,za aute pre 1.aprila 1971 nisu obavezne :)

Offline Dušan Stankov

  • Aktivan
  • Posts: 440
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #42 on: August 21, 2018, 20:52:43 PM »
Moj otac je 1971.godine kupio kod IMV-a (salon na uglu 27.marta) AUSTIN MAXI 1750, sa fabrički ugrađenim maglenkama. Danas bi ovi na tehničkom pregledu zahtevali da se maglenke skinu jer nisu fabrička oprema (a šta ako su ugrađeni u fabrici i vozilo kao takvo prodato i sve tehničke preglede prolazilo najnormalnije)! Toliko o ludilu koje danas vlada na tehničkim pregledima, a sve iz neznanja i nejasnih propisa. Siguran sam da večina njih i ne zna šta je oldtimer (ili ti istorijsko vozilo), a onda takvi treba takvo vozilo da procene i odobre njegovu ispravnost! Zna se šta je bitno za ispravnost vozila i njegovo pojavljivanje na putu, ali mi nikada neće biti jasno kako proširenja na krilima (koja uzgred štite vozilo od onoga što točkovi izbacuju) mogu da utiču na ispravnost vozila i kako takva vozila uopšte ugrožavaju druga vozila u saobraćaju!
« Last Edit: August 27, 2018, 18:38:08 PM by Dušan Stankov »
Blue Transformer

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.083
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #43 on: August 23, 2018, 20:40:06 PM »
To sto je bitno za ispravnost u stvari vise nije bitno.Sad je vaznije da je auto ulickan za slikanje :fgh:

Offline Vladimir

  • Aktivan
  • Posts: 4.512
Odg: Istorijat Minija na Balkanu
« Reply #44 on: August 27, 2018, 11:03:40 AM »
Da li ima neko tehničke karakteristike za Minije iz perioda 1970-1980 ?
"It's simple and amazing car" - Paddy Hopkirk