Author Topic: Mini Countryman  (Read 4620 times)

Offline seda glava

  • Članovi MKS
  • Novajlija
  • *
  • Posts: 5
  • Mini Countryman R60 '12 i Innocenti Mini '74
Mini Countryman
« on: November 14, 2021, 18:12:04 PM »
Mini Countryman, koji se u Japanu naziva i Mini Crossover, je subkompaktni luksuzni crossover SUV, prvo vozilo ove vrste koje je BMW lansirao pod Mini markom.
Lansiran je 2010. godine, a preuređen je 2014. godine. Druga generacija vozila izašla je 2017. godine.

First Generation R60 2010 - 2016
Dizajn Minijevog prvog crossovera sa petoro vrata odjekivao je na Mini Crossover konceptu.
Proizvodni model je prvi put predstavljen na Salonu automobila u Ženevi 2010. godine.
Britanski modeli su pušteni u prodaju 18. septembra 2010. godine.
Dostupnost modela varira između tržišta, pri čemu Sjedinjene Države i Rusija ne uzimaju One verzije ili bilo koje dizelske modele.
Opcija All4 pogona na sva četiri točka dostupna je na varijabilnim modelima, opet zavisno o zemlj u kojoj se prodajei.

ALL4 pogonski sklop sa pogonom na svim tockovima, uključuje elektro-hidraulički diferencijal, postavljen direktno na krajnji pogon menjača, za promenu raspodele snage od napried prema zadnjem delu. U normalnim uslovima vožnje, do 50 procenata snage motora ide na zadnje točkove. U "ekstremnim" uslovima ("ekstremno" je nedefinisano) do 100% se kreće ka zadnjim točkovima.

Rani modeli su uključivali Cooper S, Cooper S ALL4, Cooper, One, Cooper D, Cooper D ALL4 i One D. Cooper SD, Cooper SD ALL4, Cooper D Automatic, Cooper D ALL4 Automatic dodati su od proleća 2011.

2012. godine, Countryman je primio neke manje izmene, uključujući usklađenost sa EU6 standardom o emisiji izduvnih gasova za modele One i Cooper, te korišćenje drugačijeg materijala kvačila i poboljšanog softvera za smanjenje problema sa zastojem. Krenuli su u prodaju od novembra 2012. godine

Cooper ALL4 model je dodat u julu 2013. godine.

Promene u asortimanu modela iz 2014. godine u SAD-u uključivale su izostavljanje funkcije unutrašnjosti "Centre Rail" sa zadnjih sedišta. Šina je još uvek prisutna u prednjem delu vozila izmedju vozačevog i suvozačvog sedišta.

Countryman WRC (2010–)
Ovo je reli verzija Mini Cooper S ALL4 razvijena sa Prodriveom počevši od početka 2009. godine, sa 1,6-litarskim četvorocilindričnim turbo motorom iz BMW Motorsporta. Prva probna vožnja za Mini Countryman WRC, koja bi takođe bila dostupna timovima kupaca, planirana je za jesen 2010. godine. Predstavljen je na sajmu u Parizu 2010. godine.

Countryman John Cooper Works (2012–2016)
John Cooper Works je derivat Cooper S ALL4 verzije Countrymana, sa povećanom snagom motora na 218 KS (160 kW; 215 KS) i 280 NM sa prekomernim pojačanjem: 300 NM.
Upravljač, vešanje, točkovi i izgled su takođe izmenjeni. Predstavljen je na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi 2012., a u prodaju je krenuo u jesen 2012. godine.

Američki modeli dobijaju smanjenu snagu motora na 211 KS (155 kW; 208 KS) i 260 NM (overboost: 280 NM, a pušteni su u prodaju u julu 2012.

Facelift 2014. (R60)
Manji facelift Countryman-a predstavljen je na Međunarodnom sajmu automobila u New Yorku 2014. godine. Promene uključuju novu strukturu šesterokutne rešetke hladnjaka, elemente za zaštitu podvozja za Cooper S Countryman ALL4 i dodatne opcije boja karoserije. U prodaju je krenuo u julu 2014. Sve varijante su prenete. Američke varijante uključuju Cooper, Cooper S, Cooper S ALL4, John Cooper Works (sa ALL4), sa 6-brzinskim ručnim menjačem ili opcionim 6-brzinskim automatskim menjačem.

Second generation F60 2017 -
Druga generacija Countrymana predstavljena je na sajmu automobila u Los Anđelesu u novembru 2016. godine, a u prodaju je krenula u februaru 2017. u Evropi i na ostalim kontinentima. Lansiran je sa tri varijante: Cooper (FWD ili ALL4), Cooper S (FWD ili ALL4), a u junu 2017., novi Cooper S E ALL4 plug-in hibrid. Novi Countryman je 203 milimetra duži od prve generacije i 25 milimetara širi. Cooper Countryman pokreć turbo motor sa 3 cilindra, dok će Cooper S koristiti novi 2,0-litarski turbo I4.
Cooper SE plug-in hibrid kombinuje 3-cilindrični benzinski motor od 134 KS (100 kW) i sinhroni elektromotor od 65 kW (88 KS; 87 KS), dajući kombinovanu snagu sistema od 221 KS (165 kW) sa sistemskim obrtnim momentom  od 385 NM. Prosečna potrošnja goriva u NEDC ciklusu testiranja je 112 mpg‑US (2,10 L/100 km; 135 mpg‑imp), sa CO2 emisije od 49 grama po kilometru. Litijum-jonska baterija od 7,6 kWh postavljena je direktno ispred elektromotora ispod zadnjeg sedišta, pružajući potpuno električni domet do 40 km (25 mi) i maksimalnu brzinu od 126 km/h (78 mph). Punjenje na 240-voltnoj utičnici traje 3 sata i 15 minuta.

Mini čini John Cooper Works izdanje ponovo dostupnim u ovoj generaciji sa podešenom verzijom baziranom na Cooperu S. 2,0-litarski četvorocilindrični benzinski motor nadograđen je novim turbo punjačem otpornim na toplinu i dodatnim međuhladnjakom, što rezultira 228  KS (170 kW; 231 KS), 258 lb⋅ft (350 Nm) obrtnog momenta i 0-62 mph (100 km/h) vreme od 6,5 sekundi.
Slično Countryman S, JCW Countryman može biti uparen sa 6-brzinskim ručnim ili 8-brzinskim automatskim menjačem (koji dolazi s opcijom izbora između normalnog, sportskog i ekološkog načina rada).
EPA-testirana potrošnja goriva za JCW sa ručnim menjačem iznosi (12 L/100 km; 24 mpg‑imp) za grad i 29 mpg‑US (8,1 L/100 km; 35 mpg‑imp) za  autoputu koji automatski radi nešto bolje sa 22 mpg‑US (11 L/100 km; 26 mpg‑imp) za grad i 30 mpg‑US (7,8 L/100 km; 36 mpg‑imp) za autoput.
U leto 2019. Mini je lansirao ažuriranu verziju Countryman JCW, nezvanično poznatu kao Countryman JCW 306. To je zahvaljujući sada povećanoj snazi ​​od 306 KS (225 kW; 302 KS) koja sada daje vozilu brzinu od 0-62 mph  (100 km/h) vreme od 5,1 sekunde.

Countryman je dobio facelifting u drugoj polovini 2020. godine.

Prva generacija Countrymana prvenstveno je proizvedena u Grazu, Austrija, prema ugovoru od strane Magna Steyr, što ga čini prvim Minijima iz BMW ere koji se u potpunosti proizvodi izvan Velike Britanije.

Godine 2013., montaža Countrymana proširena je na tri međunarodne lokacije: od aprila 2013. u BMW-ovoj fabrici blizu Chennaija, Indija, posebno za indijsko tržište od juna 2013. u fabrici BMW Group Malaysia u Kulimu, Kedah i u fabrici BMW Manufacturing Thailand u Rayongu od avgusta 2013. godine

U 2012. godini, svetska prodaja Countrymana dostigla je 102.000 jedinica, od kojih je 21.012 prodato u SAD. U martu 2013., 250.000. Countryman proizveden je u fabrici Magna Steyr u Grazu.

Od novembra 2016. druga generacija Countrymana sklapa se u VDL Nedcaru u Bornu u Holandiji.

Offline Optikon

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 13
Re: Mini Countryman
« Reply #1 on: November 23, 2021, 21:33:06 PM »
Nisam znao da se proizvodio u GRAZ-u.

Sve u svemu jedan od lepših modela Minija definitivno
== I HAVE A NEED A NEED FOR SPEED ==

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.083
Re: Mini Countryman
« Reply #2 on: November 25, 2021, 18:35:36 PM »
Cesto su Nemacke fabrike radile svoje 4x4 modele u Austriji
Ista prica je i sa VW T3 kombijem 4x4 Syncro :)