Author Topic: MINI R50/R53/F56...  (Read 4983 times)

Offline Optikon

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 13
MINI R50/R53/F56...
« on: October 30, 2021, 23:43:13 PM »
Na oglasima se u zadnje vreme pojavio veliki broj MINI COOPER S automobila godišta od 2007-2013 godine po povoljnim cenama.

Ovde ću da napišem par reči o tim motorima ako se odlučite da kupite baš taj model.

MINI R56 predstavljen u okotobru 2006 godine. Motor je napravljen u saradnji sa PSA grupom (peugeot, citroen) i to je bila velika greška BMW-a jer su se motori pokazali kao veoma loši. Imali su VANOS sistem u sebi koji se često kvario, potrošnja ulja je bila ogromna, oko 1 lit. na 1000 km. BMW je to deklarisao kao normalnu potrošnju zvanično, tako da nije bilo mesta za reklamaciju. Pogon na lanac koji se istezao itd.

Pre svega šta je razlika između motora N14 i N18.

Motor N14 ima 174 KS i jedan VANOS sistem. Pravio se od 2007-2011 godine.
Motor N18 ima 184 KS i dva VANOS sistema. Pravio se od 2011-2013 godine.

N14 je mnogo lošiji od N18. Potrošnja ulja je prosto ne rešiva. Serviseri izbegavaju da ga rade. Ako i pristanu to rade bez garancije.
Treba napomenuti da se N14 u inostranstvu kupuje kao track car više nego N18. Iz nekog čudnog razloga, taj motor bolje reaguje na TUNING nego N18.

Još jedna važna napomena MINI r56 JOHN COOPER WORKS je koristio N14 motor do kraja svoje proizvodnje tako da su oni imali najduže problema. Na internetu postoje grupe vlasnika N14 i N18 motora gde može svašta da se pročita o kvarovima, popravkama, iskustvima.

Sa druge strane, dizel motori te generacije su PEUGEOT HDI motori od 1600 ccm koji su poznati po svom kvalitetu i slabim kvarovima.

Ako se ipak odlučite da kupite ovaj model Minija, obavezno povedite nekoga ko se baš razume u te stvari da automobil pregleda.

Slabe tačke su.

Lanac i vođice lanca
Turbina
Velika potrošnja ulja
VANOS sistem

== I HAVE A NEED A NEED FOR SPEED ==

Offline Optikon

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 13
MINI 2001-2006
« Reply #1 on: October 31, 2021, 22:19:53 PM »
MINI 2001-2006

Mini prve generacije nosi sledeće oznake

R50 MINI ONE i MINI COOPER

R52 Cabrio verzija MINI ONE/COOPER/COOPER S

R53 COOPER S i John Cooper Works

Novi MINI prve generacije počeo je da se proizvodi 2001 godine i njegova proizvodnja je trajala do 2006 godine kada ga je nasledio model kodne oznake R56.

Motori su CHRYSLER/TRITEC zapremine 1.6 litara u benzinskoj varijanti ili 1.4 litra u DIZEL Varijanti iz Toyote Yaris.

MINI ONE je benzinac 1.6 litara sa 90 ks
MINI COOPER 1.6 litara benzin 122 ks.

Ova dva motora su potpuno ista razlika je samo u software-u tako da jednostavnim chip tuningom od MINI one dobijate MINI cooper.

MINI COOPER S je benzinac 1.6 litara I modeli od 2002-2004 su imali 163 ks, a modeli od 2005-2006 170 KS.

Ako kupujete MINI prve generacije treba obratiti pažnju na sledeće stvari:

1. Korozija. Najčešće oko zadnjih štop svetala, ručke za otvaranje gepeka.
2. Šolje amortizera prednjih.
3. Servo elektronska pumpa. Pred kraj svog života dosta zuji.
4. Ekspanziona posuda za hladnjak. Po meni, ovaj deo treba odmah zameniti kada kupite automobil. Ako je posuda stara dobije nekako braonkastu boju dok su novije čisto bele.

Sam motor se pokazao veoma kvalitetan ali ume da potroši dosta goriva tako da ONE i COOPER troše između 9-10 litara goriva po gradu.
Cooper S je druga priča. Njegova potrošnja ide i do 12-13 litara u zavisnosti od vožnje. Ali treba računati na nekih 11 litara u gradu.

MINI ove generacije treba gledati od 2005-2006 godine jer je tada pretrpeo blagi FACE LIFT koji se nije odnosio samo na estetiku, već je i promenjen menjač. Do 2005 godine u njima je bio
MIDLAND menjač sa pet brzina u ONE i COOPER a šestobrzinac u COOPER S. OD 2005 se prešlo na GETRAG koji je daleko bolji i pouzdaniji. Postoje modeli i sa automatskim menjačem sa
oznakom CVT proizvođač AISIN. ali to treba zaobići u širokom luku jer se automatic MINI deli na one kojima se pokvario menjač i one kojima nije još. Što se FACE LIFT-a tiče, MINI je dobio drugačije farove,
tablu iz tri dela, i drugačije stranice na vratima.

MINI prve generacije je prvi MINI koji se pravio sa dizel motorom. Motor je TOYOTA d4d 1.4 litra sa 75 i 90 ks. Do 2005 je imao 75 ks a od 2005-2006 90 ks. Oba imaju menjač sa šest brzina.

MINI COOPER S je bio najskuplja verzija prve generacije MINI-ja. Motor od 1.6 litara sa šest brzina je bio pojačan SUPERCAHRGER-om. Modeli do 2005 godine su imali 163 ks a modeli od 2005-2006 170 ks.
Po meni, ako kupujete COOPER S, obavezno model iz 2005-2006 godine. Modeli od 2005-2006 imaju teflonski SUPER CHARGER koji je dosta kvalitetniji od prethodnog. Kod COOPER S isto važi za ekspanzionu posudu. Na ovim modelima postoji mogućnost da se skroz
raspadne tako da je najbolje promeniti čim se kupi automobil.

Što se tiče dodatne opreme MINI nudi bezbroj opcija, kombinacija itd. Nabrojaću smo neke: Panorama krov, navigacija, grejanje sedišta, grejanje prednjih stakala, xenon svetla,
šper diferencijal itd.

U zadnjoj godini proizvodnje prve generacije MINI je izbacio specijalne edicije ovog nmodela: PARK LANE, SEVEN, Checkmate. Svaki je poseban na svoj način. Dosta su retki na tržištu.

Sticajem okolnosti, u našem klubu ima članova koji voze ove Minije pa ih možete videti kako izgledaju.

JOHN COOPER WORKS modeli su COOPER S R53 modeli na koje su dodati delovi JCW. JCW prve generacije za razliku od kasnijih modela nije pravio u fabrici, već kupite nov R53 i onda odaberete
šta od dodatne opreme sa oznakom JCW želite da Vam se ugradi. Doplata za JCW je išla do 7-8000 e na standardnu cenu. Svaki JCW je imao 211 ks. To se dobijalo većim diznama, auspuhom,
manjom remenicom. Kada takav automobil izađe iz BMW-a dobijete JCW sertifikat na svoje ime čime dokazujete da je to autentični JOHN COOPER WORKS.











== I HAVE A NEED A NEED FOR SPEED ==

Offline drugmarko

  • Administrator
  • Aktivan
  • Posts: 159
Re: MINI R50/R53/F56...
« Reply #2 on: November 01, 2021, 09:22:15 AM »
Shodno tome da smo kao klub New MINI Friendly, tema je otvorena za sve sto je vezano oko novijih modela minija.