Author Topic: Austin Mini - Restauracija  (Read 37366 times)

Minion

  • Guest
Austin Mini - Restauracija
« on: February 22, 2014, 18:51:07 PM »
Pozdrav društvo,

posle dosta traženja, čitanja, učenja itd, osmelio sam se i pazario svog prvog Minija. Moja logika kojom sam se vodio je da uzmem auto koji će biti dobra osnova za restauraciju, sa idejom da se napravi auto koji će me služiti dugo dugo godina!

Radi se o Austin Morris Group Miniju, British Leyland, iz 1978, znači mk.4 sa motorom 850.







Čika Nikola je bio posebno tužan kad smo ga rastavili  :laughing:



unutra je izgledao ovako



i jos jedan detalj!!


Abarth? More M'rš!!!


E tako je bolje!


Minion

  • Guest
Odg: Austin Mini - Restauracija
« Reply #1 on: February 22, 2014, 19:02:02 PM »
Kao što se vidi sa slika, auto je nekad bio žut, pa je rađena "restauracija" i to vrlo ozbiljno, farbanjem trule višnje direkt preko žute, sintelon tepisima i prekidačima za migavce, svetla i brisače od zastave...  :0_0:

Ali i to će se rešiti  :)

Što se bitnih stvari tiče - limarija je sasvim korektna, bar za sada - dok se ne ispeskira sve, pa se vidi lepo šta je otišlo a šta ne. Standardna priča - A paneli, ćoškovi ispod šofer šajbne, podovi rađeni, džepovi pre zadnjih točkova, ćoškovi gepeka pored stop svetala...






















Ko li je ovo napravio?!


« Last Edit: February 22, 2014, 19:12:32 PM by Minion »

Minion

  • Guest
Odg: Austin Mini - Restauracija
« Reply #2 on: February 22, 2014, 19:09:20 PM »
Auto je potpuno rastavljen, i kako se čini, najveći problem za sad je zadnji most (podšasija ili kako već), koji je skroz truo i fino pokrivljen... verovatno će morati novi da se uzima kada bude porudžbina velika od Minispares-a odakle će stići najveći deo delova za sklapanje ovog malog...

auto je trenutno kod peskara, biće ispeskiran u ponedeljak-utorak kompletno i prešprican epoxy prajmerom odmah. Isti tretman dobija i prednji most - podšasija kao i zadnja ramena.

850cc motor se ne vraća u auto, umesto njega ulazi 1275 iz Allegra koji će biti full sređen i razbušen na 1330 za još malo snage  :blush:

Sve je manje više isplanirano u korak, lista delova je skoro gotova i polako će se krenuti u naručivanje, ali o tom potom!
Prvo limarija koja bi trebalo da bude gotova u narednih mesec - mesec i po dana.

Divac

  • Guest
Odg: Austin Mini - Restauracija
« Reply #3 on: February 22, 2014, 19:46:59 PM »
Luka, čestitam, sve bolne tačke minija ste prepoznali, i krenuli u pravom pravcu. Želim vam puno uspeha u restauraciji i radujem se još jednom dobrom miniju na našim ulicama.
Vratite mu žutu boju, najlepše mu stoji  :blush:
« Last Edit: February 22, 2014, 19:52:52 PM by Divac »

Minion

  • Guest
Odg: Austin Mini - Restauracija
« Reply #4 on: February 22, 2014, 20:53:47 PM »
Luka, čestitam, sve bolne tačke minija si prepoznao, i krenuo u pravom pravcu. Želim ti puno uspeha u restauraciji i radujem se još jednom dobrom miniju na našim ulicama.
Vrati mu žutu boju, najlepše mu stoji  :blush:

fix'd  :lol2:

Hvala puno na lepim rečima! :)
Vaš žuti će ostati najlepši žuti kod nas, ne brinite :D

Inspirisan sam Monte Carlom (baš čudo...)
Tartan Red, Beli krov  :)

Offline lepibajloni

  • Aktivan
  • Posts: 362
Odg: Austin Mini - Restauracija
« Reply #5 on: February 22, 2014, 22:33:06 PM »
Pzdrav bolje mu vrati njegovu originalnu boju ZUTU,nemoj samo crven dole a krov beo,svaki drugi je takav :punk: :punk:
MIlan /lepibajloni

Offline gajudin

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.187
  • bomraketabona
Odg: Austin Mini - Restauracija
« Reply #6 on: February 24, 2014, 22:34:03 PM »
samo napred, dobro si krenuo na startu,sto se tice alegro motora...ja sam jednog vozio a mislim i jos neki su ga probali i vozili i taj motor bez razbusivanja ide kao sam djavo...to je ustvari mg motor, ako su stavili u alegra da vuce onoliku grdosiju mozes zamisliti kako ide mini....nikada nisam seo u minija koji ide bolje  (ko zna britaxa kako ide sve ce mu biti jasno)
ZIV JE MINI UMRO NIJE!!!!

Minion

  • Guest
Odg: Austin Mini - Restauracija
« Reply #7 on: February 25, 2014, 01:06:18 AM »
samo napred, dobro si krenuo na startu,sto se tice alegro motora...ja sam jednog vozio a mislim i jos neki su ga probali i vozili i taj motor bez razbusivanja ide kao sam djavo...to je ustvari mg motor, ako su stavili u alegra da vuce onoliku grdosiju mozes zamisliti kako ide mini....nikada nisam seo u minija koji ide bolje  (ko zna britaxa kako ide sve ce mu biti jasno)

Hvala druze!
Evo, da se pohvalim oko motora, ici ce na prvu specijalu (+0.020") - standardni motor je imao 55 ili tu negde ks, ovo moje ce biti mozda maalo jace...
AE hepolite klipovi, kent 266 bregasta, stage 3 glava sa 35.7mm usisnim i 29.5mm izduvnim ventilima (kao na cooper s-u i mg metro-u), duple opruge ventila, 30/45/60 sedista ventila, prosireni kanali usisni i izduvni, 10.3:1 kompresija, aldon red spot razvodnik, hif44 karburator, 1 3/4" maniflow izduv sa dva lonca, aluminijumska usisna grana, elektricna pumpa za gorivo za regulatorom pritiska... Bice tu jos ponesto ali polako... :)
Ciljam negde od 83 do 87ks...
Kad se na to doda 3.44:1 finalni prenos, i 165/70r10 yokohama a032r, trebalo bi da ide kao lud :)

Offline gajudin

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.187
  • bomraketabona
Odg: Austin Mini - Restauracija
« Reply #8 on: February 25, 2014, 18:35:23 PM »
au druze odale si ti ispao :uraa:
ZIV JE MINI UMRO NIJE!!!!

Minion

  • Guest
Odg: Austin Mini - Restauracija
« Reply #9 on: February 26, 2014, 00:10:58 AM »
Novosti novosti...

Prvo motor - Situacija je sledeca:
Radilica je vec na +0.040" specijali, sto znaci da ne moze dalje da se obradjuje i koristi. Morace da se trazi druga, a postoji nesto na videlu, A+ radilica skoro nova, iz engleske, trebalo bi da stigne sa delovima od minispares-a a od lika sa theminiforum.co.uk. Blok je radjen vec, ubacene hilzne od nekih 2.1mm debljine da bi se doslo na standardnih 70.61mm precnik cilindra - to me stavlja u situaciju da ne smem da razbusujem dalje od +0.020" specijale - odnosno 1293ccm, mooozda do sledece +0.040" na 1310, ali bi mozda bilo previse za tanak zid hilzne. Ionako prelazak sa 1275 na 1330 daje samo 4ks, nema puno veze...

Problem broj dva - "primary gear" kako god da se zove taj zupcanik koji ide na radilicu je gotov.









Moracu da se snadjem za ovo - da li novi iz minispares-a, kosta 100 funti, nije nesto cemu sam se nadao, ali sta se mora nije tesko...


Ostatak motora koji ce se koristiti - klackalice, ali uz remont - menjanje osovine koja je skroz pojedena, menjanje srafova i navrtki za stelovanje visine ventila i lezajeva klackalica; sipke od bregaste do klackalice su ok i njih zadrzavam, ostalo manje vise sve novo







12G940 glava, jos se razmisljam da li da se upustam sam da je sredjujem za vise snage uz pomoc knjige David Vizard-a koju sam nabavio, videcemo...


Minion

  • Guest
Odg: Austin Mini - Restauracija
« Reply #10 on: February 26, 2014, 00:17:34 AM »
Update broj 2.

Skoljka je na peskiranju! i iskren da budem sasvim, spram onoga sto sam video, u mnogo boljem stanju je nego sto sam ocekivao!!!
Bice novih panela koji ce se menjati, ali nista strasno!





















Kupljen je LECHLER dvokomponentni epoxy prajmer kojim se cela skoljka zatvara protiv rdje i to bi trebalo da bude savrseno dobra osnova da ovaj auto nadzivi mene kada se sva limarija uradi kako treba!

Sutra vise slika

Offline gajudin

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.187
  • bomraketabona
Odg: Austin Mini - Restauracija
« Reply #11 on: February 26, 2014, 08:47:55 AM »
lechler je sjajan :good:
ZIV JE MINI UMRO NIJE!!!!

Minion

  • Guest
Odg: Austin Mini - Restauracija
« Reply #12 on: February 26, 2014, 09:44:31 AM »
Nadam se, trazio sam PPG, nigde ga nema... :/

gemini

  • Guest
Odg: Austin Mini - Restauracija
« Reply #13 on: February 26, 2014, 16:28:29 PM »
Trebalo je skinuti sajtne, pa i trouglove, pa onda ispeskiratii prostor ispod toga, unutar sajtni a ispod panela praga ima
svacega, isto se odnosi ina coskove iza trouglova - na donje poklopce uglova torpeda mislim, pa poklopci zadnjeg veznog lima,
sarke skinuti i proveriti luft u bolcnovima, solidne informacije imas oko motora , ali ne propustaj ni jedan detalj ni oko skoljke,
to se jednom radi, - brze je sporije i jeftinije je skuplje  -  ovo je surova istina !
Sims lajsne - uzduz stubova, takodje skinuti I ispeskariti, u njima se nakupi svacega - korozije !

Pozdrav, Srecno sa radovima !
« Last Edit: February 26, 2014, 23:10:22 PM by gemini »

Minion

  • Guest
Odg: Austin Mini - Restauracija
« Reply #14 on: February 26, 2014, 23:59:25 PM »
Hvala puno!

Bez brige, mini je u dobrim rukama, ni na cemu se nece stedeti i sad na red dolazi secenje i sredjivanje tih "unutrasnjih" stvari. Dosta stvari vezano za limariju dolazi od minispares-a isto, (iskren da budem nesto nemam posebno poverenje u kineske delove koji kruze, pa kad se radi kako treba i kad je vec porudzbina iz UK velika, sto da ne dodam originalne panele koji su sigurno bar malo kvalitetniji a ne mnogo skuplji) - sutra bi trebalo da odem u obilazak radova, pa se nadam slikama :)

 :pivo: