Author Topic: Paklena pomorandza  (Read 42056 times)

r_dalibor

  • Guest
Odg: Paklena pomorandza
« Reply #60 on: October 17, 2013, 22:41:47 PM »
Ideš na more, a nenosiš rezervnu glavu...... :blink:

Marko90

  • Guest
Odg: Paklena pomorandza
« Reply #61 on: October 17, 2013, 22:52:07 PM »
Ni radilicu  :lol:

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: Paklena pomorandza
« Reply #62 on: October 17, 2013, 22:59:35 PM »
Glava skarabudzena, spremna da izdrzi jos narednih 1500km :)




izgleda sjajno! ali!!! NIKADA nemojte cinčiti opruge itd. iskustva su veoma loša!

r_dalibor

  • Guest
Odg: Paklena pomorandza
« Reply #63 on: October 17, 2013, 23:13:52 PM »
Ha,ha,ha....ma to je super, bolje se vide parčići gde su po motoru kad pukne  :laughing:
« Last Edit: October 17, 2013, 23:19:40 PM by Austin Cooper S »

Marko90

  • Guest
Odg: Paklena pomorandza
« Reply #64 on: October 18, 2013, 00:04:55 AM »
haha hvala na upozorenju, al ja sam se sa mojim pocinkovanim motorom slatko izvozao po svetu, a i dalje se vozi :) Sada pred kraj sezone cemo ga rastaviti malo da vidimo zasto tako dobro radi :) da se virus prosiri i na ostale kante u garazi :)

r_dalibor

  • Guest
Odg: Paklena pomorandza
« Reply #65 on: October 18, 2013, 00:20:02 AM »
Marko, izvini što sam malo direktan, ali kad pomislim da smo mogli da ostanemo u sred Bosne i nedođije zbog ovih opruga, malo sam besan. Svaka ti čast na trudu i to je za svaku pohvalu, ali nesmeš raditi u mehanici stvari koje niko nikad nije radio.
 Ja sam odrastao u garažama one Jugoslavije uz oca koji je bio automehaničar i radio generalne svaki dan i nikad nisam video da se raspadne opruga na ventilima, što znaći da su ove imale neki temperaturni tretman, odnosno dodatno kaljenje? Da nije prekaljena samo bi se zgnječila...
 
 Ajde sklapajte naranđu imam neke ideje i akcije!  :pivo:

Marko90

  • Guest
Odg: Paklena pomorandza
« Reply #66 on: October 18, 2013, 00:32:36 AM »
opruge su se raspale iz sasvim drugih razloga...prvo, nisu ni bile pocinkovane a i da jesu sigurno ne moze da joj naskodi toliko da pukne (najgore sto moze da se desi da taj cink vremenom otpadne i dospe u karter....), drugo, opruge su imale duboku rdju na sebi i vec su prakticno bile za bacanje, ali posto je vec bila frka oko sklapanja i vremena nisam uzeo da ih zamenim, a ono sto je najvaznije od svega, 4 ventila (usisna) koje sam stavio su bili kraci za nekih 1cm (znaci sama duzina ventila) i samim tim su opruge bili pod mnogo vecom tenzijom nego sto su trebale biti...moja greska...Pa i da vam je stao auto, zamenila bi se glava ocas posla :)

r_dalibor

  • Guest
Odg: Paklena pomorandza
« Reply #67 on: October 18, 2013, 01:08:44 AM »
Onda bez radilice nigde na put!  :laughing:  :pivo:

Marko90

  • Guest
Odg: Paklena pomorandza
« Reply #68 on: October 18, 2013, 01:18:55 AM »
Ma cuti dobro je Igor jos i prosao, ovo je bila kao tempirana bomba :) jbg treba da napravim malo pauzu sa ovim...poceo sam da pravim pocetnicke greske  :fgh:

Divac

  • Guest
Odg: Paklena pomorandza
« Reply #69 on: October 18, 2013, 09:38:13 AM »
Za sve je kriv Žućo, izvlači maksimum iz svih minija u koloni  :wink:
Ali sad je stvarno gotov, pomorandžu ste namunjili teško da će je ko pratiti.  :vozimo: :hid_crazy:

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: Paklena pomorandza
« Reply #70 on: October 18, 2013, 10:11:02 AM »
haha hvala na upozorenju, al ja sam se sa mojim pocinkovanim motorom slatko izvozao po svetu, a i dalje se vozi :) Sada pred kraj sezone cemo ga rastaviti malo da vidimo zasto tako dobro radi :) da se virus prosiri i na ostale kante u garazi :)

sam sam nekada imao maniju da sam sve moguče stvari cinčio. to je bila sredina 90tih kad je sve trebalo da se sjaji u cinku i hromu.
ali više ne cinčim bilo šta što se u motoru pokreče ili drži na svom mestu.
sam sam imao iskustva da šarafe za glavu cinčenje uništi. samo u prošloj godini imao sam problema sa tri motora koji su imali cinčene šarafe. kod menjanja dihtunga 40% šarafa je popucalo!!!!! imam sve dokumentirano u fotografijama i nadam se da ču uskoro otvoriti rubriku "feleri mehaničara" i lepiti material koji se mi je nakupio kroz godine.

samo na kratko.... čovek koji sastavlja trkače aute za italiju itd.... rekao mi je da prilikom cinčenja se gube neka svojstva u materialu mada ovisi i o procesu i kiselinama koje se upotrebljavaju za pripremu itd...
nakon mojih iskustava pucanja šarafa.... ipak sam poverovao u tu priču. nadam se da postoji i stručno objašnjenje ili puka slučajnost.

ali naravno sve što je vanjsko od šarafa još uvek mi je drago da se sjaji.

Marko90

  • Guest
Odg: Paklena pomorandza
« Reply #71 on: October 18, 2013, 10:33:36 AM »
Jako mi se dopada ideja sa novu rubriku pod nazivom feleri :) Mislim da bi se svasta korisno moglo nauciti sto iz svojih sto iz tudjih gresaka.....

Offline Dušan Stankov

  • Aktivan
  • Posts: 440
Odg: Paklena pomorandza
« Reply #72 on: October 18, 2013, 12:36:20 PM »
Ma cuti dobro je Igor jos i prosao, ovo je bila kao tempirana bomba :) jbg treba da napravim malo pauzu sa ovim...poceo sam da pravim pocetnicke greske  :fgh:

Dobro da si ti okačio onu tablu na garažu  :lol:
Blue Transformer

r_dalibor

  • Guest
Odg: Paklena pomorandza
« Reply #73 on: October 18, 2013, 13:38:59 PM »
Na temu srafova...
  Svaki sraf na motoru je projektovan da izdrzi zadate sile naprezanja. To znaci da oni nisu isti i da se od razlicitih pozicija veoma razlikuju.
 postoji razlika u samom celiku od kojih su napravljeni,  a onda koliko su okaljeni i na kom delu stabla, pa onda koliko duboko ide ta tvrdoca.
 Sraf je okaljen veoma tankom povrsinom najcesce.
 Najveca greska je cinkovati ili hromirati...zato sto u oba procesa srafovi se potapaju u kiselinu koja razbija povrsinski sloj kaljenja.
 
  Svi srafovi unutar motora, nesmeju da se diraju, na krstovima narocito.
 I ja sam bolovao da menjam sve srafove sa prokronskim na karoseriji, ali i to je nepotrebno, narocito kod engleza, jer su veoma otporni i kvalitetni.

 Kod vecine nemackih automobila obavezna je ugradnja novih srafova u motoru. Smatraju da, kad se jednom stegnu da su vec deformisani.
 Fala bogu, englezi su imali logiku, da treba vise puta skidati i popravljati u pustinji Afrike gde bas i nema srafova.
 
malo ulja ili masti nikad nece biti problema...

 
 
 

Offline BaneBRE

  • Aktivan
  • Posts: 1.822
Odg: Paklena pomorandza
« Reply #74 on: January 24, 2015, 17:30:53 PM »


bas je pojava :)