Author Topic: Mini i MINI  (Read 59111 times)

bronson

  • Guest
Mini i MINI
« on: June 10, 2009, 00:06:08 AM »
evo, kako ne bi kvarili tamo lep izvestaj o minijadi, otvoricu topic o popularnom problemu..

da li mini okupljanja i postovanje marke treba da budu samo odavanje pocasti starom modelu, ili bi trebalo slaviti model u svim svojim varijantama?

koji je osnovni problem ponovnog aktiviranja minija?

mislim da je potpuno pogresno reci da novi i stari mini nemaju nista zajednicko. zapravo, mislim da je novi mini idealni naslednik `starog`, kako po dizajnu, tako i po voznji, potpuno prenesenom karting osecaju i fenomenalnom upravljanju, kao i resenjima za prostor putnika u malom autu. razumeo bih osporavanje da se nova verzija pokazala losom, ali kao auto koji osvaja srca sirom planete i dobija priznanja svake godine, ne vidim razlog tolikog protivljenja.

vreme nastanka prvog minija, i sadasnjica je nemoguce uporediti. ekonomija, nacini poslovanja, bezbednosni i uopste vozacki standardi su potpuno drugaciji. voziti oldtajmer, i pritom negirati nove modele je u sadasnjoj situaciji vrsta snobizma, a vremenom ce to biti sve izrazenije.

sto se engleske tice, citam vec dugo forume na mini2.com. ogromna je baza clanova, ima preko 3 miliona poruka, i pricao sam s dosta zaljubljenika od kojih mnogi imaju i starog i novog minija. mislim da su besmislene price o tome koliko je bmw kupovinom fabrike naneo stete samoj engleskoj. fabrika nije radila, a sada zaposljava preko 3000 ljudi samo u manufakturi. stari mini je prestao da se proizvodi, a novi dodaci su se kupovali od uglavnom dalekoistocnih proizvodjaca.

novi mini je evidentno skup auto. samim tim, sem pobrojanih kvaliteta, za taj visak novca koji se placa se mora imati jak razlog, a kod minija je to upravo velika ljubav prema tom konkretnom automobilu. mini je definitivno drugaciji i definitivno poseban, auto za koji je najispravnije reci onu klise frazu da se `vozi srcem a ne razumom` :)

Offline ivan

  • Aktivan
  • Posts: 1.090
Odg: Mini i MINI
« Reply #1 on: June 10, 2009, 00:58:58 AM »
BMW automobil nikako nije "varijanta" Minija.
Jednostavno, ne postoji nikakav kontinuitet. Za 40 godina koliko se proizvodio, Mini se menjao tako da je na kraju završio sa injection motorom, airbagovima itd. - to jeste bila moderna verzuja Minija. Novi MINI nije zadržao apsolutno ništa od Minija, osim imena.
Neko će sigurno biti metodičniji od mene i nabrojati zbog čega je sve Mini u svoje vreme bio revolucionaran, zbog čega je i danas jedinstven, i zbog čega ima dušu za razliku od svih modernih automobila.

Ne može se pričati o "ponovnom aktiviranju" minija, kao što se ne može pričati o ponovnom aktiviranju baroknog nameštaja. I jedno i drugo pripadaju svom vremenu i današnjim kolekcionarima, iako se uz pomoć robota mogu napraviti kopije ili kič inspirisan originalom.

Iz aviona je jasno da je MINI napravljen da bi se zaradilo na poluvekovnom brendu, i da u tom automobilu nema ničeg inovativnog. Žalosno je što se odavno ne prave originalni automobili koji će jednog dana biti klasici, nego se dizajn svodi na povećanje gabarita i agresivnosti, uz povremene izlete u retro - kad ponestane inspiracije, iskopira se poznati dizajn.

Da, postoje različita mišljenja na temu Mini-MINI, i svi naši argumenti su odavno iscrpljeni na drugim mestima. Tamo preko, međutim, postoji mogućnost da oba automobila voze isti ljudi, koji slično razmišljaju.

Kod nas, ipak, nije teško primetiti razliku.
Prosečni vlasnik Minija je svog ljubimca kupio za 500e svojih para, pa je onda maštao kako želi da ga sredi, trošio 200 po 200 evra, ili ga rastavio pa čeka bolja vremena da ga sklopi... On zna koje muke mu muči motor, gde je truo, gde prokišnjava, kako se druka kvačilo i kako se menja alternator. Naravno, može 10 sati bez prekida da priča gde je nabavio koji deo i kako ga je koji majstor zavrnuo i još 20 sati o tome kako tačno zamišlja svog idealnog Minija.
Prosečni vlasnik MINI-a je nekako dobio (da se ne izrazimo drugačije) 20 000 evra, kupio je neki simpatični auto koji je viđao po gradu i vozi ga uz pomoć kompjutera. Nikad u životu nije umastio prste garavim uljem, jer se njegov auto održava kao i svi ostali - neki čovek utakne kabl u motor i kaže koliko para treba. Ne mašta o novim branicima nego o crnom džipu ili nekoj novoj modi na 4 točka.

Najbolji dokaz te razlike je pomenuo fefe (ablendovanje), a mogao se videti i uživo na Minijadi, po ponašanju i izgledu likova koji su sa MINI-ima upadali u ograđenu zonu.

Nema, dakle, dodirnih tačaka ni sa tehničke strane ni sa tačke gledišta društvene reputacije.





« Last Edit: June 10, 2009, 01:09:53 AM by ivan »

Offline Fefe

  • Aktivan
  • Posts: 570
    • Samostalni Referenti
Odg: Mini i MINI
« Reply #2 on: June 10, 2009, 01:08:28 AM »
Dobri moj Bronsone,
ovo si lepo srocio, vidi se da imas dara za pisanje i da si redovno citao lektire u skoli  :good:

Neosporno je da je Novi Mini (u daljem textu Bini) jako lep i kvalitetan auto...i ako me pitas da li bih ga kupio da imam dovoljno para: bih! Ali ne zato sto ga vidim kao naslednika Minija tj. the next generation vec zato sto mislim da je dobar auto...realno je preskup ali je ciljano i pravljen takav, da bude auto za "young professionals-e" , silikonske devojcice, i higher class omladince...sve je to ono sto odvaja duh Binija i Minija...karting osecaj imas i u suziku swift sportu, clio sport i jos nekim slicnim automobilima tako da o tom poredjenju Minija i Binija ne treba trositi reci...na youtube mozes pogledati reportazu iz emisije top gear u kome se "trkaju" ova dva automobila...mislim da ne treba ni da govorim ko pobedjuje...
Ja sam licno, iz znatizelje, na svoju ruku, pozvao licno troje ljudi koji voze Binija na Minijadu...niko od njih se nije pojavio...
Verujem da ti ljudi ne vide razlog da se okupljaju sa tamo nekima koji voze auto od soma/dva evra...mi smo za vecinu njih neki frikovi, sektasi ili sta vec...u Srbiji je jako, zanemarljivo malo, onih koji voze Binija a znaju nesto o istoriji Minija i zive taj duh...
U medijima se dve nedelje vrtela najava Minijade, cak je u Kuriru i izasla slika Binija kao najava, u novostima takodje...i na Minijadi se pojavilo dvoje ljudi u Binijima iz Bgd, dva Deltina automobila i neki Biniji iz Slovenije...a niko od nas nije izricito tvrdio da je Minijada skup samo Minija...
Respekt za tebe i za to sto si upucen u istoriju Minija...sto se mene tice, ljudi kao ti su uvek dobrodosli ali mislim da neces imati neko veliko drustvo od ljudi koji voze auto kao i ti, koga sada zovu Minijem...
Mini.1959-2000
Celery Celery if she don't cum I'll tickle her bum with lump of Celery

Offline Fefe

  • Aktivan
  • Posts: 570
    • Samostalni Referenti
Odg: Mini i MINI
« Reply #3 on: June 10, 2009, 01:21:18 AM »
« Last Edit: June 10, 2009, 01:35:05 AM by ivan »
Celery Celery if she don't cum I'll tickle her bum with lump of Celery

Offline BaneBRE

  • Aktivan
  • Posts: 1.822
Odg: Mini i MINI
« Reply #4 on: June 10, 2009, 01:22:20 AM »
ne bih mesao babe i zabe jer to nema veze s mozgom...
BINI nije uopste mali auto, veci je od swifta, pande, punta, lupo-a, polo-a...

osecaj kartinga i nemas jer nema direktan volan i imas servo i jos milion stvari koji ti stvaraju na izgled slican osecaj al evo dacu ti krug pa mi reci da li je isto?


mini 1959-2000 i .


Offline Aman

  • Aktivan
  • Posts: 1.474
Odg: Mini i MINI
« Reply #5 on: June 10, 2009, 02:18:01 AM »
a tu su i naravno 10ke felnice koje cini pola duse ovog auta, tu je 3 dana namestanja i podesavanja paljenja da bi se mini na kraju ugasio posle 10 minuta rada, tu je pravljenje tepiha i izolacije, pa biranje boje u koji ces ga farbati kad dodjes u kes, pa kupovina sitnih  blink blink sitnica koje ces samo ti da vidis iako niko drugi  ne primecuje, pa mogucnost da mu sam nesto namestis jer ce to kod majstora kostati boga oca, pa gde god zavuces ruku isprljas se kao da si katran mesao pa onda to operes i ono sljasti i tebi srce puno jer si ocistio glupavo crevo koje niko ne vidi ali ti osetis da on sada bolje vuce, pa mu stavis novi retrovizor pa svi budu ljubomorni a tebi drago i smejes im se u facu, pa jedva negde iskopas mali prekidac koji je stariji od tebe 12 godina ali i dalje radi i sam ga montiras, pa cenkanje sa limarom da pogodis sto jeftinije jer neces imati za registraciju, pa ti neko pokloni ukrasnu lajsnu staru 34 godine a ti presrecan iako je sva izlizana jer je mini sada dobio pimp my ride izgled, pa poliras branik 3 dana i dobijes upalu svih misica u saci ali to vise nije vazno jer branik sija ko bebina guza i ima da se svi okrecu kad ga vide, pa stavis izolaciju u gepek i zvuk u kolima postaje manje bucan, pa zezas banexa jer ga je devojcica ostavila jer je sav novac utuko u kola i morao da ih proda da bi se ona vratila, pa budes malo ljubomoran na misterxa jer je sam sasio sedista od bele imitacije koze i izgledaju bolje od mercedesa pa lozis svoju mamu da i ona tebi to uradi pa ona nece, pa stignu novi osiguraci iz slovenije za soferku pa sam montiras, pa ne stignu ostali delovi pa se nerviras, pa ti svaki sraf oblajzne kad ga skidas, pa saznas da rasini motori kidaju sasiju jer su previse jaki, pa ti majstor nesa pokloni rezervoar od 35 litara a tvoj je od 25 i ti bi ga poljubio od srece, pa se pokvari kad ti najvise treba pa bi ga olupao palicom ali ipak neces...

reci ti meni sad, da li znas za taj osecaj?
to ti je kao kad se zaljubis pa onih prvih nedelju dana, e to je mini samo mnogo duze...

evo ti situacija:
imam dogovor sa prijateljem da mi donese neke felne, i kasnim malo, stizem na mesto, inace sam poveo ortaka da ne idem sam do aerodruma jer tamo cu se naci sa prijateljem, dolazim, cao cao i krece lagana pricica... pricamo i pricamo, i pricamo, cekaju oratci da gledamo tekmu, pocela vec... a mi tek dosli do namestanja kocnica, zovi ortaci, zovu opet, mi stojimo na parkingu i pricamo, ne mozes da dodjes do reci da bi rekao koliko ima tema,
2 sata smo mi pricali i ostali nedoreceni...

opet te pitam, o cemu ja da pricam da bini vlasnikom? sta da ga pitam? koliko moze da razvije? sta kad znam da on ne ume srafciger da drzi...
"Auto bez zvuka je kao devojka bez glasa."
"Ne veruj svemu sto mislis."

bronson

  • Guest
Odg: Mini i MINI
« Reply #6 on: June 10, 2009, 03:11:10 AM »
BMW automobil nikako nije "varijanta" Minija.
Jednostavno, ne postoji nikakav kontinuitet. Za 40 godina koliko se proizvodio, Mini se menjao tako da je na kraju završio sa injection motorom, airbagovima itd. - to jeste bila moderna verzuja Minija. Novi MINI nije zadržao apsolutno ništa od Minija, osim imena.
Neko će sigurno biti metodičniji od mene i nabrojati zbog čega je sve Mini u svoje vreme bio revolucionaran, zbog čega je i danas jedinstven, i zbog čega ima dušu za razliku od svih modernih automobila.

nazalost si me naterao da pomislim na primer juga, koji se proizvodio do 2009. a bio je namenjen za trziste 70ih. poslednjih 20ak godina starog minija je primer najstrasnijeg muzenja nekog modela, a svi znamo kakav je kvalitet bio 90ih. ne smem ni da pomislim kako bi se s roverovim modelom zavrsilo da se nekim slucajem pojavio.

Iz aviona je jasno da je MINI napravljen da bi se zaradilo na poluvekovnom brendu, i da u tom automobilu nema ničeg inovativnog. Žalosno je što se odavno ne prave originalni automobili koji će jednog dana biti klasici, nego se dizajn svodi na povećanje gabarita i agresivnosti, uz povremene izlete u retro - kad ponestane inspiracije, iskopira se poznati dizajn.

jeste zalosno sto nova kola lice kao jaje jajetu, zato je uvek lepo videti mini na ulici :)
da li se mini 1959. godine prodavao za dzabe? da li ga je kraljica provozala da bi umanjila cenu i prodaju? da li je, na kraju krajeva, mini bio jeftin auto? krajem 60s vec se stvara kult, a cena cooper s-a je bila daleko od pristupacne i za engleske uslove. u SFRJ je fica bio narodni auto, a mini svakako ne. moj prijatelj se u to vreme druzio s kuletom acimovicem koji je medju prvima imao cooper s u beogradu. i tada je to u nekom rangu pristupacnosti bilo kao i cooper s danas. i vec tada je imao 1001 gedzet koji se mogao promeniti, customizirati, podesiti po volji. tradicija koju je i bmw odrzao, i na kojoj ima lepu zaradu, i koja je retkost u danasnjem auto svetu.

hajde da pogledamo kako se zaradilo na mini brendu. tako sto se napravila potpuno nova platforma, u engleskoj fabrici, sa maksimalnim obracanjem paznje da se uz prilagodjavanje danasnjem vremenu odrzi i duh vozila. cak ni motor nije koriscen iz postojeceg bmw asortimana vec je zajedno s roverovim i krajslerovim inzenjerima stvoren potpuno novi. povecanje gabarita je jasno istaknuto kao, izmedju ostalog i posledica neophodnih bezbednosnih mera.

slican primer se vidi recimo u jaguaru i novim indijskim vlasnicima. po najnovijim recenzijama, XF se navodi kao nesto najbolje u poslednjih 15ak godina, i model koji uliva nadu u engleski brend. da li i njega treba mrzeti jer je "indijski", a voleti samo npr. e-type? ili navoditi za primer kako pravi ljubitelji vole samo e-type, dok ostali moderni fenseri ni ne znaju sta jaguar zapravo znaci vec im se dopada ovaj novi, sto ih podseca na malo skuplju mazdu?

Kod nas, ipak, nije teško primetiti razliku.
Prosečni vlasnik Minija je svog ljubimca kupio za 500e svojih para, pa je onda maštao kako želi da ga sredi, trošio 200 po 200 evra, ili ga rastavio pa čeka bolja vremena da ga sklopi... On zna koje muke mu muči motor, gde je truo, gde prokišnjava, kako se druka kvačilo i kako se menja alternator. Naravno, može 10 sati bez prekida da priča gde je nabavio koji deo i kako ga je koji majstor zavrnuo i još 20 sati o tome kako tačno zamišlja svog idealnog Minija.

na ovo sam mislio kada sam pomenuo elitizam vlasnika oldtajmera. sto je, naravno sasvim normalno, ali da li samo poznavaoci mehanike treba da voze aute? ja bih voleo da imam starog minija, ali je jasno da ga ne mogu koristiti kao svakodnevni auto. sve dalje iziskuje posvecenost za koju imam zelju, ali trenutno ne i mogucnosti i vreme. uopste, porediti vlasnike oldtajmera i vlasnike automobila se moze posmatrati kao mesanje baba i zaba, jer oldtajmer je nesto sto sluzi kao hobi, kolekcionarstvo, strast.. a auto, pa cak i mini :) ima i one tradicionalne namene. kupac minija 60ih i 70ih godina nije morao bude mehanicar, a imao je auto prepoznatljive klase. isto tako danasnji kupac minija moze da bude i neko kome samo treba mali, zgodan, gradski auto, ili neko ko voli bas taj model, ili mu je drago sto moze da vozi auto koji je vozio i voleo pre 30 godina, a prestao je da se proizvodi.


Prosečni vlasnik MINI-a je nekako dobio (da se ne izrazimo drugačije) 20 000 evra, kupio je neki simpatični auto koji je viđao po gradu i vozi ga uz pomoć kompjutera. Nikad u životu nije umastio prste garavim uljem, jer se njegov auto održava kao i svi ostali - neki čovek utakne kabl u motor i kaže koliko para treba. Ne mašta o novim branicima nego o crnom džipu ili nekoj novoj modi na 4 točka.

a vlasnici mercedesa su romi gasterbajteri, bmw-a krimosi i dizelasi, nemci su nacisti, a jevreji skrtice?

fefe, hvala na gostoprimstvu :) moram priznati da sam video plakat na vece pred skup, ali su mi zapala za oko 2 `retro minija` pa sam mislio samo da svratim turisticki ispred skupstine. i mozda osetio zal za nekim desavanjem poput silverstonea, jer tamo je ipak bilo mnogo mini ljubitelja svih godista.
kod nas ima svega, i ljudi koji obozavaju novog minija jer je mini, i onih sto ga voze jer je zajeban i brz, i onih sto su deca prebogatih i nemaju pravi odnos.. kao i svuda verovatno.
ja sam upoznao ljude koji obozavaju svoje nove minije, uglavnom su u ranim 30s godinama, a mozda bi se i pojavljivali kad bi bilo nekih organizovanih skupova gde bi se jasno dalo do znanja da je to all-mini skup.
sto se ablendovanja tice, ima vec toliko minija po beogradu da nema poente svakom mahati, ali recimo kad vidim slicnog mom, makar smesak je obavezan. ako vidis negde zutog One, sa extra parom farova za maglu, ti mahni slobodno..


bronson

  • Guest
Odg: Mini i MINI
« Reply #7 on: June 10, 2009, 03:17:10 AM »
reci ti meni sad, da li znas za taj osecaj?

mogu odmah da ti odgovorim, ne znam. ali isto tako znam da smisao minija nije bio ni `59, ni `79 ni 2009. u njegovim popravkama, vec voznji i jos sijaset drugih sitnica koje su ga cinile jedinstvenim.
auto se voli iz hiljadu razloga, zato ce svaki imati svog kupca. meni je ovde najnejasnije sto mi toliko razlicito gledamo na jedan isti auto. a tu mislim i na starog, jer i njega volim, i vozio sam i njega sa uzivanjem.

Offline Fefe

  • Aktivan
  • Posts: 570
    • Samostalni Referenti
Odg: Mini i MINI
« Reply #8 on: June 10, 2009, 09:17:55 AM »
a tu su i naravno 10ke felnice koje cini pola duse ovog auta, tu je 3 dana namestanja i podesavanja paljenja da bi se mini na kraju ugasio posle 10 minuta rada, tu je pravljenje tepiha i izolacije, pa biranje boje u koji ces ga farbati kad dodjes u kes, pa kupovina sitnih  blink blink sitnica koje ces samo ti da vidis iako niko drugi  ne primecuje, pa mogucnost da mu sam nesto namestis jer ce to kod majstora kostati boga oca, pa gde god zavuces ruku isprljas se kao da si katran mesao pa onda to operes i ono sljasti i tebi srce puno jer si ocistio glupavo crevo koje niko ne vidi ali ti osetis da on sada bolje vuce, pa mu stavis novi retrovizor pa svi budu ljubomorni a tebi drago i smejes im se u facu, pa jedva negde iskopas mali prekidac koji je stariji od tebe 12 godina ali i dalje radi i sam ga montiras, pa cenkanje sa limarom da pogodis sto jeftinije jer neces imati za registraciju, pa ti neko pokloni ukrasnu lajsnu staru 34 godine a ti presrecan iako je sva izlizana jer je mini sada dobio pimp my ride izgled, pa poliras branik 3 dana i dobijes upalu svih misica u saci ali to vise nije vazno jer branik sija ko bebina guza i ima da se svi okrecu kad ga vide, pa stavis izolaciju u gepek i zvuk u kolima postaje manje bucan, pa zezas banexa jer ga je devojcica ostavila jer je sav novac utuko u kola i morao da ih proda da bi se ona vratila, pa budes malo ljubomoran na misterxa jer je sam sasio sedista od bele imitacije koze i izgledaju bolje od mercedesa pa lozis svoju mamu da i ona tebi to uradi pa ona nece, pa stignu novi osiguraci iz slovenije za soferku pa sam montiras, pa ne stignu ostali delovi pa se nerviras, pa ti svaki sraf oblajzne kad ga skidas, pa saznas da rasini motori kidaju sasiju jer su previse jaki, pa ti majstor nesa pokloni rezervoar od 35 litara a tvoj je od 25 i ti bi ga poljubio od srece, pa se pokvari kad ti najvise treba pa bi ga olupao palicom ali ipak neces...

reci ti meni sad, da li znas za taj osecaj?
to ti je kao kad se zaljubis pa onih prvih nedelju dana, e to je mini samo mnogo duze...

evo ti situacija:
imam dogovor sa prijateljem da mi donese neke felne, i kasnim malo, stizem na mesto, inace sam poveo ortaka da ne idem sam do aerodruma jer tamo cu se naci sa prijateljem, dolazim, cao cao i krece lagana pricica... pricamo i pricamo, i pricamo, cekaju oratci da gledamo tekmu, pocela vec... a mi tek dosli do namestanja kocnica, zovi ortaci, zovu opet, mi stojimo na parkingu i pricamo, ne mozes da dodjes do reci da bi rekao koliko ima tema,
2 sata smo mi pricali i ostali nedoreceni...

opet te pitam, o cemu ja da pricam da bini vlasnikom? sta da ga pitam? koliko moze da razvije? sta kad znam da on ne ume srafciger da drzi...

AMANE KRALJU!!!!  :punk: :punk:  :punk:
Celery Celery if she don't cum I'll tickle her bum with lump of Celery

Offline Fefe

  • Aktivan
  • Posts: 570
    • Samostalni Referenti
Odg: Mini i MINI
« Reply #9 on: June 10, 2009, 09:28:36 AM »
tvoja prica Bronsone ima smisla...kao sto rekoh, jako su retki ljudi koji voze Binija a znaju nesto o duhu Minija...
ja sam od vecine aktivnih clanova iz srbije na ovom forumu, verovatno najduze sa Minijem(nekih 15ak godina, vozio sam hiljadarku na neku laznu ukrajinsku dozvolu, isao na polaganje vozackog u njemu, padnem po 6i put i sednem u Minija a pandur gleda i krsti se) ali se nista ne razumem u mehaniku...GT mi nije prvi auto...da sam hteo Minija za prvi auto, radio bih klasicnu hiljadarku bez nekih budzeracija kao sto su na ovom mom...
trenutno vozim avensisa, 2.4 benzin, automatik, koza, klima ku**c palac...ali kad je tezak dan na poslu, kad mi neko skace po zivcima, ja sidjem dole, sednem u Minija, 2 kruga na uscu i vise nema stresa, samo kez od uveta do uveta i to je to...

Aman je napisao celu poentu...pitaj svakoga ovde koliko je puta hteo da zapali svog Minija, da ga razbije bejzbolkom, da ga gurne u reku...ja licno nebrojano puta...ali Mini je idalje tu...e to se zove strast...ili opsesija...
Celery Celery if she don't cum I'll tickle her bum with lump of Celery

Offline Darjan1275

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 332
Odg: Mini i MINI
« Reply #10 on: June 10, 2009, 09:49:53 AM »
evo da i ja nešto napišem na tu temu.
Kao što je Fefe rekao, dok vozi klasičnog Minija i ablenduje vlasnicima novog Minija oni se čude.
Za 99% njih je Mini još jedan stari krš koji smeta na cesti.
Primjerice, jučer sam otišao po siceve koje sam odnio na tapeciranje, i igrom slučajeva se tamo našao jedan čovjek, vlasnik Binija i Land Cruisera, i onako posprdno pita je li to za fiću. Nakon šta sam mu pristojno odgovorio da je za Minija, on odgovara "ne'š ti velike razlike".
u tome je stvar, njima je Bini samo simpatični autić od točke A do točke B, da imaju više pari kupili bi nekog kabrioleta ala SLK i sl.
A šta se tiče vrijednosti novog Minija, ima par Minija u koje je uloženo toliko novaca da su vlasnici mogli kupit možda ne novog, ali sigurno rabljenog Binija.
Di je nesta koncept klasičnog Minija? Motor smješten da ne možeš ruku provuć u motornom prostoru, veoma napredan neovisni oovjes, kola u kantunima karoserije, karburator samo šta te ne usiše kroz kabinu, genijalni koncept prostora?
Pišete kako je mora udovoljit zahtjevima sigurnosti, morala je i toyota sa modelom iq pa su opet napravili auto od 3m.

Toliko od mene, za mene postoji samo jedan Mini, a to je onaj do 2000. :good:

bronson

  • Guest
Odg: Mini i MINI
« Reply #11 on: June 10, 2009, 11:09:39 AM »
dobro, napredujemo, mogu se izvuci i neki zakljucci vec :)

meni je jasna amanova poenta, ali onda je ovo forum zaljubljenika mini oldtajmera, a ne mini automobila.
ja te fefe potpuno razumem za svakodnevno nerviranje, i gust kada odes i sednes u minija pa provozas par krugova po uscu. i ja to radim. ali mislim da sam kupovinom novog minija taj gust razvukao u puno radno vreme. cesta rasprava koju imam, a evo skoro mi i prijatelj pominjao, je da ljudi masnovno pitaju i cude se - lep je, i tako to, ali za te pare se mogao imati `normalan` auto. i onda treba objasnjavati kako nije sve u funkcionalnosti i kako je nekad dovoljan, dok si nervozan i zaglavljen u guzvi, samo pogled na veliki brzinomer ili neku sitnicu poput hromiranih lajsni na tabli da te oraspolozi i da pomislis koliko neke sitnice cine vrednim svaku ekstra paru koju si platio.

mislim da velika vecina vlasnika novog minija daje upravo tolike pare jer zeli BAS njega. pogotovo s obzirom da za nabudzene varijante treba toliko novca da se moze bez problema uzeti i audi i mercedes.

covek na mini2 forumu rece kako je prodao cooper s jer je hteo nesto ekonomicnije i uzeo suzuki swift. kaze cak da nije bilo ni neke prevelike razlike u voznji, bio je brz, zgodan, imao i mekse i prijatnije sportsko vesanje. imao je samo 1 problem - mrzeo ga je kad ga svako jutro vidi i treba da ide na posao njime. posle 6 meseci ga je prodao i ponovo kupio minija..

stice se utisak da je najveci problem novog minija na ovom forumu to sto je to u stvari nov auto. koji se puno razlikuje od svih trenutno raspolozivih auta, ali nazalost je i dalje to - novi auto koji ne treba da se stalno budzi i popravlja, vec radi takav kakav jeste.

cak i tu mogu da primetim da je ogromna usteda upravo u izbegavanju ovlascenog servisa i diy popravkama. ja sam kupio polovan, pa ustedeo toliko da mogu da se castim s par poseta radulovicu, ali evo npr. za extra farove u ovlascenom traze 220 evra +170 evra za ruke. sto cak i nije neko delta izdrkavanje na kakva smo navikli, vec je standardna cena u ovlascenim servisima sirom sveta i cena ruku bmw servisera. na ebayu nabavio sam farove za 45 funti, i zakacio ih sam. nisam mehanicar pa mi je za izvlacenje extra prekidaca pomogao drugar, ali kao da sam sam sve odradio, a usteda je enormna.

PS nazalost, moze se reci da je i ono za palicu i reku u ocuvano kod novog modela, jer postoji sijaset sitnih budalastina, dovoljnih da se sastavi citava mini idiosyncrasies list :)

Offline BaneBRE

  • Aktivan
  • Posts: 1.822
Odg: Mini i MINI
« Reply #12 on: June 10, 2009, 11:35:42 AM »
meni je jasna amanova poenta, ali onda je ovo forum zaljubljenika mini oldtajmera, a ne mini automobila.


bash tako, jedinog pravog minija, 1959-2000.

Offline Fefe

  • Aktivan
  • Posts: 570
    • Samostalni Referenti
Odg: Mini i MINI
« Reply #13 on: June 10, 2009, 11:53:05 AM »
Ako prodjes malo ovim forumom, mozes videti da ima nekih 350 clanova...mnogi od njih nemaju Minija, uclanili su se ovde i kad malo bolje pogledaju sta se pise ovde, verovatno pomisle: koji cu ja qrac ovde?
Ajde da stavimo po strani i to sto mi ne prihvatamo Binija za naslednika Minija...o cemu ti i ja ovde mozemo da pricamo? Mozemo da vodimo raspravu o Mini vs MINI, o ribama, mozda muzici, fudbalu i to je to...neces moci da mi das savet kako da resim problem sa pregrevanjem i koji termostat mi treba leti a koji zimi, pod kojim uglom se stavlja bregasta kent 286 etc etc...niti tebi ovde bilo ko moze pomoci oko toga gde da nadjes extra par svetala za Binija...
Opet ponavljam, meni je drago da si tu jer vidim da imas respekt za Minija, imas svoj stav i to postujem...ja ne delim ljude po tome ko sta vozi, koju muziku voli i da li je gay ili straigh...ali svakako mi je blizi onaj koji voli Minija ili nekog drugog old timera, ko voli ska i punk i ko preferira zene pogotovo one iz kategorije MILF  :blush:
Celery Celery if she don't cum I'll tickle her bum with lump of Celery

bronson

  • Guest
Odg: Mini i MINI
« Reply #14 on: June 10, 2009, 12:10:28 PM »
bash tako, jedinog pravog minija, 1959-2000.

pa dobro, cak i ja ovakav komentar mogu da shvatim samo kao bezuslovni zilotizam i da primetim da takvo razmisljanje moze samo da navede nekog da vas smatra za "neke frikove, sektase ili sta vec".

tako nesto ne ostavlja prostora za diskusiju, onda bane napisi "klub ljubitelja jedinog pravog", a ne mini klub srbija.

ja sam dao primer jaguara, i e-type. to je bio sjajan auto u svoje vreme, ikona, ucinio da sportski kupe bude dostupan sirokim masama, imao engleski smek, kvario se ali su ga voleli beskompromisno. i sad ja i drustvo okupimo "jaguar fan klub srbija", ali za jedinog pravog smatramo samo e-type 1961-1974 a ne ford ili induse.

banebre, nisam ti komentarisao odgovor u vezi velicine i osecaja jer nisam razumeo sta zelis da kazes. koliko je to veci mini od poloa, punta, swifta? da li bi bio vise u duhu da je kao smart?
da li je logicno da je identican osecaj sesti u auto koncipiran 1959. i 2000. godine? i da li bi auto bio bolji, i uopste imao neku svrhu da je pravljen po standardima 1959.?


@ fefe

pa dosao sam ovde, jasno zbog naslova foruma i kluba :)
a pisem i vodim ovu polemiku verovatno iz pomenute zelje/zaljenja sto u srbiji ne postoji neki mini dogadjaj koji bi bio u duhu minija, a ne oldtajmera uopste.
e sad, mozda u maloj sredini poput srbije se ljudi ne bi ni okupljali, ali mislim da kada bi postojala jasna podrska miniju od strane bmw-a i reklama, nesto poput mini united-a bi svakako bilo moguce.

ali ajde, ako su razlike toliko nepremostive, onda se mozda vidimo nekad na vasim okupljanjima, jer meni je uvek drago da vidim minije na ulici. ili porazgovaramo ovde o muzici, fudbalu, filmu, milfu..  :good: