Mini Klub Srbije

Mini Radionica => Dokumentacija => Istorija => Topic started by: ivan on August 22, 2008, 14:15:40 PM

Title: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: ivan on August 22, 2008, 14:15:40 PM
možda mogu dobiti info kada je bio prvi legalno uvezen mini. ali to če trajati neko vreme.

ajde baš potraži, ako možeš.
bilo bi baš super kad bi neko mogao da napiše malu istoriju minija kod nas.  :thinking:
Title: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: gregor.tm on August 22, 2008, 14:40:46 PM
u vezi istorije minija kod nas......

moje rodni grad je Novo mesto. živeo sam nasuprot tvornice IMV gde su svojevremeno proizvodili austina 1300, slagala na pola sastavljene minije iz GB za yu tržište...... izrađivala kombije sa austin 1600 motorima, adria prikolice,..... a kasnije počeli raditi reno 4, reno 5 i nakon toga je to postala tvornica renault  :mdaa:
bila je neka godišnica i napisala se knjiga o istoriji IMV tvornice i unutra je fino napisano i o miniju..... jer su oni imali generalno skladište za delove minija za celo tadašnje YU područje. zamislite, živeo sam samo 200 metara od tog skladišta. bilo je prepuno a skoro nitko u yugi to nije znao.
kao zanimljivost.... jer je skladište zauzimalo dragoceni prostor za nove biznise (mislim, da skroz na početku 90 tih godina) su započeli sa bagerima bagerima kopati ogromnu rupu (i to danima) i u nju sipali kamione i kamione delova za minija. imam neke prijatelji koji su to gledali i neki od njih uspeli da izvuči npr. duple fergazere i to nove!!! tako da još pre npr. deset godina moglo se ih dosta nači naokolo...  navodno je bilo ogromno cooper delova kao glavni kočioni cilindri koji nisu bili pocinčeni i ljudi niso znali da je to original od S modela i naravno nisu kupovali.... itd.
da, puno delova je otišlo u nepovrat ali ne i zaborav. još danas se govori o toj katastrofi.

 :cry:
Title: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: ivan on August 22, 2008, 15:21:15 PM
narode, ajmo svi lopate u ruke i pravo kod Grege u Novo Mesto !  :jaje:

(http://farm1.static.flickr.com/83/232277274_a989346872.jpg?v=0)
Title: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: gregor.tm on August 22, 2008, 15:54:07 PM
HA, HA  :punk:  :punk:
Title: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: ivan on September 30, 2008, 23:16:06 PM
možda mogu dobiti info kada je bio prvi legalno uvezen mini. ali to če trajati neko vreme.

ima li napretka?
Title: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: ivan on November 28, 2008, 16:41:00 PM
možda mogu dobiti info kada je bio prvi legalno uvezen mini. ali to če trajati neko vreme.

ajde baš potraži, ako možeš.
bilo bi baš super kad bi neko mogao da napiše malu istoriju minija kod nas.  :thinking:

ima li nade?
Title: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: Divac on November 29, 2008, 17:17:46 PM
možda mogu dobiti info kada je bio prvi legalno uvezen mini. ali to če trajati neko vreme.

ajde baš potraži, ako možeš.
bilo bi baš super kad bi neko mogao da napiše malu istoriju minija kod nas.  :thinking:

ima li nade?




Можда нам они могу помоћи?

Удружење историчара аутомобилизма
Јурија Гагарина 153/32
11070 Нови Београд
Србија и Црна Гора
тел: 063/216-804
факс: 011 3187-387
особа за контакт: Небојша Ђорђевић
Остали подаци:
текући рачун бр. 205-37319-69
матични бр. 17372505
ПИБ 102175202
Председник:
Небојша Ђорђевић
Title: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: ivan on November 30, 2008, 11:34:33 AM

Можда нам они могу помоћи?

Удружење историчара аутомобилизма
Јурија Гагарина 153/32

Председник:
Небојша Ђорђевић


Fantasticno otkrice!
Poslao sam pisamce predsedniku (Jos jedan Nesa iz Jurija Gagarina :) ).

Inace, imaju i svoj forum na http://www.automototrke.net/forum/index.php?f=16
Title: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: Divac on November 30, 2008, 14:59:00 PM
U poslednjem broju SAT-a, član Udruženja istoričara automobilizma, Miroslav Milutinović je napisao lep članak o JAGUARU 3.4 Mk 2. Posle sam ih našao i na netu i mislim da treba da se povežemo. Ivane samo napred, preko njih možemo doći do podataka o Miniju kod nas, povezati se sa SAT-om...
Title: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: ivan on December 02, 2008, 18:28:39 PM
Poslao sam pisamce predsedniku (Jos jedan Nesa iz Jurija Gagarina :) ).

odgovor

Quote
Ivane,

jako mi je drago da ste se javili, a isto tako cenim kada se neko organizuje na bilo koji način i pokušava da sebi i drugima ulepša život. Naravno, naše udruženje vam sigurno može pomoći, a najbolje bi bilo da se negde vidimo, pa da popričamo na temu Minija, a možda i na druge teme... Kada je zgodno javite mi se na 063/216-804, pa da se dogovorimo...

pozdrav

Nebojša Đorđević

ajde svi zainteresovani javite se pa da sa ljudima ugovorimo sastanak...

Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: ivan on December 08, 2008, 14:58:24 PM
u nedelju smo se gajudin i ja (kasnije i sinisa) sreli sa gospodinom Nebojšom Đorđevićem i gospodinom Miroslavom Milutinovićem iz Udruženja istoričara automobilizma.

Udruženje postoji od 2000te godine, a Nebojša se, na primer, istorijatom automobila bavi već 20 godina. Pošto je on više specijalizovan za auto-moto trke, glavnu reč je vodio Miroslav.

Čuli smo neke zanimljive podatke:

-prvi mini je najverovatnije uvezen 1964. godine (Miroslav ima oglase iz te godine)
-uvoznik je sve vreme bio Interpromet (koji se kasnije spojio sa Jugohemijom, a na čijem čelu je bio otac Milke Forcan...)
-U Novom Mestu su se sklapali samo 1300 a 1000 je samo prolazio tuda (gregor nam ovo može proveriti)
-Mini je kod nas vožen i na trkama, a tu je najbolji bio jedan sinisin komšija (uskoro će biti kontaktiran)
-Miroslav poznaje neke stare minijevce iz Sarajeva, pa će nas povezati sa njima

dogovorili smo se
-da krene da se piše članak o miniju za časopis SAT, gde bi bio pokriven Prokin mini ali bi najvažniji bili novootkriveni i sistematizovani podaci o istoriji minija kod nas. članak bi možda izlazio i u više brojeva, strana itd.
-kasnije bi se krenulo od tog članka i napravila bi se ozbiljna monografija - višejezična knjiga u visokokvalitetnoj štampi koju bi Mini Klub Srbije ponudio svojim članovima i svim zainteresovanima iz exYU i celog sveta.

pozvani smo na njihovo okupljanje sledećeg ponedeljka. pokušaćemo da sa naše strane prožimo koliko god možemo, pa molim sve koji imaju neke istorijske dokumente, podatke, priče i sl, da ih pripreme i proslede nekom od nas ili na forum.

Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: gregor.tm on December 08, 2008, 15:08:55 PM
bravo, .... pa vi to ozbiljno zapeli  :punk:

što se tiče minija iz vremena IMV. ispravno, tako se sklapao austin 1300 a mini je došao več sklopljen a na njegu su se samo montirali branici, itd. to znači finese. IMV je isto tako imao glavni lager za delove koje je pokrivao područje Yu. i isto tako je bio prvi kod uvoza tih godina.
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: gajudin on December 08, 2008, 18:04:34 PM
bas tako, kda je pocela prica u yugi o miniju to je bio interpromet, i cem je poceo da sljaka imv , tada je ukinuta licenca interprometu i ista vracena posle prestanka saradnje imva sa englezima   
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: Sinisa on December 09, 2008, 00:20:51 AM
Gregore posto si ti u najblizoj poziciji izvoru,mogli bi da te zamolimo da ,ako mozes,probas da se angazujes oko pronalazenja nekih dokumentovanih podatka u vezi teme.
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: gregor.tm on December 09, 2008, 08:36:22 AM
jurim knjigu koja je bila izdata povodom godišnjice IMV tvornice. ove nedelje sam saznao da je čak snimljen dokumentarni film, pa i njega jurim. kada odem u Novo mesto-grad u kojem se je nalazio IMV ičiču do nekoliko ljudi koje znam da su radili u IMV za vreme austina i minija i sakupiti koliko je moguče informacija.
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: gajudin on December 09, 2008, 22:14:18 PM
hvala puno na trudu :good:
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: ivan on June 20, 2009, 15:18:03 PM
Na minijadi ste mogli da čujete odličan rad gospodina Miroslava Milutinovića iz Udruženja istoričara automobilizma, na temu Minija na ovim prostorima.
Nažalost, atmosfera je bila takva da mnogi nisu imali strpljenja da slušaju predavanje (koje je čitao Nebojša Đorđević, predsednik Udruženja), a ako niste taj tekst pročitali ni na panou koji je bio postavljen, sada ga možete pronaći i na našem sajtu:

http://www.miniclubserbia.rs/?strana=ominiju-sfrj

Bilo bi lepo da ga ovde prokomentarišemo i pomognemo gospodinu Miroslavu da nastavi istraživanja u ovom smeru. On je raspoložen i zainteresovan da prikupi još podataka o IMVu (Gregore?), o uvozu iz Engleske, i i svim ostalim aspektima Minija kod nas. Ako bude dovoljno materijala, mogli bi i da objavimo jednu lepu monogradfiju...

U svakom slučaju, pridružite se i dajte vaše komentare, predloge, materijal itd.
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: Fefe on June 24, 2009, 12:50:24 PM
Ja sam juce u Miniju nasao knjizicu koja je isla uz Minija od strane IMV-a...nesto kao uputstvo za upotrebu...
pise: menjati ulje na svakih 10.000km ili 6 meseci, podmazivati dinamu na mesec dana, podmazivati auto na 2/3 nedelje...ima cini mi se i detaljno uputstvo kako se "ispumpava" vazduh iz kocnica...
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: Ftaje on June 24, 2009, 14:05:01 PM
Mogli bi svi lepo da skupite knjizice na gomilu posto se vas par javilo da ih ima...verovatno bi z takve zbirke dobili neke zanimljive informacije  :good:
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: nebkv on December 28, 2010, 16:08:09 PM
Na minijadi ste mogli da čujete odličan rad gospodina Miroslava Milutinovića iz Udruženja istoričara automobilizma, na temu Minija na ovim prostorima
http://www.miniclubserbia.rs/?strana=ominiju-sfrj

Pre neki dan nabavih komplete casopisa "Auto" za 1970,1971 i 1972.Kroz kratke vesti,testove auta,uporedne testove,izjave celnika fabrike,sajamske priredbe moze se propratiti sta se sve desavalo u IMV tih godina,a sto je u tekstu gospodina Milutinovica i prezentovano u glavnim crtama
Ja cu se u narednom periodu potruditi da okacim neke skenove tekstova i slika vezanih za proizvodnju i sklapanje u IMV,kako Minija,tako i Ostina 1300.
Stigli su da testiraju i jedan IMV sklopljen Mini pre zavrsetka proizvodnje 1972.Tu je i veliki test 50.000 km IMV Ostina 1300,kao i kraci test IMV 1300 Specijal.Tako se zvao bez prefiksa Ostin nakon pocetka varenja,farbanja i kompletiranja skoljki u novj fabrici IMV od marta 1971(Novo Mesto-Cernomelj)
Kod kacenja skenirane slike nisu problem,ali obicno sa tekstom imam problema,jer kada okacim na neki sajt za fotografije uglavnom se smanji pa bude slabo ili uopste necitljivo.Ako neko ima neku ideju neka kaze?

Inace taj IMV 1300 Specijal je meni posebno zanimljiv jer do sada nisam video ni jedan,iako su izmene vise kozmeticke prirode(Felne drugacijeg oblika,metalizirane boje,retrovizori sa obe strane na krilima,kraca rucica menjaca,dodatni farovi za maglu,sedista sa naslonom za glavu,na masci natpis "IMV 1300",a na gepeku "SPECIJAL".Doduse iz motora je izvuceno maksimalnih 60.5 KS ugradnjom drugacije usisno-izduvne grane sa dva karburatora pa su i performanse poboljsane.Verovatno je bar neki motor zavrsio na nekom Miniju :)
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: BaneBRE on December 28, 2010, 17:52:04 PM
.Ako neko ima neku ideju neka kaze?


http://www.postimage.org/


(Do NOT resize my image)  :wink:
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: nebkv on December 30, 2010, 19:27:28 PM
(http://s3.postimage.org/teoyrq10/imv_mini_1000.jpg) (http://postimage.org/image/teoyrq10/)
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: gregor.tm on December 30, 2010, 19:55:56 PM
bravo! to ja prava naslovna stranica!

evo još malo materiala:

http://admin.adriamedia.si/ADMIN/upload ... dnsIuB.pdf

Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: Divac on December 30, 2010, 20:33:15 PM
Bravo Nebojša, daj još. :bravo:

Negde smo već nagađali da su Miniji iz IMV-a imali ove velike migavce. :good:
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: nebkv on December 30, 2010, 20:45:50 PM
Meni ne otvara link
Evo testa,steta sto je IMV raskinuo saradnju sa Englezima pa se proizvodnja nije prosirila,tada bi verovatno imali i jedan super test IMV Minija kroz vise brojeva kao sto je bio slucaj sa IMV Ostinom 1300
Koliko vidim u dobroj meri je tih godina vladala neka vrsta netrpeljivosti IMV-a prema ZCZ,sto je moguce videti kroz izjave celnika IMV-a.Naravno to nije bilo bez osnova gledajuci na Zastavin povlascen polozaj od strane drzave.Mislim da je pojava Z101("Sumadijski narodni auto")u dobroj meri poremetila prodaju glavnog produkta IMV-a Austin 1300("Dolenjski narodni auto").Ipak je Austin bio produkt star 10 godina u odnosu na tada novu Z101(1969 128ica auto godine u Evropi)
I pored toga Austin 1300 je imao veoma dobre ocene bez nekih vecih zamerki gledajuci super test i pisma citalaca.Najvece zamerke su bile na servisnu mrezu i dugo cekanje na isporuku auta,i po vise meseci duze od obecanog i reklamiranog sto je dosta ljudi odvracalo od kupovine,ili frustriralo do mere da traze povracaj novca.Sa druge strane Mini je uglavnom bio dostupan bez vecih cekanja
(http://s4.postimage.org/2c3qz7r8k/imv_mini_1000_1.jpg) (http://postimage.org/image/2c3qz7r8k/)(http://s4.postimage.org/2c40wfu78/imv_mini_1000_2.jpg) (http://postimage.org/image/2c40wfu78/)
(http://s4.postimage.org/2c6vfrctg/imv_mini_1000_4.jpg) (http://postimage.org/image/2c6vfrctg/)(http://s4.postimage.org/2c4uo4338/imv_mini_1000_3.jpg) (http://postimage.org/image/2c4uo4338/)
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: miroslav_ružić on December 30, 2010, 20:52:57 PM
Mislim da imam ovaj auto magazin. Imam od 1968,pa negde do kraja osamdesetih,verziju na srpskohrvatskom,nedostaje možda 20% primeraka... Negde do 1970 je magazin bio manjeg formata,pa mislim da je ovaj mlađi
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: aca grunf on December 30, 2010, 21:13:13 PM
minijeve tri 10-ke,kao najvaznije osobine u testovima,koliko mi je poznato nijedno vozilo njegove klase,pa i nesto vise klase,nije ga dostiglo a kamoli prevazislo u bilo kakvom testiranju...
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: nebkv on December 30, 2010, 21:13:41 PM
Da,prva tri ili cetiri broja iz 1970 su manjeg formata.Inace casopis je poceo da izlazi 1967 i mislim da je do 1992 imao izdanje na srpskohrvatskom.U principu casopis je zaista sjajan,i za danasnje pojmove ima modernu koncepciju.Sa istorijske tacke gledista predstavlja na neki nacin dokumenat o jednom periodu razvoja automobilske industrije kod nas,posebno s obzirom na oskudnu fabricku dokumentaciju.Takodje i u svetu.Naravno moguce je pratiti i istoriju automobilskog sporta kako kod nas tako i preko(Tada se zaista mnogo ginulo u F1).Takodje kroz raznorazne izjave je moguce sagledati i pozadinu nekih desavanja ili fakata
Mene je zapanjio veliki broj nesreca i poginulih tada na drumovima SFRJ.Ja sam imao neku predstavu kako je tada bilo manje auta,losiji putevi,razvijale se manje brzine pa je samim tim bilo i manje nesreca,ali ipak nije bilo tako.Izgleda je tada nagli porast broja ljudi svih godista sa vozackom dozvolom i autom,neiskustvo i neizivljenost uzelo danak.Ima bas i jedan clanak o tragicnom udesu Minija i Renoa izmedju Ljubljane i Zagreba,kao i sudjenje vozacu Renoa koji se cudom spasao i kontradiktornosti celog slucaja
Odoh sad malo u off od teme
Verovatno cu u narednom periodu kompletirati casopis sve do polovine 80tih,mada nakon 1972 to je manje bitan period kada je IMV i Mini u pitanju
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: nebkv on December 31, 2010, 15:34:01 PM
Nov pogon,postupak proizvodnje...
(http://s3.postimage.org/1043rwh38/imv_fabrika_1.jpg) (http://postimage.org/image/1043rwh38/)(http://s3.postimage.org/104skyohw/imv_fabrika_2.jpg) (http://postimage.org/image/104skyohw/)
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: gregor.tm on December 31, 2010, 17:20:07 PM
u tadašnje vreme je IMV imao daleko bolju proizvodnju austina 1300 od engleza što se tiče zaštite i farbanja karoserije. dok su englezi farbali školjke i unutrašnji delovi limarije ostali neofarbani, IMV je več imao tada najmoderniju zaštitu karoserije u evropi sa principom potapljanja školjki kao što je razvidno na slici.
taj podatak sam našao i u IMV knjigi. nadam se da če biti prilike da zajedno sednemo i prelistamo ;-)
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: nebkv on December 31, 2010, 18:24:51 PM
Takodje :pivo:
Do tada jos neki sken,specijal 1300.Nadam se da odgovara,doduse tema je vezana za Mini,ali su za mene Mini,Ostin 1300 i IMV zajednicka prica
(http://s1.postimage.org/sqhdu3us/auto.jpg) (http://postimage.org/image/sqhdu3us/)
(http://s1.postimage.org/squm4vt0/imv_1300_specijal_naslovna.jpg) (http://postimage.org/image/squm4vt0/)
Sa sajma 1971,"Auto" broj 9 28.april 1971
(http://s4.postimage.org/2j6fqnt0k/specijal_1300.jpg) (http://postimage.org/image/2j6fqnt0k/)
Toliko od mene za ovu godinu.Sledeci sken ce biti o Miniju 1275GT.Hvala Banetu za link
Sve najlepse u novoj 2011 godini :pivo:
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: nebkv on January 08, 2011, 16:19:27 PM
Ja za sada nisam nigde uspeo pronaci ni pribliznu cifru vozila sklopljenih u IMV-u(naravno mislim na IMV Mini 1000,IMV Ostin/IMV 1300 i IMV Ostin Maxi)bilo na internetu,bilo u casopisu "Auto"
Najblizi podatak do kog sam dosao je plan proizvodnje u 1970 i 1971 za ova tri tipa zajedno a to je 8500 u 1970 i 15000 u 1971 objavljen od strane tadasnjeg direktora Jurija Levicnika na sajmu automobila 1970 u Beogradu
Citajuci desavanja u IMV tokom 1970,1971 i 1972,i znajuci da su kod nas planovi uvek predimenzionirani ova cifra od 23500 vozila bi se mogla racunati kao maksimalna za ova tri tipa auta sklapna u manjoj ili vecoj meri u fabrici IMV,znaci od pocetka sklapanja krajem 1969 do prekida negde tokom 1972
U ove skoro tri godine bilo je dosta prekida u proizvodnji.Na primer u periodu januar-april 1970 bio je zastoj od sest nedelja i za to vreme nije sklopljen ni jedan auto.Zatim tokom 1971 je bilo zastoja u proizvodnji IMV Mini 1000(vidi se iz clanka o istom)
Vec je 1972 postala potpuno kriticna po pitanju sklapanja Engleza.Koliko vidim nesto se do sajma 1972 radilo(april mesec),a zatim nastaje prekid i konstantne najave da ce se proizvodnja uskoro pokrenuti i da se uplate primaju samo za neke tipove kojih ima na lageru(cini mi se za Specijal 1300)
Ta obecanja o ponovnoj proizvodnji su se pojavljivala negde do godisnjeg u Avgustu 1972.Nakon toga se vec pojavljuju prve vesti o raskidu saradnje i pocetku nove sa Renoom(sa kojima je Litostroj u to vreme raskinuo).Negde u to vreme se pojavljuju i zadnje informacije o cenama Engleza iz IMV-a u cenovnicima novih vozila
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: gregor.tm on January 08, 2011, 20:18:30 PM
ima dosta ispravnih inforamcija.... a i dosta rupa.
za početak jedna kratka inforamcija.

mini se uvozio iz engleske. rasklapan je bio sa strane IMV stručnjaka u hangerima u belgiji. poteom delovi i mini natovoren na voz za Novo mesto gde su ga "kao" sklapljali i sa tim dobili šansu legalne prodaje kupcima.

više info čim se dokopam do vremena ;-)

Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: nebkv on January 17, 2011, 08:15:20 AM
Zanimljiv podatak :good:
U to vreme je bilo vazno doci do bilo kakve montaze jer je time auto dobijao status domaceg pa je bilo povlastica u odnosu na potpuno gotovo uvezene automobile
IMV Mini 1000 se krenuo reklamirati septembra 1970.U istom broju "Auta" u kom je izasla reklama jedan potencijalni kupac postavlja pitanje kako nabaviti Mini 850.Dobija odgovor da je uvezeni kontigent rasprodat,ali da bi uskoro trebala poceti proizvodnja Minija u IMV-u.Znaci vrlo verovatno da su oni sa reklamom i primanjem uplata krenuli u septembru 1970,a sa montazom samih Minija malo kasnije
Inace u prvoj polovini 1970 kod nas je na lageru jos uvek bilo Minija mk2 varijante.Negde polovinom 1970(maj)je izgleda uvezen kontigent mk3 po prvi put,naravno ne racunajuci sajamske primerke sa salona 1970.Vec u septembru 1970 kao sto sam napisao svi su bili rasprodati
Ja sam jos od ranije stekao utisak kako je vrlo malo Minija iz 1970 sada u opticaju.Oni mk2 su se sigurno vodili na 1969,kontigent mk3 verovatno nije bio veliki,a montaza IMV Mini 1000 je tek bila u povoju
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: nebkv on January 20, 2011, 15:52:10 PM
Naleteh na podatak da je polovinom 1972 IMV na svom placu imao 792 putnicka vozila na lageru,uglavnom nekompletna.U to vreme je montaza vec bila zamrla i maltene se prvih sest meseci cekalo na odmrzavanje cena da bi se primile nove uplate da bi se ta vozila rasprodala.Znaci da je ukupna brojka "proizvedenih" Ostina i Minija 1972 samo oko 1000 komada.To je izgleda rasprodato u drugoj polovini 1972 i eventualno pocetkom 1973 nakon cega se krenulo u posao sa Renoom(ugovori potpisani krajem 1972)
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: miroslav_ružić on January 20, 2011, 21:26:04 PM
Ja sam jos od ranije stekao utisak kako je vrlo malo Minija iz 1970 sada u opticaju.
moj mk3 je onda iz te prve ture. 850,prva registracija oktobar 1970. Uklapa se
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: nebkv on February 21, 2011, 22:55:13 PM
Zadnji podatak vezan za IMV i "Engleze" u casopisu "Auto" je iz 1973.Pominje se da su dva dana pred novu 1973 godinu zavarene poslednje skoljke Austin Specijal cime je stavljena tacka na dotadasnju saradnju
Nakon toga tokom cele 1973 je bio moratorijum na uvoz Minija i ostalih "Engleza" jer je zastupnistvo trebao preuzeti Interpromet.Sve dozvole novog zastupnika i ostala papirologija oko uvoza je zavrsena tek u prvoj polovini 1974 pa je uvoz krenuo tek leta te godine(jul-avgust)
Gledajuci tako Miniji godista 1973 bi trebali biti retkost kod nas,eventualno neki naknadno dovezeni "polovnjak" :)
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: kum Dule on February 22, 2011, 12:02:52 PM
ja sam pre dve-tri godine trazio nekakve podatke vezane za proizvodnju u IMV-u i evo ostao mi je sacuvan link, pogledajte ipak postoje odredjene brojke...  http://www.aronline.co.uk/index.htm?ado16storyf.htm
i imam jedno pitanje, posto sam procitao da je bio zastoj u proizvodnji do aprila 1970. od par nedelja,a moj austin je prvi put registrovan 06.04.1970. da li to znaci da je mozda i 1969? u pitanju je 1300 super de luxe
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: nebkv on February 22, 2011, 13:45:38 PM
Ako imas AASA broj na plocici napred ispod haube na gredi javi mi,mozda nesto i zakljucimo uporedjivanjem.Licno ne verujem da je 1969,zastoj je bio u tom periodu januar-april 70 ali samo u trajanju od sest nedelja,mesec i po dana.Na zalost nije naveden tacan period.Ali nema sumnje citajuci zalbe i krkljanac oko isporuke da ga je prvi vlasnik sigurno uplatio 1969 :)
Sem ako nije imao neku vezu pa ga dobio preko reda jer citam dosta zalbi i na takve primere :wink:
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: kum Dule on February 22, 2011, 18:05:06 PM
imam broj, prvi vlasnik je pisao knjizicu o odrzavanju pa je tu zapisao tri oznake motor 12H 159A-H99553   karoserija SO 24462-P     AASA 592811, moze se desiti i da je mogao sa sredi preko reda nesto,nisam razmisljao o tome, jer kako sam dobio informaciju on je bio osnivac SDK.
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: nebkv on July 26, 2017, 16:01:40 PM
I ovo nekako spada u ovu temu,stari oglasi.Ima dosta oglasa za Minije 70tih kako za obicne tako i za Cooper ali birao sam one sa slikom.Ovi oglasi su iz 1978
(https://s26.postimg.org/st92ntytx/DSC03807.jpg) (http://postimg.org/image/st92ntytx/)

(https://s26.postimg.org/gsnmn3rf9/DSC03808.jpg) (http://postimg.org/image/gsnmn3rf9/)

(https://s26.postimg.org/uwjhvhymt/DSC03812.jpg) (http://postimg.org/image/uwjhvhymt/)

Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: nebkv on August 21, 2018, 10:49:42 AM
Malo zanimljivih detalja u svetlu najnovije ujdurme oko tehnickih pregleda
Dok pakujem GT-a naleteo sam na zanimljiv detalj
Razgledajuci razne primerke ocigledno je da je vecina GT-a uvezenih kod nas dosla nakon ere IMV-a,to jest posredstvom Interprometa pa su uglavnom 1973 i noviji.Ocigledno je da su "Belgijanci",sklapani u fabrici Senefe.Bar oni koje sam licno video
Na pojedinima sam zapazio da nemaju bravu i zakljucavanje na stubu volana vec se bravica za paljenje nalazi na instrument tabli kao Minija iz 60tih
Prvo sam mislio da je to neko budzenje,kako kod nasih primeraka tako i onih sa neta,ali ocigledno nije.Izgleda u Belgiji nije bilo zakonski potrebno imati zakljucavanje stuba volana
To mi je jasno ali mi nije jasno kako je Interpromet uspeo da uveze i pusti u promet kroz tehnicke preglede takve aute kada se zna da je kod nas cini mi se od prvog januara 1970 zakljucavanje stuba volana bila obaveza,i to citajuci stare magazine primenjivalo se retroaktivno.Dakle i stariji auti su morali kako umeju i znaju da to rese a ne samo novi pa je bilo dosta problema posebno kod starih auta koji takav sistem nisu imali ni kao opciju
Na primer kod Austina 1300 sklapanih u IMV.Oni rani s kraja 69 pa do pocetka 1971 su imali neku nemacku bravu zakljucavanja volana,dosta nisko na stubu upravljaca.Ocigledno je to bio neki kompromis dok 1971 nisu stigle one prave,na normalnoj poziciji
Inace evo vazeceg pravilnika
https://www.paragraf.rs/propisi/pravilnik_o_podeli_motornih_i_prikljucnih_vozila_i_tehnickim_uslovima_za_vozila_u_saobracaju_na_putevima.html
Po pitanju zakljucavanja stuba volana,za aute pre 1.aprila 1971 nisu obavezne :)
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: Dušan Stankov on August 21, 2018, 20:52:43 PM
Moj otac je 1971.godine kupio kod IMV-a (salon na uglu 27.marta) AUSTIN MAXI 1750, sa fabrički ugrađenim maglenkama. Danas bi ovi na tehničkom pregledu zahtevali da se maglenke skinu jer nisu fabrička oprema (a šta ako su ugrađeni u fabrici i vozilo kao takvo prodato i sve tehničke preglede prolazilo najnormalnije)! Toliko o ludilu koje danas vlada na tehničkim pregledima, a sve iz neznanja i nejasnih propisa. Siguran sam da večina njih i ne zna šta je oldtimer (ili ti istorijsko vozilo), a onda takvi treba takvo vozilo da procene i odobre njegovu ispravnost! Zna se šta je bitno za ispravnost vozila i njegovo pojavljivanje na putu, ali mi nikada neće biti jasno kako proširenja na krilima (koja uzgred štite vozilo od onoga što točkovi izbacuju) mogu da utiču na ispravnost vozila i kako takva vozila uopšte ugrožavaju druga vozila u saobraćaju!
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: nebkv on August 23, 2018, 20:40:06 PM
To sto je bitno za ispravnost u stvari vise nije bitno.Sad je vaznije da je auto ulickan za slikanje :fgh:
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: Vladimir on August 27, 2018, 11:03:40 AM
Da li ima neko tehničke karakteristike za Minije iz perioda 1970-1980 ?
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: gregor.tm on August 27, 2018, 12:10:13 PM
To je predugacak period za uste karakteristike vezane za taj period jer se vec radi o MK3, MK4 miniju.
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: Vladimir on September 03, 2018, 12:13:08 PM
To je predugacak period za uste karakteristike vezane za taj period jer se vec radi o MK3, MK4 miniju.

Mislio sam na kilazu vozila
Tezina vozila i
Dozvoljena maximalna tezina
za Mk3-Mk4
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: Milos88 on September 03, 2018, 22:07:17 PM
Ili u prevodu treba ti slika plocice sa minija?  :lol: :lol: :lol:
Ako ti to treba poslacu ti imam ja  :mks:
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: nebkv on September 08, 2018, 22:13:59 PM
To je predugacak period za uste karakteristike vezane za taj period jer se vec radi o MK3, MK4 miniju.

Mislio sam na kilazu vozila
Tezina vozila i
Dozvoljena maximalna tezina
za Mk3-Mk4
Meni i jednom prijatelju su taj podatak na tehnickom vadili iz servisne knjizice vozila koju smo doneli svojevremeno sa sobom
Mada prijatelju na jednom tehnickom nisu hteli da priznaju knjizicu jer kao dzabe sto pise da je knjizica iz 1971 za Mini 1000 i sto je njegov Mini upravo sa tim karakteristikama iz tog godista kao "nema upisanog broja sasije u knjizici" :fgh:
Inace na vecini Minija iz 60tih i 70tih plocica sa tezinama nema sem ako nije bio za neko odredjeno trziste koje je to zahtevalo pa kao takav dosao ovde
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: Vladimir on September 14, 2018, 12:23:22 PM
Sve izgleda da je jedino mini iz Belgije imao tu pločicu sa kilažom
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: nebkv on September 14, 2018, 14:35:09 PM
To sam i ja zapazio ali nisam uspeo da rastumacim na jednom Belgijskom koji ima te plocice sta je sta
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: Vladimir on September 19, 2018, 12:33:44 PM
Ima kod gajudina na pomorandzi
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: Vladimir on September 19, 2018, 12:36:33 PM
Ja kada ocitam saobraćajnu dozvolu , piše masa auta 680  kg i maksimalna dozvoljena masa 1000 kg ali nema pločice koja to označava a na tehničkom pregledu to traže
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: gregor.tm on September 19, 2018, 13:49:56 PM
vidim da imate kaos vezano za tehničke preglede.
osobno bi iz interneta ili knjiga skenirao pločice i odneo im da vide kakve su originalne i da na engleskim nema kilaže. kako mogu da traže nešta što nema. isto tako je sa sigurnostnim pojasima.... ako ih auto 60. i početku 70. nije imao onda ih nemože imeti.

ako još kompliciraju.... onda mislim da se još mogu belgijske pločice kupiti, pa se ukucaju brojevi.... ali to više nije za javni forum.
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: Vladimir on October 08, 2018, 20:22:54 PM
vidim da imate kaos vezano za tehničke preglede.
osobno bi iz interneta ili knjiga skenirao pločice i odneo im da vide kakve su originalne i da na engleskim nema kilaže. kako mogu da traže nešta što nema. isto tako je sa sigurnostnim pojasima.... ako ih auto 60. i početku 70. nije imao onda ih nemože imeti.

ako još kompliciraju.... onda mislim da se još mogu belgijske pločice kupiti, pa se ukucaju brojevi.... ali to više nije za javni forum.

Generalno je problem sa oldtimerima u Srbiji
Novi zakon je ostao ne dorečen za starovremenska vozila
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: gregor.tm on October 08, 2018, 20:27:39 PM
verujem da je sigurno neko u to vreme uspeo da registruje minija.... ja bi se raspitao gde je radio tehnički i otišao na istoj firmi, čoveku.
Možda bi se i dogovorio sa vlastnikom ako mu je u interesu da ima što više mušterije da vam da čak i neki popust kod tehničkog. kod nas npr. u Sloveniji postala je praksa ako registruješ auto za svakidašnju upotrebu onda na istom tehničkom dobivaš besplatni pregled za oldtajmera a neki nude i besplatni na sve oltajmere koje poseduješ.
Title: Odg: Istorijat Minija na Balkanu
Post by: Vladimir on October 15, 2018, 11:46:30 AM
Pre dva dana sam razgovarao sa predsednikom old timer kluba Beograd i on mi je rekao da je trenutno jedino rešenje obilazak više tehničkih pregleda pa gde prođe,  prođe jer ima dosta straha a i ne znanja  kod tehničkih pregled.