Mini Klub Srbije

Mini Radionica => Kvarovi, problemi i popravke => Topic started by: ivan on April 17, 2008, 10:21:14 AM

Title: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: ivan on April 17, 2008, 10:21:14 AM
kad pada kiša, prvih nekoliko kočenja je drastično bolje.... voda/rđa na dobošima ili vlaga u kočionoj tečnosti?
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: BaneBRE on April 17, 2008, 13:35:23 PM
a posle tih prvih par kocenja?
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: Brutalac on April 17, 2008, 16:46:25 PM
Nije kada pada kisa nego kada je vani hladnije i kada se ulje u kocnicama zgusne... :thinking:
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: Fefe on April 17, 2008, 19:09:24 PM
ma ko jos koci  :punk:
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: ivan on April 17, 2008, 19:58:37 PM
Nije kada pada kisa nego kada je vani hladnije i kada se ulje u kocnicama zgusne... :thinking:

da, moguce je da ima veze sa temperaturom.. mada se ne secam da je zimus tako reagovao.. da nije vlaznost vazduha?

u svakom slucaju, zasto onda ne bi moglo da se kupi gusce ulje?  :thinking:
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: BaneBRE on April 17, 2008, 20:02:08 PM
zato sto ne postoji gusce ulje za kocnice... (koliko ja znam)
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: Brutalac on April 17, 2008, 20:30:05 PM
Krivo sam se izrazio...sorry...nema to veze sa gustinom ulja...ulje reagira na toplinu...naravno  :laughing: pa zato postoje silikonska ulja za kocnice koja ostaju ista na visim teperaturama...
U svakom slucaju...kociono ulje ima drugacija svojstva od motornog ulja i obavlja sasvim drugu funkciju...
A mislim da ti to isto ima veze sa zrakom u kocionom sustavu koji je gusci na hladnome... :wink:
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: BaneBRE on April 17, 2008, 21:01:35 PM
ja se izvinjavam... sta je zrak u kocionom sistemu?   :thinking:
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: ivan on April 17, 2008, 21:07:57 PM
ja se izvinjavam... sta je zrak u kocionom sistemu?   :thinking:

vazduh, Bane... smesa gasova koja cini atmosferu  :cool:

ne zameri mu, Brutalac, on je rodjen posle Bratstva i Jedinstva  :laughing:
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: Brutalac on April 17, 2008, 23:16:41 PM
Ono sto pokusavas izvaditi ozracivanjem kocionog sistema  :P:
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: BaneBRE on April 18, 2008, 08:18:32 AM
aaaa vazduh...  a sta cu kad ne znam toliko hrvatski :blush:
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: mean on April 18, 2008, 11:39:50 AM
Tragedijo  :lol:
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: BaneBRE on April 18, 2008, 20:20:10 PM
 :bullshit:
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: mister x on May 05, 2008, 17:01:54 PM
bilo bi dobro da kupis nove cilindre na tockovima ili da stare svaki ponaosob ocistis obradis dobose i nalepis nove paknove
malo ih predjes smirglom i montiras,u medjuvremenu razradis excentre i kad postavis paknove i dobose ustelujes excentre ,i na kraju ozracis sistem i videces da nema razlike kad pada kisa ili sija sunce
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: gregor.tm on August 14, 2008, 11:31:11 AM
kako kočnice?
prvo pravilo.... u potupnosti menjaj ulje. upotrebi standardno DOT4. nama potrebe na dobošima za bilo koje drugo ulje, kamoli DOT5.
ulje ume biti staro i gubi svoju viskoznost. mislim da su neka nepisana pravila da se ulje treba menjati svake tri godine. a najbolji savet ti je napisao mister X. sa tim da ja preporučujem da kupiš nove gumene lajtunge- gumene cevi (sva četri komada) i promeniš.ja imam uvek barem jedan set na lageru jer nije ti to neka cifra. stari lajtunzi su ti tvrdi i nekada znaju biti unutra razpadnuti, pa končnica nikada nije kakva bi trebala biti a u krajnom slučaju blokira točak. te gumene cevi su na minijima stare barem 20 do 30 i više godina i nemogu više dobro obavljati svoju funkciju.
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: ivan on August 14, 2008, 12:16:42 PM
ma menjano je sve i svasta... Goran ga je dohvatio pre godinu-dve  i promenio creva, cevke, glavni kocioni, ulje itd.. pre par meseci je bio kod Rase na stelovanju, zamenjen je tad i jedan cilindar...

da, zamenicu ulje, kupicu neko dobro, skupo...

niko meni ne veruje... ja kazem da je moj mini meteopata..  kad padne kisa koci ko lud (prvih par puta), kad prodjem kroz baru olabavi se menjac potpuno, kad zaladi on cima itd...

hvala ljudi na pomoci. Znam ja da bi najbolje bilo da stavim skroz noc kocioni sistem, i diskove i dvokruzni i ovo i ono. nazalost nema se za sve.
mislio sam da ce neko prepoznati neki banalni problem...
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: gregor.tm on August 14, 2008, 12:43:50 PM
dali se ti to pojavljuje nakon promjene pakni?
kvalitet pakni je veoma važan. za standard minije naručujem samo još original loockhead- lucas pakne. ne pušim više nikakve kopije kod kojih nikada neznaš kakve su. jedanput dobre, drugi put užas. a pogotovo u poslednje vreme cene između original kočnice ili kopije su minimalne.

ulje: uobičajno dot4 če biti sasvim dovoljno. ali ako si ga menjao prošle godine, onda ga ostavi.... osim ako nije bilo menjano u celom sistemu, nego samo doliveno. izpusti ga malo, pa češ videti boju i dali ima smeča u njemu.
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: banex on August 14, 2008, 14:11:49 PM
ivane nemoj da se zezash,
imao sam bubu koja se isto tako ponasala, kisa-koci ko luda, sunce -slabije koci,
da bi mi na kraju pored novih cilindara, creva, dobosa,
pukla bakarna cev i zakucao sam se u auto ispred by the way pandurski kec :lol:,
verovatno ti je nesto ozbiljno idi to proveri kod vise majstora,
a ja da sam na tvom mestu poceo bih od gorana, jer ti je on to radio
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: ivan on August 14, 2008, 14:32:59 PM
e jbg banex, kako da sprecim pucanje bakarne cevi? i kakve to ima veze sa kisom?

jedino ako je porozna, pa ulazi voda... a onda bi valjda i curelo ulje napolje...

i kakvo je bilo kocenje na bubi posle zamene bakarne cevi?
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: gregor.tm on August 14, 2008, 14:41:09 PM
koliko znam napisao si da imaš nove cevi?
najbolje ti je uzeti u ruke haynes manual (vidjeo sam link na vašem sajtu) i ideš redom..... obrati pažnju ako su svi cilindri jednakog omjera. inače če ti vuči auto u jednu stranu..... proveri sve, od federa dalje. proveri koji ti je "fi" na dobošima, koliko su iztrošeni, dali su jaje oblika, ....
treba iči školskim redosledom..... od provere ulja, vazduha u sistemu, stanje cilindra- gumica, pakni- pokušaj originalnima..., itd. sigurno postoji rešenje, samo uzmi si jedan dan, pa proveri svaku sitnicu.
ako netrebaš da pumpaš pedal za kočnicu, ako auto ne vuče u stranu kada kočiš, itd. onda mislim, da bi mogao biti problema samo sa paknama. složio sam ni ja neznam koliko kočnica ali taj problem nikada nisam imao. zapravo miniju su kočnice jednostavne i redovitim održavanjem ne rade problema..... i dosta dobro koče..... ali nikada dovoljno ako si naviko na novije aute.

Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: banex on August 14, 2008, 14:58:07 PM
posle zamene samo te jedne cevi od napred do nazad kocenje je bilo odlicno kao kod bilo kog auta,
zato ti kazem ako je negde cev porozna (sto je kod tebe verovatno slucaj) auto se bas tako ponasa
kisa-koci, sunce-ne koci
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: ivan on August 14, 2008, 15:11:15 PM
aha.  :thinking:

dobro, sad se vec pojavljuje neki smisao  :blush:

onda da se dobro pogledaju sve bakarne cevi (neke je Goran menjao, ne znam da li sve) i da se zameni ulje. pa onda cekam da vidim kako ce da se ponasa :)

hvala ljudi!
Title: Odg: drastično bolje kočenje kad padne kiša
Post by: banex on August 14, 2008, 15:18:08 PM
kad menjash ulje za kocnice pripazi na to sta je bilo sipano(dot 3 ili dot 4 ili ko zna), postoji neka kombinacija tipa pomesas dot 3 i dot ne znam koji i nastane neka zelatinasta masa u sistemu, sto naravno nikako nije dobro!
aj pozdrav!