Mini Klub Srbije
Mini Radionica => Kvarovi, problemi i popravke => : ivan August 23, 2008, 17:18:59 PM
-
ajmo sad, braco minijevci...
auto mi trosi vodu ko blesav - sipam pola litre svaki / svaki drugi dan.
ne cujem da sisti, ne vidim da kaplje.
ako nije
-busan hladnjak (sipao u njega 3-4 razlicita sranja za zacepljavanje - ne odjendom, naravno)
-na cepu (zalepio kesu preko njega i nije se nista kondenzovalo)
-na spojevima creva (proverio sve sem nedostupnog donjeg creva hladnjaka i zaptio hi-temp silikonom)
-mali hladnjak i oko njega (ne curi unutra, zatvorio dovod vode u m.h.)
onda moze da bude: busno crevo ili dihtung glave?
kako se manifestuje/proverava ovo drugo?
-
jel imas detonacije npr kad ides i pustis gas? pogledaj i ono malo crevo sto spaja glavu i vodenu pumpu. dotegni sve selne koje mozes
-
jel imas detonacije npr kad ides i pustis gas? pogledaj i ono malo crevo sto spaja glavu i vodenu pumpu. dotegni sve selne koje mozes
nema detonacija (bude cim, ali to je oduvek). dotegnuo sve selne osim onih na donjem crevu... jebemliga, donji kraj hladnjaka...
-
skini svecice i vidi jesu bele (deo koji ide u glavu), ako su bele to je kamenac i znaj da je ili kriva glava(mozda i pukla) ili dihtung odradio svoje... za sad mi nista drugo ne pada na pamet...
pitacu caleta kad dodje iz sela veceras
-
skini svecice i vidi jesu bele (deo koji ide u glavu), ako su bele to je kamenac i znaj da je ili kriva glava(mozda i pukla) ili dihtung odradio svoje... za sad mi nista drugo ne pada na pamet...
pitacu caleta kad dodje iz sela veceras
hehe, mislim da to nece pomoci iz bar dva razloga:
1) svecice su redovno masne jer motor baca ulje
2) sipam samo destilovanu, pa ne moze da bude kamenca
ali pogledacu sigurno sutra ujutru.
-
pogledao svecice i - sve su bele ! :blink:
hmmm... da li je to bas kamenac, ili nesto drugo (naslage pepela, prema http://www.v6z24.com/mods/howto/images/plugs/plugs19.jpg)?
uh, ne zvuci dobro.. :thinking:
-
kamenac... nadaj se da je samo dihtung glave i moli se da nije pukla glava... mora da se skine i da se vidi sta je otislo... nesto od ta 2 100%
-
proveri ulje u motoru, zapravo..... otvori češ za ulje na poklopcu od motora. pogledaj dali ima belih naslaga? dali se voda meša sa uljem. ako ne, onda teško da je dihtung. mada...... meni se več desilo, da je puko dihtung tako da mi je vodu vuklo u cilindar i to toliko jako, da mi je kroz auspuh išla para.
može biti i vodna pumpa. ta netreba nonstop sureti. može samo ponekada ili na samo točno određenoj poziciji. redovito gledaj dali imaš vodu ispod motora i ne samo u hladnjaku. pali motor i gledaj dali ti curi voda iz pumpe. ponekada trebaš sačekati koji minut.... a ponekada ti voda curi samo dok auto stoji... nema pravila sve dok do kraja ne procuri.
-
kad su bile bele svecice u par navrata uvek je bio dihtung ili glava... ako hoces drugu vodenu pumpu, imam ja polovnu pa cu ti dati da probas... nije problem ili vidi sa rashom sta ce on da ti kaze
-
jeste pumpa! jutros sam posle krace voznje pogledao i vidi se kako curi spreda, iz spoja sa blokom motora.
ne znam kako nisam ranije primetio... :fgh:
dobro, onda je dijagnoza gotova. sad sledi terapija.
-
neznam koji motor imaš u miniju ali svakako pokušaj da montiraš noviju pumpu, koji ima veče- dublje propelera. ima veču cirkulaciju i lepše ladi.
-
motor je 850 ('76)
da, to je i meni odmah palo na pamet. mislim da ih cak ima i ovde negde na lageru (valjda je Nesa nesto spominjao Fefeu, a propos "high-capacity" pumpe. :wink:
hvala svima, mozda ce jos nekom pomoci ko bude imao slicne probleme...
-
da, to je prava pumpa- "high-capacity"
gledaj da ima isto i "bajpas" za cev koja dođe iz pumpe na glavu. obično samo te i prodaju, ali za svaki slučaj proveri.
-
bila je pumpa! :good:
evo posle zamene, vec 5 dana ne gubi vodu (mada se greje, ali ne i pregreva)
-
kao sto sam rekao i fefeu imas sraf pozadi na motoru za kljuc 18 iznad pomocnog cilindra kvacila, odvrni ga i ocisti kanal za vodu, tu se natalozi djubreta bash dosta... igoru je kuvao auto svaki dan maltene dok nije to ocistio...
-
drago mi je da si rešio problem. ajmo sada rešavati sledeči :wink: šta te još muči?
-
hehe hvala :)
vecina mojih muka (gume, karburator, letva, trulez&rdja, merac goriva, pumpica za soferku, itd) se svode na finansijsko-logisticke probleme. drugim recima, kad nadjem pare i/ili nacin da povoljno nabavim deosamo ga treba zameniti ili dati na popravku.
u stvari, imam jos par misterija (ne bi bio mini, da ih nema)
-lupkanje u motoru. od pre neki dan, cuje se lupkanje, kao da u glavu motora udaras npr srafcigerom 3x u sekundi.
-cimanje kad krecem (dok se ne zagreje). Ovaj put mnogo intenzivnije nego ranije, kao da udaram u rupe na putu.
eto, cisto da imas neki izazov :)
-
neki nosac motora ti je otisao verovatno... probaj da zaljuljas motor ili upali auto i daj rucno gas i vidi jel se pomera motor... 90% je ona koska koja se srafi za karoseriju i glavu motora (pored bobine)
-
evo Banebre je odgovorio ispravno. to je najčešči problem. te gumice na nosaču motora su potrošni material. godišnje ih menjam. evo još male ispravke. nosač je fiksiran na blok motora ispod glave kod bobine :bullshit:
-
da da, na blok, my mistake
-
ma živi ljudi smo pa grešimo ..... :P:
preporučujem gumice koje su "upgrade" ili za fast road vožnju. te su obično tvrđe, duže izdrže i kvalitetnije. na mom miniju obične mogu uništiti na brzinskoj vožnji u jednom danu. za sebe uzimam samo još "race" kvalitet.... sve ostalo se raspade.
-
-lupkanje u motoru. od pre neki dan, cuje se lupkanje, kao da u glavu motora udaras npr srafcigerom 3x u sekundi.
svećica nije bila dobro zategnuta :blush:
-
:bad:
-
ajde, hočemo još problema, da ih malo rešavamo.
šta te još muči :hid_crazy:
-
sexualna opredeljenost :laughing:
-
ajde, hočemo još problema, da ih malo rešavamo.
šta te još muči :hid_crazy:
vidim ja da vama moj mini služi kao mrtvac na medicinskom fakultetu...
ajde, evo, da vam dobacim jednu kosku
rita se
ne znam kako da precizno opišem, ali pokušaću.
u toku vožnje nekad snažno cimne, kao da sam naleteo na ciglu, na primer. baš onako udari, cimne motor, kao da je neko ubacio klin u točkove, i izgubi snagu na trenutak. to potraje sekund i bude 2-3 za redom. iz toga ga jedino izvučem ako podignem obrtaje, bilo da dam gas do daske, bilo da smanjim u nižu brzinu.
kad je baš dobro zagrejan, onda se to mnogo redje desava.
korpa lamele?
karburator?
pumpa za gorivo?
-
lici mi na pumpu ili nesto sa chorbom... isti problem je imao gajudin, doduse samo uzbrdo... promenio pumpu i teraj
od godina se sjebe membrana na pumpi i pocne da trokira dok se ne zagreje posto koliko znam nju pokrece bregasta i ima ulja u pumpi a shodno tome da se tela na toploti shire verovatno se membrana zagreje od ulja ili same toplote motora... nem pojma... mislim da je do nje problem...
-
korpa lamele?..... nebi baš moglo, jer u tom slučaju bi ti kuplung proklizavao i to je skroz drugi osečaj.....
karburator? ..... o njemu ogromno ovisi, pogotovo ako nije bio dugo godina repariran.... perfekcija motora ovisi o finesama.... a kada ti semerinzi na karburatoru postanu tvrdi onda vuču "falš" vazduh i smesa nije nikada OK...
pumpa za gorivo?... ma ta ti ume da crkne ili zeza na različite načine..... običajno je da motor na jedamput gubi snagu ili radi samo na mestu. čim ga opteretiš onda auto crkne ili se ne pomakne. nekada pomaže da se motor ili pumpa skroz ohladi itd.... ali jedini i sigurni lek je da je odma promeniš. nisu više tako skupe. i zaboravi privremene polovne delove.
ja mislim, da je za to cimanje krivo sve po malo.... prvo karburator- raskopaj ga i proveri toleracije, koliko je istrošena osovina leptira, sipaj mu novo SU ulje itd..... drugo proveri frtajler- tamo gde su platine, kondenzator.... dali su dobro naštelovane, u kakvom su stanju, dali ti ima osovina luft, dali ti vakum radi, jer sve to ima učinak na podešeno paljenje... pokušaj po brojevima pronači dali imaš sve te delove originalne za tvoj motor ili je neko studirao kemiju predhodno...
-
ono sto mene najvise plasi je agresivnost tog cimanja.
da je pumpa za gorivo ili karburator, verovatno bi samo gubio snagu ili se gasio. kad mi nestane benzina (a desavalo se... :blush:) onda se motor samo ugasi, mirno.
meni ovo udara kontru, kao da se motor blokira u trenutku. evo jutros sam krenuo sa relativno toplim motorom presao 10ak km, i tek pri kraju je, na ravnom, mali gas, tri puta cimnuo i nastavio normalno.
mozda se tripujem, mozda ipak nije blokiranje, ali sigurno nije nezno.
da nije menjac? mada isto se desava u svim brzinama (sem prve).
-
hmmm..... malo cimanje je normalno zapravo uobičijano ali to se baš nemože osetiti ako imaš sve nosače motora dobre. što su ti više razmrdani, to jače je cimanje.... a na kraju imaš osečaj da če ti motor izbaciti. proveri dali imaš istrošene nosače, koliko se ti miče motor napred nazad itd. obično ti prvo odu gumeni uložci na nosaču motora između karoserije i bloka motora, onda pogledaj i spodnje.
svako najmanje cimanje se prenosi preko istoršenih delova i na kraju iz toga nastane konkretno drmanje. svaki slučaj...... ja uvek otvorim diferencial i repariram ga sa novom osovinom i planetima- podloškama..... ali to kod tebe nije uzrok cimanju...
-
nenene... ne mislim na normalno cimanje, npr kad promenim brzinu... ne mislim cak ni na zavijanje pri ubrzavanju (sto verovatno nije normalno, ali sam se navikao)
ovo se javlja kad vozim ravnomerno ili kad vrlo postepeno ubrzavam, pri brzini od recimo 30-40-50 km/h, samo me udari dum-dum-dum i onda ili nastavi normalno ili se i dalje rita dok mu ne dignem obrtaje.
na vecim brzinama (70-80 km/h) se to nikad ne desava.
inace, ne gubi snagu, vuce isto kao pre, trosi 9.8 umesto uobicajenih 8-9, mada je to verovatno zbog hladnih dana.
mislio sam da dam karburator da se sredi, pa da vidim da li ce biti promene. ali posto si trazio problem, evo ti problem :)
-
more kakav motor ti to imaš da ti troši 9 litara???? 2.0?
mini nikako nesme toliko trošiti. nema teorije!
dobro podešen mini troši sa normalnom nogom do 6 litara. ja sam vozio godinama 998 minija sa dugim diferencialom -2,9 i potrošnja je uvek bila oko 5 litara. na auto putu prosek 100km/h ispod 5 litara.
moj turbo mi troši sa teškom nogom 9- 10 litara ..... a sa nežnom nogom oko 6,5 do 7
obavezno pogledaj karburator. podesi ga i repariraj.... ali za reparaturu obavezno koristi original SU kit od Burlen. jedini sa garancijom. sve ostalo je šuš muš.
-
more kakav motor ti to imaš da ti troši 9 litara???? 2.0?
hehe... pa 850 star 32 godine o kome se niko nije temeljno brinuo
obavezno pogledaj karburator. podesi ga i repariraj.... ali za reparaturu obavezno koristi original SU kit od Burlen. jedini sa garancijom. sve ostalo je šuš muš.
eh, đe je evropa a đe smo mi...
evo, za one kojima treba slično, ima sve da se naruči direktno sa SU sajta
http://www.sucarb.co.uk/ExplodedImageClassic.aspx?ProductId=11215
Service Kit je 40eur a Rebuild Kit je 53eur.
još samo kad bih znao kome ovde to da dam :)
Gregor, primaš li ti karburatore na reparaciju? Pošaljem ti poštom i platim na račun...
-
ma 850 je vjeran motorčič. mnogo sam ga voleo da vozim. potrošnja treba biti oko 5 litara. dobro da je naišao u tvoje ruke, barem češ se ti brinuti o njemu. i nadam se da i mi sa našim savetima.
ako ti zagusti, naravno da ču ga primiti za reparaciju. samo trebaš mi unapred poslati barem sliku tvog tipa da predhodno nabavim kit ako ga več nemam na lageru. netrebaš slati poštom.štedi pare. kada se nađe prvi prevoz do slo. javit ču ti pa čemo srediti..... ali trebam napomenuti...... do vremena ču doči tek za zimu. trenutno se selimo u kuču i ima još hrpu poslova da se hitno obavi. a nakon toga idemo uživati i raditi u garažu :hid_crazy:
-
Evo da ti ja kazem kako sam ja to rijesio...mislim da znam o cemu pricas jer sam ja imao nesto slicno i krenuo sam istim putem kao sto je Gregor rekao...
Stavio sam NOVU el Facet pumpu benge, sve filtere nove, kupio sam Fuel Pressure Regulator (FPR), zamjenio razvodnik a imam elektronski, Mk 3 mi je most pa nemam gumene nosace al sam mjenjao gumice stabilizatora i stavljao dodatne stabilizatore, mjenjao sam usisnu granu, cistio fergazer, mijenjao federe, rebuildao ga sa standardnim rebuild kitom i jos dodatnih stvari kupio i NIKAKO TO NISAM MOGAO RIJESITI!!!!
Igrom slucaja kada sam htio zamijeniti iglu u fergazeru zbog stavljanja obicnog filtera zraka prije zime...zamjenio sam KLIP u fergazeru skupa sa iglom i slucajno sam rijesio problem :hid_crazy:
Eto probaj to napraviti pa ces vidjet dal ce pomoci...ili jos bolje...zamijeni cijeli fergazer (vjerojatno je u pitanju HS4)...naravno prvo ga pocisti i po mogucnosti rebuildiraj!
:wink:
-
Meni odavde deluje da ,kad vas dvojica objasnjavate kako se brinete o svojim vozilima,zivite u Londonu pa kad god vam zatreba neki deo, vi skoknete do prvog ugla u najblizu prodavnicu,da kupite neki deo kojih ima u izobilju,kao koc nas za Yuga.Hvala na savetima.Mi od nekoliko majstora za Minije ovde u Beogradu,nemamo nijednog na forumu.Momci vi ste pravo blago.
-
ma j*b*ga..... nije baš london. do nedavno je i kod nas bilo skoro nemoguče sa novim delovima.... samo 10 godina u natrag hodao sam po italiji po odpadima i kupovao sebi polovne kočnice itd. promenilo se samo to da sada svaka dva meseca naručim paletu delova za minije i normalno kada kod kome šta zatreba ima se na lageru. skuplji delovi se nabavljaju samo kada su naručeni a za njih se može pričekati....
mislim da vam je Brutalac relativno na dohvatu, jer vam može poručiti delove ako vam neko slučajno prolazi pored zagreba... ali verujte biče uskoro i kod vas delova. samo se organizirajte, pitajte i možemo pomoči.
-
eeeeehhhh....
duša me boli kad čitam vaše blagonaklone savete, dobročinitelji naši. :cry2:
kad vi objašnjavate, sve izgleda tako lako - samo kupiš set za reparaciju i repariraš karburator :swfights:
istina, kod nas je mali problem sa delovima, ali nije strašno - uvek može da se naruči od minispares, da se papreno plati u auto kosi, ili da se sedne u voz i ode do brutalca.
kao što reče sinisa, ovde su problem umorni majstori. nema mlađih i ambicioznih, nego samo tri čoveka koji već 20 godina rade minije, pa im je izgleda malo dosadilo. sem toga, kriza ih je odučila od novih/originalnih delova, pa zato meni Raša obećava da će remontovati karburator za 20-30eur, a obojca znamo da će delove da uzme sa nekog kadavera.
uz to, nijedan od njih ne ostavlja utisak stručnosti ravan dojmu koji vas dvojca ostavljate ovde na forumu.
osim ovoga, ja lično ne mogu ni tako lako da ispljunem po 50 eur za sitnice koje se pojavljuju svakih 10 dana (trenutno sam civilni vojnik, tako da su mi prihodi 0 ), ali mnooogo znači pročitati detaljno objašnjenje i vaša iskustva, garantovano će to kad-tad zatrebati nekome ko razume srpskohrvatski/hrvatskosrpski. a i meni, čim budem mogao da ih primenim
evo ja predlažem da Mini Klub Srbija odabere jednog mladog talentovanog šegrta kojeg ćemo poslati na usavršavanje kod Brutalca i Gregora. Mi ćemo da mu platimo put, a vi mu dajte nešto da jede i da spava u gepeku.
-
znaci ja otpadam posto ne mogu da stanem u gepek :laughing:
-
:blush:
Sto se mene tice (ne mogu govoriti za Gregora ali mislim da je odprilike ista stvar), ja sam sve ovo sam naucio kroz godine sto sam vlasnik Minija i zato sto nema pouzdanog majstora u HR da napravi sve kako spada...pa na kraju moras sam
Puno interneta, puno knjiga i DIY tehnike sistemom nadam se da necu nista sj*bat i dodjes do mog stadija...naravno moras, htio ne htio i imat smisla za sve to i imati interesa...
Ja smatram da nema potrebe da svi budu strucnjaci u Minija...barem ne sto se tehnicke strane tice...a ako mogu pomoci sa odgovorima na pitanje nema beda! :good:
-
BaneBre, ima Brutalac karavan minija.... u njega sigurno možeš stati :rolleyes:
ma prvo ko prva treba uzeti u ruke nočnu lektiru. Haynes manual ima sve potrebne podatke. čitati, čitati, pa sve staviti u praksu. mislim da je i ovaj forum odlična stvar i da se može mnoge potaknuti da nešta naprave sami... a sa vremenom če se sigurno pronači netko tko če profesionalno raditi minije. pa imate ih više nego bilo gde u bivšoj jugi.
samo hrabro napred!