Mini Klub Srbije

Mini Radionica => Kvarovi, problemi i popravke => : igor253 June 11, 2011, 21:41:25 PM

: Nece NI da vergla
: igor253 June 11, 2011, 21:41:25 PM
Evo ja se opet javljam, samo sad imam novu struju, i obrdjena glava i sve sve sve... Stavio akumulator, zasrafio masu, poprskao WD na srafove od mase, alnasera pa cak i akumulatora. Dam kontakt, a lampice nigde opet dam kontakt, opet nista... i tako jedno 10x... onda malo odmaram i razmisljam sta moze da bude i posle 10tak minuta, dam kontakt i eto lampice, gori (nista nisam ni pipnuo!!!) aj reko da zaverglam, i sipak, nista, i aj opet i opet nist i tako jedno 10x. E onda nesto cackam kod osiguraca, nista posebno, samo skidam ocistim i vratim, odem da dam kontakt i nista, skinem tamo neki osigurac, dam kontakt i eto lampice al nece da vergla, vratim osigurac i opet ima kontakta al nece da vergla. Sta sad? :)  :srce: :srce:
: Odg: Nece NI da vergla
: aca grunf June 11, 2011, 23:08:07 PM
daj kontakt i direktnu struju na alnaser in treba da upali
: Odg: Nece NI da vergla
: Sinisa June 12, 2011, 00:12:15 AM
Možda kontakt brava, neka žica do nje, struja (kabl) do anlasera...Ako ne znaš sam, trebalo bi da električar to može da reši čas posla.
: Odg: Nece NI da vergla
: BaneBRE June 12, 2011, 00:57:03 AM
uzmi i stavi kljuc na kontakt i nek sijaju lampice, izbaci iz brzine, otvori haubu i sa leve strane imas automat alnasera zasrafljen na levi kosh na dva srafa (cetvrtasta crna plastika a sa donje strane ima isto cetvrtastu kockicu sive boje i neki kao valjak (zvuci debilno al ne znam adekvatno da objasnim :D )... prespoji nekim debljim srafcigerom + i masu i ako upali auto, ne valja ti ulozak kontakt brave.
: Odg: Nece NI da vergla
: nikola.m June 12, 2011, 12:31:22 PM
ajde da probam i i ja da dam neki savet...idi redom
1.buksne koje se kace kod osiguraca,lepo ih stegni sa kljestima da imaju dobar kontakt,kontakti osiguraca vole da zezaju jer oksidiraju
2.konektor koji se nalazi ispod volana,ja mislim da ima 5 zica,zna da se napuni prljavstine i masnoce i da ima slabu konekciju,ispod volana imas ja mislim 3 konektora....jedan je za paljenje,i kontakte,drugi zxa zmigavce,treci za brisace ,ako je noviji tip minija...sa prekidacima za brisace na volanu
3.ja najmanje sumnjam na kontakt bravu,ali proveri i nju
4.automat alansera ili solenoid,moguse da treci kontakt na njemu za startovanje motora nije lepo stavljen ili nema dobru konekciju
5.proveri veze na alternatoru,ako ti je od keca treba da su vezane 3 zice,za original minijev neka ti kaze neko ko ima..takav
6.nadam se da ti je alanser servisiran i da su i cetkice i biksne dobrei da si dovukao + na njega
sada da upalis auto ne treba ti mnogo posla ....jedna duza zica i neki kljuc tipa 23 ili 24 viljuskasti,jos bolje ako imas francuski...hehe
daj zivi kraj struje spoji direktno na bobinu i kljucem spoji ona dva izvoda sa srafovima na automatu alansera,tada mora da zavergla pa makar ti i ne radio automat alansera...

ako sam mesto zaboravioneka neko doda...
: Odg: Nece NI da vergla
: BaneBRE June 12, 2011, 12:33:30 PM
nemoj kljucem da prespajas, pecnuce te 12v ...msm, nece ti biti nista, samo ruzan osecaj  :laughing:
: Odg: Nece NI da vergla
: igor253 June 12, 2011, 14:27:59 PM
daj kontakt i direktnu struju na alnaser in treba da upali

Spojio sam direktno i vergla, onda sam spojio na automat sve i dao kontakt i gurnuo srafciger i vergla i tako. Zaboravio sam da napomenem da sam ovog minija ja uzeo da kazem skoro a predhodni vlasnik je budzao sta je stigao, tako da ima milion kablova za koje ja ne znam gde idu. Znaci resio sam problem sa verglanjem, ali sada ne baca varnicu na svecicama jer bobina nije povezana, sad treba da znam gde se povezuje bobina, jedan kraj ide na razvodnik, a drugi? :D
: Odg: Nece NI da vergla
: igor253 June 12, 2011, 14:32:00 PM
ajde da probam i i ja da dam neki savet...idi redom
1.buksne koje se kace kod osiguraca,lepo ih stegni sa kljestima da imaju dobar kontakt,kontakti osiguraca vole da zezaju jer oksidiraju
2.konektor koji se nalazi ispod volana,ja mislim da ima 5 zica,zna da se napuni prljavstine i masnoce i da ima slabu konekciju,ispod volana imas ja mislim 3 konektora....jedan je za paljenje,i kontakte,drugi zxa zmigavce,treci za brisace ,ako je noviji tip minija...sa prekidacima za brisace na volanu
3.ja najmanje sumnjam na kontakt bravu,ali proveri i nju
4.automat alansera ili solenoid,moguse da treci kontakt na njemu za startovanje motora nije lepo stavljen ili nema dobru konekciju
5.proveri veze na alternatoru,ako ti je od keca treba da su vezane 3 zice,za original minijev neka ti kaze neko ko ima..takav
6.nadam se da ti je alanser servisiran i da su i cetkice i biksne dobrei da si dovukao + na njega
sada da upalis auto ne treba ti mnogo posla ....jedna duza zica i neki kljuc tipa 23 ili 24 viljuskasti,jos bolje ako imas francuski...hehe
daj zivi kraj struje spoji direktno na bobinu i kljucem spoji ona dva izvoda sa srafovima na automatu alansera,tada mora da zavergla pa makar ti i ne radio automat alansera...

ako sam mesto zaboravioneka neko doda...

Hvala na objasnjenju, pogubio sam se na trojci :D, salim se, resio sam stvar sa verglanjem, izgleda da je ipak bio problem u kontakt bravi, alnaser radi, i solenoid takodje. Sad samo treba da povezem bobinu jer nema varnica na svecicama a kablovi su budzani i ima ih milion,, jedan kraj ide na razvodnik a drugi gde trebam da povezem??? :D :***
: Odg: Nece NI da vergla
: igor253 June 12, 2011, 14:33:00 PM
nemoj kljucem da prespajas, pecnuce te 12v ...msm, nece ti biti nista, samo ruzan osecaj  :laughing:
koristio sam srafciger sa plasticnom drskom, ne idemo ja i stuja zajedno, to sam odavno naucio :D
: Odg: Nece NI da vergla
: igor253 June 12, 2011, 14:34:30 PM
uzmi i stavi kljuc na kontakt i nek sijaju lampice, izbaci iz brzine, otvori haubu i sa leve strane imas automat alnasera zasrafljen na levi kosh na dva srafa (cetvrtasta crna plastika a sa donje strane ima isto cetvrtastu kockicu sive boje i neki kao valjak (zvuci debilno al ne znam adekvatno da objasnim :D )... prespoji nekim debljim srafcigerom + i masu i ako upali auto, ne valja ti ulozak kontakt brave.

Probao sam i to, radi automat, kvar je u bravi, e sad kao sto sam rekao i ostalima, trebam sad da povezem bobinu, a ne znam kako. Jedan kraj ide na razvodnik, a gde se drugi povezuje? :D
: Odg: Nece NI da vergla
: igor253 June 12, 2011, 15:10:58 PM
Ajmo ljudi, hocu da  :vozimo: ovu zver po prvi put od kad sam je uzeo!   :hid_crazy:  :srce:
: Odg: Nece NI da vergla
: nikola.m June 12, 2011, 15:23:33 PM
trebalo bi da na forumu nadjes semu vezu trebalo bi da sa kontakt brave ide jedna zica na bobinu...sad koja i sta ne znam ovako...ali nadji gde je dokumentacija....imas sigurno seme veza za sve minije..
: Odg: Nece NI da vergla
: igor253 June 12, 2011, 15:32:25 PM
trebalo bi da na forumu nadjes semu vezu trebalo bi da sa kontakt brave ide jedna zica na bobinu...sad koja i sta ne znam ovako...ali nadji gde je dokumentacija....imas sigurno seme veza za sve minije..

Nema na forumu, gledao sam u "downloads", sad cu da pogledam u haynesu valjda tamo ima nesto

Hvala!  :srce:
: Odg: Nece NI da vergla
: BaneBRE June 12, 2011, 15:52:14 PM
kao sto je rekao nikola, jedna zica je za kontakt bravu a druga ide na razvodnik... glinericu u ruke i polako  :wink:
: Odg: Nece NI da vergla
: igor253 June 12, 2011, 16:06:28 PM
kao sto je rekao nikola, jedna zica je za kontakt bravu a druga ide na razvodnik... glinericu u ruke i polako  :wink:

Evo ja sam se malo pozabavio sa Haynesom, ovde koliko sam ja shvatio - ide na razvodnik, a + ide od bobine do osiguraca i od osiguraca do kontakt brave. Odoh da probam, pa valjda bude nesto  :wink:
: Odg: Nece NI da vergla
: nikola.m June 12, 2011, 16:56:34 PM
pazi ovako...ide zica od osiguraca do kontakt brave..to bi trebalo da je deblja zica...sa kontakt brave,ja mislim da je zavedena kao linija 2 je linija koja ide na + bobine,sa izvoda - bobine vodis zicu na razvodnik...i to je cela akcija....sa 3 linije kontakt brave ti ide zica na automat alansera...i to se kaci na onaj kontakt treci na automatu alanser...
: Odg: Nece NI da vergla
: igor253 June 12, 2011, 19:40:21 PM
pazi ovako...ide zica od osiguraca do kontakt brave..to bi trebalo da je deblja zica...sa kontakt brave,ja mislim da je zavedena kao linija 2 je linija koja ide na + bobine,sa izvoda - bobine vodis zicu na razvodnik...i to je cela akcija....sa 3 linije kontakt brave ti ide zica na automat alansera...i to se kaci na onaj kontakt treci na automatu alanser...

Povezao bobinu, e sad je problem paljenje, treba ga nastelovati. Ja sam namestio da onaj zarez na remenici bude u liniji sa prvim zarezom na motoru, malo razvodnik okrenuo na desno tako da razvodna ruka udara prvo kabal koji vodi ka prvom cilindru, i samo vergla al ne pali. Tako da sam probao i uradio sve i svasta danas a paljenje cu ostaviti elektricaru sutra. Nije mi se danas dalo upaliti.

Hvala svima na pomoci  :srce:
: Odg: Nece NI da vergla
: BaneBRE June 13, 2011, 00:07:17 AM
prvi cilindar... na koji mislis? do hladnjaka ili suprotna strana kad gledas u motorni prostor spreda?
: Odg: Nece NI da vergla
: nikola.m June 13, 2011, 17:11:56 PM
pa to na remenici ti nije sigurno.....najsigurnije je na lancu da se poklope tacke na malom i velikom lancaniku...ako ti niko nije to dirao i ako je pre palio,onda nema potrebe da podesavas remenicu....moras malo po malo da pomeras razvodnik...i proveri kakve su ti platine i zazor na platinam....to oko paljenja ce ti resiti bilo koji mehanicar,za to ti ne treba elektricar...
: Odg: Nece NI da vergla
: Marko90 June 13, 2011, 20:18:15 PM
Na remenici bi trebalo da je na trecem ili cetvrtom zarezu, gledajuci odgore, kad je 4 cilindar na paljenju da tada otvore platine....u tom podrucju najbolje radi!!!
: Odg: Nece NI da vergla
: igor253 June 14, 2011, 19:31:31 PM
prvi cilindar... na koji mislis? do hladnjaka ili suprotna strana kad gledas u motorni prostor spreda?

(http://i814.photobucket.com/albums/zz66/igor253/Mini/Untitled-1.jpg)

Evo kako sam ja podesio, ovaj zarez sam podesio sa prvim mada vidim tek sad da Marko kaze da treba da bude na 3 ili 4 zarezu, tako da idem sad da probam pa cu da se javim  :)  :srce:
: Odg: Nece NI da vergla
: igor253 June 14, 2011, 19:34:28 PM
pa to na remenici ti nije sigurno.....najsigurnije je na lancu da se poklope tacke na malom i velikom lancaniku...ako ti niko nije to dirao i ako je pre palio,onda nema potrebe da podesavas remenicu....moras malo po malo da pomeras razvodnik...i proveri kakve su ti platine i zazor na platinam....to oko paljenja ce ti resiti bilo koji mehanicar,za to ti ne treba elektricar...

Pa lanac niko nije dirao, i palio je pre, ali mu je bila jako losa struja, to sam zato sad promenio i nece da pali, vergla ko lud ali uopste nece ni da stuca ono kao da ce da upali, nego samo vergla, postavio sam sliku kako sam podesio razvodnu ruku i zareze na remenici. Nisam hteo da ga vozim mehanicaru, hocu jos malo da se zajebavam pa kad puknem onda cu ga odvesti   :laughing:
: Odg: Nece NI da vergla
: igor253 June 14, 2011, 19:36:10 PM
Na remenici bi trebalo da je na trecem ili cetvrtom zarezu, gledajuci odgore, kad je 4 cilindar na paljenju da tada otvore platine....u tom podrucju najbolje radi!!!
hahahahahaha, e vidis ja sam svo vreme podesavao na prvi zarez mozda, je to varnicu baca na sve cetiri svecice, to je sigurno. Sad cu da probam na 3 i 4 zarezu pa ako ne upali ne znam sta je.  :good:
: Odg: Nece NI da vergla
: igor253 June 14, 2011, 19:58:03 PM
Ok pre nego sto nastavimo da lupamo glavom dalje. Slucajno mi palo na pamet da proverim pumpu za gorivo. Otkacio sam crevo koje je bilo spojeno na onoj maloj kantici sa plovkom unutra kod karburatora, suvo ko cep, zaverglao da vidim da l ce da baca gorivo, medjutim nista. E sad ne razumem se puno, ali prilocno sam siguran da treba da baca gorivo kad zaverglam??? Najgore je to sto je pumpa radila pre dva meseca, proverio sam je tad jos, zato je nisam proveravao sad. Sta mi je sad raditi?  :cry2:
: Odg: Nece NI da vergla
: BaneBRE June 14, 2011, 20:27:01 PM
haha, care, nije to prvi cilindar  :laughing:

prvi cilindar ti je uvek do remenice na radilici a to je kod minija sa desne strane, tj. do hladnjaka  :wink:
: Odg: Nece NI da vergla
: igor253 June 14, 2011, 20:28:52 PM
haha, care, nije to prvi cilindar  :laughing:

prvi cilindar ti je uvek do remenice na radilici a to je kod minija sa desne strane, tj. do hladnjaka  :wink:

Ma veruj mi i tako sam probao, al opet nista...  :cry2:
: Odg: Nece NI da vergla
: BaneBRE June 14, 2011, 20:32:00 PM
uzmi i sipaj benzin direktno u lonche od karburatora i mora da upali ako baca varnicu
: Odg: Nece NI da vergla
: igor253 June 14, 2011, 20:59:20 PM
haha, care, nije to prvi cilindar  :laughing:

prvi cilindar ti je uvek do remenice na radilici a to je kod minija sa desne strane, tj. do hladnjaka  :wink:
"No 1 piston is at the timing chain end of the engine." Ovako kaze u Hynesu-u. E sad "timing chain" koliko ja znam je lanac, a on se nalazi blize hladnjaku ili na drugoj strani?  :blush:
: Odg: Nece NI da vergla
: BaneBRE June 15, 2011, 00:54:46 AM
na drugoj strani je kvacilo i tamo nemas nikakav lanac, sa strane hladnjaka se nalazi lanac prekriven metalnim poklopcem sa breather-om (mini auspuh da ga tako nazovem) i sa te strane je prvi cilindar :pivo:
: Odg: Nece NI da vergla
: nikola.m June 15, 2011, 08:13:01 AM
ma nije frka to oko 1.cilindra....mozes da napravis i da ovaj do kvacila bude 1.,bitno je ovo drugo....auto mnogo bolje radi ako ima goriva.... :lol:...a i  :vozimo:...se bolje...ako ti je struja slaba,ond amoze da bude bobina Miljenko,platine ili kondenzator...
: Odg: Nece NI da vergla
: mister x June 16, 2011, 12:19:16 PM
zveknuo ti je verovatno automat
: Odg: Nece NI da vergla
: igor253 June 16, 2011, 17:57:32 PM
zveknuo ti je verovatno automat

 :) resili smo problem sa elektrikom, sad je problem pumpa, al hvala na pomoci  :wink: