Mini Klub Srbije
Mini Radionica => Kvarovi, problemi i popravke => : Vlada July 23, 2009, 20:19:12 PM
-
Letva je skinuta i prefarbana. Sutra stavljam manzetne i krajeve spona. Da li znate gde da nadjem onaj mali semering i sta vi mislite sta je jos neophodno promeniti kada je vec rasturena?
(http://img33.imageshack.us/img33/1624/57721060.th.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=aV1JlCiJ)
(http://img17.imageshack.us/img17/2261/67225533.th.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=Pqo3g2J)
(http://img38.imageshack.us/img38/7510/79434375.th.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=Pqo40rr)
(http://img197.imageshack.us/img197/997/68417861.th.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=aV1Jo8WS)
(http://img198.imageshack.us/img198/384/14176097.th.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=gx5kNO9)
-
imas kao neku vrstu biksne u desnim kraju letve koja drzi desni kraj u osi da nema lufta,i ako ti je ostalo u redu tj nigde nemas lufta,nema sta stavljaj nazad centiraj trap i pici,naravno pod uslovom da si zamenio manzetne i spone..
-
Cao.Super si sredio letvu!!!Da te pitam ,kako je najlakse skinuti letvu tu na krajevima spona,tj kad se odvrnu srafovi treba li poseba alat da se skine.Ja sam izvadio motor zajedno da prednjim mostom i hteo bi da skinem letvu volana da je sredim isto kao i ti?Da li si me razumeo znaci letva je jos na mestu odvrnuo sam rafove koji je pricvrscuju i sad ,da li treba da lupam da spadne ili nesto drugo???Pozdrav!!!
-
Deki,postoje radapcigeri za izbijanje spona,ali i ako ga nemaš,nije problem. Kraj spone nategni preko poluge ili rukom u smeru gde treba da ispadne. Čekićem udaraj deo rukavca kroz koji prolazi spona,udaraj poprecno u odnosu na osu dela sa navojem. Koristi čekić od bar 500g.i ne pokušavaj sa manjim. Pazi da ne oštetiš manžetnu ili navoj (vrati maticu ali ne do kraja). Ako ni nakon 5-6 dobrih udaraca ne ispadne,stani i zovi nekoga iskusnog da ne bi iskovao rukavac...
-
Deki,postoje radapcigeri za izbijanje spona,ali i ako ga nemaš,nije problem. Kraj spone nategni preko poluge ili rukom u smeru gde treba da ispadne. Čekićem udaraj deo rukavca kroz koji prolazi spona,udaraj poprecno u odnosu na osu dela sa navojem. Koristi čekić od bar 500g.i ne pokušavaj sa manjim. Pazi da ne oštetiš manžetnu ili navoj (vrati maticu ali ne do kraja). Ako ni nakon 5-6 dobrih udaraca ne ispadne,stani i zovi nekoga iskusnog da ne bi iskovao rukavac...
-
Cao.Super si sredio letvu!!!Da te pitam ,kako je najlakse skinuti letvu tu na krajevima spona,tj kad se odvrnu srafovi treba li poseba alat da se skine.Ja sam izvadio motor zajedno da prednjim mostom i hteo bi da skinem letvu volana da je sredim isto kao i ti?Da li si me razumeo znaci letva je jos na mestu odvrnuo sam rafove koji je pricvrscuju i sad ,da li treba da lupam da spadne ili nesto drugo???Pozdrav!!!
Ako sam dobro razumeo, letva treba da se otkaci od karoserije?
Odvio si ona cetiri srafa i ostaje ti samo jos da odvijes sraf koji steze nuteve na glavi letve (u kabini ispod pedala) i da sekacem ili srafcigerom malo razmaknes, mrdas na sve strane kako bi nutevi ispali.Ja sam je tako skinuo, odvio skroz sraf i vukao volan ka sebi dok nije ispala letva.
Ja sam krajeve spona izbacio iz onog dela sto pomera tocak tako sto sam ih dobro zagrejao, pre toga sam toliko udarao da je i mene bolelo i nista.
-
Namestio sam spone i manzetne, stavio novu grafitnu mast nema lufta ali mi jos uvek fali semering dimenzija 22mm X 14mm.
(http://img193.imageshack.us/img193/2564/15976731.th.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=aV1TLRQA)
(http://img198.imageshack.us/img198/7232/39650960.th.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=aV1TMEJr)
-
ako nema lufta ,onda ti ne treba ni taj semering,mada ne znam gde ti se nalazi taj semering...
-
ako nema lufta ,onda ti ne treba ni taj semering,mada ne znam gde ti se nalazi taj semering...
Na poslednjoj slici sam oznacio semering, da njega nema mast bi iscurela.
-
auuu...taj bas nikada nisam menjao.....verovatno ga ima Rasa ili neko od ovih majstora i verovatno nije skup....
-
:ded: majstori moji g :ded:rafitna mast ostecuje zupcastu letvu,dakle zaboravi je,nije cak ni fabrika stvila grafitnu mast ni u bilo koji auto,jer letva dok radi nemoze da zagreje dovoljno grafitnu mast i da jerasporedi na celu letvu. :hi:
-
Hvala na odgovorima!!!Mislio sam na skidanje krajeva letve ,kako ti kazes tu gde letva pomera tocak.Probacu da udaram na hladno a ako nece zagrejacu.Pozdrav!!!
-
pazi,ja kada sam skidao prvi put spone sa tocka,imao sam muke,zapeklo bilo.....prislonio sam jedan cekic na deo na tocku gde se kaci spona,a drugim sam udarao po tom cekicu...,tako ne ostecujes onaj deo gde se kaci spona za tocak,posle par pravih udaraca ispalo je ko iz sale....mislim ako budes grejao sponu,sprzices sve u njoj,a mislim da ima malo masti i ona zastitna guma...greota da je zeznes,ako je dobra...i obavezno stavi sraf na sponi i zavrni ga par puta,cisto da ne bi slicajno zveknuo u navoj...
-
preporuka<trazi radapciger>nekoristi brener i cekic,jer se taj deo lako krivi od udaraca i ostecuje konus gde prolazi deo sa navojem kraja spone.za to netreba snaga sa radapcigerom i vremenski je par minuta i nema ostecenja... :hi:
-
najbolje je sa radapcigerom,ali ga treba naci...ja u principu proveravam trap na 6 meseci i sve isproveravam,a jednom godisnje skinem krajegve spona sa tocka....i sa dva slabasna udarca cekicem ispadnu....tako da mi nije frka,ali kada sam skidao prvi put komsija mi je pokazao gde da se udari cekicima i stvarno ja sam bio lupao kao volina,a on je sa 4-5 udaraca skinuo spone....bez muke...
-
:bravo: ako treba vise od 2 udarca,3 je vec previse.nije samo mini u pitanju,a mozda si uhvatio fazon udarca,jer udariti i razbiti nije isto kao udariti da dobijes vibracije koje razdvajaju zapekle delove.ipak je to pitanje osecaja i iskustva.
jel dolazis sutra u masku... :pivo:
-
koliko ja znam, ulje ide u letvu :) :wink:
neka me netko ispravi ako sam u krivu
-
ne mogu radim....na poslu sam do 5....pa treba malo iskustva....
-
:hi: naravno darjan 1275,u letvu ide ulje i litijum tovatna mast,pola pola :ded:
-
Ja u praksi radapcigere koristim samo kad je rukavac od aluminijuma. Kod tvrdog liva samo roknem čekićem i gotovo. Možda vam bude smešno,ali reći ću vam da malo ljudi zna da prvo odabere težinu čekića,a onda da ga pravilno koristi. To je alatka verovatno starija od svih koje danas koristimo,a sva ova tehnika ga nije izbacila iz upotrebe,niti će ikad. A tako je prost. Ja sam to savladao i jednim udarcem ću uraditi sto neko neće sa 10 jačih,kojim će samo izubijati jadni auto. Ne filozofiram,živim od toga.
-
naravno prijatelj ipak to nemoze svako.radio sam u servisu za mini cudne vocke i znam i koristim alatku iz kamenog doba :ded:
-
upravo i ja to pricam...meni je komsija pokazao kao i sta...i sada vise nemam problema...ali dok se nauci....... :hid_deadhorse:.......
ih koja je to alatka bolja od srpskog ubedjivaca...
-
Još nešto: izbegavajte da udarate čekićem u drugi čekić. Opasno je,može da prsne komad,a to je kao geler... Ulazi u meso i teško se vadi,jako krvari,teško zarasta,a da ne pričam sta bude ako pogodi oko... Tako mnogi rade,pa jednog dana nauče na svojoj koži... Uzmite bilo šta drugo. Jedino ako imate neki ne kvalitetan čekić koji je mek(rascveta se),njega mlatite slobodno.
-
Hvala svima na savetima!!!Imam druga koji ima radafciger pa cu uzeti od njega.A to za povrede oka si upravu,ja radim u ocnoj ordinaciji i najteze povrede oka se desavaju tako kako si rekao i zato kada radim sa cukanjem po metalu cekicem obavezno stavim zastitne naocare,i dobro je sto si spomenuo to!!!!!Trebalo bi sta god da se radi da se stave naocare jer se ljudi povredjuju cesto bas kad kazu daj samo ovo malo da uradim i bas tada nastupa katastrofa,a posle vise operacija oka i na kraju ostane oko u glavi ali za vid niko ne garantuje!!!Zato oprez za sve koji vole da majstorisu kao ja i mnogi na forumu a to im nije posao!!!!pozdrav!!!
-
ne bih voleo ni ja da majstorisem,najlepse bi bilo kada bi dosao kod majstora dao kljuceve i rekao to nije u redu...sredite....a ja lagano pijuckam nesto u kaficu dok cekam....ali ne mere to....jel to boli po novcaniku....,zato moras sam...kada sam kupio minija,nisam znao gde je karburator,ali kako su me majstori dva-tri puta osurili po usima,naucio sam sve zivo....i sto treba i sto ne treba....zato sada radim sada i.... :stekaj: