MINI 2001-2006
Mini prve generacije nosi sledeće oznake
R50 MINI ONE i MINI COOPER
R52 Cabrio verzija MINI ONE/COOPER/COOPER S
R53 COOPER S i John Cooper Works
Novi MINI prve generacije počeo je da se proizvodi 2001 godine i njegova proizvodnja je trajala do 2006 godine kada ga je nasledio model kodne oznake R56.
Motori su CHRYSLER/TRITEC zapremine 1.6 litara u benzinskoj varijanti ili 1.4 litra u DIZEL Varijanti iz Toyote Yaris.
MINI ONE je benzinac 1.6 litara sa 90 ks
MINI COOPER 1.6 litara benzin 122 ks.
Ova dva motora su potpuno ista razlika je samo u software-u tako da jednostavnim chip tuningom od MINI one dobijate MINI cooper.
MINI COOPER S je benzinac 1.6 litara I modeli od 2002-2004 su imali 163 ks, a modeli od 2005-2006 170 KS.
Ako kupujete MINI prve generacije treba obratiti pažnju na sledeće stvari:
1. Korozija. Najčešće oko zadnjih štop svetala, ručke za otvaranje gepeka.
2. Šolje amortizera prednjih.
3. Servo elektronska pumpa. Pred kraj svog života dosta zuji.
4. Ekspanziona posuda za hladnjak. Po meni, ovaj deo treba odmah zameniti kada kupite automobil. Ako je posuda stara dobije nekako braonkastu boju dok su novije čisto bele.
Sam motor se pokazao veoma kvalitetan ali ume da potroši dosta goriva tako da ONE i COOPER troše između 9-10 litara goriva po gradu.
Cooper S je druga priča. Njegova potrošnja ide i do 12-13 litara u zavisnosti od vožnje. Ali treba računati na nekih 11 litara u gradu.
MINI ove generacije treba gledati od 2005-2006 godine jer je tada pretrpeo blagi FACE LIFT koji se nije odnosio samo na estetiku, već je i promenjen menjač. Do 2005 godine u njima je bio
MIDLAND menjač sa pet brzina u ONE i COOPER a šestobrzinac u COOPER S. OD 2005 se prešlo na GETRAG koji je daleko bolji i pouzdaniji. Postoje modeli i sa automatskim menjačem sa
oznakom CVT proizvođač AISIN. ali to treba zaobići u širokom luku jer se automatic MINI deli na one kojima se pokvario menjač i one kojima nije još. Što se FACE LIFT-a tiče, MINI je dobio drugačije farove,
tablu iz tri dela, i drugačije stranice na vratima.
MINI prve generacije je prvi MINI koji se pravio sa dizel motorom. Motor je TOYOTA d4d 1.4 litra sa 75 i 90 ks. Do 2005 je imao 75 ks a od 2005-2006 90 ks. Oba imaju menjač sa šest brzina.
MINI COOPER S je bio najskuplja verzija prve generacije MINI-ja. Motor od 1.6 litara sa šest brzina je bio pojačan SUPERCAHRGER-om. Modeli do 2005 godine su imali 163 ks a modeli od 2005-2006 170 ks.
Po meni, ako kupujete COOPER S, obavezno model iz 2005-2006 godine. Modeli od 2005-2006 imaju teflonski SUPER CHARGER koji je dosta kvalitetniji od prethodnog. Kod COOPER S isto važi za ekspanzionu posudu. Na ovim modelima postoji mogućnost da se skroz
raspadne tako da je najbolje promeniti čim se kupi automobil.
Što se tiče dodatne opreme MINI nudi bezbroj opcija, kombinacija itd. Nabrojaću smo neke: Panorama krov, navigacija, grejanje sedišta, grejanje prednjih stakala, xenon svetla,
šper diferencijal itd.
U zadnjoj godini proizvodnje prve generacije MINI je izbacio specijalne edicije ovog nmodela: PARK LANE, SEVEN, Checkmate. Svaki je poseban na svoj način. Dosta su retki na tržištu.
Sticajem okolnosti, u našem klubu ima članova koji voze ove Minije pa ih možete videti kako izgledaju.
JOHN COOPER WORKS modeli su COOPER S R53 modeli na koje su dodati delovi JCW. JCW prve generacije za razliku od kasnijih modela nije pravio u fabrici, već kupite nov R53 i onda odaberete
šta od dodatne opreme sa oznakom JCW želite da Vam se ugradi. Doplata za JCW je išla do 7-8000 e na standardnu cenu. Svaki JCW je imao 211 ks. To se dobijalo većim diznama, auspuhom,
manjom remenicom. Kada takav automobil izađe iz BMW-a dobijete JCW sertifikat na svoje ime čime dokazujete da je to autentični JOHN COOPER WORKS.