Na temu srafova...
Svaki sraf na motoru je projektovan da izdrzi zadate sile naprezanja. To znaci da oni nisu isti i da se od razlicitih pozicija veoma razlikuju.
postoji razlika u samom celiku od kojih su napravljeni, a onda koliko su okaljeni i na kom delu stabla, pa onda koliko duboko ide ta tvrdoca.
Sraf je okaljen veoma tankom povrsinom najcesce.
Najveca greska je cinkovati ili hromirati...zato sto u oba procesa srafovi se potapaju u kiselinu koja razbija povrsinski sloj kaljenja.
Svi srafovi unutar motora, nesmeju da se diraju, na krstovima narocito.
I ja sam bolovao da menjam sve srafove sa prokronskim na karoseriji, ali i to je nepotrebno, narocito kod engleza, jer su veoma otporni i kvalitetni.
Kod vecine nemackih automobila obavezna je ugradnja novih srafova u motoru. Smatraju da, kad se jednom stegnu da su vec deformisani.
Fala bogu, englezi su imali logiku, da treba vise puta skidati i popravljati u pustinji Afrike gde bas i nema srafova.
malo ulja ili masti nikad nece biti problema...