Author Topic: problem sa hladjenjem  (Read 23696 times)

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: problem sa hladjenjem
« Reply #30 on: April 10, 2013, 13:47:22 PM »
po svim mojim iskustvima taj lim su imali svi rani MK3 miniji.
a možda se tu krije nešta šta i ja naznam.

Divac

  • Guest
Odg: problem sa hladjenjem
« Reply #31 on: April 10, 2013, 14:25:29 PM »
Vladimirov legendarni beli mini je 1971. i nije imao ???

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.083
Odg: problem sa hladjenjem
« Reply #32 on: April 10, 2013, 14:38:06 PM »
Hvala na odgovorima :good:
Ja sam mislio da je promena odradjena kasnije,nisam znao da je vec na pocetku mk3 proizvodnje
Divac je verovatno u pravu,zuti je prva registracija septembar 1971 a na primer broj sasije na plocici (Car No.) je 454484,a beli je ipak dosta iza-319461 tako da je verovatno 70to
Evo tog detalja i sa mk2 cooper-a

Indentican belom mk3
Ako bi znali datum prve registracije i bar ovaj Car No. mozda bi nesto mogli zakljuciti.Po logici bi Vladimirov bivsi  trebao biti stariji od zutog

Offline nebkv

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.083
Odg: problem sa hladjenjem
« Reply #33 on: April 10, 2013, 17:46:56 PM »
E da,sve ovo je u stvari pokrenula nalepnica "important this vehicle is wired negative earth".Imam je pa kada sam resio da je zalepim primetio sam da je lepljena upravo na taj lim.Na nekim drugim fotkama sa neta i iz Mini Magazina sam primetio da je kod auta koji nemaju taj lim lepljena na hladnjak pa cu izgleda i ja tako :)

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: problem sa hladjenjem
« Reply #34 on: April 10, 2013, 19:39:20 PM »
E da,sve ovo je u stvari pokrenula nalepnica "important this vehicle is wired negative earth".Imam je pa kada sam resio da je zalepim primetio sam da je lepljena upravo na taj lim.Na nekim drugim fotkama sa neta i iz Mini Magazina sam primetio da je kod auta koji nemaju taj lim lepljena na hladnjak pa cu izgleda i ja tako :)

nadam se da negrešim ali mislim, da sam često viđao tu nalepnicu i na poklopcu motora.
to su godine kad se je išlo iz positive earth instalacije na negative earth i to je služilo kao simpatično upozorenje.

Divac

  • Guest
Odg: problem sa hladjenjem
« Reply #35 on: April 11, 2013, 09:02:50 AM »
Stavi je na poklopac motora:





Offline nikolson

  • Aktivan
  • Posts: 49
Odg: problem sa hladjenjem
« Reply #36 on: October 29, 2013, 19:25:07 PM »
posto je vec pisano o ovoj temi da ne otavram novu, trebalo mi je para savjeta...

mini radi fino, u prvih petnaestak minuta temperatura stoji normalno, zatim pocne naglo da se penje i dostigne maximum, samo sto ne prokuva, nekad se i to desi ali vrlo rijetko(do sada dva puta, za mjesec dana)... i tu varira malo dolje, malo gore, pokusao sam staviti drugu vodenu pumpu i isto se desava, cak sam trazio u knjizi da nije ventilator okrenut na suprotnu stranu i vratio ga kako stoji tamo na slikama, ali i dalje je temperatura u maksimumu, sto se tice protoka vode cini se i to da je ok, ne znam sta vise da radim... bez ako je motor otisao u pm

Marko90

  • Guest
Odg: problem sa hladjenjem
« Reply #37 on: October 29, 2013, 23:49:43 PM »
prvo, izvadi termostat i probaj tako da ga provozas pa da vidis da li ce biti problema, ako nema problema onda ti je crkao samo termostat...ako i bez termostata krene da se greje onda mogu biti 2 stvari. Prva je da sa motorom nesto nije u redu (glava, dihtung glave) a druga je sam hladnjak koji dosta cesto zna da se zapusi....Hladnjak mozes nositi u hladnjak servis da ga rasklope i ociste sve celije ili da kupis drugi. Najbolje su se pokazali, barem meni, standardni 3 core hladnjaci...mada nije los ni onaj 2 core ali sa vecim celijama...sve zavisi od masine...

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: problem sa hladjenjem
« Reply #38 on: November 02, 2013, 22:01:39 PM »
prvo, izvadi termostat i probaj tako da ga provozas pa da vidis da li ce biti problema, ako nema problema onda ti je crkao samo termostat...ako i bez termostata krene da se greje onda mogu biti 2 stvari. Prva je da sa motorom nesto nije u redu (glava, dihtung glave) a druga je sam hladnjak koji dosta cesto zna da se zapusi....Hladnjak mozes nositi u hladnjak servis da ga rasklope i ociste sve celije ili da kupis drugi. Najbolje su se pokazali, barem meni, standardni 3 core hladnjaci...mada nije los ni onaj 2 core ali sa vecim celijama...sve zavisi od masine...

vađenje termostata ne daje ispravnu sliku osim grube ocene.
naravno prvo uvek potrebno proveriti termostat.
drugo... obavezno proveriti čep na hladnjaku. često su problemi zbog njega.
treče.... podestiti paljenje i sve preostalo na motoru
proveriti dali ispravno radi satič i ako nije senzor u glavi pun taloga.
inače.... obično su minijevi motori stari, puni taloga.... potrebno ih je pročistiti. stara praksa ide i sa ocatom ili sodom.... ali kada je blok i glava začepljena po kanalima i unutrašnjost puna taloga pošto se je premalo koristilo antifriza onda je često potrebno i rasturiti motor. ja sam samo u ovoj godini ima nekoliko takvih primera.

Marko90

  • Guest
Odg: problem sa hladjenjem
« Reply #39 on: November 03, 2013, 22:15:27 PM »
Imam jedno pitanje ako moze, iz razloga sto mi je jako nelogicno, kakve veze cep na hladnjaku ima sa pregrevanjem motora? :)

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: problem sa hladjenjem
« Reply #40 on: November 04, 2013, 09:42:36 AM »
Imam jedno pitanje ako moze, iz razloga sto mi je jako nelogicno, kakve veze cep na hladnjaku ima sa pregrevanjem motora? :)

pitanje je na mestu.
čep koji nema dovoljno snage obično ispušta pritisak i sa tim i vodu a da se to ne primeti..... sve dok voda na "mističan način" ne izčezne... a kada je premalo vode onda uvek počne da kuva i para izbija preko čepa..... naravno u tim primerima uvek dolivamo vodu bez da pomislimo gde nam beži napolje.
neki su tražili uzrok čak i godinu i više dok nisu našli taj banalno jednostavni razlog.
treba znati i da postoje različiti čepovi! to znači čepovi za različite pritiske i različite dužine grla.
 :hi:

Offline nikola.m

  • Aktivan
  • Posts: 786
Odg: problem sa hladjenjem
« Reply #41 on: November 04, 2013, 19:13:05 PM »
cep je  veoma  bitan mare jer ima cepova koji trpe razlicite pritiske pogledaj na minispares-u,imas cepove i do 15 psi ja mislim,ja sam imao slican problem i tek kada sam zamenio cep stabilisala se temperatura i principu ti je gregor sve objasnio.
Samo sto je meni voda nestajala vidljivo i to cim malo predje radnu temperaturu,na cevcici ispod cepa je sikljala voda

Marko90

  • Guest
Odg: problem sa hladjenjem
« Reply #42 on: November 04, 2013, 19:46:43 PM »
znam znam znam znam :)

Offline nikolson

  • Aktivan
  • Posts: 49
Odg: problem sa hladjenjem
« Reply #43 on: May 01, 2014, 14:25:29 PM »
Hvala na odgovorima :good:
Ja sam mislio da je promena odradjena kasnije,nisam znao da je vec na pocetku mk3 proizvodnje
Divac je verovatno u pravu,zuti je prva registracija septembar 1971 a na primer broj sasije na plocici (Car No.) je 454484,a beli je ipak dosta iza-319461 tako da je verovatno 70to
Evo tog detalja i sa mk2 cooper-a

Indentican belom mk3
Ako bi znali datum prve registracije i bar ovaj Car No. mozda bi nesto mogli zakljuciti.Po logici bi Vladimirov bivsi  trebao biti stariji od zutog

Koliko je bolje hladjenje kada ima ovaj dodatni lim? Da li se u ovom slucaju hladnjak kaci na lim ili je i dalje vezan za motor?

aca grunf

  • Guest
Odg: problem sa hladjenjem
« Reply #44 on: May 01, 2014, 23:10:59 PM »
i dalje je hladnjak na motoru