Author Topic: Kubiciranje glave motora  (Read 4027 times)

Offline mr.Bean

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 770
Kubiciranje glave motora
« on: April 13, 2011, 18:21:01 PM »


Interesuje me kolika zapremina treba da bude kod MPI-a?

I koje fabričke greške treba otkloniti na glavi?

Offline mr.Bean

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 770
Odg: Kubiciranje glave motora
« Reply #1 on: April 14, 2011, 20:40:16 PM »
@Austin Cooper S

vidim pitanje obrade glave.
pre obrade obavezno pogledati knjigu od David Vizard-a!
Sustina je prosiriti maksimalno kanale, ali to je i veliki rizik da se glava ne osteti, jer su zidovi tanki na pojedinim mestima.
pre obrade kompresionog prostora potrebno je izmeriti zapreminu. Bitno je da posle obrade budu svi kompresioni prostori podjednaki. to obezbedjuje istu kompresiju motora i miran rad. potreban je dobar alat i malo vise vremena i strpljenja.

@mean

Sta se dobija povecanjem zapremine kompresione komore, odnosno, kako se to odrazava na rad motora (snaga, potrosnja, itd...)?
Koliko je to pozeljno raditi na glavi motora, da li moze nesto da se sj..e?

@Brutalac

Jedno je prosirivat kanale a drugo dirati kompresionu komoru...
Ici povecavati komoru nema smisla ako nije u pitanju turbak ili motor sa prevelikom kompresijom...
Kompresija ne smije bit prevelika a ne smije biti ni premala...postoje formule za izracunavanje kompresije...bas kako je Dalibor rekao trebas procitati Vizarda (tzv. The Bible) sto se tice tuninga A series motora

@gregor.tm

svakako se može obraditi komore glave. tvornička ima često, često greške. može se obraditi kako nebi bilo grubosti u njoj.... a
treba paziti da se sa tim ne snizi kompresija.
ako je bila glava često ili previše snizivana tojest obrađivana.... onda tu dođe obrada komore kao naručena.....
oblik komore je več druga priča. tu je i vizard utrošio mnogo vremena i testiranja u različite oblike.... ali još uvek se dosta ljudi neslaže sa njim. ali on je ipak dokazivao sve na rolling roadu... a verujem da se prave majstorske glave još uvek drže u tajnosti....
najbolje je potrošiti vreme u obradu grla. tamo se može najviše dobiti....
širenje kanala.... osobno kod std. motora preporučujem samo obradu nepravilnosti u odljevku.
ako se traži snaga onda obavezno širiti kanale, rezati vodilice ventila + veči ventili.....  ali tu treba kombinirati več drugu bregastu koja bi to iskoristila, grane, zezanje oko prave igle u karburaturu, federa, razvodnika itd... itd..


Oni su rekli svoje!   Hvala momci!
« Last Edit: April 14, 2011, 20:45:15 PM by mr.Bean »

Marko90

  • Guest
Odg: Kubiciranje glave motora
« Reply #2 on: April 28, 2011, 13:40:30 PM »




kao sto je neko napisao, firma zaptivac iz backog jarka, jako dobro rade dihtunge, bolji dosta od fabrickog jer ne mogu progoreti....nazalost nemaju tanji materijal od 1.4mm a minijev je 0.9, al opet resenja postoje i za to...evo ja sam kupio jedan....

Marko90

  • Guest
Odg: Kubiciranje glave motora
« Reply #3 on: April 28, 2011, 14:05:01 PM »
a da, cena 1800 din