E sad malo o ulju.
Najbolje je ono ulje koje je propisao proizvođač svakog automobila! U našem slučaju u Haynes Manual-u to je:
Multigrade engine oil, viscosity SAE 10W/40 to API SH and ACEA-A2.96
oKO CELE TE PRIČE SINTETIK -POLU SINTETIK, MINERALNO stvari stoje ovako:
Niko neće da se direktno izjasni o ovom pitanju. Dvadeset godina ja raspravljam sa svim poznavaocima automobilizma kod nas,a i u inostranstvu i dalje to ostaje interesantno pitanje. U mnogim časopisima nigde se niko nije izjasnio da sintetičko ulje nevalja za starije motore.
Moje iskustvo je da je sintetičko ulje izuzetno kvalitetno, izdržava visoke temperature, vrlo je retko, ali podmazuje motor i drži odlično kompresiju motora pri visokim temperaturama. Zbog toga motor ima mali unutrašnji otpor trenja pri okretanju sklopova. Sintetičko ulje se menja najmanje na 10 000 km, može bez problema i na 20 000km. Ako dugo stoji u automobilu nije problem jer nemenja svoje osobine. Dakle mana je samo visoka cena.
Uveren sam da sintetičko ulje apsolutno nemože da naškodi minijevom menjaču. Bitno je da odgovara gradacija viskoznosti. Što znaći 15W/50 je odlično.
Kod starijih motora javlja se problem što imaju veće zazore od novijih motora i dolazi do veće potrošnje tog ulja.
Dakle nema potrebe trošiti novac, ako se mini koristi za svakodnevnu upotrebu. Treba sipati obično mineralno ulje i češće ga menjati, jer ulje skuplja čađ u motoru i to sve se taloži u karteru, odnosno u menjaču! Dakle obavezno menjati filter ulja, jer taj filter skuplja tu čađ.
Englezi su izmislili neki mikronski filter, stavili ga na Land Rovera i prešli 100 000Km sa istim mineralnim uljem. Tvrde da su najopasnije te grumuljice od čađi koje oštečuju klizne površine.
Rasturili su Landa i našli da je kao nov.
Ja sam u TR 6 sipao Castrol RS full syntetic 15W/60 i prešao 15 000 km. Troši 1l na 1000km. Pre toga je trošio je 200ml mineralnog. To je stara konstrukcija motora kao što znate.
Oseti se razlika u lakoći okretanja kod startovanja i kod ubrzanja.
isto tako znam moje drugare koji su vozili trke sa običnim traktorskim uljem SAE 30. Posle svake trke menjaju novo ulje.