Kazu da su samo radkapne montirali
Nije baš tako. priča je puno duža. napisao sam je i na 5 stranica u minimagazinu pre nekoliko godina.
istina za minija je ta, da se je u tadašnjoj Jugoslaviji plačao ogromno visok porez na uvezena vozila. pošto se je Austin 1300 sastavljao i proizvodio u ponoj snazi iz nule.... a mini se je uvozio kao ako s i na taj način je bio znatno niži proizvod. Kako su to uspeli? evo istinite priče iz vremena naše zajedničke države:
Mini sastavljen u GB se je transportirao u Belgiju, tamo su radnici iz IMV u tajnosti auto rastavili koliko je bilo moguče, to znači poskidali su sve farove, masku, branike, navodno čak motor, interier itd. sve delove su spakovali u drvene sanduke koje su radili na licu mesta te zajedno sa autom poslali vozom u Novo mesto gde su to sastavili u auto.
Zašto se nezna puno o tome? jer je sve to se odvijalo u potpunoj tajnosti jer je bilo na neki način mimoilaženje zakona. to je razlog što ne postoji ni jedna očuvana fotografija itd.
Imao sam prilike razgovarati sa nekoliko još živih koji su u tadašnje vreme radili na miniju i ostalim autima. Na žalost dosta ljudi iz onog vremena je več umrlo i na veliko iznenađenje često kad sam neke pitao, rekli su mi da se više ništa nesečaju itd.