Author Topic: obrada glave i bloka  (Read 14543 times)

mister x

  • Guest
Odg: obrada glave i bloka
« Reply #30 on: November 10, 2009, 20:06:11 PM »
pitanje za starog vuka za old tajmere  gospodina dalibora ruzica.
a verujem da ce i vama ostalima znaciti.
evo ovako ima li nacina i metoda da se stari blok recimo koji je stajao u mestu bez paljenja nekih 17 godina ,i pri tome korodirao ,ocisti nekim sredstvom ili nacinom od svih tih rdja i necistoca ,kako vi to u stvari radite ,kada nadjete neko vozilo koje je toliko zapusteno da mu je potreban i taj segment pri restauraciji.
ako to resimo mnoge masine ce lakse da rade ,bez veceg zagrevanja.
i jos jedno pitanje ,postoji li nacin da se cepovi na bloku otvore ,kako bi se blok iznutra mehanicki ocistio ,i koliko je to pametno i izvodljivo .
nadam se da ima nacina ,hvala,jer sam spremio zivce da ga gurnem u savu ,ha ha

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: obrada glave i bloka
« Reply #31 on: November 10, 2009, 20:13:58 PM »
svi čepovi  (za vodu i ulje) se kod obrade motora moraju otvoriti kako bi se proverili kanali i sve očistilo od obrade. nakon obrade staviš nove čepove.

Offline Vladimir

  • Aktivan
  • Posts: 4.512
Odg: obrada glave i bloka
« Reply #32 on: November 10, 2009, 20:43:02 PM »
Quote
evo ovako ima li nacina i metoda da se stari blok recimo koji je stajao u mestu bez paljenja nekih 17 godina ,i pri tome korodirao ,ocisti nekim sredstvom ili nacinom od svih tih rdja i necistoca /quote]


coca-cola
-sto je najgore u grckoj sam radio kod coveka koji je odrzavao camce i tako smo jedan stari motor koji je stajao 15 godina u travi ocistili sa coca cola-om(covek je nasuo 4 litra coca cole,ostavio dva dana isprao vodom ,nasuo ulje  i nakraju i upalio.  :0_0:
"It's simple and amazing car" - Paddy Hopkirk

aca grunf

  • Guest
Odg: obrada glave i bloka
« Reply #33 on: November 10, 2009, 21:25:15 PM »
na obradi bloka se ne vade cepovi jer nema novih cepova,za obradu radilice se jos moze naci neki koji odgovara.kod nas u beogradu iokolini nikad nisu mogli na bloku menjati cepove,a za moranje su ,,skidani sa odbacenih blokova,,
zato u tom slucaju mora da se pripreme cepovi...

Marko90

  • Guest
Odg: obrada glave i bloka
« Reply #34 on: November 10, 2009, 22:33:36 PM »
Ja sam moj blok peskario :punk:

Offline miroslav_ružić

  • Aktivan
  • Posts: 373
Odg: obrada glave i bloka
« Reply #35 on: November 11, 2009, 02:39:41 AM »
Ja te nisam juče bas najbolje razumeo...mislio sam da tek pakuješ motor,a ne da si ga rastavio zbog dihtunga i zvukova...ali opet mi nije jasno kako je čelo klipa pod kosinom...

mister x

  • Guest
Odg: obrada glave i bloka
« Reply #36 on: December 25, 2009, 21:18:34 PM »
napokon delovi motora stigli kuci ,ali nikako da izdvojim malo vremena kako bih krenuo da ga slazem .
klipove sam nasao ,zahvaljujuci jednom nasem clanu i prijatelju ,velikom ljubitelju minija ,koji nije nasao za shodno da ucenjuje coveka u nevolji ,i to brata po miniju .i ovom prilikom mu zelim reci veliko hvala ,a on ce znati o kome se radi .
konacno smo dosli do zakljucka ,sta se desavalo sa mojim motorom ,kada smo hilznovali blok ,uradjen je standard i svaka hilzna busena po klipu ,motor lepo slozen ,ali izgleda da je nesto bilo do tolerancije izmedju klipa i hilzne ,te posle 1000 km ja sam minija opeglao 120 i u nedostatku zazora i po recima nekih majstora ,dovoljno ne razradjenosti motora doslo je do trenja i podizanja temperature u prvom i cetvrtom klipu ,tako da su se klipovi u jednom trenutku rasirili i poceli da taru zidove cilindra ,u tom procesu doslo je do habanja istih klipova ,i tako po hladjenju ,klipovi su izgubili svoje prethodne mere i zvrcali su jer je nastao veliki zazor.
iskreno se nadam da ce ovoga puta pobediti strpljenje i da ce motor jednom proraditi kako dolikuje.

mister x

  • Guest
Odg: obrada glave i bloka
« Reply #37 on: December 25, 2009, 21:31:23 PM »
dakle nemam pojma sta vise uraditi ,vratim se juce sa puta ,sneg se otopio i pogledam levo krilo izgrebano ,neki prokletnik se provlacio po snegu pored minija noseci torbe ili sta vec i napravio 5 riseva na krilu ,i sad ponovo farbati krilo ,dakle dok nekoga ne uhvatim i ne odrobijam ili auto stavim u bodljikavu zicu nece se smiriti ti zlokobni dusmani ,seme mu se zatrlo ko god bio .
moracu da sprovedem istragu ,ili da instaliram kameru ,koja ce ga pratiti i dan i noc .pa da uhvatim pocinioca i jednom mu presudim ,uzas sta je sa ovim ljudima vise

Offline radisa791

  • Aktivan
  • Posts: 23
Odg: obrada glave i bloka
« Reply #38 on: December 25, 2009, 22:35:41 PM »
Ne mogu verovati! Bash te tera maler. 1000km izgleda nije dovoljno da se motor razradi. Najveca temperatura se inace javlja na 2 i 3 cilindru. Mora da je tvojim 1 i 4tom klipu bilo bash tesno. ili im nije bilo dobro hladjenje.
    Pitam se dal je moguce ostaviti motor na "stolu"
     nakon generalne i pustiti ga u rad na neko vreme recimo 24 h? mislim moguce je naravno, al dal je to ok?

mister x

  • Guest
Odg: obrada glave i bloka
« Reply #39 on: December 27, 2009, 23:17:11 PM »
malo me je smorio ,ali odmorio sam se od minija nekih par meseci ,i sad cu da zagrizem ponovo
ovaj put mora da uspe

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: obrada glave i bloka
« Reply #40 on: December 29, 2009, 20:01:41 PM »
moj komentar od početka je, da treba tražiti uzrok u hilznama!!!
prvo kao prvo iz kakvog materiala su napravljene i u kakvim tolerancijama!!! poznato je da su npr. stariji blokovi bolji od novijih jer je material odležao. npr. opel je pre trideset i više godina sve blokove za motore pustio da odleže napolju nekoliko godina pre finalne obrade. znali su šta rade. opet prestar blok nije dobro, pošto se molekule materiala počnu opuštati i poznato je da blokovi stariji od 50, 60. godina vole pucati. pitanje je kako se ponaša tvoj blok pod istom temperaturom u uspoređenju sa hilznama.
 
drugo bitno je način obrade hilzna. istina je da za stari način obrade 1.000km baš i nije puno da se motor razradi ali ipak i da nije razrađen nebi smelo da se dogodi to što se tebi dogodilo. pitanje koliko su majstori koji rade hilzne znali sve predpisane tolerancije za minijev motor.

treče: predpisani su postupci kako da se uhoda motor. poznato je da za prvi start obavezno sipajte najlošije ulje. čak i za uhodavanje motora netreba previše dobro ulje. tek nakon nekog vremena sipa se pravo ulje!
prvih pola sata uvek treba pustiti motor da radi iznad 2.000 do 3.000 obrtljaja u leru. itd, itd, itd,.....


r_dalibor

  • Guest
Odg: obrada glave i bloka
« Reply #41 on: January 04, 2010, 23:20:14 PM »
Tek sad sam video temu!
 Interesaqntan slucaj. Iz svega sto sam procitao, mislim da si dobio dosta dobrih saveta od cele ekipe.
 Evo i ja da kazem svoje misljenje.
  Stari blok treba ceo rasturiti. cepove sve povaditi. ( mi nove obicno pravimo po uzorku i to od prokrona). Peskarenje je laka metoda skidanja rdje, ali postoji velika opasnost i da se osteti. Najbolje je mehanicki ocistiti gde god moze da se pridje i da se isperu vodom unutrasnji kanali. Kasnije sam antifriz ispira rdju i treba ga cesce promeniti.

 U tvom slucaju mislim da majstor nije dobro obradio hilzne i da je bila mala tolerancija, sto je izazvalo veliko zagrevanje klipova i samim tim i sirenje istih. Motori koji su presli mnogo kilometara imaju velike zazore i mozes da ih forsiras koliko hoces
nece im se ovo desiti. Samo ce trositi mnogo ulja.
 Tebi je doslo do ostecenja klipova, ali ne to sto su se izlizali, nego je opasno ako se ostete sami kanali gde leze karike u klipovima. Kad dodje do pregrevanja klipova, ti se kanali razlokaju i karike pocnu da setaju gore dole i ponasaju se kao uljna pumpa.

 Po pitanju dihtunga slobodno nanesi silikon za visoke temperature i onda stegni po propisanoj kilazi.
 Pozdrav i srecno!
 

mister x

  • Guest
Odg: obrada glave i bloka
« Reply #42 on: January 05, 2010, 09:04:34 AM »
Hvala momci na brizi ,sklopio sam motor pre neki dan ,iskoristio sam toplije vreme i ubacio ga,upalio sam minija lepo radi ,iz prve me malo zezao komdenzator varnicio ,ali kada sam ubacio nov ,pali kao mina.
da definitivno greska je bila u toleranciji obrade ,pricao sam sa raznim majstorima ,i definitivno svi ukazuju na to da je klipovima dooista bilo tesno ,ali moram vam se i pohvaliti da ga nikada nisam sladje sklapao ,opusten i sa velikom paznjom .
nazalost morao sam proci sve ove zavrzlame ,ali nije to toliki bed jer kada se sve slozi i upali sreca potopi sve one ruzne trenutke.
kratko ,plava ptica  ponovo na stazi he he ,veliki pozdrav
« Last Edit: January 05, 2010, 09:06:50 AM by mister x »

Offline gregor.tm

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 2.234
Odg: obrada glave i bloka
« Reply #43 on: January 05, 2010, 09:33:35 AM »
sretno na stazi!
 :uraa:

r_dalibor

  • Guest
Odg: obrada glave i bloka
« Reply #44 on: January 05, 2010, 22:48:02 PM »
Pa lepo, sad do Nisa i nazad dva puta pa kontrola, salim se. Blago tebi kad li ce moj?